Jump to content

Luxe in gevangenissen


Teh_Ninja

Recommended Posts

@Flippie: Het doel van een gevangenis is een straf uitzitten. En je hebt geen straf in de gevangenissen van nu, zeg nou zelf..

Voor het ''trainen'' om mensen terug in de samenleving te krijgen, daar heb je andere inrichtingen voor. (Dat vind ik ook al schandalig, want als je in de gevangenis terecht komt mag je wegrotten van mij).

Volgens mij heeft 90% hier geen idee hoe het gevangenisleven is.

Een familielid zit in de gevangenis en ik ga daar geregeld naartoe. Ik weet waar ik over praat.

Ja, anders post ik het niet. :bonk:

Lees het nu van achter naar voor, van links naar rechts, van schuin links naar schuin rechts, denk 3 6 keer na voor je post, en post dan in dit topic. Gaan we dat proberen? :)

Je zegt dat iedereen die in de gevangenis zit mag wegrotten. Olav Herreman. 4 maanden onterecht in de gevangenis gezeten. Beschuldigd van moord. ONTERECHT in de gevangenis. Mensen bestempelen hem nog steeds als moordenaar, ONTERECHT. Volgens jou mocht deze onschuldige heer wegrotten in de cel terwijl hij geen reet heeft uitgestoken? Je scheert iedereen die in de gevangenis zit over dezelfde kam, alsof ze allemaal psychopaten zijn..Je post 90 % lulkoek in dit topic, heb je dat nou zelf niet door? :?

Ik citeer, en lees dit ook an achter naar voor, van links naar rechts, van schuin links naar schuin rechts en denk dan na..

(jip en janneke taal uit) ga nou geen domme feiten zelf verzinnen, want hierdoor heb je ongeveer bevestigd dat je een stukje hersens hebt laten wegsnijden. Vermogenmisdrijf, opiumwet en overig houd in dat je mensen fraudeert, drugs handelt/gebruikt en overig. Dat heeft dus niets met die 90% zieke geesten van jou te maken.
Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 168
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • FireFighter

    24

  • flippie13

    20

  • Teh_Ninja

    19

  • Kloep

    17

@Flippie: Het doel van een gevangenis is een straf uitzitten. En je hebt geen straf in de gevangenissen van nu, zeg nou zelf..

Voor het ''trainen'' om mensen terug in de samenleving te krijgen, daar heb je andere inrichtingen voor. (Dat vind ik ook al schandalig, want als je in de gevangenis terecht komt mag je wegrotten van mij).

Volgens mij heeft 90% hier geen idee hoe het gevangenisleven is.

Een familielid zit in de gevangenis en ik ga daar geregeld naartoe. Ik weet waar ik over praat.

Ja, anders post ik het niet. :bonk:

Lees het nu van achter naar voor, van links naar rechts, van schuin links naar schuin rechts, denk 3 6 keer na voor je post, en post dan in dit topic. Gaan we dat proberen? :)

Je zegt dat iedereen die in de gevangenis zit mag wegrotten. Olav Herreman. 4 maanden onterecht in de gevangenis gezeten. Beschuldigd van moord. ONTERECHT in de gevangenis. Mensen bestempelen hem nog steeds als moordenaar, ONTERECHT. Volgens jou mocht deze onschuldige heer wegrotten in de cel terwijl hij geen reet heeft uitgestoken? Je scheert iedereen die in de gevangenis zit over dezelfde kam, alsof ze allemaal psychopaten zijn..Je post 90 % lulkoek in dit topic, heb je dat nou zelf niet door? :?

Ik citeer, en lees dit ook an achter naar voor, van links naar rechts, van schuin links naar schuin rechts en denk dan na..

(jip en janneke taal uit) ga nou geen domme feiten zelf verzinnen, want hierdoor heb je ongeveer bevestigd dat je een stukje hersens hebt laten wegsnijden. Vermogenmisdrijf, opiumwet en overig houd in dat je mensen fraudeert, drugs handelt/gebruikt en overig. Dat heeft dus niets met die 90% zieke geesten van jou te maken.

Ik word echt schijtziek dat ik hier als iemand met het downsyndroom wordt behandeld. Doe eens even normaal zeg. En zeg nou niet van waar heb je het over? Zie het dikgedrukte, dat komt over op mij alsof ik een randdebiel ben.

Als jullie gewoon normaal doen, dat ik trouwens ook doe tegen jullie, ga ik weer inhoudelijk reageren.

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

We weten allemaal heuswel dat jij geen ramdebiel bent, maar kom eens met feiten, echte feiten waar je een duidelijke bron van hebt.

