Jump to content

Vliegtuig Crash Libie 61 Nederlanders omgekomen


Dieko

Recommended Posts

Ik maak een topic aan over nieuws, maar dit nieuws is breaking news en geen nutteloze nieuws topic.

61 Nederlanders omgekomen bij crash

Op de luchthaven van de Libische hoofdstad Tripoli is een vliegtuig neergestort. Daarbij zijn 103 inzittenden om het leven gekomen, onder wie 61 Nederlanders. Een Nederlands jongetje is de enige overlevende. Het jongetje van 8 jaar oud is met botbreuken opgenomen in het ziekenhuis, waar hij geopereerd wordt.

Op weg naar Londen

Het toestel kwam uit Zuid-Afrika en stortte neer tijdens de landing. Het vliegtuig zou doorvliegen naar Londen Gatwick, waarna een deel van de passagiers door zou vliegen naar Dusseldorf en een ander deel naar Brussel. Van de Nederlanders die in het vliegtuig zaten, reisden er 38 met Stip Reizen. De andere 24 hadden hun reis via Kras.nl geboekt.

Ambassade

Medewerkers van de Nederlandse ambassade zijn ter plaatse om hulp te verlenen en informatie te verzamelen. Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft een crisisteam geformeerd en een noodnummer geopend: 070-3487770.

Piloot sloeg alarm

De Airbus crashte tijdens de landing. Over de oorzaak van de vliegramp is nog niets bekend. Het Airbus toestel was net een half jaar oud. De zwarte doos zou inmiddels zijn gevonden en wordt onderzocht.

Alarm

Volgens weerman Peter Timofeeff was het goed weer ten tijde van het ongeluk, er was geen mist of onweer en het zicht was goed. Volgens Libische media is het toestel voor de landingsbaan gecrashed en heeft de piloot vooraf alarm geslagen. Hij zou de verkeersleiding hebben gevraagd ambulances te sturen.

Balkenende geschokt

Balkenende zei op een persconferentie geschokt te zijn door de berichten uit Libië. De gedachten van het kabinet gaan uit naar de vele mensen in Nederland die nu in onzekerheid verkeren, aldus de premier.

Crisisteam opgericht

Ook minister Verhagen van Buitenlandse Zaken reageert geschokt op het drama. Op het ministerie is een crisisteam opgericht dat probeert contact te krijgen met reisorganisaties en familie van de slachtoffers.

http://www.youtube.com/watch?v=K8-JFBXuooc

Nederlandse kind die de crash overleefde

http://www.youtube.com/watch?v=sDaeq8ezNy0

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 33
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Mania-92

    4

  • Dieko

    3

  • Amfetamientje

    2

  • Cylas

    2

Top Posters In This Topic

vervelend dat dit gebeurd, ook zielig voor dat ene kind dat het heeft overleefd, die heeft dus waarschijnlijk nu geen ouders meer..

veel sterkte gewenst aan de nabestaande en rust in vrede slachtoffers

Link to comment
Delen op andere websites

Afriqiyah Airways wish to annouce that in its effort to support the famlies of the casualties offer the next of kin of Afriqiyah passangers of flight 8U771 the apportunity to come to Tripoli.

Afriqiyah Airways will offer transportation, assistance and accommodation for those concerned .

The Libyan immigration authorities will grant the visa upon arrival with no need for an Arabic translation of their passports .

To make the necessary arrangements please contact :+218 91 371 9588

Best ironisch, nabestaanden een vlucht aanbieden met dezelfde cheap vliegmaatschappij.

Verder kut voor de nabestaanden maar van al die media aandacht word ik weer helemaal gestoord. Niemand is er bij gebaat, al die extra nieuws uitzendingen.

Link to comment
Delen op andere websites

Verschrikkelijk!! Hoorde het net pas. Jongetje is volgens mij ook meisje (net op nieuws zij arts ´ze´,presentator zegt nu kind). Maar buitenlandse zaken zegt dat het jongetje is dus...

Verder vliegtuig ongeluk gebeurt eens per maand. Maar nu met Nederlanders. (grof maar het is wel zo, vliegen wel veiligste manier van vervoer) :-( Ook zijn campagnes gestopt( nl politiek).

edit opvallend dat het in libie niet echt groot nieuws. en mensen kunnen gewoon bij wrak komen!

Bewerkt: door Cylas
Link to comment
Delen op andere websites

Wat doet dit in opinie? Hoe wil je hier een discussie uit gaan slepen?

Ik citeer:

Opinie

De iets serieuzere hoek van het forum. Praat hier mee over het laatste nieuws en in discussies, maar ook over populaire onderwerpen!

Dus voor serieuze topics (dit lijkt me wel serieus genoeg) en in opinie heb je dus OOK serieuze discussies. Snappie?

Bewerkt: door Gijsso
Link to comment
Delen op andere websites

Ik las het net ergens. Heel erg voor de nabestaande, maar ook heel erg voordat jongentje. Je kunt volgens mij beter dood zijn dan leven, want nu heb je geen ouders meer of broer/zus..

Verder zal het vandaag wel als 'hoofdartikel' in het 8 uur journaal komen..

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...