Jump to content

Nieuwe Gangs & Corporations!


Dutchy3010

Recommended Posts

Eindelijk is het zo ver, de nieuwe Gangs & Corporations. Deze modificatie is gemaakt door PatrickW, en verschilt nogal van de oude versie omdat het aangepast is aan onze wensen. Uiteraard hebben wij veel getest, maar er zijn vast nog wel fouten. Deze kan je in dit topic posten.

Aangezien alles nogal anders is, zal ik hieronder een uitleg geven over de nieuwe Gangs & Corporations. Er is nog één ding dat niet geïnstalleerd is, en dat is de tab in het profiel. Dit zal echter op zeer korte termijn (morgen/overmorgen) worden geïnstalleerd.

Gang/Corporation joinen

Wanneer je op het tabblad “Gangs & Corporations” klikt, zie je daar de lijst met gangs en corporations die op dat moment actief zijn. Ook nu moet je weer minimaal 50 posts hebben, en minimaal 1 maand lid zijn om te mogen deelnemen aan de gangs & corporations. Hier hoeven de leaders echter geen rekening meer mee te houden, aangezien dit vanaf nu automatisch gaat. Als je niet aan die eisen voldoet, kan je je niet aanmelden.

Wanneer je op de naam van een bepaalde gang of corporation klikt, zie je zijn pagina. Daarop staan de leden, vrienden en fans van die gang/corp. Daarnaast vindt je daar links naar het recruitment topic, het gangtalk topic en eventueel naar het besloten subforum van de corporation.

Je kunt 5 relaties hebben met een gang:

  • Leider (oprichter of aangewezen door oude leider)
  • Lid (op aanvraag en goedgekeurd door de leider)
  • Vriend (op aanvraag en goedgekeurd door de leider)
  • Fan (vrije keuze, maar minimale duur van 14 dagen)
  • Geen

Afhankelijk van de relatie met een gang/corp kan je hun subforum/topic lezen en erin posten. Alle gang-relaties worden in het profiel van het forumlid geplaatst. Daarnaast komt een lidmaatschap in het miniprofiel naast elk bericht van een forumlid te staan. Forumleden kunnen maar leider of lid zijn van één gang of corporation. Een gang kan maximaal 30 leden hebben, dus 29 leden en een leider.

Gang oprichten

Een forumlid dat een gang wil starten, moet naar de “Gangs & Corporations” pagina gaan en daar op de button “Richt een nieuwe gang op” klikken. Daar moet je een gangnaam opgeven. Daarnaast kan je er een beschrijving toevoegen, net als een logo en/of een banner. Tot slot moet je aangeven of het open staat voor aanmeldingen als lid, als vriend of als fan. Dit valt later nog te wijzigen.

Zodra dit is aangemaakt, wordt er automatisch een recruitment topic aangemaakt op naam van degene die net de gang heeft geopend. Dit is dan nog geen volwaardige gang (er staat nog niets bij “leider” in het profiel), omdat het nog geen 4 leden heeft. Dan staat het in de lijst van gangs en corporations onder “gangs in oprichting”. Zodra de gang 4 leden heeft, is er op de beheer-pagina een button te vinden met “maak gangtalk topic aan”. Zodra de leider op deze button klikt, wordt er een gangtalk topic aangemaakt en wordt het een volwaardige gang.

Wanneer de gang aangemaakt is, kan je op de gangs & corporations pagina kiezen voor “beheer je gang”. Hierin kan je allerlei settings wijzigen. Wanneer je gang een “gang in oprichting” is, kan je er leden beheren (alle leden kan je een aparte rang geven), algemene instellingen wijzigen (gangnaam, beschrijving, logo, banner, open voor aanmeldingen) en je leiderschap beëindigen (overgeven aan een ander lid of heel de gang verwijderen). Indien een gang wordt overgedragen aan een ander forumlid, worden automatisch het gangtalk en het recruitment topic overgeschreven naar degene die de gang overneemt. Bij het opheffen van een gang worden gangtalk/recruitment gesloten. Wanneer de gang 4 leden heeft, en dus volwaardig gang wordt, kan er ook ingesteld worden wie het gangtalk mag bekijken en wie erin mag posten.

De leader kan aanwijzen welke “relaties” in een het gangtalk topic of in het subforum kunnen kijken/lezen en posten (bijvoorbeeld: fans en hoger kunnen lezen, vrienden en hoger kunnen posten). Admins kunnen overal kijken en lezen. Wie er precies in kunnen kijken en/of lezen wordt automatisch weergegeven in de ondertitel, om het zo duidelijk te maken voor iedereen. Let wel op dat als je altijd alles verborgen houdt, dit geen goede reclame is om leden aan te trekken!

Wanneer een gang onder de 4 leden komt (inclusief leider) wordt het gangtalk gesloten. Wanneer er weer meer dan 4 leden zijn, wordt het gangtalk automatisch weer geopend.

