Jump to content

3FM Serious Request 2010


NandroDavids

Recommended Posts

serious-request-2010.jpg

Jaja, de jaarlijkse kersttraditie is weer begonnen: 3FM Serious Request. Zes dagen lang zitten 3 dj's in Het Glazen Huis, dit jaar in Eindhoven, om geld in te zamelen voor een goed doel van het Rode Kruis. Dit jaar gaan Giel Beelen, Gerard Ekdom en Coen Swijnenberg geld inzamelen voor kinderen in Afrika die hun ouders zijn kwijtgeraakt aan aids.

Zonder te eten maken ze met z'n drieën 24 uur per dag radio voor dit goede doel. Mensen kunnen geld geven om hun favoriete plaat te horen, men kan bieden op unieke items en er worden verschillende andere acties gehouden om geld in te zamelen. Vorig jaar in Groningen werd er een recordbedrag van meer dan 7 miljoen euro ingezameld, wat dit jaar waarschijnlijk niet gaat lukken. Ieder jaar tot nu toe droeg de overheid namelijk miljoenen bij, maar dit jaar gaat dat niet gebeuren.

Via radio, internet en tv is alles te volgen, wat ik dan ook zeker doe. Ik vind 't altijd erg leuk om te zien en juich 't initiatief ook van harte toe. Dat de overheid dit jaar niets bijdraagt is aan de ene kant jammer, maar ik vind 't eigenlijk wel terecht. Als men iets wil geven, kan iedereen dat zelf doen...dat hoeft de overheid niet te doen met ons belastinggeld.

Wat vinden jullie van de actie? Volg je het? Vraag je zelf ook een plaat aan...?

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, bij ons staat de hele dag Zender 140 op het Digitale kastje. Das 101 en daarop is #SR. Ik vind hartstikke leuk om te kijken naar Gerard, das toch wel mijn favourite samen met Coen. Ik mag die Giel niet zo. Maarja, ik geef ook geen geld, want dat blijft toch weer aan de grote strijkstok hangen van dikke directeuren. Mijn plaatjes komen vanzelf wel voorbij. Eigenlijk ben ik een Hardstyle-Freak. Maar ik hbe eigenlijk toch wel de muziek van mijn vader over genomen zoals Rock en Hardrock. Mijn vader zat vroeger in een band. :bier: Eigenlijk houd ik wel van alle muziek behalve Rap en Hiphop. Regea mag ik ook wel graag horen. Moet de sfeer er wel naar zijn. :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

SR is supervet, ben de hele tijd aan de buis gekluisterd (?) en als ik op de pc zit ook (3fm webcam (live stream)) luister ik er ook naar. Ik stuur ook wel sms'jes, en ik heb een plaat aangevraagd, Kings Of Leon - Pyro, die net te horen was. Verder is het leuke muziek, kan niet wachten op Ekdom, als hij draait, gebeurt er van alles, ge-wel-dig. :clown: _0_

Link to comment
Delen op andere websites

Maarja, ik geef ook geen geld, want dat blijft toch weer aan de grote strijkstok hangen van dikke directeuren.

Dus die directeuren moeten het werk maar voor een "hongerloontje"relatief doen, terwijl ze in het gewone bedrijfsleven een veelvoud daarvan kunnen verdienen? Ook bij een goed doel moet een directeur gewoon goed kunnen verdienen.

Ot:

Ik vind er niks aan. Ik heb niks met radio, en goede doelen boeien mij ook niks. Hypocriet gedoe. Het hele jaar zeiken dat het het geld bij goede doelen niet goed besteed wordt, en dan bij SR massaal geld doneren. En ook nog verontwaardigd zijn dat de regering niet verdubbeld....

