Jump to content

Weddenschap


NickOwnage

Weddenschappen  

70 leden hebben gestemd

  1. 1. Heb jij wel eens aan een weddenschap meegedaan?

    • Ja
      63
    • Nee
      7
  2. 2. Als je een Weddenschap hebt gedaan, was dit dan een vieze weddenschap?

    • Ja
      15
    • Nee
      48
    • Nooit gedaan
      7
  3. 3. Met wie doe je je weddenschappen?

    • Familie
      14
    • Klasgenoten
      38
    • Kenissen
      5
    • Vrienden
      46
    • Collega's
      11
    • Ik doe geen weddenschappen.
      7


Recommended Posts

  • Reacties 95
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NickOwnage

    20

  • Dutchy3010

    8

  • Dexist

    5

  • .PhoeniX.

    5

En daarbij; wie zegt dat er niets mis is daardoor, ondanks dat het niet zichtbaar is?

Die redenering kan je dan toepassen op alles wat je eet, drinkt e.d.

En ik denk toch echt wel dat een NaSk docent weet of het spul waar hij zijn klas mee laat werken giftig is.

Link to comment
Delen op andere websites

En daarbij; wie zegt dat er niets mis is daardoor, ondanks dat het niet zichtbaar is?

Die redenering kan je dan toepassen op alles wat je eet, drinkt e.d.

En ik denk toch echt wel dat een NaSk docent weet of het spul waar hij zijn klas mee laat werken giftig is.

Ja, dat denk ik ook wel.

Nog steeds geen echte bijwerkingen gehad, ik moet nog maar een keer proberen. :puh:

We hadden een nieuwe weddenschap:

Je stopt een plakkerig snoepje in je mond je spuugt het in je hand en stop je het bij het meisje voor me diep in het haar. Heb ik gedaan. Ik mocht dat meisje toch al niet. Ik kreeg er niks voor alleen respect. :puh:

Bewerkt: door NickOwnage
Link to comment
Delen op andere websites

We hadden een nieuwe weddenschap:

Je stopt een plakkerig snoepje in je mond je spuugt het in je hand en stop je het bij het meisje voor me diep in het haar. Heb ik gedaan. Ik mocht dat meisje toch al niet. Ik kreeg er niks voor alleen respect. :puh:

Dat is geen weddenschap, dat is gewoon triest.

Link to comment
Delen op andere websites

En daarbij; wie zegt dat er niets mis is daardoor, ondanks dat het niet zichtbaar is?

Die redenering kan je dan toepassen op alles wat je eet, drinkt e.d.

En ik denk toch echt wel dat een NaSk docent weet of het spul waar hij zijn klas mee laat werken giftig is.

Maar alles wat je eet of drinkt is ook BEDOELD om te worden gegeten of gedronken. En waarom zou het niet giftig mogen zijn om er proefjes mee te mogen doen? Het zijn toch geen peuters die alles drinken wat ze tegenkomen?

Overigens moesten wij ook met zoutzuur en meer van dat soort stoffen werken, lijkt me dat dat ook behoorlijk giftig is. ;)

Of er wat gebeurd is of niet, doet er niet eens toe. Het is gewoon lomp om zoiets te proberen.

Link to comment
Delen op andere websites

En daarbij; wie zegt dat er niets mis is daardoor, ondanks dat het niet zichtbaar is?

Die redenering kan je dan toepassen op alles wat je eet, drinkt e.d.

En ik denk toch echt wel dat een NaSk docent weet of het spul waar hij zijn klas mee laat werken giftig is.

Maar alles wat je eet of drinkt is ook BEDOELD om te worden gegeten of gedronken. En waarom zou het niet giftig mogen zijn om er proefjes mee te mogen doen? Het zijn toch geen peuters die alles drinken wat ze tegenkomen?

Overigens moesten wij ook met zoutzuur en meer van dat soort stoffen werken, lijkt me dat dat ook behoorlijk giftig is. ;)

Of er wat gebeurd is of niet, doet er niet eens toe. Het is gewoon lomp om zoiets te proberen.

