Jump to content

Eredivisie 2010/2011


BoerBanaan

Recommended Posts

Coen Moulijn heeft veel betekend voor Feyenoord. In de jaren dat hij actief was nam hij het elftal altijd mee op sleeptouw. Mede dankzij hem is de prijzenkast van Feyenoord aanzienelijk vergroot met bekers als de Europa Cup I, Intercontinental Cup, een paar Eredivisie-titels.... Moulijn is altijd al een groot inspiratiebron geweest voor vele voetballers, mede om zijn geweldige techniek die hij gebruikte op de linkerflank. Hij is dé clubicoon geworden van Feyenoord, hetzelfde dat Cruyff is bij Ajax. Ik weet zeker dat jij ook geschokt zou reageren als Cruyff zou overlijden.

Geschokt? Misschien wel, waarschijnlijk wel zelfs. Maar zo erg? Echt niet, absoluut niet zelfs. Hoe veel hij ook betekent mag hebben, hoe erg hij ook een clubicoon is geweest. Ik kijk alle mensen raar aan die hun leven zo laten beïnvloeden door een potje voetbal.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 536
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    61

  • Leontjuuh-gta

    54

  • GekkieJ01

    45

  • NandroDavids

    38

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ookal was het Stoke City waar hij 2 miljoen zou vangen per jaar zou hij het ook wel doen. Daar zorgt zijn "Agentje" en zijn technisch adviseur wel voor.

Dan zijn we 't daarover duidelijk oneens. Ik geloof er echt niet in dat Afellay naar een baggerclub zou gaan, puur en alleen om 't geld.

Maar wees eerlijk. Hij is niet opgewassen tegen "Helden" als Xavi en Iniesta.

Ik verwacht ook zeker niet dat Afellay één van die twee uit de basis gaat spelen. Maar Barça speelt zoveel wedstrijden dat hij echt wel aan de bak komt. Bovendien zijn zowel Xavi als Iniesta blessuregevoelig en gaat hij dus genoeg kansen krijgen. Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat hij door dagelijks met zulke spelers te voetballen zelf alleen maar beter wordt. Afellay kan wat dat betreft echt een hele grote speler worden.

Ik hoop voor Appelvlaai dat ie wel een paar wedstrijdjes speelt. Ik mag hem niet, ik vind hem een lul van een vent.

Moet dit nou echt? Kunnen we niet even op een béétje volwassen manier discussiëren? Dus gewoon 't beestje bij de naam noemen...Ibrahim Afellay dus, geen Appelvlaai of zoiets sneus. Net als Pisvee en Ajakkes...ik vind dat zulk zielig gedrag als je dat soort "namen" gaat gebruiken.

Maar zoiets moet je opbouwen, deze stap is te groot. Een club als Tottenham Hotspur was beter geweest. Het is een goede club met goede training en goed om door te stromen naar hoge clubs als Real Madrid, Barca, Chelsea etc.

Ah, leuk, concrete voorbeelden...ik daag je uit om 3 spelers te noemen die van Tottenham Hotspur de (succesvolle) stap hebben gemaakt naar een absolute topclub.

Link to comment
Delen op andere websites

Je bent nu weer Moderator en ga je weer zielig doen omdat ik die Marokkaan bij zijn bijnaam noem? Kom op! Wie is hier nou kinderachtig!? :duh:

Ik volg geen Engels voetbal, bij Tottenham blijven ze vaak ook wel hangen. Spelers zoals Bale spelen er al jaren.

Edit: NandroDavids, wat blijf je toch stil. :zz:

Bewerkt: door NickOwnage
Link to comment
Delen op andere websites

Je bent nu weer Moderator en ga je weer zielig doen omdat ik die Marokkaan bij zijn bijnaam noem? Kom op! Wie is hier nou kinderachtig!? :duh:

Wat heeft mijn rang van Moderator hier nou weer mee te maken? Ik vind 't gewoon zielig dat mensen van die kansloze bijnamen gebruiken voor spelers of clubs die ze niet mogen. Dat heeft geen bal te maken met 't feit dat ik Moderator ben, maar is gewoon m'n mening die ik ook buiten mijn Moderator-zijn heb.

