Jump to content

3FM Serious Request 2010


NandroDavids

Recommended Posts

Ik vind het maar kut, wij hebben het hier veel beter geregeld! Hier staat namelijk heel het jaar een glazen huis, het staat vol met komkommers en tomaten :) . Ik geef overigens nooit geld aan goede doelen als die mijn geld naar Afrika sturen, ik heb daar zo mijn redenen voor.

Link to comment
Delen op andere websites

@ Teh_Ninja: Vroeger hadden wij het ook slecht. En door wie werden wij geholpen? Door NIEMAND! In Afrika wisten ze niet beter dan dat ze niks hadden. Voordat wij daar heen gingen. Nu is het: "Oh, help!" En ze krijgen weer een paar miljoen!

Edit: Btw, besteed het geld aan brood maken en stuur het naar Afrika, laten ze zich maar lekker dood eten! :cya:

Jij weet nu ook niet beter, dus als ze jou een paar miljoen euro aanbieden zeg je ook: "Nee dankje ik weet toch niet beter" ? En graag eerlijk antwoord!! En Dotz kun je doneren aan die tomaten?

Link to comment
Delen op andere websites

@ Teh_Ninja: Vroeger hadden wij het ook slecht. En door wie werden wij geholpen? Door NIEMAND! In Afrika wisten ze niet beter dan dat ze niks hadden. Voordat wij daar heen gingen. Nu is het: "Oh, help!" En ze krijgen weer een paar miljoen!

Edit: Btw, besteed het geld aan brood maken en stuur het naar Afrika, laten ze zich maar lekker dood eten! :cya:

:schater: ''Vroeger hadden wij het ook slecht.'' Vroeger? Wanneer is vroeger? Je moet mensen in Afrika niet onderschatten. De situatie is daar gewoon erg slecht vergeleken met ons, en ze roepen niet de hele tijd om een paar miljoen. Er zijn de hele tijd hulporganisaties aanwezig (Rode Kruis, Oxfam Novib, MSB, etc.) en soms hebben ze geldinjecties nodig om overeind te blijven of om extra hulp te bieden aan die kinderen. Je schildert het af als een incassobureau dat net doet alsof het pijn heeft. En die laatste opmerking slaat al helemaal nergens op. Ik moest grinniken toen ik 'm zag.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het nogal onzinnig allemaal. De houding van 3FM 'kijk ons even lekker belangrijk zijn' staat me niet echt aan. Ben sowieso tegen al die goede doelen, en al die acties. Wanneer de hele branche hevig op de schop gaat kan er zoveel meer geld naar (bijvoorbeeld) Afrika toe, wat denk je dat zo'n 3fm actie kost? Dat is allemaal geld wat dus niet direct naar de mensen gaat die het nodig hebben.

Natuurlijk vraagt 3FM veel aandacht voor de actie, maar niet met de boodschap om naar 3FM te luisteren, maar om geld te doneren. En natuurlijk kost de actie veel geld, maar lang niet zo veel als ze ophalen. Blijkbaar is dit nodig om de mensen geld te laten doneren, anders gebeurt het niet.

In en Na de 2e Wereld Oorlog hadden we het slecht. Ik weet al wat je volgende opmerking wordt. Leefde je toen al dan? Nee, :duh:

Gast, met je kortzichtige opmerkingen kom je echt niet verder. Eric Corton heeft filmpjes gemaakt van de situatie in de landen daar, én hoe ze de mensen daar helpen. Ze gooien het geld wat ze met SR ophalen niet daar neer, met de boodschap 'doe er wat leuks mee!' Over de vergelijking van ons land met landen in Afrika moet je ook niet beginnen. Hier zijn er geen kinderen van 16 die hun ouders hebben verloren aan aids, zelf ook aids hebben en de opvoeding van hun broertjes en zusjes helemaal zelf moeten doen.

Ik heb zelf ook weer veel geluisterd en gekeken, omdat het leuke radio/tv is. Ook nog even langs geweest op de markt in Eindhoven, maar door de drukte is er weinig van het huis te zien. :-( Ook een plaatje aangevraagd. Btw, de reden is omdat ik een steentje wil bijdragen, niet omdat ik de plaat wil horen of iets dergelijks. Dat werd vorig jaar hier niet zo goed begrepen. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb niet gedoneerd, al dat geld gaat toch naar rijke westerse wereld die ook de armoede in Afrika veroorzaakt hebben.

Hoe komt het dat de landen met de meeste grondstoffen de armste zijn? en Aids is ook opeens zomaar gekomen. Ze willen afrika gewoon verwesteren zodat ze meer grondstoffen kunnen jatten.

Open jullie ogen mensen ;)

Het is wel mooi die 7,1 miljoen maar de helft daarvan gaat niet eens naar afrika.

Link to comment
Delen op andere websites

Gister was leuk leuk leuk.

Eind was minder....reden geen bussen. Had wel vervoer maar toch... GEEN BUSSEN!

Vandaag? Las dat er... WEER GEEN BUSSEN RIJDEN!

Hmm... nu moet ik van noord Eindje, naar het centrum lopen. :engel:

Dag afgelopen, en wat een fantastische dag was het. Niet alleen het bedrag dat (zonder steun van dat rechtse stuk ongeluk), TOCH nog meer is dan vorig jaar. Maar ook hoe het georganiseerd is, en dat einde... man wat een schitterend einde.

De pijn in benen en voeten in die ijzige kou is het meer dan waard geweest.

Op dit soort dagen, ben ik trots om Eindhovenaar te zijn. _O_

@ al die ongelovige. Zeker allemaal PVV en VVD stemmers? :clown: danku danku :tu: Vond hem ook wel mooi bedacht. :engel:

Link to comment
Delen op andere websites

@ Teh_Ninja: Vroeger hadden wij het ook slecht. En door wie werden wij geholpen? Door NIEMAND! In Afrika wisten ze niet beter dan dat ze niks hadden. Voordat wij daar heen gingen. Nu is het: "Oh, help!" En ze krijgen weer een paar miljoen!

Je vergeet dan ook dat wij sowieso in een betere situatie zaten/zitten. Wij hebben een minder streng klimaat, vruchtbaarder grond, minder ziekten hier. Trouwens wij niet geholpen? Wij zijn rijk door onze kennis. En die kennis komt wel degelijk vanuit andere landen/continenten.

Edit: Btw, besteed het geld aan brood maken en stuur het naar Afrika, laten ze zich maar lekker dood eten! :cya:

Kwaliteitsuitspraak :tu:.

In en Na de 2e Wereld Oorlog hadden we het slecht. Ik weet al wat je volgende opmerking wordt. Leefde je toen al dan? Nee, :duh:

Na de 2e wereld oorlog zijn wij juist welvarend geworden. En ook daar kregen wij hulp bij. Namelijk van de Amerikanen, in vorm van het Marshallplan.

Hoe komt het dat de landen met de meeste grondstoffen de armste zijn?

Veel grondstoffen, maar een (relatief) kleine kans op overleving, en weinig kennis.

Ze willen afrika gewoon verwesteren zodat ze meer grondstoffen kunnen jatten.

Waarom hebben wij dan afstand van onze kolonies gedaan?

@ al die ongelovige. Zeker allemaal PVV en VVD stemmers? :clown: danku danku :tu: Vond hem ook wel mooi bedacht. :engel:

Boze ome Geert toch :-(.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...