Jump to content

Luxe in gevangenissen


Teh_Ninja

Recommended Posts

Diegene die echt weet hoe het in een gevangenis te werk gaat, hand opsteken graag.

De luxe in Nederlandse gevangenissen is echt lager dan jullie hier gemiddeld zitten te denken (geld overigens niet voor alle, wel voor die gene die nu zitten te blaten dat TV in de gevangenis overbodige luxe is).

Als een gevangenen aankomt bij een gevangenis, en helemaal niets heeft meegenomen van zijn huis, dus ook geen radio e.d (wel standaard spullen zoals kledij en wasmiddelen) krijgen een cel met alleen een bed, wc en wastafel, that's it. Als je een radio van huis hebt meegenomen mag die na een grote screening (of er geen dingen in verstopt zijn) de cel in.

Een TV kan je huren, huren voor een bepaalde tijd (een week bijv.) Dit huren doe je met geld, geld dat je zelf in de gevangenis hebt verdient. En nee, je hoeft hier niet een dagje voor te werken, maar je moet hier wel een lange termijn voor werken. Als je eenmaal die tv voor een bepaalde tijd in je cel hebt, en je doet iets fout, wordt die zonder pardon, en ook zonder geld terug, weer ingenomen.

Alle 'luxe' dingen die je in je cel wilt, denk hierbij dus ook aan simpele dingen zoals boeken, moet je huren van je geld verdient in de gevangenis. Deze huur je dan voor een bepaalde termijn, en zijn dus niet onbeperkt.

Mensen met een lange gevangenisstraf krijgen een stappenplan waardoor ze hun criminele verleden achter zich laten, zodat ze later niet het foute pad opgaan. Dus hier wordt, in tegenstelling tot andere zeiden, wel iets aan gedaan. Mensen met een korte gevangenisstraf krijgen dit niet, aangezien hun misdaden niet bepaald groot waren.

Valt vies tegen hé?

Betalen of niet, ze krijgen een TV en dat is luxe en dat moeten we niet. :t

Bedenk nog wel even dat de mensen in de gevangenis gewoon mensen zijn en niet uitgepoepte mislukkelingen van de duivel, gevangen of niet, ze hebben even veel recht als een mens buiten de gevangenis. Ze werken op een eerlijke manier voor die tv, en daar werken ze nog aardig lang voor ook.

Ze krijgen die TV overigens niet, ze moeten er voor werken!

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 168
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • FireFighter

    24

  • flippie13

    20

  • Teh_Ninja

    19

  • Kloep

    17

Bedenk nog wel even dat de mensen in de gevangenis gewoon mensen zijn en niet uitgepoepte mislukkelingen van de duivel, gevangen of niet, ze hebben even veel recht als een mens buiten de gevangenis. Ze werken op een eerlijke manier voor die tv, en daar werken ze nog aardig lang voor ook.

Ze krijgen die TV overigens niet, ze moeten er voor werken!

Nou, dat zijn ze dus wel aangezien ''normale'' mensen geen moorden plegen. Als normaal mens draai je niet door. Als normaal mens misbruik je geen 4-jarigen. Die mensen in de gevangenissen zijn in 90% van de gevallen zieke geesten. En dat kan ik geen mens meer noemen. Dat zijn losgeslagen monsters die nooit meer in de samenleving moeten komen. En dus zijn ze ook geen luxe TV waard, al werken ze 23 uur per dag.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, dat zijn ze dus wel aangezien ''normale'' mensen geen moorden plegen. Als normaal mens draai je niet door. Als normaal mens misbruik je geen 4-jarigen. Die mensen in de gevangenissen zijn in 90% van de gevallen zieke geesten. En dat kan ik geen mens meer noemen. Dat zijn losgeslagen monsters die nooit meer in de samenleving moeten komen. En dus zijn ze ook geen luxe TV waard, al werken ze 23 uur per dag.

