Jump to content

Luxe in gevangenissen


Teh_Ninja

Recommended Posts

Jawel, want mijn mening is over "luxe in gevangenissen", niet "is het te luxe in gevangenissen". Dat woordje "te", daar draait het om. Ik kan zeggen "ik vind niet dat tv in een gevangenis hoort", ongeacht of dat in de Nederlandse gevangenis gebeurd. Als ik dan van jullie hoor dat iemand zijn eigen tv mee kan nemen naar de gevangenis, dan is het niet relevant of ik weet hoe het er precies aan toe gaat, dat sluit gewoon direct aan bij mijn mening. Wat ik bedoel is dat, ongeacht of ik precies weet wat er gebeurd, die mening niet zou veranderen. Daarom kan dat niet als tegenargument gebruikt worden, want dat slaat kant noch wal.

Ahá, op die manier.

Ikke begrijpen doen!

Firefighter, het is ook een goede eigenschap om soms (een beetje) toe te geven in een discussie.

Niet als ik gelijk heb.

Jullie zijn allemaal veel te soft voor de criminelen. Voor mijn part sluit je ze op onder de grond ofzo en gooi je de sleutels weg.

Kom anders over een paar jaar maar terug als je weet hoe je fatsoenlijk moet discussiëren; dit slaat echt nergens meer op.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 168
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • FireFighter

    24

  • flippie13

    20

  • Teh_Ninja

    19

  • Kloep

    17

Jawel, want mijn mening is over "luxe in gevangenissen", niet "is het te luxe in gevangenissen". Dat woordje "te", daar draait het om. Ik kan zeggen "ik vind niet dat tv in een gevangenis hoort", ongeacht of dat in de Nederlandse gevangenis gebeurd. Als ik dan van jullie hoor dat iemand zijn eigen tv mee kan nemen naar de gevangenis, dan is het niet relevant of ik weet hoe het er precies aan toe gaat, dat sluit gewoon direct aan bij mijn mening. Wat ik bedoel is dat, ongeacht of ik precies weet wat er gebeurd, die mening niet zou veranderen. Daarom kan dat niet als tegenargument gebruikt worden, want dat slaat kant noch wal.

Ahá, op die manier.

Ikke begrijpen doen!

Firefighter, het is ook een goede eigenschap om soms (een beetje) toe te geven in een discussie.

Niet als ik gelijk heb.

Jullie zijn allemaal veel te soft voor de criminelen. Voor mijn part sluit je ze op onder de grond ofzo en gooi je de sleutels weg.

Kom anders over een paar jaar maar terug als je weet hoe je fatsoenlijk moet discussiëren; dit slaat echt nergens meer op.

Die uitspraak van mij was geen discussie, dus ik snap niet waar je het over hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Die uitspraak van mij was geen discussie, dus ik snap niet waar je het over hebt.

Niet als ik gelijk heb.

Hoezo heb jij gelijk? Dit zijn meningen, dat is net het mooie van discussie's, het kunnen en willen openstaan voor andere meningen en je niet opsluiten in je eigen mening en zeggen: 'ik heb gelijk en dat zal zo zijn'.

Hier heeft Amfetamientje misschien gelijk in, dat je dit (nog) niet snapt en daarom maar moet afwachten tot je er klaar voor bent.

@Onder mij: we kunnen nogal moeilijk verdergaan als jij alles wegsmijt waar wij mee komen...

Bewerkt: door Hearv94
Link to comment
Delen op andere websites

Die uitspraak van mij was geen discussie, dus ik snap niet waar je het over hebt.

Niet als ik gelijk heb.

Hoezo heb jij gelijk? Dit zijn meningen, dat is net het mooie van discussie's, het kunnen en willen openstaan voor andere meningen en je niet opsluiten in je eigen mening en zeggen: 'ik heb gelijk en dat zal zo zijn'.

Hier heeft Amfetamientje misschien gelijk in, dat je dit (nog) niet snapt en daarom maar moet afwachten tot je er klaar voor bent.

