Jump to content

Bestaat er een God?


Twister24

Antwoord eerlijk A.U.B.  

98 leden hebben gestemd

  1. 1. Bestaat er een God?

    • Ja, want....
      27
    • Nee, want....
      71


Recommended Posts

Je kunt eigenlijk weinig met dit topic omdat je geen bewijzen hebt. Iedereen die in God GELOOFT die zegt natuurlijk dat ie bestaat, en de ongelovige die zeggen van niet. Niemand heeft bewijzen en een discussie gaaat dan ook niet echt. Ik weet niet of HET bestaat. Al vind ik zoiets als een oerknal nog ongeloofwaardiger. Misschien komen we erachter als we de pijp uitgaan.. en misschien ook niet.

Je vind een knal ongeloofwaardiger dan een man in de hemel die de wereld uit zijn vingertoppen heeft geschoten? :bonk:

Maargoed dit topic is bedoeld voor een discussie waarom wel,waarom niet dus ookal zonder bewijzen kan je nog steeds een goede discussie voeren. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 214
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Teh_Ninja

    14

  • Dr.Oppai

    12

  • Cilly

    10

  • Mania-92

    9

Ik geloof niet dat er een god bestaat, omdat ik het frapant vind dat iemand gewoon planeten en zo kon creëren voor hij licht had gemaakt. Hij kon dus totaal niet zien wat hij aan het doen was, en hij had ook niks om over te tekenen. Dus óf hij had een levendige (zeer levendige) science fiction fantasie, óf hij was stoned.

Ik geloof overigens ook niet in de oerknal, omdat ik niet kan geloven dat wij alleen zijn. Dat wij het enige heelal zijn. Dat er verder niks is. Voor zover we nu weten gaat het heelal oneindig door. Maar de oerknal is nog bezig met knallen (omdat, als je ver genoeg kijkt, zie je nog steeds de creatie van sterrenstelsels door de oerknal). Wat is er dan verder dan al die planeten? Bestaat de rest van het heelal gewoon uit niks?

Ik geloof dus nergens echt in. Het is zo. Ik denk dat de antwoorden mij meer bang zouden maken dan dat ze me opluchten.

Link to comment
Delen op andere websites

Je kunt eigenlijk weinig met dit topic omdat je geen bewijzen hebt. Iedereen die in God GELOOFT die zegt natuurlijk dat ie bestaat, en de ongelovige die zeggen van niet. Niemand heeft bewijzen en een discussie gaaat dan ook niet echt. Ik weet niet of HET bestaat. Al vind ik zoiets als een oerknal nog ongeloofwaardiger. Misschien komen we erachter als we de pijp uitgaan.. en misschien ook niet.

Je vind een knal ongeloofwaardiger dan een man in de hemel die de wereld uit zijn vingertoppen heeft geschoten? :bonk:

Maargoed dit topic is bedoeld voor een discussie waarom wel,waarom niet dus ookal zonder bewijzen kan je nog steeds een goede discussie voeren. ;)

Eigenlijk wel ja, want als ik een nitraat afgooi zie ik geen mieren verschijnen.

Eigenlijk is elk verhaal ongeloofwaardig.. We zien wel aan het eind.

Link to comment
Delen op andere websites

Redeneren via wetenschappelijk oogpunt: Er is geen god, alles gebeurde via natuurkundige processen, biologische levensvormen zijn gekomen omdat onze planeet een goede samenstelling van stoffen had die via processen aminozuren kan vormen, die onderdelen van cellen en eiwitten zijn. Daarna zijn er van die dingen langzaam maar zeker cellen gekomen, en die evolueerden later weer in complexere levensvormen. Ohja, en de oerknal: Zeer hoge enrgieën maakten waarschijnlijk deeltjes die later bouwstenen van atomen vormen. Dit is al meerdere keren indirect waargenomen, berekend en nog een paar keer. Wetenschappers gaan niet iets schreeuwen als ze het 1 keer hebben gezien onder invloed van drugs en het opschrijven als een geloof. Nope. Ohja, bijna alle theoriën van de vorming van het heelal, ontwikkeld door mensen die niets met elkaar te maken hebben wijzen er wel op dat er ooit iets heeft plaatsgevonden dat heeft gezorgd voor dit alles nu.