Ik kwam tot 2 keer toe met een echte bron van het CBS, het centraal bureau van de statistiek. Deze overheids instantie onderzoekt dingen, en maakt ze vervolgens openbaar, de informatie die zij krijgen is van de overheid afkomstig (of van de top van een bedrijf) en door deskundige nagekeken, zij verzinnen geen feiten, zij zijn de feiten (figuurlijk gezien).

Ook is mijn moeder zo'n 7 jaar directeur geweest van meerdere gevangenissen en ben ik meerdere keren in zo'n gevangenis geweest. Dingen die ik hier heb gepost heb ik na gevraagd bij mijn moeder, die, dunkt mij, er wel verstand van heeft.

Ook praat ik met respect over de gevangenen, wat jij dus allesbehalve doet. Houd er nou eens rekening mee dat die gevangenen dezelfde bouw, hetzelfde uiterlijk én dezelfde rechten hebben als jouw. Waarom gunnen ze die mensen dan geen luxe als ze één keer de fout in zijn geweest (nu praat ik niet over alle gevangenen).

En nogsteeds heb ik niet gehoord welk systeem jullie het beste lijkt om alle gevangenen goed mee te laten draaien in de maatschappij, het enige wat ik hier hoor is dat de gevangenen te 'luxe' word behandelt, en; 'dat moeten jullie niet'.

Dit lijkt mij een van de betere systemen. De gevangenen krijgen de keuze of ze willen werken of zich dood vervelen. Als je een goede stap hebt gemaakt en je koos voor het werken, krijg je werk waarbij een laag uurtarief van pas is. Met dat geld kan je alle 'luxe' dingen huren, niks kopen, tijdelijk huren. Is dit niet erger dan in de maatschappij? Is dit vergelijkbaar met een 3 sterren hotel? Doe je één innieminnie dingetje fout, word gelijk alles afgepakt, alles waar je de hele maand voor hebt zitten werken!

En zo'n kale cel word je ook niet blij van, de bedden zijn misschien groter dan in Amerika, maar wonen wij hier dan in Amerika? Hebben wij hier ook de doodstraf? De bedden zijn van de laagste trede kwaliteit ongeveer, en lekker slapen doe je er niet op. Ook zit je in veel gevallen niet in je eentje in zo'n cel, maar ook samen. Dat was een x aantal jaar geleden bijna elke dag op het nieuws.

De gevangenissen hier zijn inderdaad beter dan Peru, waar corruptie, doodslag, vechtpartijen en angst voor het leven alledaagse zooi is. Maar 'luxe' is het echt niet, een cel evengroot als het washok, amper het echte daglicht zien, altijd in de gaten worden gehouden, mensen vrijwillig je kont in laten kijken, werken voor goederen die je zo kwijt kan raken.

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik wil daar niet heen.

Link to comment
Delen op andere websites

We weten allemaal heuswel dat jij geen ramdebiel bent, maar kom eens met feiten, echte feiten waar je een duidelijke bron van hebt.

Ik kwam tot 2 keer toe met een echte bron van het CBS, het centraal bureau van de statistiek. Deze overheids instantie onderzoekt dingen, en maakt ze vervolgens openbaar, de informatie die zij krijgen is van de overheid afkomstig (of van de top van een bedrijf) en door deskundige nagekeken, zij verzinnen geen feiten, zij zijn de feiten (figuurlijk gezien). [/i]

Ook is mijn moeder zo'n 7 jaar directeur geweest van meerdere gevangenissen en ben ik meerdere keren in zo'n gevangenis geweest. Dingen die ik hier heb gepost heb ik na gevraagd bij mijn moeder, die, dunkt mij, er wel verstand van heeft.

Ook praat ik met respect over de gevangenen, wat jij dus allesbehalve doet. Houd er nou eens rekening mee dat die gevangenen dezelfde bouw, hetzelfde uiterlijk én dezelfde rechten hebben als jouw. Waarom gunnen ze die mensen dan geen luxe als ze één keer de fout in zijn geweest (nu praat ik niet over alle gevangenen).

En nogsteeds heb ik niet gehoord welk systeem jullie het beste lijkt om alle gevangenen goed mee te laten draaien in de maatschappij, het enige wat ik hier hoor is dat de gevangenen te 'luxe' word behandelt, en; 'dat moeten jullie niet'.

Dit lijkt mij een van de betere systemen. De gevangenen krijgen de keuze of ze willen werken of zich dood vervelen. Als je een goede stap hebt gemaakt en je koos voor het werken, krijg je werk waarbij een laag uurtarief van pas is. Met dat geld kan je alle 'luxe' dingen huren, niks kopen, tijdelijk huren. Is dit niet erger dan in de maatschappij? Is dit vergelijkbaar met een 3 sterren hotel? Doe je één innieminnie dingetje fout, word gelijk alles afgepakt, alles waar je de hele maand voor hebt zitten werken!

