Jump to content

Luxe in gevangenissen


Teh_Ninja

Recommended Posts

Je moet ook wat weten om een discussie te voeren, en die kennis mis ik vaak. :(

Dan ga je de discussie toch niet aan?

Inderdaad, als je hier zelf al bewust van bent kun je beter gewoon 'toekijken' of een neutrale houding aanhouden.

Observeer en leer.

Ik heb wel kennis, maar de kennis van de mensen waarmee ik discussieer is soms ver te bekennen. :N Daarom zeg ik dat ''ik'' dat vaak mis. :clown:

Ik hoop nu niet dat je met "de mensen waarmee ik discussieer" de leden op dit forum bedoelt, maar de mensen uit je omgeving...

Anders lach ik mezelf dood.

Echt

edit;

ow, ik zal verder niet offtopic gaan.

Bewerkt: door Amfetamientje
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 168
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • FireFighter

    24

  • flippie13

    20

  • Teh_Ninja

    19

  • Kloep

    17

Ik vind het eigenlijk schandalig met dat luxe,

Man... Hallo? Als je iemand vermoord, wat moeten die mensen van de familie van dat slachtoffer niet denken? en dan krijgt die moordenaar lekker luxe?

Man... ik vind als je iemand pijn doet op verschillende manieren zoals mes in de nek ofzo... dat ze het gewoon lekker terug moeten doen maar dan wel op een langzamere manier zodat het extra pijn doet voor die moordenaar :klap:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het eigenlijk schandalig met dat luxe,

Man... Hallo? Als je iemand vermoord, wat moeten die mensen van de familie van dat slachtoffer niet denken? en dan krijgt die moordenaar lekker luxe?

Man... ik vind als je iemand pijn doet op verschillende manieren zoals mes in de nek ofzo... dat ze het gewoon lekker terug moeten doen maar dan wel op een langzamere manier zodat het extra pijn doet voor die moordenaar :klap:

In dat geval hoop ik dat jij een keer veroordeeld wordt voor verkrachting, terwijl je onschuldig bent, en dat zij dan dezelfde methodes toepassen.

Ik denk dat zoiets je een hoop inzichten zal bieden.

Sowieso 1 groot inzicht voor ons als ze klaar met je zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat vind ik een verkeerde opvatting, Amfe. Je moet niet de zooi luxer gaan maken voor als er per ongeluk iemand zit die er niet hoort, denk ik zo.

Maar je moet ook niet meteen iemand's leven verkloten met trauma's en shit die hij van een gevangenis heeft overgehouden.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat vind ik een verkeerde opvatting, Amfe. Je moet niet de zooi luxer gaan maken voor als er per ongeluk iemand zit die er niet hoort, denk ik zo.

Hij heeft het ook niet over de luxe, maar over de lijfstraffen waar ''grandtheftauto...'' het over had.

Link to comment
Delen op andere websites

Ten eerste is het nog maar de vraag of hij wel trauma's overhoudt aan eht neit hebben van een TV en wiens probleem dat dan precies is. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet voor gevangenissen met martelkamers en 4 mensen per m2, maar ik ben er wel voor dat gevangen zo goedkoop mogelijk opgeslagen worden. Ze hebben het er ten slotte zelf naar gemaakt en dan moet je, imo, de maatschappij neit meer tot last zijn dat strikt noodzakelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat vind ik een verkeerde opvatting, Amfe. Je moet niet de zooi luxer gaan maken voor als er per ongeluk iemand zit die er niet hoort, denk ik zo.

Hij heeft het ook niet over de luxe, maar over de lijfstraffen waar ''grandtheftauto...'' het over had.

Inderdaad ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Even over het argument "je weet niet hoe het in de gevangenis is". Klopt, ik ben geen crimineel en ik ga ook niet met criminelen om. Maar het argument is in mijn ogen totaal irrelevant. Ik kan dan inderdaad niet antwoorden op de vraag "is het te luxe", buiten uiteraard de feiten die jullie aandragen. Ik kan wel mijn mening geven over überhaupt enige luxe in gevangenissen. Ik ben tegen radio of tv in een cel, want dat verdienen ze niet. Een tv in een aparte zaal waar ze soms mogen kijken, mag nog net. Maar een radio of tv (ongeacht of ze het zelf meenemen of niet) vind ik echt te luxe.

Firefighter, het is ook een goede eigenschap om soms (een beetje) toe te geven in een discussie.

Link to comment
Delen op andere websites

Even over het argument "je weet niet hoe het in de gevangenis is". Klopt, ik ben geen crimineel en ik ga ook niet met criminelen om. Maar het argument is in mijn ogen totaal irrelevant.

Ik kan dan inderdaad niet antwoorden op de vraag "is het te luxe", buiten uiteraard de feiten die jullie aandragen.

Dan is het toch niet totaal irrelevant?

Link to comment
Delen op andere websites

Jawel, want mijn mening is over "luxe in gevangenissen", niet "is het te luxe in gevangenissen". Dat woordje "te", daar draait het om. Ik kan zeggen "ik vind niet dat tv in een gevangenis hoort", ongeacht of dat in de Nederlandse gevangenis gebeurd. Als ik dan van jullie hoor dat iemand zijn eigen tv mee kan nemen naar de gevangenis, dan is het niet relevant of ik weet hoe het er precies aan toe gaat, dat sluit gewoon direct aan bij mijn mening. Wat ik bedoel is dat, ongeacht of ik precies weet wat er gebeurd, die mening niet zou veranderen. Daarom kan dat niet als tegenargument gebruikt worden, want dat slaat kant noch wal.

Link to comment
Delen op andere websites

Firefighter, het is ook een goede eigenschap om soms (een beetje) toe te geven in een discussie.

Niet als ik gelijk heb.

Jullie zijn allemaal veel te soft voor de criminelen. Voor mijn part sluit je ze op onder de grond ofzo en gooi je de sleutels weg.

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

Firefighter, het is ook een goede eigenschap om soms (een beetje) toe te geven in een discussie.

Niet als ik gelijk heb.

Ik heb het helemaal niet over je standpunt over "luxe in gevangenissen", sterker nog, daar was ik het met je eens. Het gaat erom dat je doorgaat op totaal overbodige standpunten, bijvoorbeeld dat je de "anderen niet genoeg kennis hebben om mee te discussiëren". Dan zou het je sieren als je niet zou reageren.

Maar goed, we dwalen weer offtopic, laten we dit onderwerp maar laten rusten. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...