Jump to content

Vlaanderen moet weer bij Nederland!


Gta Ripper

  

71 leden hebben gestemd

  1. 1. Moet Vlaanderen bij Nederland komen?

    • Nee.
      36
    • Ja.
      24
    • Weet ik niet.
      11


Recommended Posts

Economisch is geen probleem, er moet de wil zijn. En die heeft Vlaanderen niet en zal het waarschijnlijk ook nooit krijgen :7.

Wat is dat nu weer voor een rotopmerking. Alsof Nederland staat te springen om samen te voegen.

Waarom voelen jullie je toch zo snel aangevallen :duh: . Zulke uitspraken maken me juist dan weer erg pissig. Over Nederland heb ik niks gezegt, dus leg me geen woorden in de mond.

Simpel, ze hebben nu eenmaal een minderwaardigheidscomplex :puh:

Kijk, DAT is een belediging :D

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 92
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Nissan

    7

  • Wesley

    6

  • NandroDavids

    5

  • MegaPilot

    5

Pff, zoveel vooroordelen hier over Belgen. Het zijn gewoon mensen die met een ander dialect opgegroeid zijn. Laat ze hun eigen keuzes nou maken, dan komt alles vanzelf goed.

Ander dialect? We spreken Vlaams én Nederlands perfect. Dus ik zie geen taalprobleem, alleen maar van die vooroordelen van Nederlanders die er geen fluit van kennen. /denkt spontaan aan de taal 'Belgisch' Hieronder wat reacties van mensen die wél ervaringen hebben met de taal(doel ik niet perse op jou):

Ik versta Belgen net zo goed als Nederlanders, hoor. :7

En vice versa.

Woon ook vlakbij de grens. Wordt aardig wat vlaams gesproken en het is niet zo moeilijk

Ik heb helemaal nergens beweerd dat Vlamingen geen Nederlands konden, ik heb gezegd dat er Belgen tussen zitten die het Vlaams een taal apart vinden, ik wist dit echter niet zeker en zei erbij dat je me kon corrigeren wanneer ik fout zat, wat dus het geval bleek. Vervolgens wees Hanneswasco me erop dat ik inderdaad fout zat, maar die manier waarop hij het deed beviel me toch echt meer dan die 'agressieve' toon die jij gelijk opzet. Ook heb ik helemaal geen oordelen gedaan over het taalniveau in België, een gemiddelde huis-tuin-en-keuken Marokkaan spreekt waarschijnlijk slechter Nederlands dan Belgen, daar twijfel ik zelf ook niet aan. En in dit geval zat ik fout ja, ik doe er niet moeilijk over om dat te beweren, maar die toon van jou, daar heb ik in dit geval problemen mee, je kon het toch ook concreet zeggen? 'Hee Flippie, je zit fout, namelijk..' in plaats van: 'Je lult uit je nek, man'. Ik heb in mijn post met respect over de Belgen gepraat, ik heb ze op geen enkele manier (een poging tot) gekleineerd. Dan verwacht ik wel een post terug met minimaal een beetje respect terug.

Je vergeleek de Vlamingen met Marrokanen die emigreren, als dat geen belediging is(mensen die de taal machtig zijn vergelijken met mensen die nog nooit van de taal gehoord hebben)..? Je wist maar al te goed dat Vlamingen Nederlands kunnen, hoe communiceer je anders met de Belgen op dit forum die zowat in 99% van de gevallen Vlaams zijn? In het Chinees ofzo? Als je nog niet eens weet dat er in Vlaanderen Nederlands gesproken wordt, vraag ik me ten stelligste af wat je in eerste instantie kwam zoeken in dit topic. Je zei niet letterlijk dat we geen Nederlands konden, maar het kwam er wel op neer. Je hele post barst van de beledigingen, en dat noem jij respect? :?

Economisch is geen probleem, er moet de wil zijn. En die heeft Vlaanderen niet en zal het waarschijnlijk ook nooit krijgen :7.

