Jump to content

Vlaanderen moet weer bij Nederland!


Gta Ripper

  

71 leden hebben gestemd

  1. 1. Moet Vlaanderen bij Nederland komen?

    • Nee.
      36
    • Ja.
      24
    • Weet ik niet.
      11


Recommended Posts

Wallonië is nooit van Frankrijk geweest, maar van de Habsburgse monarchie, die onder andere regeerde in Spanje en Oostenrijk. (Denk maar aan de Spaanse en Oostenrijkse Nederlanden waar men vroeger over sprak).

Met alle respect Jesperkaj, maar onder Napoleon was Wallonië weldegelijk een deel van Frankrijk... hetzelfde geldt ook wel voor heel het VKN van toen maar ja.

Naja, ik weet niet of dit sarcastisch bedoelt is, maar België heeft wel degelijk talenten. Lukaku is een wereldtalent, Hazard is opkomend talent en Jelle Vossen is de Suárez van België.

Dembélé niet vergeten :puh:

Groot gedeelte van het kampioenen-AZ was Belg :7

Even ontopic: net een les gehad hierover zelfs, ik zie een scheiding van België wel gebeuren, niet direct maar het gebeurd wel eens. Maar dat zegt niet dat Vlaanderen bij NL zou komen, in tegendeel... Vlaanderen en Nederland kunnen niet echt gefuseerd worden. Ze passen qua taal en landschap wel bij mekaar, vullen mekaar wel aan, maar er zijn verschillen die best behouden kunnen blijven.

Bewerkt: door Hearv94
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 92
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Nissan

    7

  • Wesley

    6

  • NandroDavids

    5

  • MegaPilot

    5

Haha

ik ben een west vlaming

de beste dialect van belgie.

ik zeg iets in gewoon ned en dialect

.. ik ga naar de markt om chocolade

in dai

Kga na de mart achter chocola

zoals je ziet moeilijk te begrijpen

..Dus onpusibbel

Link to comment
Delen op andere websites

Nee absoluut niet! Dat kost veel te veel geld voor Nederland. Geld wat we op dit moment niet zomaar even kunnen ophoesten.

Even voor de duidelijkheid; Vlaanderen houdt België draaiende, niet Wallonië. In principe zou Nederland er alle voordeel bij hebben bij een aansluiting met Vlaanderen, dus da's geen punt.

Het zal me hard aan me reet oxideren wie België draaiende houdt.

Noem eens een voorbeeld van een voordeel? Ik zie het als één grote geldverspilling. Er moeten dan zoveel dingen veranderd worden wat gewoon zoveel centen kost.

Wat mij part verklaren jullie je onafhankelijk van Wallonië, maar een aansluiting bij NL zie ik zelf totaal niet zitten.

Bewerkt: door Wesley_GTA
Link to comment
Delen op andere websites

Noem eens een voorbeeld van een voordeel?

Zowel Antwerpen als Rotterdam in 1 land, 2 van de grootste havens in de wereld in 1 land.

Zo hier heb je je ene voorbeeld.

Maar verder ben ik het wel eens met je post, het aansluiten aan NL is nogal geldverspilling.

Link to comment
Delen op andere websites

Laat ons maar lekker onafhankelijk. ;) Ik snap alleen niet waarom NL'ers toch zo vaak over België bezig zijn. Alsof wij ons gaan bezig houden met wat er in jullie land gebeurt? Het grootste deel van onze bevolking geeft er al geen fuck om wat er in hun eigen land gebeurt laat staan in dat van een ander. :7

Wat ze beter zouden doen in de regering is het loon intrekken van alle politiekers totdat ze een regering hebben. Kijken hoe lang het duurt voor er een regering is ;).

Wat dat Dialect betreft (Belgisch bestaat niet :7.), Dat hangt van provincie tot provincie en zelfs van dorp tot stad af. Elke Vlaming kan Nederlands en spreekt niet enkel zijn eigen dialect. Dus quit the crap please..

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij, als je aan het Belg vraagt welke taal ze spreken, zal het Belgisch zijn? (correct me if i'm wrong), netzoals het Fries, het is een dialect maar ze noemen het zelf een taal (haters gonna hate).

Wat een onzin, ik heb in RL met Nederlanders gepraat en ze begrijpen me perfect. Je lult echt uit je nek man, we spreken hier meestal wat dialect ja, maar we spreken perfect AN als het nodig is. Ik kan perfect communiceren met Nederlanders, net zoals bijna elke Vlaming. Je argument slaat nergens op, want we hebben ook Nederlands op school en daar spreken we geen 'Vlaams', maar Nederlands. :7 Oja Nederlanders, probeer aub niet fake Vlaams te praten, want we gebruiken echt geen 20 keer 'gij' in een zin. :7

Is het wel rechtvaardig als de Belgen geen inburgeringscursus hoeven te doen, maar de Marokkanen en Turken wel?