Weetje: Direct na de oerknal en miljarden later was er nog steeds niets, dus atomen bouwen via natuurkunde processen duurde wel even. Het versimpelde beeld van de media over de wetenschap speelt anti-feitenmensen de bal alleen maar in de voeten.

Redeneren via puur logisch denken: Als er een god was (zoals Christenen die zien), die alles heeft gemaakt, en alles is door hem gemaakt, wie heeft god dan gemaakt? Niemand kan niet, omdat alles wel door IEMAND moet zijn gemaakt. Maar als een god de god heeft gemaakt die ons heeft gemaakt, wie heeft die dan weer gemaakt? Niets kan er zomaar zijn. Denk er maar eens over na.

Ohja, ik heb kritiek op extreem gelovigen omdat ze aannemen dat een stom boek feitelijk is. Denk eens na. De heilige boeken, zoals jullie het noemen, zijn pas honderden jaren na de gebeurtenis opgeschreven. Daarvoor werden de verhalen mondeling doorverteld, generaties lang, voor honderden jaren, met miljoenen mensen. Een simpel verhaal is na het doorgeven in een kamer van 10 mensen bij de 10e persoon een heel ander verhaal geworden, of een verhaal met andere details. Ik heb niets tegen gelovigen, de manier waarop je leeft zoek je zelf maar uit, maar alle geloven (zelfs Islam) gaan uit van respect, vrede en lief zijn tegen elkaar. Dat er enkele extremisten zijn, oké, maar denk zelf eens na voordat je een hersenloze zombie wordt. En als je iets niet snapt, denk nog eens na in plaats van te zeggen dat een man in de wolken dat heeft gedaan.

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

ik vind het moeilijk om een ja of nee te stemmen. Uiteindelijk heb ik toch voor "ja" gestemd, want ik geloof wel dat er iets is. Ik kan natuurlijk niet met bewijzen komen, het is meer een gevoel. Ik heb me in vele godsdiensten verdiept, omdat het mij erg interesseert. Natuurlijk kan je je afvragen waarom er erge dingen gebeurden, maar ik vind het ook wel mooi dat mensen juist bij erge dingen toch weer steun zoeken bij een godsdienst en er zo weer bovenop komen. Mede daarom denk ik juist dat er wel degelijk "iets" is.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat is dit voor waardeloze topic? Niet eens opelkaar mogen reageren? Waar slaat dat op? Volgens mij hebben we het recht om onze mening te delen over andere meningen. Om die recht maar eens te gebruiken -> @folkerthoog -> Sinds wanneer is Jezus Christus een god? Volgens mij nooit geweest. Hij schijnt alleen maar de zoon van god geweest te zijn, maar het is inderdaad wel bullshit dat hij uit de dood is opgestaan.

Natuurlijk zit ik ook wel vaak met de vraag, bestaat er een god.. of toch niet? Toch geloof ik in de wetenschap. Het is nog nooit bewezen dat god bestaan heeft en/of dat hij nu nog steeds bestaat. Soms denk ik eigenlijk dat een religie meer verneukerij is. Zie de katholieke kant, in de middeleeuwen werden Nederlanders keihard verneukt door dat katholieke mensen van de kerk zeiden, "Je moet betalen anders ga je naar de hel." Dit werd gezegd tot dat er een vertaling kwam van de bijbel.

Van religieuze dingen krijg je alleen maar gedonder blijkt maar weer, ik hou er in iedergeval afstand van. Ik vertrouw de wetenschap. Dat is waarom ik niet geloof in een religie/god.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat is dit voor waardeloze topic? Niet eens opelkaar mogen reageren? Waar slaat dat op? Volgens mij hebben we het recht om onze mening te delen over andere meningen. Om die recht maar eens te gebruiken -> @folkerthoog -> Sinds wanneer is Jezus Christus een god? Volgens mij nooit geweest. Hij schijnt alleen maar de zoon van god geweest te zijn, maar het is inderdaad wel bullshit dat hij uit de dood is opgestaan.

