Jump to content

"Nederlandse vlag op alle scholen"


Wesley

Nederlandse vlag op alle scholen  

55 leden hebben gestemd

  1. 1. Bij elke school moet een Nederlandse vlag wapperen

    • Eens
      38
    • Oneens
      17


Recommended Posts

Ik vind Wilders te ver gaan met al zijn anti-islam actie's. Kijk ik snap ook wel dat hij zich kapot ergert aan al die criminele buitenlanders, maar dit kan je toch niet maken?! Als hij nou gewoon de criminele buitenlanders het land uit zet, kunnen de onschuldige gewoon blijven ookal hebben die geen werk of opleiding gehad. En oké, dat kost bakken vol geld, maar stel dat jij (als Nederlander) geen werk hebt en ook geen opleiding hebt gedaan, wil je toch ook graag een uitkering en op z'n minst een onderdak? Waarom zouden Nederlandse buitenlanders (dikke logica hiero) dat dan niet mogen of krijgen en moeten die zelfs het land uit?

Ik weet niet precies wat de PVV allemaal wilt, maar ik heb er niet zo'n goed gevoel over. Ik weet niet of ik dit mag zeggen, maar: Denk maar eens aan de Tweede Wereldoorlog... Alleen zijn de Joden nu niet het "probleem", maar de bruine mensen. :?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 77
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    10

  • commando

    7

  • Flixiee

    6

  • NickyHendriks

    4

Ik vind Wilders te ver gaan met al zijn anti-islam actie's. Kijk ik snap ook wel dat hij zich kapot ergert aan al die criminele buitenlanders, maar dit kan je toch niet maken?! Als hij nou gewoon de criminele buitenlanders het land uit zet, kunnen de onschuldige gewoon blijven ookal hebben die geen werk of opleiding gehad. En oké, dat kost bakken vol geld, maar stel dat jij (als Nederlander) geen werk hebt en ook geen opleiding hebt gedaan, wil je toch ook graag een uitkering en op z'n minst een onderdak? Waarom zouden Nederlandse buitenlanders (dikke logica hiero) dat dan niet mogen of krijgen en moeten die zelfs het land uit?

Ik weet niet precies wat de PVV allemaal wilt, maar ik heb er niet zo'n goed gevoel over. Ik weet niet of ik dit mag zeggen, maar: Denk maar eens aan de Tweede Wereldoorlog... Alleen zijn de Joden nu niet het "probleem", maar de bruine mensen. :?

Je weet niet wat de PVV wil, maar je weet wel dat ze fout bezig zijn? En nu ga je opeens een bruine mensen een probleem noemen? Dat doet wilders helemaal niet.

Trouwens,

Wat heeft dit met de vlaggen te maken?

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Het rood, wit, blauw op alle scholen laten wapperen?

Ben ik het helemaal mee eens.

Ik vind dat onze vlag voor onze cultuur, en onze enorme historie staat. We hebben niet voor niets eeuwen over een kolonie geheerst, oorlog gevoerd, economisch een grootmacht geworden en zo kan ik nog wel doorgaan. En het enigste dat daar altijd bij was, was onze geweldige vlag.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind Wilders te ver gaan met al zijn anti-islam actie's. Kijk ik snap ook wel dat hij zich kapot ergert aan al die criminele buitenlanders, maar dit kan je toch niet maken?! Als hij nou gewoon de criminele buitenlanders het land uit zet, kunnen de onschuldige gewoon blijven ookal hebben die geen werk of opleiding gehad. En oké, dat kost bakken vol geld, maar stel dat jij (als Nederlander) geen werk hebt en ook geen opleiding hebt gedaan, wil je toch ook graag een uitkering en op z'n minst een onderdak? Waarom zouden Nederlandse buitenlanders (dikke logica hiero) dat dan niet mogen of krijgen en moeten die zelfs het land uit?

Ik weet niet precies wat de PVV allemaal wilt, maar ik heb er niet zo'n goed gevoel over. Ik weet niet of ik dit mag zeggen, maar: Denk maar eens aan de Tweede Wereldoorlog... Alleen zijn de Joden nu niet het "probleem", maar de bruine mensen. :?