Gast, je doet net alsof elke Nederlander perfect Nederlands praat. Dat is totaal niet zo, je vergelijkt ons met mensen die vanuit een totaal andere cultuur komen en die de taal niet machtig zijn. En btw, waarom zouden WIJ een inburgeringscursus moeten doen? Nederland heeft het meeste baat bij het aansluiten bij Vlaanderen hoor..Vlamingen kunnen het plaatselijke dialect én perfect AN praten, Nederlanders kunnen dat voor zover ik weet niet allebei.

Het valt me op hoe slecht de Nederlanders de Vlamingen kennen. Je moet ons niet vergelijken met mensen die Fries praten en die amper wat anders kennen dan dat. Zelfs al sprak ik 'Vlaams' tegen die Hollandse meisjes in RL, ze begrepen me voor een groot stuk. Als ik AN gebruikte verstonden ze me voor de volle 100 procent. Doe dus niet alsof we analfabeten zijn en jullie een onberispelijke taal spreken, want dat is niet zo. Elke Vlaming kan zowat perfect Nederlands en het plaatselijke dialect. Dus 'inburgeringscursus' is toch echt wel overdreven en totaal niet aan de orde..:7

Doe 'ns ff rustig ofzo.. Als je op een niet aggresieve toon praat, denk je dan dat je niet serieus genomen wordt ofzo? En het zal best dat wij er baat aan hebben dat 'als' vlaanderen bij Nederland komt, we profijt zullen boeken, maar hoe het er nu voor staat zitten JULLIE met de gebakken peren, dus zie ik geen enkele redenen waarom wij het dialect vlaams moeten kunnen? Het is hetzelfde als jij in een gastgezin zit in bijv. Denemarken. Dat gastgezin gaat geen Nederland voor je praten.

Check de dikgedrukte woorden, ik las als het goed is laatst iets waarbij jij een persoonlijke cursus opiniëren aan Nandro gaf, omdat die zovaak de persoonlijke aanval deed?

Link to comment
Delen op andere websites

Doe 'ns ff rustig ofzo.. Als je op een niet aggresieve toon praat, denk je dan dat je niet serieus genomen wordt ofzo? En het zal best dat wij er baat aan hebben dat 'als' vlaanderen bij Nederland komt, we profijt zullen boeken, maar hoe het er nu voor staat zitten JULLIE met de gebakken peren, dus zie ik geen enkele redenen waarom wij het dialect vlaams moeten kunnen? Het is hetzelfde als jij in een gastgezin zit in bijv. Denemarken. Dat gastgezin gaat geen Nederland voor je praten.

Check de dikgedrukte woorden, ik las als het goed is laatst iets waarbij jij een persoonlijke cursus opiniëren aan Nandro gaf, omdat die zovaak de persoonlijke aanval deed?

Jij was wel diegene die begon met te beweren dat Vlamingen geen Nederlands kunnen hoor, de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet? Als ik zeg dat Nederlanders geen Nederlands kunnen zou ik ook zo'n reactie mogen verwachten. Ik zeg nergens dat je het dialect Vlaams zou moeten kunnen, maar als alle Vlamingen Nederlands kennen, waarom zouden die dan een inburgeringscursus moeten doen?

JIJ bent diegene die praat over dingen waar je niks van weet, niet ik. Mocht het nou nog positief zijn, maar nee, je beweert dat ons taalniveau gelijk staat aan dat van de gemiddelde huis-tuin-en-keuken Marokkaan. En dan zou ik geen agressieve post mogen plaatsen? Nou kom zeg..:7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hou van Vlaanderen. Meer dan m'n eigen kutdorp. De huizen zijn spotgoedkoop, de mensen zijn kei vriendelijk en alles is gerefereerd naar "winkel" (bron: Hearv94). Het is er perfect zoals het er nu gaat, al mag Walonië zelf wel wat gaan dokken met de rekeningen, maar kom. Waarom moeten we fuseren? Dat heeft toch helemaal geen zin in deze moderne tijd? Er is ook geen verschil in taal ofzo, van oorsprong is het gewoon dezelfde taal met een andere uitspraak. Alsof de Belgen niet zouden lachen met hoe Amsterdamertjes praten for example..

België ftw, blijf ervan af :bier:

Bewerkt: door Cuban Gangster
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...