Ik durf te wedden dat in iedereen een potentieel moordenaar zit. Ook in jou.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, dat zijn ze dus wel aangezien ''normale'' mensen geen moorden plegen. Als normaal mens draai je niet door. Als normaal mens misbruik je geen 4-jarigen. Die mensen in de gevangenissen zijn in 90% van de gevallen zieke geesten. En dat kan ik geen mens meer noemen. Dat zijn losgeslagen monsters die nooit meer in de samenleving moeten komen. En dus zijn ze ook geen luxe TV waard, al werken ze 23 uur per dag.

Ik durf te wedden dat in iedereen een potentieel moordenaar zit. Ook in jou.

Ja, dat is bij iedereen zo. Maar stel dat ik doordraai, dan ben ik een monster en moet ik de gevangenis is en net zo behandeld worden als ik net beschreven heb.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedenk nog wel even dat de mensen in de gevangenis gewoon mensen zijn en niet uitgepoepte mislukkelingen van de duivel, gevangen of niet, ze hebben even veel recht als een mens buiten de gevangenis. Ze werken op een eerlijke manier voor die tv, en daar werken ze nog aardig lang voor ook.

Ze krijgen die TV overigens niet, ze moeten er voor werken!

Nou, dat zijn ze dus wel aangezien ''normale'' mensen geen moorden plegen. Als normaal mens draai je niet door. Als normaal mens misbruik je geen 4-jarigen. Die mensen in de gevangenissen zijn in 90% van de gevallen zieke geesten. En dat kan ik geen mens meer noemen. Dat zijn losgeslagen monsters die nooit meer in de samenleving moeten komen. En dus zijn ze ook geen luxe TV waard, al werken ze 23 uur per dag.

Waar teh fock ben je nou allemaal over aan het praten? Heb je zelf gezien wat je allemaal zegt of heb je laatst een deel van je hersens laten wegsnijden?

90%, waar baseer je dat op? Feiten? Jouw weggesneden gedachten? Je zit namelijk klink klare onzin te praten. faaler eerste klasse.

Laat ik citeren:

Meeste gedetineerden vast voor gewelds- of vermogensmisdrijf

Eind september 1999 zaten bijna 12 000 personen in de Nederlandse gevangenissen hun straf uit of verbleven daar in voorarrest' date=' in afwachting van hun proces. Ruim 5% van hen was van het vrouwelijk geslacht. Het merendeel van de gedetineerden zat vast in verband met gewelds- of vermogensmisdrijven.

Gedetineerden naar delict

[b']Gedetineerden naar delict[/b]

0575g1.gif

Het aandeel van de gedetineerden die verdacht worden van een geweldsmisdrijf of daarvoor zijn veroordeeld is de laatste vijf jaren wat afgenomen. In 1995 zat 34% van de gedetineerden vast in verband met een geweldsdelict. In 1999 was dit aandeel gedaald tot 30%. Dit is echter nog steeds bijna twee maal zo hoog als in 1990. Het aandeel van verdachten of veroordeelden voor een vermogensmisdrijf daalde tussen 1995 en 1999 van 30% naar 28%.

Het percentage gedetineerden in verband met het overtreden van de opiumwet is sinds 1990 licht gedaald van 19% tot 17%. Het aandeel personen dat gedetineerd is in verband met vernieling of verstoring van de openbare orde is een stuk lager maar neemt wel gestaag toe. In 1995 zat 5% van de gedetineerden in verband hiermee vast, in 1999 was dit opgelopen tot 7%.

Vrouwelijke gevangenen zijn in het algemeen ouder dan mannelijke. De top van de leeftijdsverdeling ligt bij mannelijke gedetineerden tussen 25 en 29 jaar, bij vrouwelijke gedetineerden tussen 30 en 34 jaar.

Wat je hierboven ziet staan is waarschijnlijk een stukje tekst waar jij totaal niks van begrijpt, aangezien ik dit nu al zie aankomen zal ik het even in jip en janneke taal uitleggen:

Kijk naar het plaatje, juist ja, die met felle kleurtjes erin, kijk dan naar de toren met felle kleurtjes die helemaal rechts staan, waar '1999' onder staat, het stukje tekst hieronder gaat over die toren, onthoudt dat!

