Jump to content

"Nederlandse vlag op alle scholen"

Nederlandse vlag op alle scholen  

55 leden hebben gestemd

1. 1. Bij elke school moet een Nederlandse vlag wapperen

• Eens
      38
    • Oneens
      17

Recommended Posts

Geplaatst:
Grens is een grap, want iedereen kan naar binnen en buiten, ook al rij je met een gestolen auto rond.
Je hebt nog nooit van het Schengen-verdrag gehoord of wel? Dit verbied permanente grenscontrole. Was paar weken geleden nog nota bene op het nieuws.
  • Reacties 77
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

10

• commando

7

• Flixiee

6

• NickyHendriks

4

Geplaatst:

Als je in nederland komt als allochtoon; moet je je ook aanpassen.

Dus ik vind wel dat dat zou moeten.

Nu zie je wel wat;

Bijna alle stemmers van Nee blijken dus allochtoon te zijn...

Noem mij discriminerend maar ik vind ook dan Wilders gelijk heeft...

Hij brengt het alleen hard over maar het bericht opzich klopt wel...

Ik zit in een klas waar MEER ALLOCHTONEN DAN AUTOCHTONEN in zitten!

Dat hoort toch niet? Dit is nederland!

Dat je geen werk krijgt in je eigen land is je eigen probleem...

Geplaatst:
Grens is een grap, want iedereen kan naar binnen en buiten, ook al rij je met een gestolen auto rond.
Je hebt nog nooit van het Schengen-verdrag gehoord of wel? Dit verbied permanente grenscontrole. Was paar weken geleden nog nota bene op het nieuws.

Dat het misschien een wet is, betekend nog niet dat het volkomen normaal is.

Ik vind zelf dat een land iemand bij de grens mag controleren en daarop evt. weren, ik mag toch ook iemand tegenhouden zodat ie niet ongewild bij mij in huis kan lopen, desondanks dat mijn voordeur open staat?

Geplaatst:

Eens, iedereen moet trots op Nederland zijn! Hebben ze Amerika toch ook Amerikaanse vlag bij een school? :engel:

Kan ook maar weer een topic van 1 persoon zijn. :cya:

Geplaatst: (bewerkt)

Dat het misschien een wet is, betekend nog niet dat het volkomen normaal is.

Ik vind zelf dat een land iemand bij de grens mag controleren en daarop evt. weren, ik mag toch ook iemand tegenhouden zodat ie niet ongewild bij mij in huis kan lopen, desondanks dat mijn voordeur open staat?

Nee das waar, maar als wij niet bij het Schengen-verdrag zaten dan zouden wij meer immigranten krijgen. Het mag dan wel ons eigen landje zijn maar als Nederland meewerkt aan een bepaald verdrag moet het zich er wel aan houden, dus permanente grenscontrole is verboden, in elk Schengen-land.

En hoezo het immigranten tegenhoud? Het Schengen-verdrag verbied immigranten die al eens in een Schengen-land zijn afgewezen om in een ander land proberen een visum te krijgen. Dus als je in Duitsland afgewezen word als immigrant mag je in geen enkel Schengen-land meer proberen om te immigreren.

Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Verdragen_van_Schengen

En over je huis, dat is iets anders, dat is je bezit. Maar stel nou jou huis is een land en de huizen eromheen ook weer andere landen, en jij werkt mee aan het Schengen-verdrag mag je wel grenscontroles houden, maar geen permanente controles. Zo moet je het zien. Dat is een nadeel van dat verdrag, maar verder heeft het vrij veel voordelen.

Bewerkt: door Zamg0d1
Geplaatst:

Waarom niet? Een beetje cultuur kan toch geen kwaad? Ik vind de Nederlandse vlag best mooi, het zou de scholen wat opfleuren. :Y

Geplaatst:

Nu zie je wel wat;

Sorry hoor maar je noemt mensen onterecht allochtoon, ik ken Commando.. ik ken Levi ook en ik weet dat hun geen allochtoon zijn, als je iets zegt.. weet dan wel waarover je praat. icon_cab.gif

Geplaatst:

Nee das waar, maar als wij niet bij het Schengen-verdrag zaten dan zouden wij meer immigranten krijgen. Het mag dan wel ons eigen landje zijn maar als Nederland meewerkt aan een bepaald verdrag moet het zich er wel aan houden, dus permanente grenscontrole is verboden, in elk Schengen-land.

En hoezo het immigranten tegenhoud? Het Schengen-verdrag verbied immigranten die al eens in een Schengen-land zijn afgewezen om in een ander land proberen een visum te krijgen. Dus als je in Duitsland afgewezen word als immigrant mag je in geen enkel Schengen-land meer proberen om te immigreren.

Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Verdragen_van_Schengen

En over je huis, dat is iets anders, dat is je bezit. Maar stel nou jou huis is een land en de huizen eromheen ook weer andere landen, en jij werkt mee aan het Schengen-verdrag mag je wel grenscontroles houden, maar geen permanente controles. Zo moet je het zien. Dat is een nadeel van dat verdrag, maar verder heeft het vrij veel voordelen.