Ik vroeg vooraf ook wat er met me zou gebeuren als ik het opdronk. Ik weet echt wel dat ik geen zoutzuur of andere troep moet eten/drinken. Inkt is niet zo heel gevaarlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Het aspect van de gezondheid

Er is een misvatting dat de inkt niet schadelijk zelfs als geslikt is. Zodra opgenomen, kan de inkt aan zijn gezondheid gevaarlijk zijn. Bepaalde inkt, zoals die gebruikt in printers, en zelfs die gevonden in een gemeenschappelijke pen kunnen schadelijk zijn. Hoewel de inkt geen dood zal veroorzaken, kan het ongepaste contact gevolgen zoals strenge hoofdpijnen, huidirritatie, of zenuwstelselschade veroorzaken. Deze gevolgen kunnen door oplosmiddelen of door pigmentconstituenten zoals worden veroorzaakt p-Anisidine, wat tijdens het creëren van de kleur van de inkt wordt gebruikt en glanst. Het centrum van de vergiftcontrole heeft verklaard dat om het even welke consumptie van inkt aan een lokaal het ziekenhuis of vergiftcontrolecentrum zou moeten worden gemeld.

Bron: Klik

Slecht Nederlands, maar ik denk dat dat komt omdat het vertaald is. Je hebt het dan wel gevraagd, maar hoe weet jouw docent zo goed wat goed is voor het lichaam? Dat weet hij niet. Hij kan nog zoveel weten over hoe het reageert met andere stoffen, maar het menselijk lichaam is heel complex en het lijkt me stug dat hij daar alles van weet. Een beetje inkt zal vast niet giftig zijn, maar een glas (al dan niet verdund)? En al zou het niet giftig zijn: het gaat om het risico dat je loopt. Al is er maar 1% kans dat het slecht voor de gezondheid is, ga je dat toch niet doen? :cab: Maar ja, het zal vast heel "stoer" zijn geweest...

Link to comment
Delen op andere websites

Het aspect van de gezondheid

Er is een misvatting dat de inkt niet schadelijk zelfs als geslikt is. Zodra opgenomen, kan de inkt aan zijn gezondheid gevaarlijk zijn. Bepaalde inkt, zoals die gebruikt in printers, en zelfs die gevonden in een gemeenschappelijke pen kunnen schadelijk zijn. Hoewel de inkt geen dood zal veroorzaken, kan het ongepaste contact gevolgen zoals strenge hoofdpijnen, huidirritatie, of zenuwstelselschade veroorzaken. Deze gevolgen kunnen door oplosmiddelen of door pigmentconstituenten zoals worden veroorzaakt p-Anisidine, wat tijdens het creëren van de kleur van de inkt wordt gebruikt en glanst. Het centrum van de vergiftcontrole heeft verklaard dat om het even welke consumptie van inkt aan een lokaal het ziekenhuis of vergiftcontrolecentrum zou moeten worden gemeld.

Bron: Klik

Slecht Nederlands, maar ik denk dat dat komt omdat het vertaald is. Je hebt het dan wel gevraagd, maar hoe weet jouw docent zo goed wat goed is voor het lichaam? Dat weet hij niet. Hij kan nog zoveel weten over hoe het reageert met andere stoffen, maar het menselijk lichaam is heel complex en het lijkt me stug dat hij daar alles van weet. Een beetje inkt zal vast niet giftig zijn, maar een glas (al dan niet verdund)? En al zou het niet giftig zijn: het gaat om het risico dat je loopt. Al is er maar 1% kans dat het slecht voor de gezondheid is, ga je dat toch niet doen? :cab: Maar ja, het zal vast heel "stoer" zijn geweest...

1% klinkt weinig, maar als je bijv. een auto koopt waar de remmen het 1 op de 100 keer het niet doen, zou die auto niet te verkopen zijn :puh:

Zelf vandaag trouwens een welgetelde euro verloren met een weddenschap, dat zijn de leukste weddenschappen, die van een euro :D

Link to comment
Delen op andere websites

Lol, beetje verassend dat ik de enige ben die nog nooit gewed heeft. Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik aan een weddenschap mee heb gedaan. Misschien soms voor de grap of zo, maar dat noem ik dan niet echt een weddenschap.