Je weet niet wat de PVV wil, maar je weet wel dat ze fout bezig zijn? En nu ga je opeens een bruine mensen een probleem noemen? Dat doet wilders helemaal niet.

Trouwens,

Wat heeft dit met de vlaggen te maken?

Wilders noemt bruine mensen wel een probleem. Hij wilt tweedegeneraties-allochtonen nog steeds als allochtoon bestempelen. Mensen die in Nederland geboren en getogen zijn met Nederlandse normen en waarden, maar die alleen een andere huidskleur hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het prima om wat meer met de Nederlandse vlag te doen, maar ik denk niet dat allochtone jongeren vanwege die vlag wat meer de "Nederlandse cultuur" leren kennen, dan wel eraan herinnerd worden. Ik vind het ook erg jammer dat de PVV alles erdoor willen drukken op grond van het argument "dan kunnen/worden allochtonen...". Op zich een prima idee, maar niet met als doel om allochtonen "aan te pakken".

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat we best trots mogen zijn op ons landje en dat scholieren daar iets meer van meekrijgen vind ik goed.

Daar sluit ik me bij aan, en we mogen zeker trots zijn dat dit klein landje , toch veel heeft bereikt.

Precies, we zijn groot geworden door de slavenhandel, het neerknuppelen van onschuldigen, diefstal van specerijen en later wiet, wie is daar nou niet trots op?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat we best trots mogen zijn op ons landje en dat scholieren daar iets meer van meekrijgen vind ik goed.

Daar sluit ik me bij aan, en we mogen zeker trots zijn dat dit klein landje , toch veel heeft bereikt.

Precies, we zijn groot geworden door de slavenhandel, het neerknuppelen van onschuldigen, diefstal van specerijen en later wiet, wie is daar nou niet trots op?

Elk land heeft wel dingen gedaan waar men niet trots op moet zijn, dat is nu eenmaal zo. Maar ik ben er resoluut tegen om die dingen te vergeten, we moeten ze vertellen aan onze kinderen omdat zij daaruit kunnen leren. Waarom is de mens de laatste eeuwen zoveel vooruit gegaan op technische kennis? Juist ja, door het doorgeven van kennis en ervaring van generatie op generatie, zowel de positieve als negatieve dingen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat we best trots mogen zijn op ons landje en dat scholieren daar iets meer van meekrijgen vind ik goed.

Daar sluit ik me bij aan, en we mogen zeker trots zijn dat dit klein landje , toch veel heeft bereikt.

Precies, we zijn groot geworden door de slavenhandel, het neerknuppelen van onschuldigen, diefstal van specerijen en later wiet, wie is daar nou niet trots op?

Waarom noem je nu alleen de slechte dingen op?

Link to comment
Delen op andere websites

wat heeft een school met het land te maken? lijkt mij weinig... het lijkt mij een beetje gek dat iedere school een NL'se vlag moet hebben...

een universiteit, elke VO-School, elke basisschool, elke zwemschool, elke dansschool , elke toneelschool, elke sportschool, elke...

leuk hoor dat chauvinisme, maar laten we het gewoon bij Koninginnedag etc. houden en niet ons zelf of een ander dingen op te dwingen, wat eigenlijk niet hoeft...

Link to comment
Delen op andere websites

Vlaggen zijn wel erg belangrijk bij het nationalisme (dat nu in Nederland erg ver te zoeken is op een paar neo-nazi's na dan). Ik vind het goed dat de vlag komt te hangen. Als buitenlanders er problemen bij hebben mogen ze opkakken, het doet niets tegen hun en zij zijn gasten in Nederland.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk vooral:

Jezus, ga je druk maken om belangrijke dingen, Geertje. Niet om vlaggen, niet om Nederlandse muziek op de radio. Denk eens na over de bezuinigen in het onderwijs, jouw belachelijke kapsel en andere dingen die er wél toe doen.

Link to comment
Delen op andere websites

wat heeft een school met het land te maken? lijkt mij weinig... het lijkt mij een beetje gek dat iedere school een NL'se vlag moet hebben...

een universiteit, elke VO-School, elke basisschool, elke zwemschool, elke dansschool , elke toneelschool, elke sportschool, elke...

leuk hoor dat chauvinisme, maar laten we het gewoon bij Koninginnedag etc. houden en niet ons zelf of een ander dingen op te dwingen, wat eigenlijk niet hoeft...

