Jump to content

Weddenschap


NickOwnage

Weddenschappen  

70 leden hebben gestemd

  1. 1. Heb jij wel eens aan een weddenschap meegedaan?

    • Ja
      63
    • Nee
      7
  2. 2. Als je een Weddenschap hebt gedaan, was dit dan een vieze weddenschap?

    • Ja
      15
    • Nee
      48
    • Nooit gedaan
      7
  3. 3. Met wie doe je je weddenschappen?

    • Familie
      14
    • Klasgenoten
      38
    • Kenissen
      5
    • Vrienden
      46
    • Collega's
      11
    • Ik doe geen weddenschappen.
      7


Recommended Posts

Neen, en laten we 't ook zo houden. Alleen mensen die een (ernstige) aandachtstekort hebben halen alleen zulke stommiteiten uit.

Daarenboven, waarom zou je zoiets in je hoofd halen? Enkel omdat je een paar centen van een (wildvreemd) persoon ontvangt, schei uit zeg.

Dus iedereen die een weddenschap doet heeft aandacht te kort? Oké dan. Nog nooit meegedaan aan een pooltje tijdens een WK oid?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 95
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NickOwnage

    20

  • Dutchy3010

    8

  • Dexist

    5

  • .PhoeniX.

    5

Neen, en laten we 't ook zo houden. Alleen mensen die een (ernstige) aandachtstekort hebben halen alleen zulke stommiteiten uit.

Daarenboven, waarom zou je zoiets in je hoofd halen? Enkel omdat je een paar centen van een (wildvreemd) persoon ontvangt, schei uit zeg.

Dus iedereen die een weddenschap doet heeft aandacht te kort? Oké dan. Nog nooit meegedaan aan een pooltje tijdens een WK oid?

Sluit me hier bij aan. Weddenschappen kunnen leuk zijn, het is maar of je er verstandig mee omgaat. Wedden is soms best lachen, vooral als je gelijk krijgt. Weddenschappen doe je ook niet met vreemden, maar met vrienden, voor de lol ofzo. Maar als je dan toch zo beleefd wilt praten, eindig dan niet met zeg. Dat is gewoon niet verstandig, maar ja, een weddenschap kun je zo ver laten komen als je wilt, maar je kunt het ook gewoon klein houden, het is maar net hoe verstandig je ermee omgaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Mensen die dit veelvuldig doen lijden in mijn ogen gewoon te kort aan aandacht. Of dit werkelijk zo is weet ik niet, het zijn enkel maar vermoedens. 'n

Mooi voorbeeldje is dat je een 'stofje' opdrinkt wat eigenlijk funest is voor het lichamelijk gestel, maar toch dat troep inslikt omdat je wellicht onder

druk wordt gezet door mensen van buitenaf. Merendeels begint men na de tijd erover op te scheppen hoe 'stoer' ze wel niet zijn.. Kijk, daar ga je

naar m'n mening al de fout in, je begint erover te aandachtshoeren. En dat vind ik persoonlijk één van de grootste nadelen van weddenschappen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat hang er zeer sterk vanaf om wat voor WK-weddenschappen 't gaan.. Natuurlijk zitten er ook amusante dingen tussen, maar grotendeels

zijn het irrelevante 'weddenschappen' met als hoofddoel om zoveel mogelijk kijkers te lokken. Dit gaat doorgaans om infantiele figuren die geen

genoeg van aandacht kunnen krijgen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat hang er zeer sterk vanaf om wat voor WK-weddenschappen 't gaan.. Natuurlijk zitten er ook amusante dingen tussen, maar grotendeels

zijn het irrelevante 'weddenschappen' met als hoofddoel om zoveel mogelijk kijkers te lokken. Dit gaat doorgaans om infantiele figuren die geen

genoeg van aandacht kunnen krijgen.

Kijkers lokken? Wat bedoel je? Dexist bedoelt gewoon met vrienden wedden op een WK-wedstrijd. Bijvoorbeeld of Nederland of Duitsland een wedstrijd zal winnen. Ik raad je aan om eerst eens goed te lezen alvorens je een reactie plaatst.

Zelf vind ik het erg leuk om met vrienden te wedden op voetbalwedstrijden, met name Eredivisie en Champions League. Sommige soort weddenschappen zijn inderdaad een beetje overdreven, maar het leven zou maar saai zijn als er niets geks gebeurt. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

En dat moet jij zo hoognodig tegen mij zeggen.. En daarnaast, heb je überhaupt weleens naar je eigen posts gekeken alvorens je mij ging kleineren?

Kai; 'k Heb niet zoveel verstand van voetbal en al die randzaken eromheen wat mij geen ene flikker boeit. M'n een na laatste post was slechts 'n

voorbeeld. Maar klaarblijkelijk voelen sommigen zich hier op hun tenen getrapt.

Link to comment
Delen op andere websites

Laten we het niet te persoonlijk maken. Maar jij zegt dat mensen die aan weddenschappen doen per definitie mensen zijn die aandacht te kort komen. Dat is nog al vrij kort door de bocht. Weddenschappen zijn zoveel meer dan alleen vieze en rare dingen te doen. Het kan in gemeenschap van bekenden en online met vreemden, beide zijn in principe het zelfde maar toch ook een wereld van verschil. Als ik gezellig met de familie een weddenschap afsluit of online meedoe met een pool van het WK(welke maakt dan helemaal niks uit) dan betekent dat zeker niet dat die mensen 'aandacht' te kort komen, maar gewoon leuk willen gokken.

Link to comment
Delen op andere websites

Vinden jullie de uitslag van een wedstrijd raden met vrienden 'wedden'?

Evenals het invullen van een poule?

Eigenlijk wel. Als ik zeg het wordt 1-1, je maat zegt 2-1. Dan gaat het erom wie gelijkt heeft, dus een weddenschap.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik mag graag een weddenschapje doen, maar wel altijd kleine bedragen. Bij voetbalwedstrijden (Champions League/EK/WK) iedereen wat euro's in de pot en de wedden op de uitslag. Of wedden wie er dood gaat in de volgende aflevering van Game Of Thrones bijvoorbeeld. Naarmate de avond langer wordt worden de bedragen ook hoger, het begint meestal met 5 euro maar het eindigt vaak met een kratje bier of een fles whiskey. Nog steeds wel behapbaar.

Vorige week nog een weddenschap verloren trouwens. Wij daagden een vriend uit of hij binnen een minuut een fles safari kon leeg drinken. Onze inzet was ieder een vijfje, ik kan zeggen dat hij er goed aan heeft verdiend maar hij had ook een flinke kater. :engel:

Bewerkt: door Bierbuikje
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...