Tja, daar heb je gelijk in, alleen jammer dat permanente grenscontrole verboden is, het zou toch enigszins drugstoerisme en illegale goederen onderscheppen.

Ikzelf woon vlak aan de grens, ongeveer 5 km ervan af, en de stad hier is zo´n 1 a 2 km ervan af.

En aangezien grote hoeveelheid coffeshops hebben waarvan 2 grote(en eentje 500meter van de grens af), zie je hier vaak zat Duitsers die vragen waar die liggen of pasjes hebt om daar naar binnen te mogen.

En wat je zegt klopt, mijn huis is mijn bezit, helaas als er een inbreker is, dat ik niks mag beschermen want dan ben ik het haasje als ik hem 'mishandel', maarja, dat is de schuld van hoe onze rechtssysteem werkt.

Maar idd, maar mochten ze een visum krijgen, wat in Nederland niet zo heel moeilijk lijkt te zijn, of al hebben(Oostblokkers) mogen ze overal doen en gaan wat ze willen, en dat is juist wat mij stoort.

Sinds de grenzen volledig openstaan hebben we ineens een stormvloed aan Polen, ja, het zijn harde werkers, maar ze kosten de staat ook gigantisch veel.

Hoeveel Nederlanders al hun baan zijn verloren omdat Polen harder/meer voor minder werken, en nog erger, de helft kan amper Engels, en dus nog minder Nederlands.

Maar Denemarken, welk ook een lid is van de Schengenlanden, sluit haar grenzen wel, en je raad het al, om criminelen oostblokkers te weren, en groot gelijk hebben ze.

En ik dacht dat meerdere landen dit wilt gaan doen, maar ik kan daar atm geen bron voor vinden.

Geplaatst:
Tja, daar heb je gelijk in, alleen jammer dat permanente grenscontrole verboden is, het zou toch enigszins drugstoerisme en illegale goederen onderscheppen.

Ikzelf woon vlak aan de grens, ongeveer 5 km ervan af, en de stad hier is zo´n 1 a 2 km ervan af.

En aangezien grote hoeveelheid coffeshops hebben waarvan 2 grote(en eentje 500meter van de grens af), zie je hier vaak zat Duitsers die vragen waar die liggen of pasjes hebt om daar naar binnen te mogen.

Ik woon ook zo'n 10km van de Duitse grens in Nijmegen waar er ook wel wat coffeeshops zijn. Maar zo'n ervaring heb ik nog nooit gehad

:$

En wat je zegt klopt, mijn huis is mijn bezit, helaas als er een inbreker is, dat ik niks mag beschermen want dan ben ik het haasje als ik hem 'mishandel', maarja, dat is de schuld van hoe onze rechtssysteem werkt.

Fout. Dat systeem werkt iets anders, zo heb ik geleerd van de pa van een oud klasgenoot (welke al tig jaar bewaker is) en hij zei dat je wanneer je drie keer duidelijk erom hebt gevraagd om je domein te verlaten dat je dan zelf middelen mag in zetten om hem uit je huis te weren. Maar het mooie is, mijn pa zou een inbreker gelijk een knal voor z'n kop geven. En dan komt de politie zelf er vaak nog mee of ie gevallen is of iets omdat de politie zich er ook machteloos bij voelt. Maar hier geef ik je wel gelijk in ja.
Maar idd, maar mochten ze een visum krijgen, wat in Nederland niet zo heel moeilijk lijkt te zijn, of al hebben(Oostblokkers) mogen ze overal doen en gaan wat ze willen, en dat is juist wat mij stoort.

Sinds de grenzen volledig openstaan hebben we ineens een stormvloed aan Polen, ja, het zijn harde werkers, maar ze kosten de staat ook gigantisch veel.

Hoeveel Nederlanders al hun baan zijn verloren omdat Polen harder/meer voor minder werken, en nog erger, de helft kan amper Engels, en dus nog minder Nederlands.

Ik vind dat wel meevallen, ik heb eens met Polen gewerkt voor 2 weken en die spraken onderling af en toe wel eens Pools als ze samen pauze hadden (waren een stel vrouwen), maar verder wel gewoon Engels, en als je vroeg waar het over ging vertelden ze het ook gewoon. Maar voordeel was dat er nog een Russisch/Nederlandse werkte die Pools verstond en kon dus met ze praten op die manier, want Russen kunnen Polen vaak wel verstaan maar niet andersom. Hier heb ik verder geen mening over omdat ik er geen ervaring verder mee heb.

Maar Denemarken, welk ook een lid is van de Schengenlanden, sluit haar grenzen wel, en je raad het al, om criminelen oostblokkers te weren, en groot gelijk hebben ze.

En ik dacht dat meerdere landen dit wilt gaan doen, maar ik kan daar atm geen bron voor vinden.