Link to comment
Delen op andere websites

In België is deze jaarlijkse traditie ook van start gegaan, maar dan onder de naam 'Music For Life'. Ik vind het een geweldige actie, en luister/kijk ik er vaak naar. :)

Vanmiddag ben ik eens lang het Glazen Huis gegaan (het is vlakbij mijn Universiteit), en ik vind het daar echt gezellig. :tu:

Een plaatje aanvragen heb ik nog niet gedaan, maar misschien dat ik het een van deze dagen doe. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het nogal onzinnig allemaal. De houding van 3FM 'kijk ons even lekker belangrijk zijn' staat me niet echt aan. Ben sowieso tegen al die goede doelen, en al die acties. Wanneer de hele branche hevig op de schop gaat kan er zoveel meer geld naar (bijvoorbeeld) Afrika toe, wat denk je dat zo'n 3fm actie kost? Dat is allemaal geld wat dus niet direct naar de mensen gaat die het nodig hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Maarja, ik geef ook geen geld, want dat blijft toch weer aan de grote strijkstok hangen van dikke directeuren.

Dus die directeuren moeten het werk maar voor een "hongerloontje"relatief doen, terwijl ze in het gewone bedrijfsleven een veelvoud daarvan kunnen verdienen? Ook bij een goed doel moet een directeur gewoon goed kunnen verdienen.

Haha, directeuren hoeven helemaal niet veel te verdienen. Mensen met levensreddende functies moeten veel verdienen. Directeuren doen niks dan de hele dag vergaderen en dat soort shit. Dus jij vind van alles wat we naar SR sturen (Ikzelf niet) moet zo'n 80% naar de directeuren? Naar die kinderen in Afrika hoeft het niet. Want die wisten vroeger ook niet beter. Maar help dan hier in Nederland. Dus doe SR en dan voor Kinderen met Kanker ofzo. Zoek middelen uit met dat geld om nieuwe onderzoeken mee te doen. Maar niet naar die "Zielige, volgevreten, luie Afrikanen" Ja, en dat zijn ze!

Link to comment
Delen op andere websites

Kijk, dat is het betere werk. :tu:

Ik vind het nogal onzinnig allemaal. De houding van 3FM 'kijk ons even lekker belangrijk zijn' staat me niet echt aan. Ben sowieso tegen al die goede doelen, en al die acties. Wanneer de hele branche hevig op de schop gaat kan er zoveel meer geld naar (bijvoorbeeld) Afrika toe, wat denk je dat zo'n 3fm actie kost? Dat is allemaal geld wat dus niet direct naar de mensen gaat die het nodig hebben.

Eens.

Link to comment
Delen op andere websites

Haha, directeuren hoeven helemaal niet veel te verdienen.

Klopt, je hebt gelijk. Mensen met uitstekende (zeldzame) kwaliteiten hoeven niet beloond te worden. Mensen met een verantwoordelijkheid over meestal meer dan 100 mensen, nope, die hoeven niet beloond te worden. Mensen die zodra ze in het zakenleven stapper 2-3x zoveel verdienen, moeten maar minder loon krijgen. Iedereen kan immers zo een functie goed vervullen.

Dus jij vind van alles wat we naar SR sturen (Ikzelf niet) moet zo'n 80% naar de directeuren?

80% naar de directeuren is een zwaar overdreven bedrag.

Naar die kinderen in Afrika hoeft het niet. Want die wisten vroeger ook niet beter.

Dus wie niet beter weet hoeft niet beter? Bullshit imo.

Dus doe SR en dan voor Kinderen met Kanker ofzo. Zoek middelen uit met dat geld om nieuwe onderzoeken mee te doen.

DIe krijgen al zat geld, en dan hebben we het wel even over iets andere bedragen dan een paar miljoen.

Maar niet naar die "Zielige, volgevreten, luie Afrikanen" Ja, en dat zijn ze!

Volgevreten? Van die 3 grasspietjes naast hun huis zeker?

Link to comment
Delen op andere websites

@ Teh_Ninja: Vroeger hadden wij het ook slecht. En door wie werden wij geholpen? Door NIEMAND! In Afrika wisten ze niet beter dan dat ze niks hadden. Voordat wij daar heen gingen. Nu is het: "Oh, help!" En ze krijgen weer een paar miljoen!

Edit: Btw, besteed het geld aan brood maken en stuur het naar Afrika, laten ze zich maar lekker dood eten! :cya:

Bewerkt: door NickOwnage
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...