Jump to content

Vlaanderen moet weer bij Nederland!


Gta Ripper

  

71 leden hebben gestemd

  1. 1. Moet Vlaanderen bij Nederland komen?

    • Nee.
      36
    • Ja.
      24
    • Weet ik niet.
      11


Recommended Posts

  • Reacties 92
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Nissan

    7

  • Wesley

    6

  • NandroDavids

    5

  • MegaPilot

    5

  • 3 weken later...

Ik ben voor, dan noemen we het 'De Nederlandstalige Gewesten' en dan verdelen we het land in 4 gewesten. Daarvan hebben de 2 noordelijke het huidige Nederlandse Koningshuis, de 2 zuidelijk het Belgische Koningshuis. Deze 4 gewesten regeren, in combinatie met de 2de kamer (Staten-Generaal etc.) Met 150 leden waarvan het 50-50 is verdeeld. De vlamen/belgen mogen dan 75 leden kiezen en partijen, en de Nederlanders de andere helft. Wetten versoepelen naar het punt wat het beste is voor de samenleving. Vlaanderen is vrij rijk vergeleken met Wallonië, en we hebben Antwerpen erbij. De mensen in Brussel mogen dan via een referendum kiezen bij wie ze willen horen. Zodat de belgen ook deels onafhankelijk zijn, en hun cultuur kunnen behouden.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Ik zeg doen! Die snelwegen mogen van mij apart zo snel mogelijk opnieuw geasfalteerd worden, want wat zijn die snelwegen van baggerkwaliteit zeg. :S

Ze zijn hier even goed in slechte kwaliteit :7. Enige punt wel is dat jullie gewone wegen veel gladder zijn. Hmm heerlijke asfalt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het aan de ene kant niet zo'n slecht idee is omdat Nederlanders en Vlamingen niet zo gek anders zijn ik woon zelf niet zo ver van Vlaanderen en ik vind het goeie mensen, als Nederland en Vlaanderen er samen uit zouden kunnen komen dat het voor iedereen een mooi land zou worden dan zou ik er geen probleem mee hebben.

Als het dan iniedergeval maar Nederland blijft en de regering in Nederland met met een goeie verhouding van zetels in de Nederlandse regering gebaseerd op het aantal inwoners dan in het gehele land.

:bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het aan de ene kant niet zo'n slecht idee is omdat Nederlanders en Vlamingen niet zo gek anders zijn ik woon zelf niet zo ver van Vlaanderen en ik vind het goeie mensen, als Nederland en Vlaanderen er samen uit zouden kunnen komen dat het voor iedereen een mooi land zou worden dan zou ik er geen probleem mee hebben.

Als het dan iniedergeval maar Nederland blijft en de regering in Nederland met met een goeie verhouding van zetels in de Nederlandse regering gebaseerd op het aantal inwoners dan in het gehele land.

:bier:

Allemaal waste of money als je het mij vraagt :bier: Wat mijn part zorgen de Vlamingen lekker voor hunzelf. Vind alles best wat in dat land gebeurd, zolang het ons in elk geval geen geld gaat kosten, dan vind ik het best!

Link to comment
Delen op andere websites

Over dat het geld gaat kosten, Dat hoeft nog zo niet.

De economie mag dan niet op zijn hoogtepunt zijn.

Maar, Zie die 7+ miljoen mensen eens bij Nederland komen? Je krijgt dan een hele hoop nieuwe belastingbetalers erbij. Dan ook nog de grote havens in België zoals die van Antwerpen, Die kunnen weer voor inkomsten zorgen door de handel. Iets waar we al sinds de 15e eeuw goed in zijn.

Maar ook de werkgelegenheid die je er mee creëert. Voor zowel Nederland als België komen er nieuwe banen bij. Wat dan ook weer voor nieuwe inkomsten kan zorgen.

Het nadeel dat je ermee krijgt is dan bijvoorbeeld wel de mensen die een uitkering krijgen. Die moeten ook weer geld kijgen.

--

Ik ben er niet tegen. Zou het juist aanmoedigen zal het ervan komen.

Het enigste echte nadeel die ik zie is dat De Nederlandse leeuw, Niet meer echt een Leeuw zal zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Over dat het geld gaat kosten, Dat hoeft nog zo niet.

De economie mag dan niet op zijn hoogtepunt zijn.