Corporations

Wanneer een gang de corporation verkiezingen heeft gewonnen, wordt die gang gepromoveerd tot een corporation. Dit betekent dat de gang een eigen subforum krijgt, wat je aan kunt maken door op de button in het beheer-scherm te drukken. Dit subforum kan worden beheert door maximaal 3 moderators, deze kan je aanstellen in het beheer-scherm. Ook voor dit subforum kan worden ingesteld wie het kan bekijken, en wie erin kan posten. Dus geen gedoe meer met wachtwoorden, alleen aangeven wie wel en wie niet tot de corp behoort!

Reeds bestaande gangs en corps

De leider van de reeds bestaande gangs en corps moeten een team aanmaken. Dan moeten ze naar PatrickW of mij een PM sturen dat je dat gedaan hebt, zodat wij ervoor kunnen zorgen dat je reeds bestaande recruitment topic wordt gekoppeld aan je team. Vervolgens, als je weer 4 leden hebt, moet je op de button voor het nieuwe gang talk topic klikken, en eveneens een PM sturen zodat het gangtalk topic gekoppeld kan worden aan het nieuwe team. Corporations moeten hetzelfde doen (maar dan voor zowel gang talk als het subforum), dan zorgen wij dat ze beiden gekoppeld worden.

Bij deze wens ik iedereen veel plezier met de nieuwe Gangs & Corporations. Bedankjes en taarten naar Patrick!

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 60
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    7

  • PatrickW

    6

  • Basssss

    3

  • Grand Theft Auto TOM

    3

Misschien ligt het aan mij, maar als ik het topic Testgang Recruitment in ga doet Gtaforum het niet meer. Nadat ik mn cookies delete doet ie het weer.

Ik geef PatrickW wel m'n respect hiervoor!

@ Hieronder:

Aha, that explains everything!

Bewerkt: door Djmaddox
Link to comment
Delen op andere websites

Leuk verjaardagscadeautje :puh: Morgen stuur ik de lijst op. Maar moet je dan alle leden in die lijst zetten of alleen maar de leader, co en nog twee andere?

De bedoeling is dat je een gang aanmaakt. Vervolgens moet je wachten tot je 4 leden hebt (inclusief jijzelf), en dan moet je gang talk aanmaken (via beheer gang). Daarna even een PM sturen naar mij, en zal ik zorgen dat het huidige gangtalk, recruitment topic en uiteraard ook het forum op de naam van je gang (corp in dit geval) wordt gezet. Het is misschien even wat werk, maar dan heb je ook wat. En je kunt allemaal toch je eigen recruitment/gangtalk houden. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Komen er previews van het beheerscherm? Niet dat ik zo dom ben dat ik niet snap hoe het in elkaar zit, maar dan heb ik (of andere forumleden) een beeld van hoe het eruit ziet. Persoonlijke informatie kun je dan weghalen in Paint ofzo. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Deze screens komen van het testforum, waar deze modificatie op is getest door crewleden (gebruikersnamen en corporations namen zijn dus onzin!). Dit is het beheerscherm van een leider van een corporation. Alleen "Low-level crew only instellingen" ziet de leider niet. Bij gangs heb je iets minder mogelijkheden, namelijk die voor het corporationforum. :)

post-33831-1283469566,72.jpg

post-33831-1283469575,97.jpg

post-33831-1283469586,05.jpg

Zoals je ziet, heb je best veel instellingen en mogelijkheden. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er zeker dik uit. :tu:

Ik zag trouwens bij jou (Dutchy3010), PatrickW en Jowx dat er bij Persoonlijke Informatie staat "Gang", en met de naam ervan, testgang. Gaat dit zo bij elke lid dat bij een gang zit gebeuren? :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er zeker dik uit. :tu:

Ik zag trouwens bij jou (Dutchy3010), PatrickW en Jowx dat er bij Persoonlijke Informatie staat "Gang", en met de naam ervan, testgang. Gaat dit zo bij elke lid dat bij een gang zit gebeuren? :puh:

Ja, bij leden van een gang komt bij de info links naast elke post "Gang: <naam van gang>" te staan.

Bij corporation leden staat er "Corporation: <naam van corporation>".

Link to comment
Delen op andere websites

Net nu ik dacht dat mijn interesse in GTAForum tot een dieptepunt was gedaald (Wat geheel te wijten is aan mijn verschuivende interesses. Jullie zijn schatten van mensen 8)) , komen jullie met deze modificatie. Geniaal! Ik heb alles eens even bekeken, en het zit echt goed in elkaar. Sowieso denk ik dat dit een impuls zal geven aan de activiteit in en rondom de gangscene, iets wat het forum op dit moment heel goed kon gebruiken. De opties die je als gangleider hebt zijn behoorlijk uitgebreid, en vooral de permissies zijn een zegen. Geen gekloot meer met wachtwoorden die je om de zoveel tijd moet veranderen.

Bij dezen een dikke pluim voor PatrickW (En natuurlijk de anderen die meegewerkt hebben aan dit project.) Een doos bonbons is onderweg.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...