Als je naar de kleurtjes kijkt (rood, groen, blauw, geel) zie je dat het rode gedeelte eindigt bij een streepje, volg met je vinger dat streepje naar links toe (verder dan de andere 2 gekleurde balkjes), zie je dat dat streepje eindigt bij een getal? Goed gezien, dat getal is inderdaad 30!

Dit houdt in dat 30% (dat kan je zien door bij het getal 30 omhoog te kijken tot '%') van alle gevangen vastzitten door het vermoorden van mensen en het aanranden van 4 jarige kinderen, DE REST DUS NIET.

(jip en janneke taal uit) ga nou geen domme feiten zelf verzinnen, want hierdoor heb je ongeveer bevestigd dat je een stukje hersens hebt laten wegsnijden. Vermogenmisdrijf, opiumwet en overig houd in dat je mensen fraudeert, drugs handelt/gebruikt en overig. Dat heeft dus niets met die 90% zieke geesten van jou te maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedenk nog wel even dat de mensen in de gevangenis gewoon mensen zijn en niet uitgepoepte mislukkelingen van de duivel, gevangen of niet, ze hebben even veel recht als een mens buiten de gevangenis. Ze werken op een eerlijke manier voor die tv, en daar werken ze nog aardig lang voor ook.

Ze krijgen die TV overigens niet, ze moeten er voor werken!

Nou, dat zijn ze dus wel aangezien ''normale'' mensen geen moorden plegen. Als normaal mens draai je niet door. Als normaal mens misbruik je geen 4-jarigen. Die mensen in de gevangenissen zijn in 90% van de gevallen zieke geesten. En dat kan ik geen mens meer noemen. Dat zijn losgeslagen monsters die nooit meer in de samenleving moeten komen. En dus zijn ze ook geen luxe TV waard, al werken ze 23 uur per dag.

Waar teh fock ben je nou allemaal over aan het praten? Heb je zelf gezien wat je allemaal zegt of heb je laatst een deel van je hersens laten wegsnijden?

90%, waar baseer je dat op? Feiten? Jouw weggesneden gedachten? Je zit namelijk klink klare onzin te praten. faaler eerste klasse.

Laat ik citeren:

Meeste gedetineerden vast voor gewelds- of vermogensmisdrijf

Eind september 1999 zaten bijna 12 000 personen in de Nederlandse gevangenissen hun straf uit of verbleven daar in voorarrest' date=' in afwachting van hun proces. Ruim 5% van hen was van het vrouwelijk geslacht. Het merendeel van de gedetineerden zat vast in verband met gewelds- of vermogensmisdrijven.

Gedetineerden naar delict

[b']Gedetineerden naar delict[/b]

0575g1.gif

Het aandeel van de gedetineerden die verdacht worden van een geweldsmisdrijf of daarvoor zijn veroordeeld is de laatste vijf jaren wat afgenomen. In 1995 zat 34% van de gedetineerden vast in verband met een geweldsdelict. In 1999 was dit aandeel gedaald tot 30%. Dit is echter nog steeds bijna twee maal zo hoog als in 1990. Het aandeel van verdachten of veroordeelden voor een vermogensmisdrijf daalde tussen 1995 en 1999 van 30% naar 28%.

Het percentage gedetineerden in verband met het overtreden van de opiumwet is sinds 1990 licht gedaald van 19% tot 17%. Het aandeel personen dat gedetineerd is in verband met vernieling of verstoring van de openbare orde is een stuk lager maar neemt wel gestaag toe. In 1995 zat 5% van de gedetineerden in verband hiermee vast, in 1999 was dit opgelopen tot 7%.

Vrouwelijke gevangenen zijn in het algemeen ouder dan mannelijke. De top van de leeftijdsverdeling ligt bij mannelijke gedetineerden tussen 25 en 29 jaar, bij vrouwelijke gedetineerden tussen 30 en 34 jaar.