Ik weet dat er uitzonderingen zijn bij speciale gelegenheden, zo was de Duitse grens vol met controle tijdens het WK in 2006, maar na uitvoerig overleg tussen de landen. En zo zal Denemarken denk ik gewoon veel steekproefsgewijs werken, want dan mag het wel, voor een bepaalde tijd per locatie.
Geplaatst:

Nu zie je wel wat;

Zucht...

Niet elke allochtoon gaat naar een bepaald land alleen als doel om te werken, er zijn nog andere dingen waarvoor je u eigen land moet verlaten. Het is waar dat er veel allochtonen komen om te werken maar om nou te zeggen ' dat je geen werkt krijgt in je eigen land is je eigen probleem' gaat me te ver. Wat zou jij doen als je allochtoon was,en je zat in een land met oorlog,waar mensen zomaar vermoord worden, waar je niet eens veilig bent in je eigen huis?

Ik denk dat je dan anders zou balken. Geloof me ik spreek uit ervaring...

Geplaatst: (bewerkt)

mocht het inderdaad zo zijn dat ze ( alleen ) een vlag willen hangen bij basisscholen en middelbare scholen, dan de vraag waarom niet bij andere scholen? moet daar dan geen de cultuur in terug komen?

en waar trek je de grens? voor mij is de grens duidelijk: Scholing staat los van cultuur, echter moet er (in de basisschool en het VO wel een vak zijn waar cultuur ten sprake komt;) cultuurscholing (zijn).

Maar niet dat er, bijvoorbeeld , bij een dependance waarin wiskunde gegeven wordt, een Hollandse vlag moet hangen. Het mag er echter wel hangen, maar dat mag een school zelf bepalen.

Waarom niet bij andere scholen?

Ze kunnen moeilijk bij iedere gebouw met het woord school erin een vlag gaan zetten, omdat het volgens de wet moet.

maar bij een iedere basisschool / VO-school kan het wel?

en wie controleert ze? de onderwijs inspectie? de politie? Moet men een boete krijgen omdat men de Nederlandse vlag niet draagt op een school? dat doet me denken aan de 2e wereld oorlog, daar vonden dit soort praktijken in Nazi Duitsland plaats...

Op het moment hebben we al een cultuur vak, genaamd CKV(Cultuur, Kunst, Vorming), maar op het moment pakken ze dat verkeerd aan, want je leert voornamelijk over kunst en vrij weinig over cultuur.

Daarnaast hadden wij daarvoor ook nog eens een erg saaie juffrouw waardoor CKV nog saaier werd.

dan vrees ik dat jouw school dat verkeerd aanpakt :puh:

tevens had ik op school ook nog maatschappijleer, en in zowel CKV als maatschappijleer kwam cultuur terug... zowel in de theorie als in de praktijk ( bijvoorbeeld naar film gaan , 2e kamer , debatteren in gemeentehuis )

Gehoord wat Wilders in wou voeren?

Rechters controleren of ze rechtmatige straffen uitdelen, doen ze te overdreven krijgen ze op hun flikker, maar ook als ze veel te lage straffen uitdelen.

Daarnaast, ik baseer dit op veel dingen, waarom denk je dat genoeg oostblokkers hierheen komen om auto's te stelen?

Politie is een grap, ze mogen niks doen, of ze doen niks, of te laat.

Zelf verdedigen is een grap, want als je ze op hun bek mept, krijg jij straf en zij een strafvergoeding.

Rechters en hun straffen is een grap, mocht een autodief gepakt worden, krijgt ie minimaal straf.

Gevangenis is een grap, het is een hotel met tralies, en uiteindelijk leven ze daar beter dan bv. in Polen, dus geen verlies behalve hun vrijheid.

kijk, dat is m'n punt die ik wil maken, je baseert je verhaal op dingen wat helemaal niets met de kwaliteit van het recht te maken heeft...

de straffen die rechters uitdelen, staan in lijn met de straffen die in de Wet staan... wil je dat ze hogere / lagere straffen uitdelen? of bijvoorbeeld dat de politie meer mag doen, dan moet dat in de wet veranderd worden en niets in het recht.

nu je zo in de ban van Wilders bent... heb je het proces van Wilders gevolgd? Ook daar zag je dat fouten van de rechter(s) werden gecontroleerd.

rechters kan je namelijk alleen controleren door ze voor andere rechters te zetten. Een inspectiedienst ofzo, zal niet helpen, deze dienst zal dan veel te veel macht hebben en er ontstaat zo corruptie.

Commandoanimaatjes-politie-27983.gif

Bewerkt: door commando
Geplaatst:

Ja, ik vind dat echt een heel goed idee.

Je vergeet natuurlijk regelmatig in welk land je zit en dan komt zo'n vlag wel van pas.

Geplaatst:

Ja, ik vind dat echt een heel goed idee.

Je vergeet natuurlijk regelmatig in welk land je zit en dan komt zo'n vlag wel van pas.

Ja, af en toe denk ik dat ik in Marokko zit.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...