En zo'n kale cel word je ook niet blij van, de bedden zijn misschien groter dan in Amerika, maar wonen wij hier dan in Amerika? Hebben wij hier ook de doodstraf? De bedden zijn van de laagste trede kwaliteit ongeveer, en lekker slapen doe je er niet op. Ook zit je in veel gevallen niet in je eentje in zo'n cel, maar ook samen. Dat was een x aantal jaar geleden bijna elke dag op het nieuws.

De gevangenissen hier zijn inderdaad beter dan Peru, waar corruptie, doodslag, vechtpartijen en angst voor het leven alledaagse zooi is. Maar 'luxe' is het echt niet, een cel evengroot als het washok, amper het echte daglicht zien, altijd in de gaten worden gehouden, mensen vrijwillig je kont in laten kijken, werken voor goederen die je zo kwijt kan raken.

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik wil daar niet heen.

Ik weet wat het CBS is. :duh:

Ik gun ze geen luxe omdat ze inderdaad maar één fout maken, maar dit is geen allerdaagse fout. Het gewoon hun eigen schuld en daarom moeten ze straf hebben. En het moet niet zo zijn dat als ze ná hun fout gaan huilen en dat ze ineens weer terug mogen in de maatschappij. Gevangenis is straf, geen hotel, toch?

Nee, dat is niet mijn systeem. Mijn systeem is een cel met de basisbehoeften zoals een bed, tafel, stoel, en een wc. En ze mogen één uur per dag naar een soort recreatie kamer. Daar kunnen ze bordspellen doen etc, en ze mogen even naar buiten. Geen TV, geen radio, maar lekker ouderwets een krant. Als ze vrij zijn, moeten ze naar een soort inrichting die ze verder behandeld, ze gaan niet meer terug naar de maatschappij. Dát is mijn systeem.

Nee, wij zijn geen Amerika. Nee, wij wonen niet in Amerika. Maar ja, ik zou wat dingen overnemen uit de gevangenis in Amerika. Je slaapt inderdaad niet lekker, maar wat wil je dan? Een luxe bed met twee matrassen en een heerlijk zacht kussentje en een zijde deken? Nee. Dan moet je maar niet de gevangenis in.

Trouwens ben ik voorstander van de doodstraf. Vermoord je iemand? Simpel, jij wordt zelf vermoord.

Inderdaad, je bent bang voor de gevangenissen in Peru. Dat geef je aan met ''daar wil ik niet heen''. Dát moeten we zien te creëren met de gevangenissen in Nederland, want veel mensen zijn niet bang, en daarom zijn ze sneller bereid om een misdaad te plegen.

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

...

Ik geef het op, jij en ik zitten op twee totaal verschillende lijnen, waarschijnlijk zulke lijnen dat mijne niet eens jouwe aanraakt, en daar ben ik nog blij mee ook.

Overigens:

Inderdaad, je bent bang voor de gevangenissen in Peru. Dat geef je aan met ''daar wil ik niet heen''. Dát moeten we zien te creëren met de gevangenissen in Nederland, want veel mensen zijn niet bang, en daarom zijn ze sneller bereid om een misdaad te plegen.

Ik doelde met het 'daar wil ik niet heen' op de Nederlandse gevangenis.

Bewerkt: door flippie13
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat we blij moeten zijn dat dit Nederland heet, en geen FireFighterland.

Mooi, ze KRIJGEN ook geen luxe, ze moeten er voor werken.

En als we de "soort inrichting" nou eens combineren met de cel? Of je het nou wilt of niet, die mensen komen terug in de maatschappij als ze vrij zijn. Wat moeten ze anders doen. Legkippen worden?

Stel. Jij wordt veroordeelt voor een moord die jij niet hebt verricht, maar iedereen er heilig van overtuigd was dat jij het hebt gedaan, en de doodstraf krijgt. Net als je dood bent, komt er nieuw bewijs aan het licht. Daar heb je alleen geen reet aan, je bent al dood. Als we die mensen nou in de cel laten? Ze komen niet meer terug in de maatschappij, dus de kans dat ze nog meer mensjes vermoorden lijkt mij klein, en als er een fout is gemaakt, is er niet al te veel kwaad gedaan.

Heb je hier eigenlijk wel een bron voor? O.o

Wij doen overigens dood normaal, alleen merk ik in discussies dat jij vaak alleen ongefundeerde standpunten maakt, niet tegen kritiek kan, en soms zelfs niet meer in topics reageert omdat we je geen gelijk geven.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat we blij moeten zijn dat dit Nederland heet, en geen FireFighterland.