Ik volg geen Engels voetbal, bij Tottenham blijven ze vaak ook wel hangen. Spelers zoals Bale spelen er al jaren.

:7 Eerst Tottenham Hotspur gebruiken als zogenaamd voorbeeld van een tussenstap richting een absolute topclub en dan bekennen dat je het Engelse voetbal niet volgt. Lekker geloofwaardig wordt je standpunt zo :tu:

Edit: NandroDavids, wat blijf je toch stil. :zz:

Excuses dat ik boodschappen ging doen, daarna een lekkere warme maaltijd maakte, die heb genuttigd en vervolgens nog even ben blijven hangen achter de tv. Ik zal de volgende keer m'n laptop meenemen zodat ik je slechte argumenten sneller onderuit kan halen.

Link to comment
Delen op andere websites

Gister stond er nog een artikel in het AD over Moulijn. Er werd al vermeld dat zijn situatie zorgwekkend was. Dat hij nu is overleden is natuurlijk triest voor de familie en andere naasten. Ik zie het altijd met verbazing aan hoe hele gemeenschappen treuren om het overlijden van een sporter, iemand uit de entertainmentindustrie of een ander politiek figuur. Ik kan dat niet namelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Afellay zal bij Barcelona niet een speler uit de basis spelen, daar hoef je zelfs geen voetbalexpert voor te zijn. Dat Suarez nog steeds bij Ajax voetbalt, vind ik ongelofelijk raar, die gast schijt doelpunten. De stap van PSV naar FC Barcelona is gewoon te groot, daar hoef je ook geen voetbalexpert voor te zijn. Als ie zo'n talent was als Suarez zou ik 'm nog het voordeel van de twijfel geven, maar dat is ie gewoon niet.

Afellay wordt gewoon de Ritchie de Laet van Manchester United, klaar..:)

Link to comment
Delen op andere websites

Suarez verpest het voor zichzelf met zijn eigen gedrag, anders had hij al lang bij een andere club gevoetbald. Maar hij staat nu wel in de belangstelling van aardig wat Engelse clubs: Liverpool, Arsenal, Tottenham Hotspur, Manchester United, Manchester City...

Deze zomer was het nog "ik wil best mijn carriere afsluiten bij Ajax". Toen dacht ik al "ja vast, zodra je een betere aanbieding hebt ben je weg".

Link to comment
Delen op andere websites

Suarez redt het ook niet. Heel leuk hoor, 3x scoren tegen de Graafschap. Maar als je bij de absolute top speelt, wordt egoïstisch gedrag niet getolereerd. Suarez is geen teamspeler en zal altijd eerst zelf wat proberen, waarbij hij ook nog eens heel vaak balverlies lijdt.

Link to comment
Delen op andere websites

Suarez redt het ook niet. Heel leuk hoor, 3x scoren tegen de Graafschap. Maar als je bij de absolute top speelt, wordt egoïstisch gedrag niet getolereerd. Suarez is geen teamspeler en zal altijd eerst zelf wat proberen, waarbij hij ook nog eens heel vaak balverlies lijdt.

Ja, eerst een ego-actie en daarna ook nog blijven staan. Het eerste wat je moet doen is als een teamspeler voetballen, sneller afspelen en als je de bal kwijtraakt erachter aan gaan rennen. Jij bent immers de persoon die er het dichtste bij staat.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, wat denk jij? Dat hij meteen een basisplaats heeft. Nee, Guardiola laat hem rustig in het team 'glijden'. Nu is het maar 2 minuten ofzo, dan 20 min, dan 30 min. Tot hij zich bewezen heeft een basisplaats heeft. Ik zie hem dit half jaar niet veel aan spelen toe komen, maar daarna kan hij wel eens Guardiola het moeilijk maken met keuzes maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben ook niet optimistisch, maar iedereen schrijft het meteen af. We zullen zien, maar 20, 30 minuten haaltie wel met een invalbeurt. Ik zeg niet dat hij slaagt, maar dit kan gebeuren. Een ding is wel hij wordt er niet slechter van. Ik bedoel qua voetbal niet qua geld, want dat weten we niet onderant wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...