Jump to content

Bestaat er een God?


Twister24

Antwoord eerlijk A.U.B.  

98 leden hebben gestemd

  1. 1. Bestaat er een God?

    • Ja, want....
      27
    • Nee, want....
      71


Recommended Posts

Als er een god was, Waarom is er dan oorlog, Is afrika dan zo kut voor de mensen die er wonen?

(voedselnood enz. )

Is er zoveel criminaliteit, Hebben gewoon veel mensen een klote leven Die daardoor Bijv. ookweer zelfmoord plegen???

Als er een god zou bestaan Dan zou iedereen gelukkig zijn, Dan had ik ook nog zin............, Maar dat is niet zo ;)

Perfectie door imperfectie.

Mij interesseert het voorlopig ook eigenlijk helemaal niet of Hij bestaat of niet; ik heb het druk zat met mijn eigen bestaan.

En of hij nou bestaat of niet; voorlopig heeft hij meer impact op het leven gehad dan dat wij ooit zullen hebben.

Hilarische reacties trouwens in de topic :').

Bewerkt: door Amfetamientje
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 214
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Teh_Ninja

    14

  • Dr.Oppai

    12

  • Cilly

    10

  • Mania-92

    9

Als er een god was, Waarom is er dan oorlog, Is afrika dan zo kut voor de mensen die er wonen?

(voedselnood enz. )

Is er zoveel criminaliteit, Hebben gewoon veel mensen een klote leven Die daardoor Bijv. ookweer zelfmoord plegen???

Als er een god zou bestaan Dan zou iedereen gelukkig zijn, Dan had ik ook nog zin............, Maar dat is niet zo ;)

Het kan een kwestie van prioriteiten zijn. als God als doel stelt dat iedereen volledig op Hem gaat vertrouwen en dat doel kan hij bereiken door armoede of ongelukkigheid dan doet hij dat.

Overingens moet je wel in je achterhoofd houden dat de mensen in Afrika het relatief slecht hebben, in vergelijking met ons. Het kan heel goed dat zij gewoon gelukkig zijn, hoe moeilijk wij dat ons in onze luxe ook kunnen voorstellen.

Link to comment
Delen op andere websites

In mijn ogen niet. God is uitgevonden door mensen die nood hebben aan iets groots waartoe ze zich kunnen richten in slechte tijden, wat voor mij puur een teken van zwakte is. Als je in de problemen zit heb je ze zelf veroorzaakt en moet je ze ook eigenhandig oplossen, en dan gaat bidden tot god echt niet helpen.

En nog iets dat mij nogal overtuigd heeft: Ik had een prachtige oma. Nooit deed ze een vlieg kwaad, ze ging wekelijks naar de kerk en bad elke dag tot god, ging jaarlijks op bedevaart naar Lourdes, ... Kortom, ze was uiterst katholiek en het meest goede mens dat je je kon inbeelden. Op haar 70 kreeg ze plots een verschrikkelijke ziekte die bij de artsen niet bekend was en dus ook niet genezen kon worden, en nog geen vier maand later was ze dood. Tijdens die ziekte bleef ze bidden, naar de kerk gaan zo goed en zo kwaad mogelijk, enzovoort. Als er een God bestond tot wie ze zich richtte bij het bidden, dan had die een goed mens als zij niet gestraft met zo'n vreselijke ziekte en goed aan haar einde laten komen.

Zodus: God bestaat niet en bidden helpt je zeker niet vooruit, je moet zelf uit het leven halen wat erin zit en je overal doorheen slaan. Rekenen op iets dat niet bestaat is ronduit naïef.

Tot daar mijn mening en puur mijn mening.

Link to comment
Delen op andere websites

Als er een god was, Waarom is er dan oorlog, Is afrika dan zo kut voor de mensen die er wonen?

(voedselnood enz. )

Is er zoveel criminaliteit, Hebben gewoon veel mensen een klote leven Die daardoor Bijv. ookweer zelfmoord plegen???

Als er een god zou bestaan Dan zou iedereen gelukkig zijn, Dan had ik ook nog zin............, Maar dat is niet zo ;)

Het kan een kwestie van prioriteiten zijn. als God als doel stelt dat iedereen volledig op Hem gaat vertrouwen en dat doel kan hij bereiken door armoede of ongelukkigheid dan doet hij dat.

Overingens moet je wel in je achterhoofd houden dat de mensen in Afrika het relatief slecht hebben, in vergelijking met ons. Het kan heel goed dat zij gewoon gelukkig zijn, hoe moeilijk wij dat ons in onze luxe ook kunnen voorstellen.

Ja dat is hem dan goed gelukt, door de armoede waarvan wij juist vertrouwens in hem van zouden moeten krijgen hebben we juist het tegeovergstelde beeld.

Erg slim van god dan :S .

Link to comment
Delen op andere websites

Het ligt er ook denk ik aan dat de mens een verklaring nodig heeft voor veel dingen. Daardoor zijn ze er iets op gaan verzinnen. Daarna hebben wetenschappers echter bewezen dat het anders zat. Bijvoorbeeld qua heelal etc.

Link to comment
Delen op andere websites

Het ligt ook aan je opvoeding, als je ouders geloven, ga je dat ook eerder doen.

Niet waar. Mijn ouders zijn allebei streng katholiek, maar ik weiger mee te gaan naar de katholieke kerk omdat het protenstantisme me meer aanspreekt, back to the basic en niet zo'n rare geur in de kerk en rare gebeden, gewoon in het Nederlands, bandje erbij die eigentijdse liedjes zingt over God, kan niet beter voor mij.

Overigens verwijt ik de kerk wel vandaag de dag de wegduiking van het seksuele misbruik van de paters tegenover de kinderen, ik vind het laf dat ze het niet durven te erkennen.

Link to comment
Delen op andere websites

Het ligt ook aan je opvoeding, als je ouders geloven, ga je dat ook eerder doen.

Niet waar. Mijn ouders zijn allebei streng katholiek, maar ik weiger mee te gaan naar de katholieke kerk omdat het protenstantisme me meer aanspreekt, back to the basic en niet zo'n rare geur in de kerk en rare gebeden, gewoon in het Nederlands, bandje erbij die eigentijdse liedjes zingt over God, kan niet beter voor mij.

Overigens verwijt ik de kerk wel vandaag de dag de wegduiking van het seksuele misbruik van de paters tegenover de kinderen, ik vind het laf dat ze het niet durven te erkennen.

1. Ik zeg EERDER.

2. Als dat zo bij jou is, betekent dat niet dat het bij iedereen is. ik ken genoeg mensen die wel gelovig zijn geworden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat er wel een bron van waarheid zit in wat je zegt hoor. Cabyon is dus zelf wel gelovig. Misschien op een andere manier, maar er is toch iets dat ze overgebracht hebben denk ik.

Zo kan je het ook zien ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Weetje, ik wil in een God geloven. Ik bedoel als je naar de andere kant gaat dat iemand op je staat te wachten of niet?

of geloven julie niet in het hiernamaals? Dat is 100% zeker. Uhm je weet toch, alles is energie en energie kan niet doodgaan zegmaar het kan alleen maar veranderen van vorm. Maar dat is te diep zeker voor julie :puh: Maar voor de mensen die denken als je dood gaat en er niks meer is, er is zeker nog wat.

Zoek wat op over mensen die bijna dood zijn gegaan die beschrijven heel vaak hetzelfde. Een soort licht en die mensen vonden het gewoon jammer dat ze weer terug kwamen.

Bewerkt: door Little Mister
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...