Wat je hierboven ziet staan is waarschijnlijk een stukje tekst waar jij totaal niks van begrijpt, aangezien ik dit nu al zie aankomen zal ik het even in jip en janneke taal uitleggen:

Kijk naar het plaatje, juist ja, die met felle kleurtjes erin, kijk dan naar de toren met felle kleurtjes die helemaal rechts staan, waar '1999' onder staat, het stukje tekst hieronder gaat over die toren, onthoudt dat!

Als je naar de kleurtjes kijkt (rood, groen, blauw, geel) zie je dat het rode gedeelte eindigt bij een streepje, volg met je vinger dat streepje naar links toe (verder dan de andere 2 gekleurde balkjes), zie je dat dat streepje eindigt bij een getal? Goed gezien, dat getal is inderdaad 30!

Dit houdt in dat 30% (dat kan je zien door bij het getal 30 omhoog te kijken tot '%') van alle gevangen vastzitten door het vermoorden van mensen en het aanranden van 4 jarige kinderen, DE REST DUS NIET.

(jip en janneke taal uit) ga nou geen domme feiten zelf verzinnen, want hierdoor heb je ongeveer bevestigd dat je een stukje hersens hebt laten wegsnijden. Vermogenmisdrijf, opiumwet en overig houd in dat je mensen fraudeert, drugs handelt/gebruikt en overig. Dat heeft dus niets met die 90% zieke geesten van jou te maken.

Luister Flippie, ik ben geen mongool, en zo dien ik ook niet behandeld te worden. Je kan alles zeggen, maar heb een beetje respect.

Het maakt niet uit wat ze gedaan hebben, ze hebben het verdiend. Jij weet, net zo goed als ik, dat jij nu diegene bent die onzin praat. Als jij denkt dat een seriemoordenaar een paar jaar in de cel mag zitten met tv e.d, en daarna weer terug mag in de maatschappij, begin ik te twijfelen wat ze met jou hersenen hebben gedaan.


De luxe van de gevangenissen in Nederland vind ik eigenlijk een schande. Je zou het bijna kunnen zien als een soort van hotel. Geen 4 sterren hotel, maar het is in iedergeval wel heel erg veel voor mensen die minder konden rondkomen. Als je een arme sloeber bent die op straat leeft zou je net zogoed even een misdaad kunnen plegen zodat je in een gevangenis terecht komt. Daar heb je tenminste nog meubels, TV en andere prut.

Ik vind het in iedergeval te gek voor woorden dat er al een TV staat. Ook vind ik een radio al overbodig. Laat mensen in een gevangenis maar mooi een krant lezen. Dat is ruim voldoende om toch nog iets mee te kunnen pikken vanuit de maatschappij.

Het moet wel een gevangenis blijven en niet een soort van opgesloten 2 sterren (soms 3 sterren) hotel.

Juist. Dit vind ik ook.

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

De luxe van de gevangenissen in Nederland vind ik eigenlijk een schande. Je zou het bijna kunnen zien als een soort van hotel. Geen 4 sterren hotel, maar het is in iedergeval wel heel erg veel voor mensen die minder konden rondkomen. Als je een arme sloeber bent die op straat leeft zou je net zogoed even een misdaad kunnen plegen zodat je in een gevangenis terecht komt. Daar heb je tenminste nog meubels, TV en andere prut.

Ik vind het in iedergeval te gek voor woorden dat er al een TV staat. Ook vind ik een radio al overbodig. Laat mensen in een gevangenis maar mooi een krant lezen. Dat is ruim voldoende om toch nog iets mee te kunnen pikken vanuit de maatschappij.

Het moet wel een gevangenis blijven en niet een soort van opgesloten 2 sterren (soms 3 sterren) hotel.

Edit: Ik was ook nog vergeten te zeggen, het rechtssysteem in Nederland is één grote corruptie. Voor een moord krijg je 4 jaar ofzo, hangt er vanaf hoe je het doet. Voor belastingontduiking zit je zo 8 jaar in de cel. Ik had dat liever andersom gezien.

Bewerkt: door Wesley_GTA
Link to comment
Delen op andere websites

Luister Flippie, ik ben geen mongool, en zo dien ik ook niet behandeld te worden. Je kan alles zeggen, maar heb een beetje respect.