Ik denk dat een school veel te maken heeft met dit land, tis toch de basis van een kind en ook een beetje cultuur dat erin zit.

Juist omdat scholen er steeds minder mee doen, wordt de interesse minder en minder en uiteindelijk zijn we op dit punt uitgekomen.

Betekend niet dat we allemaal tulpen in de tuin moeten zetten, klompen gaan dragen en kaas eten, maar het is wel belangrijk om te weten waar Nederland zo groot door is geworden, en zoals eerder gezegd, ook helaas door slavernij etc.

Daarnaast, hoop ik dat je inziet dat ze wss. alleen op basisscholen en middelbare scholen bedoelen, niet ieder gebouw met het woord 'school' erin.

Ik denk vooral:

Jezus, ga je druk maken om belangrijke dingen, Geertje. Niet om vlaggen, niet om Nederlandse muziek op de radio. Denk eens na over de bezuinigen in het onderwijs, jouw belachelijke kapsel en andere dingen die er wél toe doen.

En het weer belastingvrij maken van auto's ouder dan 25 jaar :D

En wat betreft rechters ontslaan, tegenwoordig loopt het de spuitgaten uit met die vieze schoften.

Link to comment
Delen op andere websites

wat heeft een school met het land te maken? lijkt mij weinig... het lijkt mij een beetje gek dat iedere school een NL'se vlag moet hebben...

een universiteit, elke VO-School, elke basisschool, elke zwemschool, elke dansschool , elke toneelschool, elke sportschool, elke...

leuk hoor dat chauvinisme, maar laten we het gewoon bij Koninginnedag etc. houden en niet ons zelf of een ander dingen op te dwingen, wat eigenlijk niet hoeft...

Ik denk dat een school veel te maken heeft met dit land, tis toch de basis van een kind en ook een beetje cultuur dat erin zit.

Juist omdat scholen er steeds minder mee doen, wordt de interesse minder en minder en uiteindelijk zijn we op dit punt uitgekomen.

Betekend niet dat we allemaal tulpen in de tuin moeten zetten, klompen gaan dragen en kaas eten, maar het is wel belangrijk om te weten waar Nederland zo groot door is geworden, en zoals eerder gezegd, ook helaas door slavernij etc.

Daarnaast, hoop ik dat je inziet dat ze wss. alleen op basisscholen en middelbare scholen bedoelen, niet ieder gebouw met het woord 'school' erin.

mocht het inderdaad zo zijn dat ze ( alleen ) een vlag willen hangen bij basisscholen en middelbare scholen, dan de vraag waarom niet bij andere scholen? moet daar dan geen de cultuur in terug komen?

en waar trek je de grens? voor mij is de grens duidelijk: Scholing staat los van cultuur, echter moet er (in de basisschool en het VO wel een vak zijn waar cultuur ten sprake komt;) cultuurscholing (zijn).

Maar niet dat er, bijvoorbeeld , bij een dependance waarin wiskunde gegeven wordt, een Hollandse vlag moet hangen. Het mag er echter wel hangen, maar dat mag een school zelf bepalen.

Ik denk vooral:

Jezus, ga je druk maken om belangrijke dingen, Geertje. Niet om vlaggen, niet om Nederlandse muziek op de radio. Denk eens na over de bezuinigen in het onderwijs, jouw belachelijke kapsel en andere dingen die er wél toe doen.

En het weer belastingvrij maken van auto's ouder dan 25 jaar :D

En wat betreft rechters ontslaan, tegenwoordig loopt het de spuitgaten uit met die vieze schoften.

rechters vieze schoften?

ten allereerste: waar baseer jij dit op?

en ten tweede:

ik denk dat het eerst beter is je te verdiepen in het rechtssysteem, voordat je je oordeel (mening) hierover velt :{

misschien zou je (dan) antwoord kunnen geven op deze vragen: wanneer ontslaat men een rechter? en wanneer wil jij dat men een rechter ontslaat?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat we best trots mogen zijn op ons landje en dat scholieren daar iets meer van meekrijgen vind ik goed.

