Jump to content

Vlaanderen moet weer bij Nederland!


Gta Ripper

  

71 leden hebben gestemd

  1. 1. Moet Vlaanderen bij Nederland komen?

    • Nee.
      36
    • Ja.
      24
    • Weet ik niet.
      11


Recommended Posts

  • Reacties 92
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Nissan

    7

  • Wesley

    6

  • NandroDavids

    5

  • MegaPilot

    5

Lijkt me wel lachen, Belgen die Amsterdam gaan bezoeken en dan gaan zeggen ''Amai! Da's onze hoofdstad!''

Ik heb op ja gestemd, maar als ik zo alle reacties doorlees denk ik: neeee. Het is natuurlijk een grote economische last en wat gaan we dan doen met het Belgisch koningshuis? Voor de rest moet Wallonië nog ergens bij (voeg ze ook bij Nederland, Philippe Gilbert moet ook een Nederlander worden :-( ), dus ik denk dat het onhaalbaar is. Als het idee toch wordt aangehaald, zal Wilders er met z'n fractie een stokje voor steken.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit zal toch nooit gebeuren. Landen worden tegenwoordig niet meer samengevoegd, er scheiden zich juist steeds meer af. Zoals nu Zuid-Soedan waarschijnlijk een apart land wordt. Samenvoegen gebeurt niet meer en dat komt omdat 't toch te gecompliceerd is om zoiets succesvol te doen.

De enige succesvolle optie voor België is wellicht het samengaan met Duitsland. Die hebben redelijk wat ervaring met 't samenvoegen van landen. In 1990 bijvoorbeeld nog werden Oost- en West-Duitsland één. Maar ook enkele decennia daarvoor, met eerst de annexatie van Oostenrijk en vervolgens ook Sudetenland en Tsjechië, hebben de Duitsers laten zien wat ze kunnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Doe 'ns ff rustig ofzo.. Als je op een niet aggresieve toon praat, denk je dan dat je niet serieus genomen wordt ofzo? En het zal best dat wij er baat aan hebben dat 'als' vlaanderen bij Nederland komt, we profijt zullen boeken, maar hoe het er nu voor staat zitten JULLIE met de gebakken peren, dus zie ik geen enkele redenen waarom wij het dialect vlaams moeten kunnen? Het is hetzelfde als jij in een gastgezin zit in bijv. Denemarken. Dat gastgezin gaat geen Nederland voor je praten.

Check de dikgedrukte woorden, ik las als het goed is laatst iets waarbij jij een persoonlijke cursus opiniëren aan Nandro gaf, omdat die zovaak de persoonlijke aanval deed?

Jij was wel diegene die begon met te beweren dat Vlamingen geen Nederlands kunnen hoor, de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet? Als ik zeg dat Nederlanders geen Nederlands kunnen zou ik ook zo'n reactie mogen verwachten. Ik zeg nergens dat je het dialect Vlaams zou moeten kunnen, maar als alle Vlamingen Nederlands kennen, waarom zouden die dan een inburgeringscursus moeten doen?

JIJ bent diegene die praat over dingen waar je niks van weet, niet ik. Mocht het nou nog positief zijn, maar nee, je beweert dat ons taalniveau gelijk staat aan dat van de gemiddelde huis-tuin-en-keuken Marokkaan. En dan zou ik geen agressieve post mogen plaatsen? Nou kom zeg..:7

Ik heb helemaal nergens beweerd dat Vlamingen geen Nederlands konden, ik heb gezegd dat er Belgen tussen zitten die het Vlaams een taal apart vinden, ik wist dit echter niet zeker en zei erbij dat je me kon corrigeren wanneer ik fout zat, wat dus het geval bleek. Vervolgens wees Hanneswasco me erop dat ik inderdaad fout zat, maar die manier waarop hij het deed beviel me toch echt meer dan die 'agressieve' toon die jij gelijk opzet. Ook heb ik helemaal geen oordelen gedaan over het taalniveau in België, een gemiddelde huis-tuin-en-keuken Marokkaan spreekt waarschijnlijk slechter Nederlands dan Belgen, daar twijfel ik zelf ook niet aan. En in dit geval zat ik fout ja, ik doe er niet moeilijk over om dat te beweren, maar die toon van jou, daar heb ik in dit geval problemen mee, je kon het toch ook concreet zeggen? 'Hee Flippie, je zit fout, namelijk..' in plaats van: 'Je lult uit je nek, man'. Ik heb in mijn post met respect over de Belgen gepraat, ik heb ze op geen enkele manier (een poging tot) gekleineerd. Dan verwacht ik wel een post terug met minimaal een beetje respect terug.

