Jump to content

"Nederlandse vlag op alle scholen"


Wesley

Nederlandse vlag op alle scholen  

55 leden hebben gestemd

  1. 1. Bij elke school moet een Nederlandse vlag wapperen

    • Eens
      38
    • Oneens
      17


Recommended Posts

En ik heb zelf ook ervaring met zulke rechters, alleen heb ik nu niet de tijd en zin om dat verhaal hier te posten.

Kijk, nu is het duidelijk waarom jij zo'n sterke mening hebt. Jij bent zo'n type dat de wet overtreedt, daarvoor gestraft wordt en vervolgens loopt te miepen dat het niet eerlijk is. :cab:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 77
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    10

  • commando

    7

  • Flixiee

    6

  • NickyHendriks

    4

Ja, ik vind dat echt een heel goed idee.

Je vergeet natuurlijk regelmatig in welk land je zit en dan komt zo'n vlag wel van pas.

Ja, af en toe denk ik dat ik in Marokko zit.

Dat doet de architectuur hier wel vermoeden ja. :?

Link to comment
Delen op andere websites

En ik heb zelf ook ervaring met zulke rechters, alleen heb ik nu niet de tijd en zin om dat verhaal hier te posten.

Kijk, nu is het duidelijk waarom jij zo'n sterke mening hebt. Jij bent zo'n type dat de wet overtreedt, daarvoor gestraft wordt en vervolgens loopt te miepen dat het niet eerlijk is. :cab:

LOOL, niet om de heilige pietje uit te hangen mevrouw, maar ik heb in mijn leven niet eens gestolen of vernield.

Ik heb geleerd om respect te hebben voor andermans spullen, tevens ben ik nog nooit opgepakt en heb ik dus geen strafblad.

Beter gezegd, ik probeer mijn vaders en moeders achternaam in ere te houden, iets wat erg moeilijk is omdat er mensen met dezelfde achternaam rond lopen die juist wel de kantjes ervanaf lopen.

Die eer behoud ik niet door drugs te dealen, te stelen of andere ongein uit te halen.

Enigste waar de politie mij van kent, is dat ik maar liefst 1 keer mijn ID ben verloren en 2 boetes heb gereden op de fiets, wat ben ik toch stout he :$

Dat doet de architectuur hier wel vermoeden ja. :?

Tja, architectuur misschien niet per direct, al wonen ze in Marokko ook niet in hutjes gemaakt van zand, maar bepaald volk weer wel en soms gebrul ook ;)

Link to comment
Delen op andere websites

LOOL, niet om de heilige pietje uit te hangen mevrouw, maar ik heb in mijn leven niet eens gestolen of vernield.

Ik heb geleerd om respect te hebben voor andermans spullen, tevens ben ik nog nooit opgepakt en heb ik dus geen strafblad.

Beter gezegd, ik probeer mijn vaders en moeders achternaam in ere te houden, iets wat erg moeilijk is omdat er mensen met dezelfde achternaam rond lopen die juist wel de kantjes ervanaf lopen.

Die eer behoud ik niet door drugs te dealen, te stelen of andere ongein uit te halen.

Daar ben ik het eens mee mijn vriend zo ben ik ook... :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Persoonlijk snap ik niet eens waarom er mensen zijn die überhaupt op oneens drukken mits het buitenlanders zijn, maar goed ik heb hier een persoonlijke mening over die heel duidelijk kan zijn. Ik ben een Nederlander ik ben trots op mijn land en mijn vlag. Zoals een Marokkaan of turk dat ook zou zijn. Dus ik zeg ja dat lijkt mij een goed idee. We zijn in Nederland ik zie onze vlag graag. Dus liever gisteren als vandaag!

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, ik vind dat echt een heel goed idee.

Je vergeet natuurlijk regelmatig in welk land je zit en dan komt zo'n vlag wel van pas.

Ja, af en toe denk ik dat ik in Marokko zit.

markt-stad-van-tetuan-in-marokko-noord-afrika_4836.jpg

city_spots_image_waterloo_square_market_19633.jpg

Sorry hoor maar er is een heel heel heel heel heel groot verchil tussen Marokko en Nederland op elke manier dan ook.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom niet? Het zou alleen maar kunnen betekenen dat je niet trots bent op ons land.

Klopt ook. Democratie my ass. Al die regeringsmensen zijn veel te soft, om maar niet te praten over Rutte (moet opkutte) en zijn optreden bij het overleg over de steun aan Griekenland.