Daar sluit ik me bij aan, en we mogen zeker trots zijn dat dit klein landje , toch veel heeft bereikt.

Precies, we zijn groot geworden door de slavenhandel, het neerknuppelen van onschuldigen, diefstal van specerijen en later wiet, wie is daar nou niet trots op?

Waarom noem je nu alleen de slechte dingen op?

Nou... Dat is onze geschiedenis, de Gouden Eeuw? Dat was met de VOC, wat deed de VOC? Alle bovenstaande dingen. En ga zo maar door. De Nederlandse geschiedenis is niet zo vredig als je denkt ;)


Zelf ben ik wel voor het idee, niet om het racistische gebeuren, gewoon omdat we dan nog iets hebben om trots op te kunnen zijn, namelijk onze vlag. Want zeg nou zelf, waar kunnen we nog trots op zijn? Politiek? Goede Economie (:7)? Eigenlijk niet, politiek gezien is Nederland een rommeltje, en de economie is nou ook niet van jewelste...

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

mocht het inderdaad zo zijn dat ze ( alleen ) een vlag willen hangen bij basisscholen en middelbare scholen, dan de vraag waarom niet bij andere scholen? moet daar dan geen de cultuur in terug komen?

en waar trek je de grens? voor mij is de grens duidelijk: Scholing staat los van cultuur, echter moet er (in de basisschool en het VO wel een vak zijn waar cultuur ten sprake komt;) cultuurscholing (zijn).

Maar niet dat er, bijvoorbeeld , bij een dependance waarin wiskunde gegeven wordt, een Hollandse vlag moet hangen. Het mag er echter wel hangen, maar dat mag een school zelf bepalen.

Waarom niet bij andere scholen?

Ze kunnen moeilijk bij iedere gebouw met het woord school erin een vlag gaan zetten, omdat het volgens de wet moet.

Op het moment hebben we al een cultuur vak, genaamd CKV(Cultuur, Kunst, Vorming), maar op het moment pakken ze dat verkeerd aan, want je leert voornamelijk over kunst en vrij weinig over cultuur.

Daarnaast hadden wij daarvoor ook nog eens een erg saaie juffrouw waardoor CKV nog saaier werd.

rechters vieze schoften?

ten allereerste: waar baseer jij dit op?

en ten tweede:

ik denk dat het eerst beter is je te verdiepen in het rechtssysteem, voordat je je oordeel (mening) hierover velt :{

misschien zou je (dan) antwoord kunnen geven op deze vragen: wanneer ontslaat men een rechter? en wanneer wil jij dat men een rechter ontslaat?

Gehoord wat Wilders in wou voeren?

Rechters controleren of ze rechtmatige straffen uitdelen, doen ze te overdreven krijgen ze op hun flikker, maar ook als ze veel te lage straffen uitdelen.

Daarnaast, ik baseer dit op veel dingen, waarom denk je dat genoeg oostblokkers hierheen komen om auto's te stelen?

Grens is een grap, want iedereen kan naar binnen en buiten, ook al rij je met een gestolen auto rond.

Politie is een grap, ze mogen niks doen, of ze doen niks, of te laat.

Zelf verdedigen is een grap, want als je ze op hun bek mept, krijg jij straf en zij een strafvergoeding.

Rechters en hun straffen is een grap, mocht een autodief gepakt worden, krijgt ie minimaal straf.

Gevangenis is een grap, het is een hotel met tralies, en uiteindelijk leven ze daar beter dan bv. in Polen, dus geen verlies behalve hun vrijheid.

Waarom denk je dat zoveel auto's gestolen worden, in Nederland is dit gewoon een grote grap.

Enne, wat vindt je van dit? Klik!

Pakken ze dat kutjong goed aan, gewoon hard, zoals het moet, gaat ie vrijuit, WTF Nederland, en dan maar gek vinden dat de criminaliteit hier stijgt.

En ik heb zelf ook ervaring met zulke rechters, alleen heb ik nu niet de tijd en zin om dat verhaal hier te posten.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...