Mooi, ze KRIJGEN ook geen luxe, ze moeten er voor werken.

En als we de "soort inrichting" nou eens combineren met de cel? Of je het nou wilt of niet, die mensen komen terug in de maatschappij als ze vrij zijn. Wat moeten ze anders doen. Legkippen worden?

Stel. Jij wordt veroordeelt voor een moord die jij niet hebt verricht, maar iedereen er heilig van overtuigd was dat jij het hebt gedaan, en de doodstraf krijgt. Net als je dood bent, komt er nieuw bewijs aan het licht. Daar heb je alleen geen reet aan, je bent al dood. Als we die mensen nou in de cel laten? Ze komen niet meer terug in de maatschappij, dus de kans dat ze nog meer mensjes vermoorden lijkt mij klein, en als er een fout is gemaakt, is er niet al te veel kwaad gedaan.

Heb je hier eigenlijk wel een bron voor? O.o

Wij doen overigens dood normaal, alleen merk ik in discussies dat jij vaak alleen ongefundeerde standpunten maakt, niet tegen kritiek kan, en soms zelfs niet meer in topics reageert omdat we je geen gelijk geven.

Geen legkippen, maar lekker met andere ex-gedetineerden omgaan. Ze zijn de normale mensen niet meer waard.

Die gevallen heb je, maar die komen niet zo vaak voor. Trouwens, als je ze afmaakt, dan moorden ze ook niet meer hoor. :bonk: (De wereld is toch al overbevolkt, dus dat is ook een voordeel. :puh:)

In Peru zijn de mensen écht bang, in Nederland zijn ze ook wel bang, maar niet zoals in Peru. Daar heb ik geen bron voor nodig want dat weet zowel ik als jij.

Ik kan best tegen kritiek, maar dat moet wél met respect gebeuren.

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

Vind je dit nu echt, of maak je een grapje?

Het blijven mensen hoor Kloep, die hebben nu éénmaal nog steeds dezelfde rechten als elk van ons.

FireFighter, we kunnen niet gewoon alles geloven wat wordt gezegt, ook niet als 'iedereen het toch weet dat dat zo is', daar is toch niemand iets mee. Je kan best gewoon ene bron geven of toch tenminste vermelden waar jij het vandaan hebt...

Nog iets: waarom zou ij de doodstraf terug willen invoeren? Oh jippie, nog eentje dood want hij heeft het verdient. Laat de gevangenen nu eens boeten voor hun daden en sluit ze jaren op... jaren opgesloten zitten is ook niet alles hoor en misschien komen ze er met een doodsraf nog makkelijk vanaf, dit klinkt wel wat raartjes, maar ik hoop dat je weet wat ik bedoel. Een mens smeekt van zichzelf sowieso uit naar vrijheid, neem die mogelijkheid af en ze hebben het niet meer naar hun zin, toch leuk en simpel systeem, is het niet? :)

Link to comment
Delen op andere websites

Vind je dit nu echt, of maak je een grapje?

Het blijven mensen hoor Kloep, die hebben nu éénmaal nog steeds dezelfde rechten als elk van ons.

Natuurlijk niet. Een gevangenisstraf gaat nu eenmaal om het ontnemen van rechten.

Link to comment
Delen op andere websites

Natuurlijk niet. Een gevangenisstraf gaat nu eenmaal om het ontnemen van rechten.

Je rechten worden niet ontnomen, je mogelijkheden worden beperkt, er is toch een verschil hoor.

@Kloep: je hebt nog steeds het recht op vrijheid, maar ja, het is je belemmert en beperkt door je misdaden. Hier toch even over nadenken hoe ik dit beter kan zeggen :ch: .

Bewerkt: door Hearv94
Link to comment
Delen op andere websites

Natuurlijk niet. Een gevangenisstraf gaat nu eenmaal om het ontnemen van rechten.

@Kloep: je hebt nog steeds het recht op vrijheid, maar ja, het is je belemmert en beperkt door je misdaden. Hier toch even over nadenken hoe ik dit beter kan zeggen :ch: .

Doe dat eens, want wat je nu zegt is eigenlijk: je hebt het recht wel, maar krijgt het niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad, je bent bang voor de gevangenissen in Peru. Dat geef je aan met ''daar wil ik niet heen''. Dát moeten we zien te creëren met de gevangenissen in Nederland, want veel mensen zijn niet bang, en daarom zijn ze sneller bereid om een misdaad te plegen.

In Peru zijn de mensen écht bang, in Nederland zijn ze ook wel bang, maar niet zoals in Peru. Daar heb ik geen bron voor nodig want dat weet zowel ik als jij.

Misschien moet je eerst maar eens een inwendige discussie houden, je weet namelijk niet wat je wilt zeggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...