Jump to content

Vlaanderen moet weer bij Nederland!

71 leden hebben gestemd

1. 1. Moet Vlaanderen bij Nederland komen?

• Nee.
      36
    • Ja.
      24
    • Weet ik niet.
      11

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

België is sinds 1830 een onafhankelijk land, het land behoorde vroeger toe aan het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden. 60 % van de mensen in het land spreken Nederlands, 40% Frans. Dit komt nogal vaak in botsing, zoals nu aan de hand is, het gaat zeer slecht met België en dan vooral met de politieke situatie. Het duurt ondertussen al 200+ dagen om een kabinet te vormen, België heeft zelfs de vorige recordhouder Nederland verslagen met het aantal dagen dat het duurde een kabinet te vormen.

De toekomst van België die er misschien aan zit te komen, is dat Vlaanderen terug gaat naar zijn vorige eigenaar, Nederland. Het probleem is dat Frankrijk niet op Wallonie zit te wachten, waar de situatie economisch zeer slecht is. Daarentegen is voor Nederland deze situatie erg rooskleurig, de economie van Nederland zal een flinke boost krijgen als België zich bij ons aansluit, sterker nog, wij zullen een van de 10 wereldeconomieën worden. Ook door de hoeveelheid inwoners die Nederland er bij krijgt (+- 7 miljoen) zal Nederland meer te zeggen hebben in de EU en over het algemeen over de hele wereld.

Er zitten natuurlijk ook nadelen aan het vormen van een herboren Groot Nederland. Wat moeten we met Brussel doen? In Brussel spreekt het overgrote deel Frans. Wat moet er gebeuren met de plaatsjes in Wallonie waar grotendeels Nederlandstaligen wonen? Hoe zit het met het koningshuis? Volgens welke regels zullen we de politiek nu gaan doen? Wat gaat er met de Belgische televisie kanalen gebeuren? Zo kan ik nog wel eventjes doorgaan.

Discussieer!

Bewerkt: door Gta Ripper
  • Reacties 92
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Nissan

7

• Wesley

6

• NandroDavids

5

• MegaPilot

5

Geplaatst:

Nee absoluut niet! Dat kost veel te veel geld voor Nederland. Geld wat we op dit moment niet zomaar even kunnen ophoesten. In die tijd wouden ze maar al te graag onafhankelijk worden, dus wat mij part blijven ze dat nou ook maar.

Geplaatst:

De toekomst van België die er misschien aan zit te komen, is dat Vlaanderen en Wallonië terug gaan naar hun vorige eigenaren, Frankrijk en Nederland. Het probleem is dat Frankrijk niet op een stuk land zit te wachten waar de situatie economisch zeer slecht is.

Wallonië is nooit van Frankrijk geweest, maar van de Habsburgse monarchie, die onder andere regeerde in Spanje en Oostenrijk. (Denk maar aan de Spaanse en Oostenrijkse Nederlanden waar men vroeger over sprak).

Geplaatst:

Wallonië is nooit van Frankrijk geweest, maar van de Habsburgse monarchie, die onder andere regeerde in Spanje en Oostenrijk. (Denk maar aan de Spaanse en Oostenrijkse Nederlanden waar men vroeger over sprak).

Bedankt voor je oplettendheid, eventjes editen! :)

Geplaatst:

Zelf zie ik het niet gebeuren, ten eerste omdat de Belgen het zelf waarschijnlijk niet willen en ten tweede omdat het altijd een hoop gezeik met zich meegeeft. Er zal een (lichte?) vorm van racisme ontstaan denk ik, en dat de Belgische hoofdstad, de Belgische zenders, het Belgische koningshuis en al die andere 'kenmerken' van België niet zomaar vervaagd kunnen worden. In België zijn ook andere wetten van kracht, welke moeten we doorvoeren en welke moeten we afschaffen? Tot de 10 wereldeconomieën behoren is opzich een behoorlijke titel, maar dit neemt ook verantwoordelijkheid met zich mee.

Frankrijk wil (aldus je hoofdpost) niets met Wallonië te maken hebben, gaat dat dan een zelfstandig land worden? Zullen die burgers niet even een inburgeringscursus doen en naar Nederland / Frankrijk verhuizen? En what about de Belgen zelf? Volgens mij, als je aan het Belg vraagt welke taal ze spreken, zal het Belgisch zijn? (correct me if i'm wrong), netzoals het Fries, het is een dialect maar ze noemen het zelf een taal (haters gonna hate). Is het wel rechtvaardig als de Belgen geen inburgeringscursus hoeven te doen, maar de Marokkanen en Turken wel?

Ik denk, vooral in het begin, dat er (te) veel problemen zullen komen en dat het pas op een lange termijn een positief effect zal hebben.

Geplaatst:

Man, wat een voetbalelftal gaan we dan hebben...de wereldspelers van Nederland met al die talenten uit België. Dan zet ik m'n geld nu al in voor WK 2014: dan worden we wereldkampioen :D

Geplaatst:

Volgens mij, als je aan het Belg vraagt welke taal ze spreken, zal het Belgisch zijn? (correct me if i'm wrong), netzoals het Fries, het is een dialect maar ze noemen het zelf een taal (haters gonna hate). Is het wel rechtvaardig als de Belgen geen inburgeringscursus hoeven te doen, maar de Marokkanen en Turken wel?