Het maakt niet uit wat ze gedaan hebben, ze hebben het verdiend. Jij weet, net zo goed als ik, dat jij nu diegene bent die onzin praat. Als jij denkt dat een seriemoordenaar een paar jaar in de cel mag zitten met tv e.d, en daarna weer terug mag in de maatschappij, begin ik te twijfelen wat ze met jou hersenen hebben gedaan.

Het dik gedrukte gedeelte, jij vindt het onaanvaardbaar dat ik jou als een mongool behandel. Jij vindt dat ik jou een beetje met respect moet behandelen. Jij vindt wél dat dit bij jou moet gebeuren, maar mensen die de fout zijn ingegaan, en dat zelf waarschijnlijk ook door hebben, mag je niet met respect behandelen? Ga toch bij je moeder uithuilen dat ik je niet met respect behandelde zeg :duh:

Dan het onderstreepte stuk, wat hebben ze verdient? een celstraf hebben ze verdient ja, die is in hun fase dan ook onvermijdelijk. Maar ze verdienen nog een kans, als je één keer de fout bent in geweest dan verdien je toch een kans om dat weer goed te maken? Jij denkt waarschijnlijk niet lang genoeg na, maar door die luxe goederen te laten verhuren, leren de gevangenen dat ze, als ze eenmaal vrij zijn, ook moeten werken voor hun goederen, dit is juist een onderdeel van een plan om de gevangenen niet dezelfde fout te laten maken. Ook zorgt dit systeem ervoor dat wij niet meer belasting moeten gaan betalen om de mensen die de fout (perongeluk) zijn ingegaan te behandelen.

dan het cursieve gedeelte, jij praat echt onzin uit. Een seriemoordenaar heeft, zoals je zelf aangeeft met het woordje 'serie', meerdere mensen vermoord, op een moord staat levenslang, dus als die seriemoordenaar 5 moorden heeft gepleegd, krijgt hij 5 keer levenslang en zou hij de gevangenis nooit meer verlaten.

Oh, en mijn hersens hebben ze goed gevoed, daardoor kan ik nu logisch nadenken, dat is wat ze met mijn hersens hebben gedaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Anders houden we het hier eventjes gezellig ofzo, in plaats van elkaar voor mongool uit te schelden enz. :7 Er zijn hier geen hersens weggesneden, en hopelijk houden we dat zo. :)

Ik vind dat het wel te luxe is allemaal. Je gaat niet zomaar de cel in, dus als je erin gaat heb je het verdiend ook (op die verhalen na van mensen die onschuldig hebben gezeten). Of ze een TV mogen? Ik vind dat ze wel regelmatig TV mogen kijken, maar niet naar hun eigen programma's. Laat ze maar lekker kijken naar het nieuws en naar documentaires, daar leren ze nog eens wat van.

Natuurlijk ligt het er ook aan wat je hebt gedaan. Een moordenaar mag van mij levenslang krijgen. Een winkeldief een paar dagen. Die TV moet je sowieso afschaffen, maakt niet uit wat diegene heeft gedaan. Ze kunnen er dan misschien wel voor werken, maar dat maakt mij niks uit. Als je er een paar dagen in moet zitten, kun je best zonder TV. Als je er langer in hebt gezeten, heb je iets gedaan wat erg genoeg is om geen TV meer te mogen kijken (je eigen programma's dan).

Link to comment
Delen op andere websites

Het maakt niet uit wat ze gedaan hebben, ze hebben het verdiend. Jij weet, net zo goed als ik, dat jij nu diegene bent die onzin praat. Als jij denkt dat een seriemoordenaar een paar jaar in de cel mag zitten met tv e.d, en daarna weer terug mag in de maatschappij, begin ik te twijfelen wat ze met jou hersenen hebben gedaan.