Link to comment
Delen op andere websites

Slecht Nederlands, maar ik denk dat dat komt omdat het vertaald is. Je hebt het dan wel gevraagd, maar hoe weet jouw docent zo goed wat goed is voor het lichaam? Dat weet hij niet. Hij kan nog zoveel weten over hoe het reageert met andere stoffen, maar het menselijk lichaam is heel complex en het lijkt me stug dat hij daar alles van weet. Een beetje inkt zal vast niet giftig zijn, maar een glas (al dan niet verdund)? En al zou het niet giftig zijn: het gaat om het risico dat je loopt. Al is er maar 1% kans dat het slecht voor de gezondheid is, ga je dat toch niet doen? :cab: Maar ja, het zal vast heel "stoer" zijn geweest...

Een leraar Scheikunde weet toch wel of de stoffen waar mee gewerkt wordt, gevaarlijk zijn of niet? Hij heeft 20 milliliter gehad, niet te verwarren met 20 millimeter³. Dat is bijna niks, dus het risico is nihil. Natuurlijk, het had gekund dat hij allergisch is voor die inkt, maar goed. Ik weet niet hoe de situatie was, maar ik denk niet dat de leraar bedoelde dat Nick het gerust kon opdrinken, of hem daartoe aanspoorde.

Link to comment
Delen op andere websites

Slecht Nederlands, maar ik denk dat dat komt omdat het vertaald is. Je hebt het dan wel gevraagd, maar hoe weet jouw docent zo goed wat goed is voor het lichaam? Dat weet hij niet. Hij kan nog zoveel weten over hoe het reageert met andere stoffen, maar het menselijk lichaam is heel complex en het lijkt me stug dat hij daar alles van weet. Een beetje inkt zal vast niet giftig zijn, maar een glas (al dan niet verdund)? En al zou het niet giftig zijn: het gaat om het risico dat je loopt. Al is er maar 1% kans dat het slecht voor de gezondheid is, ga je dat toch niet doen? :cab: Maar ja, het zal vast heel "stoer" zijn geweest...

Een leraar Scheikunde weet toch wel of de stoffen waar mee gewerkt wordt, gevaarlijk zijn of niet? Hij heeft 20 milliliter gehad, niet te verwarren met 20 millimeter³. Dat is bijna niks, dus het risico is nihil. Natuurlijk, het had gekund dat hij allergisch is voor die inkt, maar goed. Ik weet niet hoe de situatie was, maar ik denk niet dat de leraar bedoelde dat Nick het gerust kon opdrinken, of hem daartoe aanspoorde.

Nee, hij zei dat het niet héél schadelijk zou zijn. Het was nog niet eens 20 mililiter. 1cm in de hoogte en 3cm in de breedte. Waarvan ongeveer 3 drupjes puur inkt in zaten en de rest was water.

Link to comment
Delen op andere websites

Een kameraad van mij had ook es inkt opgedronken ma dan echt vers uit zijn pen , ma die heeft overgegeven daarna er kwam zelf inkt ( blauwachtigwater) uit zijn ogen.

Ma dat was natuurlijk meer dan een paar milliliters

Link to comment
Delen op andere websites

Maar alles wat je eet of drinkt is ook BEDOELD om te worden gegeten of gedronken.

En wie bepaald wat eetbaar is? Wie weet wat voor gevolgen die Cola lightjes(of welke (fris)drank dan ook) wel niet op je kunnen hebben. Al die E nummertjes in ons eten, hoe weten wij zo zeker dat die niet giftig/schadelijk zijn?

En waarom zou het niet giftig mogen zijn om er proefjes mee te mogen doen? Het zijn toch geen peuters die alles drinken wat ze tegenkomen?

Overigens moesten wij ook met zoutzuur en meer van dat soort stoffen werken, lijkt me dat dat ook behoorlijk giftig is. ;)

Ik zeg ook niet dat ze niet met schadelijke en/of giftige stoffen mogen werken. Ik zeg enkel dat de docent moet weten of de desbetreffende stoffen schadelijk/giftig zijn. Al was het alleen maar voor het geval dat iemand het (per ongeluk) binnen kreeg.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...