Maar, Zie die 7+ miljoen mensen eens bij Nederland komen? Je krijgt dan een hele hoop nieuwe belastingbetalers erbij. Dan ook nog de grote havens in België zoals die van Antwerpen, Die kunnen weer voor inkomsten zorgen door de handel. Iets waar we al sinds de 15e eeuw goed in zijn.

Maar ook de werkgelegenheid die je er mee creëert. Voor zowel Nederland als België komen er nieuwe banen bij. Wat dan ook weer voor nieuwe inkomsten kan zorgen.

Het nadeel dat je ermee krijgt is dan bijvoorbeeld wel de mensen die een uitkering krijgen. Die moeten ook weer geld kijgen.

--

Ik ben er niet tegen. Zou het juist aanmoedigen zal het ervan komen.

Het enigste echte nadeel die ik zie is dat De Nederlandse leeuw, Niet meer echt een Leeuw zal zijn.

Mooi idee, maar zal nooit gebeuren. We moeten namelijk niet doen alsof Vlaanderen en Nederland dikke vrienden zijn :puh:

Even een paar probleempunten opsommen:

-Word het een Republiek of een Koninkrijk? En in het tweede geval, wie word dan koning?

-Waar zal de politieke macht zich bevinden? En wat gebeurt er met de huidige politieke systemen?

-Welke wetten moet men gebruiken? Het lijkt me nogal vreemd om twee verschillende wetten in één land te hebben.

Bewerkt: door BV_1993
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het eens Belgie Moet bij Nederland komen als het erop aankomt.

Het economie valt niet uitelkaar het zal normaal blijven. Want er zal sowieso verlies gedraaid worden en later weer winst. En komen we weer uit op het zelfde. Nederland groeit en wordt groten deels belangrijker voor de wereld.

@BV_1993: 1. Belgie sluit zich aan bij Nederland dus Nederland blijft gewoon een Koninkrijk.

2. De Politiek zal zoveel mogelijk normaal moeten blijfen zoals het is. Maar er zullen veranderingen plaats vinden want de vlaamse gasten hebben ook een woord en er zullen partijen zijn van hun in onze Politieke samenleving.

3. Wetten zullen ook zoveel mogelijk het zelfde blijven sluit Belgie zich aan op Nederland moeten ze zoveel mogelijk leven als ons....

Bewerkt: door iPodtouch
Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij willen meer vlamen dat ze bij NL gaan horen , inplaats van andersom.

Het zijn vlamingen...

Volgens mij is het net andersom hoor, grotendeel van de Belgen heeft een hekel aan alles dat Nederlands is :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het eens Belgie Moet bij Nederland komen als het erop aankomt.

Het economie valt niet uitelkaar het zal normaal blijven. Want er zal sowieso verlies gedraaid worden en later weer winst. En komen we weer uit op het zelfde. Nederland groeit en wordt groten deels belangrijker voor de wereld.

@BV_1993: 1. Belgie sluit zich aan bij Nederland dus Nederland blijft gewoon een Koninkrijk.

2. De Politiek zal zoveel mogelijk normaal moeten blijfen zoals het is. Maar er zullen veranderingen plaats vinden want de vlaamse gasten hebben ook een woord en er zullen partijen zijn van hun in onze Politieke samenleving.

3. Wetten zullen ook zoveel mogelijk het zelfde blijven sluit Belgie zich aan op Nederland moeten ze zoveel mogelijk leven als ons....

Ik zie Vlaanderen nooit onder het gezag van het huidige Nederlandse systeem komen. Zoals jij het ziet lijken we in je idee wel een kolonie van Nederland te worden. Vlaanderen is volgens mij niet minder dan Nederland hoor, dus onderdanig zullen we nooit worden. ;)

Volgens mij willen meer vlamen dat ze bij NL gaan horen , inplaats van andersom.

Het zijn vlamingen...

Volgens mij is het net andersom hoor, grotendeel van de Belgen heeft een hekel aan alles dat Nederlands is :7

Nee, dat is een idee dat veel discussie uitlokt maar er zijn eigenlijk maar weinig Vlamingen en Nederlanders die dat echt zien zitten :7

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij willen meer vlamen dat ze bij NL gaan horen , inplaats van andersom.

Het zijn vlamingen...

Volgens mij is het net andersom hoor, grotendeel van de Belgen heeft een hekel aan alles dat Nederlands is :7

Waar slaat dat nu weer op :t Zeg, welk land is eigenlijk niet tegen Nederland? :7

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...