Natuurlijk zit ik ook wel vaak met de vraag, bestaat er een god.. of toch niet? Toch geloof ik in de wetenschap. Het is nog nooit bewezen dat god bestaan heeft en/of dat hij nu nog steeds bestaat. Soms denk ik eigenlijk dat een religie meer verneukerij is. Zie de katholieke kant, in de middeleeuwen werden Nederlanders keihard verneukt door dat katholieke mensen van de kerk zeiden, "Je moet betalen anders ga je naar de hel." Dit werd gezegd tot dat er een vertaling kwam van de bijbel.

Van religieuze dingen krijg je alleen maar gedonder blijkt maar weer, ik hou er in iedergeval afstand van. Ik vertrouw de wetenschap. Dat is waarom ik niet geloof in een religie/god.

Omdat men bang is om naar de hel te gaan na de dood. Jammer genoeg voor hen was de hel meer een middeleeuws verzinsel om stoute mensen weer het goede pad op te leiden. In het begin een mooi en handig verhaal, maar met die bekentenissen afleggen = weer schoon hebben ze het concept helemaal verneukt. Toen kon je gewoon wie je wilde afmaken, het opbiechten aan 'god' en niet naar de hel gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof wel in God (<- Allah)

Hij is de enige waar ik mijn best voor doe

School en al die andere dinges zijn geen Goden

Hij is grootste

Einde

Kan je dan niet vertellen waarom allah de 'grootste' is?En op school je best doen maakt toch niet uit dat het een god is?Ik bedoel, je kan je best wel doen om in een hemel te komen waarvan je nog niet eens weet of die bestaat maar wat gaat het later van je toekomst worden dan?Niet alles lukt in het leven met een geloof dus waarom zou je alleen moeite doen voor iemand waarvan je niet eens zeker kan zijn dat hij bestaat?

@hierboven:Ja dus?ALs je iets niet kan verklaren wilt niet zeggen dat er goden voor zijn.Ik weet ook niet hoe auto's worden gemaakt in de fabriek maar dat wilt niet zeggen dat er een wolk is waar auto's uit vallen.

Bewerkt: door thegodfather91
Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof wel in God (<- Allah)

Hij is de enige waar ik mijn best voor doe

School en al die andere dinges zijn geen Goden

Hij is grootste

Einde

Waarom geloof je in god? Waarom doe je je best voor iets waarvan je niet eens weet of hij/zij wel bestaat? Misschien is god wel heel klein? Weet jij veel?

@I-Cer: Je bent een agnost. Oftewel, je weet niet of het wel of niet bestaat ;).

Bewerkt: door Cuban Gangster
Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof wel in God (<- Allah)

Hij is de enige waar ik mijn best voor doe

School en al die andere dinges zijn geen Goden

Hij is grootste

Einde

Bravo :klap:

Je hebt jezelf succesvol belachelijk gemaakt. :tu:

Ik zet toch duidelijk neer dat je ARGUMENTEN moet geven en elkaar moet respecteren. Wat doe jij? Mijn geloof is het beste, klaar.

Bewerkt: door Twister24
Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof wel in God (<- Allah)

Hij is de enige waar ik mijn best voor doe

School en al die andere dinges zijn geen Goden

Hij is grootste

Einde

oke ga jij maar niet meer naar school maar ga de hele dag bidden ff zien of allah of god wel bestaat!

Bewerkt: door Vice-King
Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof wel in God (<- Allah)

Hij is de enige waar ik mijn best voor doe

School en al die andere dinges zijn geen Goden

Hij is grootste

Einde

oke ga jij maar niet meer naar school maar ga de hele dag bidden ff zien of allah of god wel bestaat!

Blijf respectvol, ookal is dat heel moeilijk in situaties als dit ;).

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...