:7

Onze moedertaal is gewoon Nederlands hoor, al zullen sommigen wel eens Vlaams durven zeggen. Daarnaast beheersen wij de Nederlandse taal, we hebben gewoon een ander soort dialect. We spreken geen Turks, he. :puh:

Geplaatst: (bewerkt)

met al die talenten uit België.

Dries Mertens! :D

Naja, ik weet niet of dit sarcastisch bedoelt is, maar België heeft wel degelijk talenten. Lukaku is een wereldtalent, Hazard is opkomend talent en Jelle Vossen is de Suárez van België.

Nee absoluut niet! Dat kost veel te veel geld voor Nederland. Geld wat we op dit moment niet zomaar even kunnen ophoesten.

Even voor de duidelijkheid; Vlaanderen houdt België draaiende, niet Wallonië. In principe zou Nederland er alle voordeel bij hebben bij een aansluiting met Vlaanderen, dus da's geen punt.

In die tijd wouden ze maar al te graag onafhankelijk worden, dus wat mij part blijven ze dat nou ook maar.

Ja, en da's echt een doorslaggevend argument bij het wel of niet aansluiten van Vlaanderen bij Nederland. /sarcasm

Volgens mij, als je aan het Belg vraagt welke taal ze spreken, zal het Belgisch zijn? (correct me if i'm wrong), netzoals het Fries, het is een dialect maar ze noemen het zelf een taal (haters gonna hate).

Wat een onzin, ik heb in RL met Nederlanders gepraat en ze begrijpen me perfect. Je lult echt uit je nek man, we spreken hier meestal wat dialect ja, maar we spreken perfect AN als het nodig is. Ik kan perfect communiceren met Nederlanders, net zoals bijna elke Vlaming. Je argument slaat nergens op, want we hebben ook Nederlands op school en daar spreken we geen 'Vlaams', maar Nederlands. :7 Oja Nederlanders, probeer aub niet fake Vlaams te praten, want we gebruiken echt geen 20 keer 'gij' in een zin. :7

Is het wel rechtvaardig als de Belgen geen inburgeringscursus hoeven te doen, maar de Marokkanen en Turken wel?

Gast, je doet net alsof elke Nederlander perfect Nederlands praat. Dat is totaal niet zo, je vergelijkt ons met mensen die vanuit een totaal andere cultuur komen en die de taal niet machtig zijn. En btw, waarom zouden WIJ een inburgeringscursus moeten doen? Nederland heeft het meeste baat bij het aansluiten bij Vlaanderen hoor..Vlamingen kunnen het plaatselijke dialect én perfect AN praten, Nederlanders kunnen dat voor zover ik weet niet allebei.

Het valt me op hoe slecht de Nederlanders de Vlamingen kennen. Je moet ons niet vergelijken met mensen die Fries praten en die amper wat anders kennen dan dat. Zelfs al sprak ik 'Vlaams' tegen die Hollandse meisjes in RL, ze begrepen me voor een groot stuk. Als ik AN gebruikte verstonden ze me voor de volle 100 procent. Doe dus niet alsof we analfabeten zijn en jullie een onberispelijke taal spreken, want dat is niet zo. Elke Vlaming kan zowat perfect Nederlands en het plaatselijke dialect. Dus 'inburgeringscursus' is toch echt wel overdreven en totaal niet aan de orde..:7

Wil elke Nederlander die denkt dat Vlamingen analfabetische Marokkanen en Turken deze discussie verlaten? :7 Even voor de duidelijkheid:

Volgens mij, als je aan het Belg vraagt welke taal ze spreken, zal het Belgisch zijn? (correct me if i'm wrong), netzoals het Fries, het is een dialect maar ze noemen het zelf een taal (haters gonna hate). Is het wel rechtvaardig als de Belgen geen inburgeringscursus hoeven te doen, maar de Marokkanen en Turken wel?

:7

Onze moedertaal is gewoon Nederlands hoor, al zullen sommigen wel eens Vlaams durven zeggen. Daarnaast beheersen wij de Nederlandse taal, we hebben gewoon een ander soort dialect. We spreken geen Turks, he. :puh:

Nuja, Vlaanderen apart of Vlaanderen bij Nederland. Als het 1 van die 2 is, dan ben ik tevreden. Wallonië heeft al die jaren geprofiteerd van Vlaanderen en nu het gelijk verdeeld zou worden, willen de Walen niet akkoord gaan. Tsja, als de Walen het niet willen inzien, dan bekijken ze het maar. Dom zijn is een kunst natuurlijk, vraag dat maar aan Elio Di Rupo en z'n hele gevolg..

Maar toch heb ik liever een apart Vlaanderen. Sowieso komt er veel bij kijken bij een aansluiting met Nederland, en elk apart lijkt me dan toch het beste.

Dus ik stem voor Nee, maar als we aansluiten bij Nederland, dan heb ik daar geen enkel probleem mee. :)

Bewerkt: door MegaPilot

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...