En weer zo'n vooroordeel dat nergens opslaat. Het zal je misschien interesseren dat Vlaanderen vooruit wil, maar Wallonië tegenwerkt. Dus neem aub de eerste trein uit dit topic, want als je dat niet beseft, heeft het geen zin om de discussie met jou voort te zetten.

Wat ik overigens ook niet snap is waarom jullie Nederlands over ons politiek gedoe bezig zijn? Dat boeit toch geen ene flikker? Alsof wij er om geven what the fuck er in jullie land en kabinet gebeurt?

Mogen we even lekker zelf weten wat we boeiend vinden? Als jij 't buitenland niet interessant vindt, prima. Maar als wij dat wél interessant vinden, dan mogen we daar ook over praten. Je kunt wel dapper doen met dat boeit toch geen ene flikker en what the fuck, maar je hoeft ons de les niet te lezen.

Pff, moechy heeft in mijn ogen groot gelijk. Meer dan de helft van de Nederlanders die hier posten heeft geen enkel besef van België en lult er maar op los. Begrijpelijke reactie van moechy, gezien het feit zowat niemand van de Nederlanders er in dit topic mee bezig is, maar ze er wel op los lullen.

Jullie Nederlanders? Wij? Wat een over een kam schering zeg... Spreek voor jezelf en laat anderen dat ook doen. Het kan jou niet interesseren, een ander wel. Niet alle Nederlanders zal er wat om geven of België zichzelf in de afgrond stort of niet met dat nieuwe kabinet, maar sommigen doen dat wel en dat mag gelukkig ook.

Ahem. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. :7 Actie lokt reactie uit.

Economisch is geen probleem, er moet de wil zijn. En die heeft Vlaanderen niet en zal het waarschijnlijk ook nooit krijgen :7.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Dubbelpost omdat de citatenlimiet véél te klein is..

Economisch is geen probleem, er moet de wil zijn. En die heeft Vlaanderen niet en zal het waarschijnlijk ook nooit krijgen :7.

Wat is dat nu weer voor een rotopmerking. Alsof Nederland staat te springen om samen te voegen.

Waarom voelen jullie je toch zo snel aangevallen :duh: . Zulke uitspraken maken me juist dan weer erg pissig. Over Nederland heb ik niks gezegt, dus leg me geen woorden in de mond.

Ahem.

Economisch is geen probleem, er moet de wil zijn. En die heeft Vlaanderen niet en zal het waarschijnlijk ook nooit krijgen :7.

Simpel, ze hebben nu eenmaal een minderwaardigheidscomplex :puh:

Kijk, DAT is een belediging :D

Nou zeg, Cuban Gangster zal niet alleen zitten op de trein ver weg van dit topic. Hartverwarmend! :D

En gaan we nu de discussie voortzetten zonder vooroordelen tegen Vlamingen? :) Ik denk dat het wel ongelofelijk duidelijk is dat Vlamingen en Nederlanders elkaar begrijpen, zowat elke Belg op dit forum is Vlaams. Als je Svennie, Megadreams, mezelf, vice en nog vele anderen kunt begrijpen, kun je dan ook begrijpen dat zowat elke Vlaming verstaanbaar is voor zowat elke Nederlander? Lijkt me nogal logisch..

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik overigens ook niet snap is waarom jullie Nederlands over ons politiek gedoe bezig zijn? Dat boeit toch geen ene flikker? Alsof wij er om geven what the fuck er in jullie land en kabinet gebeurt?

Mogen we even lekker zelf weten wat we boeiend vinden? Als jij 't buitenland niet interessant vindt, prima. Maar als wij dat wél interessant vinden, dan mogen we daar ook over praten. Je kunt wel dapper doen met dat boeit toch geen ene flikker en what the fuck, maar je hoeft ons de les niet te lezen.