Link to comment
Delen op andere websites

Het rood, wit, blauw op alle scholen laten wapperen?

Ben ik het helemaal mee eens.

Ik vind dat onze vlag voor onze cultuur, en onze enorme historie staat. We hebben niet voor niets eeuwen over een kolonie geheerst, oorlog gevoerd, economisch een grootmacht geworden en zo kan ik nog wel doorgaan. En het enigste dat daar altijd bij was, was onze geweldige vlag.

Daar ben ik het helemaal mee eens, niet in elk lokaal, maar gewoon eentje in de hal bijvoorbeeld.

Link to comment
Delen op andere websites

Als we het voor de geschiedenis doen, lopen we dus ook tof te doen over onze 'mooie tijd' met de koloniën.

Dan zie ik liever geen vlag.

Sowieso kan ik niet echt trots zijn op dingen die mensen, die ik nooit hebt gekend, hebben gedaan. Ik hoef niet aan hun triomfen worden gelinkt, maar al helemaal niet aan hun wandaden.

Link to comment
Delen op andere websites

Als we het voor de geschiedenis doen, lopen we dus ook tof te doen over onze 'mooie tijd' met de koloniën.

Dan zie ik liever geen vlag.

Sowieso kan ik niet echt trots zijn op dingen die mensen, die ik nooit hebt gekend, hebben gedaan. Ik hoef niet aan hun triomfen worden gelinkt, maar al helemaal niet aan hun wandaden.

Daar heb je ook een goed punt, ze hebben wel verschrikkelijke daden verricht. Maar waren we dan zo welvarend als nu als ze die acties niet gedaan hadden? Niemand weet het :puh: Geschiedenis is een feit, dat kun je helaas niet veranderen :( (hoe graag ik dat soms ook zou willen)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben me ervan bewust dat ik waarschijnlijk een groot deel van de welvaart aan het bloed van andere heb te danken, daar kan ik inderdaad niets aan doen. Ik voel me daar ook niet schuldig over, omdat ik er niets mee te maken heb. Zoals ik immers al eerder zei: hoe kun je trots zijn op (of aan de andere kant schuldig voelen over..) dingen waar jij niets mee te maken had? Ik begrijp daarom oprecht niet waarom je trots kunt zijn op je vlag. Het enige dat jij hebt gedaan is hier geboren worden, maar zelfs dat is een kunstje/ongelukje dat je ouders vooral hebben geflikt (ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar als je daar het fijne van wilt weten moet je maar naar hen voor uitleg).

Link to comment
Delen op andere websites

we kunnen ook té nationalistisch worden.. gaat net te ver, bovendien mag de vlag als het donker is niet gehesen zijn, dus gaan we smorgens met z'n allen in rijen, terwijl we het volkslied zingen, de vlag hijsen en als school uit is in rijen, terwijl we weer het volkslied zingen, de vlag naar beneden halen. (doen ze dat in dictaturen ook niet? china? (i'm not sure about that)) maar dat gaat me helemaal te ver..

Link to comment
Delen op andere websites

we kunnen ook té nationalistisch worden.. gaat net te ver, bovendien mag de vlag als het donker is niet gehesen zijn, dus gaan we smorgens met z'n allen in rijen, terwijl we het volkslied zingen, de vlag hijsen en als school uit is in rijen, terwijl we weer het volkslied zingen, de vlag naar beneden halen. (doen ze dat in dictaturen ook niet? china? (i'm not sure about that)) maar dat gaat me helemaal te ver..

Het volkslied zingen gaat inderdaad te ver :puh: Gewoon de vlag in de hal ophangen moet kunnen toch? Niet meer, niet minder

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, ik vind dat echt een heel goed idee.

Je vergeet natuurlijk regelmatig in welk land je zit en dan komt zo'n vlag wel van pas.

Ja, af en toe denk ik dat ik in Marokko zit.

markt-stad-van-tetuan-in-marokko-noord-afrika_4836.jpg

city_spots_image_waterloo_square_market_19633.jpg

Sorry hoor maar er is een heel heel heel heel heel groot verchil tussen Marokko en Nederland op elke manier dan ook.

Die 2e foto is oud, als je tegenwoordig op een Amsterdamse markt loopt lijkt het net zoals de 1e foto. Tante Truus gaat daar echt niet meer haar komkommers kopen hoor.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...