Wacht even. Jij noemt zomaar een getal op, zegt dat zoveel mensen misdrijven als moord en mishandeling hebben gemaakt. Een ander persoon vertoont zich, nee, dat klopt niet, KOMT MET EEN BRON AAN. Maar nee, de persoon die een bron heeft, de persoon met feiten, die spreekt onzin.

Flippie probeert hier volgens mij duidelijk te maken, dat het idee van een gevangenis is dat de mensen doorkrijgen hoe leven kan werken. Hoe ze uit de cel kunnen belanden. Door hard te werken, en daar dingen mee te verdienen, zoals een tv. Maken ze een miniscuul foutje zijn ze dat ding weer kwijt en hebben ze voor niks gewerkt. Het kán dus een 3-sterren hotel zijn, als je er voor werkt. En als je dat voor 4 jaar blijft doen, zal er wel iets blijven steken voor de rest van je leven. En hopelijk ga je dan een echte baan zoeken, een huis huren of zoiets. Dat moet dus de gevangenis worden. "Normaal" leven, al dan wel wat strikter.

Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

Het maakt niet uit wat ze gedaan hebben, ze hebben het verdiend. Jij weet, net zo goed als ik, dat jij nu diegene bent die onzin praat. Als jij denkt dat een seriemoordenaar een paar jaar in de cel mag zitten met tv e.d, en daarna weer terug mag in de maatschappij, begin ik te twijfelen wat ze met jou hersenen hebben gedaan.

Wacht even. Jij noemt zomaar een getal op, zegt dat zoveel mensen misdrijven als moord en mishandeling hebben gemaakt. Een ander persoon vertoont zich, nee, dat klopt niet, KOMT MET EEN BRON AAN. Maar nee, de persoon die een bron heeft, de persoon met feiten, die spreekt onzin.

Flippie probeert hier volgens mij duidelijk te maken, dat het idee van een gevangenis is dat de mensen doorkrijgen hoe leven kan werken. Hoe ze uit de cel kunnen belanden. Door hard te werken, en daar dingen mee te verdienen, zoals een tv. Maken ze een miniscuul foutje zijn ze dat ding weer kwijt en hebben ze voor niks gewerkt. Het kán dus een 3-sterren hotel zijn, als je er voor werkt. En als je dat voor 4 jaar blijft doen, zal er wel iets blijven steken voor de rest van je leven. En hopelijk ga je dan een echte baan zoeken, een huis huren of zoiets. Dat moet dus de gevangenis worden. "Normaal" leven, al dan wel wat strikter.

De gevangenis moet geen rehabilitatiecentrum* zijn. Het moet een inrichting zijn waar mensen die niet normaal in de samenleving mee kunnen draaien naartoe gaan. Daar krijgen ze dan straf, straf voor het feit dat ze bewust niet normaal in de samenleving willen meedraaien.

Mensen die door een ziekte o.i.d niet normaal mee kunnen draaien, dus onbewust, die mogen wel van mij een 3 sterren hotel krijgen. Die zijn niet ziek in hun hoofd. Nou ja, eigenlijk wel, maar dat wordt veroorzaakt door een ziekte. Echter vormen ze allemaal, ziek of niet, een bedreiging voor de maatschappij, en daarom moeten ze opgesloten. De zieke geesten wat strenger dan de mensen met een ziekte.

*: In de vorm van rehabiliteren om terug te kunnen keren in de samenleving.

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

Ehm, het moet juist een soort van rehabilitatiecentrum zijn? Als ze naar buiten uit de gevangenis en ze hebben geen ruk geleerd over hoe een normale samenleving werkt, gaan ze gewoon weer verder met wat ze deden. Wat was dan het hele nut?

Link to comment
Delen op andere websites

Dan het onderstreepte stuk, wat hebben ze verdient? een celstraf hebben ze verdient ja, die is in hun fase dan ook onvermijdelijk. Maar ze verdienen nog een kans, als je één keer de fout bent in geweest dan verdien je toch een kans om dat weer goed te maken? Jij denkt waarschijnlijk niet lang genoeg na, maar door die luxe goederen te laten verhuren, leren de gevangenen dat ze, als ze eenmaal vrij zijn, ook moeten werken voor hun goederen, dit is juist een onderdeel van een plan om de gevangenen niet dezelfde fout te laten maken. Ook zorgt dit systeem ervoor dat wij niet meer belasting moeten gaan betalen om de mensen die de fout (perongeluk) zijn ingegaan te behandelen.