Pff, moechy heeft in mijn ogen groot gelijk. Meer dan de helft van de Nederlanders die hier posten heeft geen enkel besef van België en lult er maar op los. Begrijpelijke reactie van moechy, gezien het feit zowat niemand van de Nederlanders er in dit topic mee bezig is, maar ze er wel op los lullen.

>>> Door NandroDavids: Laat ik dan even duidelijk maken dat ik dat als NandroDavids zei. Met zulke agressieve taal onzin uitkramen, dat tolereer ik hier niet<<<

>>> Door NandroDavids: Verdere discussie hierover per PM, in dit topic gewoon ontopic a.u.b.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

MegaPilot, leg mij dan eens uit wat volgens jou het probleem is? Het Franse deel teerd op Vlaanderen en Vlaanderen wil vooruit, sure. Maar als ik al die reacties lees van de Vlamingen hier zou ik zeggen dat Vlaanderen niet zit te wachten op een fusering met Nederland. Doe nou niet zo op je teentjes getrapt omdat ik dat als feit neerleg.

Zeg kerel, je groeit toch op met het Vlaamse dialect als je daar al je hele leven woont? Natuurlijk spreek je perfect Nederlands, daar heb ik niks over gezegt. Ik kan ook ABN maar praat meestal toch gewoon Brabants.

Ohja, 5 keer dezelfde quote aanhalen vind ik nog steeds geen reden om zo mierenneukerig te doen.

Als je eerst nou zelf even normaal leerd praten tegen medemensen, dan ga ik verder, als je dat niet doet, kun jij beter de trein uit dit topic nemen naar de zandbak hieronder :cya: .

Bewerkt: door Cuban Gangster
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb helemaal nergens beweerd dat Vlamingen geen Nederlands konden, ik heb gezegd dat er Belgen tussen zitten die het Vlaams een taal apart vinden, ik wist dit echter niet zeker en zei erbij dat je me kon corrigeren wanneer ik fout zat, wat dus het geval bleek. Vervolgens wees Hanneswasco me erop dat ik inderdaad fout zat, maar die manier waarop hij het deed beviel me toch echt meer dan die 'agressieve' toon die jij gelijk opzet. Ook heb ik helemaal geen oordelen gedaan over het taalniveau in België, een gemiddelde huis-tuin-en-keuken Marokkaan spreekt waarschijnlijk slechter Nederlands dan Belgen, daar twijfel ik zelf ook niet aan. En in dit geval zat ik fout ja, ik doe er niet moeilijk over om dat te beweren, maar die toon van jou, daar heb ik in dit geval problemen mee, je kon het toch ook concreet zeggen? 'Hee Flippie, je zit fout, namelijk..' in plaats van: 'Je lult uit je nek, man'. Ik heb in mijn post met respect over de Belgen gepraat, ik heb ze op geen enkele manier (een poging tot) gekleineerd. Dan verwacht ik wel een post terug met minimaal een beetje respect terug.

Je vergeleek de Vlamingen met Marrokanen die emigreren, als dat geen belediging is(mensen die de taal machtig zijn vergelijken met mensen die nog nooit van de taal gehoord hebben)..? Je wist maar al te goed dat Vlamingen Nederlands kunnen, hoe communiceer je anders met de Belgen op dit forum die zowat in 99% van de gevallen Vlaams zijn? In het Chinees ofzo? Als je nog niet eens weet dat er in Vlaanderen Nederlands gesproken wordt, vraag ik me ten stelligste af wat je in eerste instantie kwam zoeken in dit topic. Je zei niet letterlijk dat we geen Nederlands konden, maar het kwam er wel op neer. Je hele post barst van de beledigingen, en dat noem jij respect? :?

Geef dan eens voorbeelden waar jij vind dat ik de Belgen in het algemeen discrimineer? De enige die discrimineert ben jij door alle Marokkanen over één kam te scheren, er zullen gegarandeerd Marokkanen zijn die de Nederlandse taal beter kunnen spreken dan jij noch mij.