Link to comment
Delen op andere websites

De enige succesvolle optie voor België is wellicht het samengaan met Duitsland. Die hebben redelijk wat ervaring met 't samenvoegen van landen. In 1990 bijvoorbeeld nog werden Oost- en West-Duitsland één. Maar ook enkele decennia daarvoor, met eerst de annexatie van Oostenrijk en vervolgens ook Sudetenland en Tsjechië, hebben de Duitsers laten zien wat ze kunnen.

schater.gif

Je vergeet wel dat Oostenrijk, Sudetenland en dergelijke later wel weer zijn afgescheiden van Duitsland...

Bewerkt: door Jesperkaj
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb weet ik niet gestemd. Want aan de ene kant lijkt het me wel leuk, maar aan de andere kant ook weer niet omdat het economisch niet mogelijk is..

Ik ben wel benieuwd of het ook echt gaat gebeuren.

Link to comment
Delen op andere websites

Economisch is geen probleem, er moet de wil zijn. En die heeft Vlaanderen niet en zal het waarschijnlijk ook nooit krijgen :7.

Waarom zouden we dat willen dan?

Wat ik overigens ook niet snap is waarom jullie Nederlands over ons politiek gedoe bezig zijn? Dat boeit toch geen ene flikker? Alsof wij er om geven what the fuck er in jullie land en kabinet gebeurt?

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik overigens ook niet snap is waarom jullie Nederlands over ons politiek gedoe bezig zijn? Dat boeit toch geen ene flikker? Alsof wij er om geven what the fuck er in jullie land en kabinet gebeurt?

Mogen we even lekker zelf weten wat we boeiend vinden? Als jij 't buitenland niet interessant vindt, prima. Maar als wij dat wél interessant vinden, dan mogen we daar ook over praten. Je kunt wel dapper doen met dat boeit toch geen ene flikker en what the fuck, maar je hoeft ons de les niet te lezen.

Ik vind de politiek in verschillende landen wél interessant en ben zeer benieuwd of er in België nog wel een akkoord gaat komen. Het lijkt er naar mijn idee steeds meer op dat samenwerken niet mogelijk is, maar het land in tweeën scheuren ook niet als optie wordt gezien. Ik volg het dus met aandacht...gelukkig mag dat ook.

Link to comment
Delen op andere websites

Economisch is geen probleem, er moet de wil zijn. En die heeft Vlaanderen niet en zal het waarschijnlijk ook nooit krijgen :7.

Economisch gezien is het juist the biggest issue! Vooral qua infrastructuur is het een nogal duur plaatje. Al die centen(..ons geld..) die we dan moeten investeren daarin kunnen we nou beter uitgeven aan zaken zoals onderwijs, ziekenhuizen & de zorg sector, veiligheid etc. Dat is op dit moment wel even belangrijker dan een halve land aan laten sluiten bij Koninkrijk der Nederlanden.

België is een fantastisch land met erg mooie natuur, maar wederom, zoals ik dat al eerder zei, een aansluiting bij dit land zie ik zelf niet zitten.

Link to comment
Delen op andere websites

Economisch is geen probleem, er moet de wil zijn. En die heeft Vlaanderen niet en zal het waarschijnlijk ook nooit krijgen :7.

Waarom zouden we dat willen dan?

Wat ik overigens ook niet snap is waarom jullie Nederlands over ons politiek gedoe bezig zijn? Dat boeit toch geen ene flikker? Alsof wij er om geven what the fuck er in jullie land en kabinet gebeurt?

Jullie Nederlanders? Wij? Wat een over een kam schering zeg... Spreek voor jezelf en laat anderen dat ook doen. Het kan jou niet interesseren, een ander wel. Niet alle Nederlanders zal er wat om geven of België zichzelf in de afgrond stort of niet met dat nieuwe kabinet, maar sommigen doen dat wel en dat mag gelukkig ook.

Link to comment
Delen op andere websites

Economisch is geen probleem, er moet de wil zijn. En die heeft Vlaanderen niet en zal het waarschijnlijk ook nooit krijgen :7.

Wat is dat nu weer voor een rotopmerking. Alsof Nederland staat te springen om samen te voegen.

Link to comment
Delen op andere websites

Economisch is geen probleem, er moet de wil zijn. En die heeft Vlaanderen niet en zal het waarschijnlijk ook nooit krijgen :7.

Wat is dat nu weer voor een rotopmerking. Alsof Nederland staat te springen om samen te voegen.

Waarom voelen jullie je toch zo snel aangevallen :duh: . Zulke uitspraken maken me juist dan weer erg pissig. Over Nederland heb ik niks gezegt, dus leg me geen woorden in de mond.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...