Gaan we zitten zeiken over dat ik kan discussieren of niet, of gaan we verder? :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Gaan we zitten zeiken over dat ik kan discussieren of niet, of gaan we verder? :duh:

Dude, voor eens en voor altijd: niet iedereen die in gevangenis zit verdient de doodstraf of is psychopaat. Lees nou eens wat de andere zeggen, lees hun standpunten, en probeer eens toe te geven dat je ongelijk hebt. En dat heb je zeker als het gaat over de zogenaamde feiten dat 90 % van de gevangenen psychopaat en moordenaars zijn. Vertel ook geen uitspraken als "Voor mijn part sluit je ze op onder de grond ofzo en gooi je de sleutels weg.", zo kan je evengoed zeggen dat elke moordenaar kanker zou mogen krijgen, terwijl dat ook helemaal niet waar is(denk zelf even na over een moordenaar die dit niet verdient, als je dit niet kan bedenken stel ik net als de anderen je discussiërend vermogen in twijfel).

Neem nou een drugsdealer, zijn dat nou mensen die de doodstraf verdienen? Hé? Kom op zeg, oftewel kopen de mensen hun stuff bij de dealer oftewel pikken ze voorschriften en gaan ze bij de apotheek om wat vervangingsmiddelen, de zogezegde legale drugs die even erg zijn als de illigale. Meestal is een drugsdealer een gewone drugsgebruiker met geldnood..

Of wacht, nog een beter voorbeeld. Moordenaar/pedofiel die vrijgesproken wordt doordat er een of andere procedurefout heeft plaatsgevonden. Onze moordenaar/pedofiel loopt op vrije voeten rond, terwijl de opgepakte fraudeur in de gevangenis zit. Wie verdient er volgens jou de doodstraf? Iemand die met geld sjoemelt of iemand die met de kinderen sjoemelt? Mijn keuze is gemaakt, en de uwe?

Ik heb niks tegen je, Firefighter, maar niet iedereen die in de gevangenis zit verdient de doodstraf of heeft het er echt naar gemaakt. Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die in voorarrest zaten en daarna weer vrijgelaten werden, net als mensen die erin geluisd werden. Ik kan je best volgen, ik vind, net als Dutchy3010 een tv op de kamer best wel overdreven(hele dagen tv kijken en niks doen, hallelujah!).

Jullie zijn allemaal veel te soft voor de criminelen.

Neen, maar als jij ooit in de gevangenis terechtkomt doordat iemand je erin geluisd heeft, dan zou je wensen dat het er leefbaar is.

Stel je eens voor..Je bent gelukkig getrouwd, 2 schattige kinderen, een mooi huis met auto en een leuke labrador hond. Je wil je vrouw eens verrassen(ze werkt halftijds) en komt net na 13 uur thuis(de kinderen zijn op school en je vrouw heeft net goed gegeten). Je bloemen doen het slecht en er breekt ruzie uit, je wordt schijtziek van de ruzie en je trapt het af. Je bedrinkt je op café en komt om 23 uur thuis. Wat zie je? Rond je huis van die politieplakband, 3 politieauto's met de zwaailichten nog aan en wat politiehonden. Je snapt er geen snars van en stapt de oprit op, plotseling wordt je geblinddoekt, op de grond gegooid en wanneer ze de blinddoek afdoen ben je in het politiebureau. Wat blijkt? Je vrouw is vermoord, de buren hadden melding gedaan van een luidruchtige ruzie en wie is de hoofdverdachte? Juist, de dronken echtgenoot..;) Je wordt aangehouden en in voorarrest geplaatst in belang van het onderzoek, terwijl jij niks gedaan hebt. Voorbeeld van een onschuldig man in de gevangenis..

Link to comment
Delen op andere websites

Ten eerste wil ik vermelden dat de straffen veel en veels te laag zijn, zeker als het gaat om moord.

Ten tweede ben ik het volledig mee eens, dat de gevangenissen veels te luxe zijn.

Een straf uitzitten is dit niet, en je zou zelfs kunnen vergelijken van het oudbollige huisarrest. Je ouders sturen je naar je kamer, en je mag er niet uit... maar er staat wel een tv en eventueel zelfs een PC etc. Straf? Nee.