Als je eerst nou zelf even normaal leerd praten tegen medemensen, dan ga ik verder, als je dat niet doet, kun jij beter de trein uit dit topic nemen naar de zandbak hieronder :cya: .

Hier sluit ik me volledig bij aan.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Nog effekes over de taal. Veel zeggen dat er problemen komen met de taal omdat het "moeilijk" te begrijpen is. Maar er veranderd toch niks. Die mensen bij de grens zijn inmiddels wel wat gewend. En het is ook niet zo dat iedereen in Vlaanderen opeens gaan verhuizen. Zelf dan maakt het niet uit. Belgisch (Vlaams) is niet zo moeilijk te begrijpen. Toch wel? Deal with it. Zij hebben misschien ook last van het Nederlands dialect.

Wat een probleem trouwens, ik vind het goed zoals het is. Volgens mij veranderd er verder niks voor mij.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Puberfantasie: Ja, dan wordt Nederland grootter. clown.gif

Maar slim nagedacht, al weet ik niks van politiek en economie denk ik dat het niet echt verstandig zal zijn. Ik denk dat dan alles duurder gaat worden.

En van mij mogen de Belgen hun land gewoon houden hoor. Zijn gewoon aardige en chille gasten. Belgen zijn echt aardig, en ik vindt Belgen moppen flauwekul en ook dat Belgen dom zijn. Sterker nog, als ik wikipedia moet geloven is Etienne Lenoir (Een Belg) degene die de eerste verbrandingsmotor uitvinde. Zonder hem waren de auto's misschien heel anders geweest of misschien niet.

Lenoir_gas_engine_car.jpg

Bewerkt: door android
Link to comment
Delen op andere websites

Puberfantasie: Ja, dan wordt Nederland grootter. clown.gif

Maar slim nagedacht, al weet ik niks van politiek en economie denk ik dat het niet echt verstandig zal zijn. Ik denk dat dan alles duurder gaat worden.

En van mij mogen de Belgen hun land gewoon houden hoor. Zijn gewoon aardige en chille gasten. Belgen zijn echt aardig, en ik vindt Belgen moppen flauwekul en ook dat Belgen dom zijn. Sterker nog, als ik wikipedia moet geloven is Etienne Lenoir (Een Belg) degene die de eerste verbrandingsmotor uitvinde. Zonder hem waren de auto's misschien heel anders geweest of misschien niet.

The irony.

En nee, er zou niets duurder worden.

Mijn mening (als Belg):

Ik zou er persoonlijk niets op tegen hebben. Op dit moment hangt Vlaanderen vast aan Wallonië waar op dit moment haast geen industrie meer zit (een eeuw geleden floreerde het nog, nu is het één grote roestvlek), en het enige dat Vlaanderen doet is geld afgeven. Als het bij Nederland terecht zou komen, wordt Vlaanderen meteen een pak rijker en ook Nederland zou er baat bij kunnen hebben. Samen sta je namelijk altijd sterker.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat Nederlanders en Belgen beter overeenkomen dan Franse(Walen) en Belgen, niet alleen door de taal maar ook vindt ik Nederlanders aangenamer dan Fransen(Walen)

Maar om Vlaanderen bij Nederland te brengen lijkt me een te drastische stap, maar het kan een oplossing zijn voor Belgie, want zo kan het niet langer, bijna 300 dagen zonder regering? En dan lachen ze er nog om ook, tjah, dan weetje hoe laat het is...

Bewerkt: door jordib12
Link to comment
Delen op andere websites

Van mijn part hoeft het niet. En dat is de schuld van de regering, het lijkt net of de regering van Belgie er geen werk van maakt en alles maar rustig afwacht, daar heeft Nederland niks aan. Voor de rest begrijp ik niet waarom het volk van Belgie deze regering nog serieus neemt, als ze al beginnen te lachen om het feit dat ze een record hebben gemaakt. icon_cab.gif Ik ben wel van mening dat Belgen aardig volk is, je kan ermee lachen en je kan welliswaar horen wat ze zeggen.. thumbsup2.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...