Jump to content

Luxe in gevangenissen


Teh_Ninja

Recommended Posts

  • Reacties 168
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • FireFighter

    24

  • flippie13

    20

  • Teh_Ninja

    19

  • Kloep

    17

gewoon basisbehoeften, niet meer.

cellDM1405_468x300.jpg

iets in deze richting...

Bed, Kast , bureau , stoel , wc/wastafel

Iets in die richting is het al, sterker nog, het zal me totaal niks verbazen als die foto afkomstig is uit een gevangenis ergens in Nederland.

Het verbaast mij zelf wel hoe mensen over gevangen spreken zonder dat ze ook maar enig benul hebben wie er precies inzit. Natuurlijk zitten er moordenaars, verkrachters, aanranders en kwaad willende tussen, maar er zitten ook mensen in die bij wijze van spreken een familie lid van jou kunnen zijn. Bepaalde mensen hier scheren alle gevangenen over een kam. Hij zit opgesloten in de gevangenis? Oh, laten we maar gelijk hem behandelen als een moordenaar. Onzin.

Mensen zoals in dit verhaal heeft iedereen medelijden mee, terwijl deze net zo goed in het gevang had kunnen zitten. Dus mensen zoals dat gun je ook geen beetje luxe? Omdat het leven een beetje tegenzat en ze een foute beslissing hebben genomen die niet zo erg was?

Link to comment
Delen op andere websites

Iets in die richting is het al, sterker nog, het zal me totaal niks verbazen als die foto afkomstig is uit een gevangenis ergens in Nederland.

Het verbaast mij zelf wel hoe mensen over gevangen spreken zonder dat ze ook maar enig benul hebben wie er precies inzit. Natuurlijk zitten er moordenaars, verkrachters, aanranders en kwaad willende tussen, maar er zitten ook mensen in die bij wijze van spreken een familie lid van jou kunnen zijn. Bepaalde mensen hier scheren alle gevangenen over een kam. Hij zit opgesloten in de gevangenis? Oh, laten we maar gelijk hem behandelen als een moordenaar. Onzin.

Mensen zoals in dit verhaal heeft iedereen medelijden mee, terwijl deze net zo goed in het gevang had kunnen zitten. Dus mensen zoals dat gun je ook geen beetje luxe? Omdat het leven een beetje tegenzat en ze een foute beslissing hebben genomen die niet zo erg was?

Mensen die een fout hebben begaan in hun leven die erg genoeg was om in de gevangenis te komen, gun ik geen enkele luxe. Het maakt mij dan niet uit of het familie is of iemand die een rotleven heeft. Dus ja, ik scheer alle gevangenen over één kam. Ik zeg niet dat het allemaal moordenaars zijn, wat jij beweerd. Maar het feit is toch, dat ze allemaal iets erg genoeg hebben gedaan om in de gevangenis te belanden?

Link to comment
Delen op andere websites

Wat moet je dan zo'n hele dag zitten wezen dan? Een paar boeken zou leuk zijn. En een radio. Want ik denk als sommige mensen hun zó kapot gaan vervelen ze gewoon zelfmoord plegen. En net zoals die speciale seksruimte, zou er toch een tv-ruimte moeten zijn waar je 1x per week zou mogen kijken?

Link to comment
Delen op andere websites

Wat moet je dan zo'n hele dag zitten wezen dan? Een paar boeken zou leuk zijn. En een radio. Want ik denk als sommige mensen hun zó kapot gaan vervelen ze gewoon zelfmoord plegen. En net zoals die speciale seksruimte, zou er toch een tv-ruimte moeten zijn waar je 1x per week zou mogen kijken?

Waarom? Ze hebben het voor zichzelf verkloot toch?

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, maar gevangenissen zijn toch niet bedoeld om mensen zelfmoord te laten plegen of je te pletter te vervelen? Ik vind het goed genoeg dat hun vrijheid al wordt afgenomen. Was er niet zo'n systeem dat gevangenen konden werken en zó geld of dergelijke 'punten' kregen waarmee ze boeken of een radio konden kopen voor in hun cel?

Link to comment
Delen op andere websites

Zelfmoord, nee. Vervelen, ja.

Ook daar niet voor. Ze zijn bedoeld om gevaarlijke mensen uit de samenleving te houden. En tegenwoordig ook om te zorgen dat de gevangene na zijn straf beter functioneert in de samenleving, d.m.v. therapie.

Link to comment
Delen op andere websites

ik vind het ook belachelijk dat je seks mag hebben in de gevangenis in een speciale ruimte 1 x per week

Lawl, bron?

Als de bewaking daar een beetje z'n werk doet, zou het niet moeten kunnen gebeuren.

Yeah right. Laat je nagels wat groeien en je kan je zo verminken, met een beetje handigheid snij je je polsen open met je nagels. Zelfmoord plegen kan je op veel verschillende manieren hoor.

Link to comment
Delen op andere websites

Yeah right. Laat je nagels wat groeien en je kan je zo verminken, met een beetje handigheid snij je je polsen open met je nagels. Zelfmoord plegen kan je op veel verschillende manieren hoor.

De kans dat je sterft door de polsen open te snijden is veel kleiner dan de meesten denken. Meestal raak je de goede ader niet, en je huid is redelijk taai waardoor je er niet zomaar door komt. Ook zouden gevangenissen het kunnen verplichten om b.v. minimaal 1 keer per week je nagels te (laten) knippen.

Link to comment
Delen op andere websites

Zelfmoord, nee. Vervelen, ja.

Ook daar niet voor. Ze zijn bedoeld om gevaarlijke mensen uit de samenleving te houden. En tegenwoordig ook om te zorgen dat de gevangene na zijn straf beter functioneert in de samenleving, d.m.v. therapie.

Als mensen zich vervelen kunnen ze even goed nadenken over waarom ze daar nu eigenlijk zitten. Als je daar iedereen maar een TV en dat soort spullen geeft, zullen ze er minder over nadenken.

ik vind het ook belachelijk dat je seks mag hebben in de gevangenis in een speciale ruimte 1 x per week

Lawl, bron?

Als de bewaking daar een beetje z'n werk doet, zou het niet moeten kunnen gebeuren.

Yeah right. Laat je nagels wat groeien en je kan je zo verminken, met een beetje handigheid snij je je polsen open met je nagels. Zelfmoord plegen kan je op veel verschillende manieren hoor.

Ja, inderdaad. Wat dacht je in jouw voorbeeld van nagels knippen? Of kan een bewaking dat niet doen? :7

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...