Straf is de basic needs in de cel. Bed, WC en een stoel + tafel met eventueel schrijfmateriaal. TV? Tuurlijk TV... alleen wel in de openbare ruimte waar je een aantal uur per dag kan spenderen (hogere straffen = minder tijd).

Mocht men hier zich niet weten te gedragen, dan is het naar gelang de actie een tijd een isoleercel in.

Straffen behoren sober te zijn, en niet de luxe van een gevangenis *KUCH*hotel*KUCH*.

Link to comment
Delen op andere websites

Die mensen hebben toch ook nog gevoel. (tenminste hoop ik sad2.gif) Hoe zou jij het vinden om 35 jaar elke dag opgesloten te zitten in een donkere kamer met bed, WC en een wasbak..

Ik denk dat je dan meer voelt dan de persoon die jij een paar maanden geleden hebt vermoord.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe zou jij het vinden om 35 jaar elke dag opgesloten te zitten in een donkere kamer met bed, WC en een wasbak..

In één woord, kut. Net zoals een gevangenis moet zijn, toch?

Precies, tevens maken de mensen het er zelf naar. En betreft mensen die onterecht vast zitten.. moet dat nou gelijk werkelijk een reden zijn zodat de gedetineerde wel aan luxe spullen kan komen door te werken? Ik vind absoluut van niet. Zoals ik al eerder zei, ik vind het een schande dat ze een TV in hun gevangenis kunnen krijgen en ik heb zelfs wel eens meegekregen dat sommigen een PS3/Xbox360 in hun cel hadden. Ik vind dat een krant ruim voldoende is aan luxe spullen. Niet dat je zoiets echt luxe kan noemen, maar voor sommigen is het al heel wat.

Die mensen hebben toch ook nog gevoel. (tenminste hoop ik sad2.gif) Hoe zou jij het vinden om 35 jaar elke dag opgesloten te zitten in een donkere kamer met bed, WC en een wasbak..

Ik denk dat je dan meer voelt dan de persoon die jij een paar maanden geleden hebt vermoord.

Je bent echt een imbeciel als je iemand vermoord op straat bijvoorbeeld.. Gelijk opsluiten achter slot en grendel zonder TV en Radio of wat dan ook. Je hebt dan iemand vermoord, zulke mensen verdienen geen rechten op luxe spullen. Asociaal zoiets!

Bewerkt: door Wesley_GTA
Link to comment
Delen op andere websites

ik heb zelfs wel eens meegekregen dat sommigen een PS3/Xbox360 in hun cel hadden.

Onzin.

En de TV is beperkt tot een paar zenders, niet de zelfde TV als jullie in je (woon)kamer hebben staan, maar een tv met maar 3 zenders erop (NED 1, 2, 3 ofzo).

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb zelfs wel eens meegekregen dat sommigen een PS3/Xbox360 in hun cel hadden.

Onzin.

En de TV is beperkt tot een paar zenders, niet de zelfde TV als jullie in je (woon)kamer hebben staan, maar een tv met maar 3 zenders erop (NED 1, 2, 3 ofzo).

Kan me best herinneren dat ze zeiden op RTLNieuws dat ze van die spel computers hadden.. Maargoed, zoals ik al zei.. een krant vind ik voldoende, TV vind ik al te ver gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe zou jij het vinden om 35 jaar elke dag opgesloten te zitten in een donkere kamer met bed, WC en een wasbak..

In één woord, kut. Net zoals een gevangenis moet zijn, toch?

Precies, tevens maken de mensen het er zelf naar. En betreft mensen die onterecht vast zitten.. moet dat nou gelijk werkelijk een reden zijn zodat de gedetineerde wel aan luxe spullen kan komen door te werken? Ik vind absoluut van niet. Zoals ik al eerder zei, ik vind het een schande dat ze een TV in hun gevangenis kunnen krijgen en ik heb zelfs wel eens meegekregen dat sommigen een PS3/Xbox360 in hun cel hadden. Ik vind dat een krant ruim voldoende is aan luxe spullen. Niet dat je zoiets echt luxe kan noemen, maar voor sommigen is het al heel wat.

Absoluut niet, het was meer bedoeld om de uitspraak 'Iedereen die in de gevangenis zit heeft het er naar gemaakt/is crimineel' te ontkrachten..:)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...