Ik ben het er wel mee eens. Maar ik ben het er niet mee eens dat het in zo'n luxe gaat. Sommige mensen hebben zelfs een Xbox 360 of een Playstation 3 op hun kamer, en dat door een beetje te werken. Ik vind het al erg genoeg als ze een TV kunnen krijgen. Ze gaan maar werken voor een kranten/magazine abonnement dat is ruim voldoende (zitten vaak ook nog kruiswoord puzzeltjes en andere fratsen in om hun tijd wat te kunnen vermaken). Die gevangenen moeten wel goed nadenken en beseffen wat ze hebben gedaan. Of dat nou een kleine daad is of een grote. Je komt niet zomaar even in een gevangenis. Daarvoor wordt er een gigantisch proces tegen je opgezet. Je komt er echt niet zomaar.

Maar ze verdienen nog een kans, als je één keer de fout bent in geweest dan verdien je toch een kans om dat weer goed te maken?

Ze verdienen een kans? Ze verdienen hun kans pas als ze weer uit de gevangenis komen. Als een gedetineerde een meisje van 8 heeft verkracht en vervolgens heeft vermoord. Dan verdient zo'n gene gewoon wat mij part levenslang of de doodstraf. Zo'n figuur verdient het never nooit om een nieuwe kans te krijgen, (en diegene verdient ook geen luxe in zijn cel).

Link to comment
Delen op andere websites

De gevangenis moet geen rehabilitatiecentrum* zijn. Het moet een inrichting zijn waar mensen die niet normaal in de samenleving mee kunnen draaien naartoe gaan. Daar krijgen ze dan straf, straf voor het feit dat ze bewust niet normaal in de samenleving willen meedraaien.

Stel je het volgende voor:

Een persoon heeft een voorbedachte moord gepleegd, opzettelijk dus, en gaat hiervoor het gevang in. Voor deze moord krijgt hij levenslang (wat naar mijn weten of 25 jaar, of 40 jaar, zoiets, was). Na deze, pak 'm beet, 40 jaar mag deze persoon weer vrij uit. Hoe kan hij dan weer normaal meedraaien in de maatschappij als hij 40 jaar lang is opgesloten in een gevangenis waar hij, bij hoge uitzondering, alleen een krantje kon lezen. Die persoon wordt knettergek tijdens zijn gevangenschap en bouwt een haat tegen de maatschappij op. Eenmaal vrijgekomen is hij zo knettergek en heeft hij zo'n haat tegen de maatschappij dat hij helemaal verloren is, en dan praten we inderdaad over 'zieke geesten'.

De gevangenen moeten kennis maken met de werkelijke draai van de maatschappij, wat dus legaal werken voor je geld is. In de gevangenis bootsen ze deze maatschappij na, maar dan in het klein. Met het verdiende geld dat je door werk in het gevang krijgt (werk zoals meubels in elkaar zetten, nummerplaten maken ens.) kunnen de gevangenen eten kopen (chips enzo) of een 'luxe goed' huren. Hierdoor krijgen ze een idee hoe het er in het echte leven aan toe gaat.

Als je overigens ook maar een keer buiten de regels van de gevangenis treed, krijg je een x aantal dagen de isoleercel, en dat is helemaal niets, een wc pot, wastafel en een betonnen (met klein matrasje boven op) bed, als je daar 1 tot 2 maanden dag in dag uit in moet doorbrengen doet het wel wat met je, hierdoor is er wel dergelijk een angst voor de gevangenis (en isoleercel).

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom moeten we ze dit allemaal gunnen? Ze hebben iets misdaan en krijgen daar straf voor. Lijkt me niets geks aan... Ongeacht of ze het zelf meenemen of krijgen. Anders is het in mijn ogen niet genoeg gestraft.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...