Jump to content

"Nederlandse vlag op alle scholen"


Wesley

Nederlandse vlag op alle scholen  

55 leden hebben gestemd

  1. 1. Bij elke school moet een Nederlandse vlag wapperen

    • Eens
      38
    • Oneens
      17


Recommended Posts

Al een tijdje stelt de PVV: "Laten we het mooie rood, wit en blauw weer tevoorschijn halen. Iedere school zou onze driekleur moeten dragen. Tegenwoordig schrik je er bijna van als je de Nederlandse vlag tegenkomt, zo weinig zie je hem. Het moet voor jonge allochtonen klip en klaar zijn: dít is nou de Nederlandse cultuur."

m1ezqcua8oup.jpg

Natuurlijk gaan heel wat Nederlandse mensen hier iets van vinden en daarom is de vraag ook; wat vindt Nederland van dit plannetje? Misschien een goed idee? Misschien niet?

Ben benieuwd wat voor argumenten er geplaatst worden.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 77
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    10

  • commando

    7

  • Flixiee

    6

  • NickyHendriks

    4

Yep, het werd eens tijd :dans: dat die allochtonen ook maar iets van de Nederlandse cultuur leren. :puh:

Een Nederlandse vlag op elke school heeft imo niks met onze cultuur te maken. Overal nationale vlaggen later wapperen is een teken van chauvinisme, iets wat op Friesland na in Nederland helemaal niet speelt.

Link to comment
Delen op andere websites

Yep, het werd eens tijd :dans: dat die allochtonen ook maar iets van de Nederlandse cultuur leren. :puh:

Een Nederlandse vlag op elke school heeft imo niks met onze cultuur te maken. Overal nationale vlaggen later wapperen is een teken van chauvinisme, iets wat op Friesland na in Nederland helemaal niet speelt.

Dat klopt inderdaad maar ik ben het erg met kelwin eens ik ben misschien wat discriminerend maar hun krijgen hier een plek dan vind ik ook dat je er iets voor terug moet doen net zoals op vakantie

Link to comment
Delen op andere websites

Dat klopt inderdaad maar ik ben het erg met kelwin eens ik ben misschien wat discriminerend maar hun krijgen hier een plek dan vind ik ook dat je er iets voor terug moet doen net zoals op vakantie

Mensen die ergens wonen waar toerisme voorkomt/ineens toeneemt zijn ook niet altijd blij met toerisme, want ook toeristen houden zich niet altijd aan de regels en dronken/feestende mensen kunnen gigantisch irritant zijn voor de lokale bevolking.

Verder, als een buitenlander niet de kleuren van de Nederlandse vlag kent, woont hij of zij of onder een rots of moet diegene oprotten, dit is toch wel het minste wat je kan verwachten van iemand die hier komt wonen, samen met de taal en helaas kennen ze dat ook niet allemaal goed (genoeg).

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Dat klopt inderdaad maar ik ben het erg met kelwin eens ik ben misschien wat discriminerend maar hun krijgen hier een plek dan vind ik ook dat je er iets voor terug moet doen net zoals op vakantie

Mensen die ergens wonen waar toerisme voorkomt/ineens toeneemt zijn ook niet altijd blij met toerisme, want ook toeristen houden zich niet altijd aan de regels en dronken/feestende mensen kunnen gigantisch irritant zijn voor de lokale bevolking.

Verder, als een buitenlander niet de kleuren van de Nederlandse vlag kent, woont hij of zij of onder een rots of moet diegene oprotten, dit is toch wel het minste wat je kan verwachten van iemand die hier komt wonen, samen met de taal en helaas kennen ze dat ook niet allemaal goed (genoeg).

Oké, maar onze taal is ook niet zo simpel :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Dat klopt inderdaad maar ik ben het erg met kelwin eens ik ben misschien wat discriminerend maar hun krijgen hier een plek dan vind ik ook dat je er iets voor terug moet doen net zoals op vakantie

Mensen die ergens wonen waar toerisme voorkomt/ineens toeneemt zijn ook niet altijd blij met toerisme, want ook toeristen houden zich niet altijd aan de regels en dronken/feestende mensen kunnen gigantisch irritant zijn voor de lokale bevolking.

Verder, als een buitenlander niet de kleuren van de Nederlandse vlag kent, woont hij of zij of onder een rots of moet diegene oprotten, dit is toch wel het minste wat je kan verwachten van iemand die hier komt wonen, samen met de taal en helaas kennen ze dat ook niet allemaal goed (genoeg).

Oké, maar onze taal is ook niet zo simpel :duh:

Dat begrijp ik, maar sommige kunnen zich niet eens verstaanbaar maken en dat vind ikzelf wel erg belangrijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap de discussie over discriminatie niet helemaal, het ging over vlaggen op Nederlandse scholen.. Moet nou ieder item van de PVV uitmonden in een discriminatie-debat? Logisch wel, ze lokken het zelf uit.. Maar waarom? Etters, dat tuig van de PVV. Als ze hun boodschap nou eens anders hadden gebracht, bijvoorbeeld zo, zonder de laatste toevoeging:

"Laten we het mooie rood, wit en blauw weer tevoorschijn halen. Iedere school zou onze driekleur moeten dragen. Tegenwoordig schrik je er bijna van als je de Nederlandse vlag tegenkomt, zo weinig zie je hem."

Dan ben ik het er wel mee eens. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het een prima idee. Ook ik zie niet in wat dit met discriminatie te maken heeft. Ik vind dat we best trots mogen zijn op ons landje en dat scholieren daar iets meer van meekrijgen vind ik goed.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat we best trots mogen zijn op ons landje en dat scholieren daar iets meer van meekrijgen vind ik goed.

Daar sluit ik me bij aan, en we mogen zeker trots zijn dat dit klein landje , toch veel heeft bereikt.

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...