Jump to content

Hoe denk jij over de aanslag op Noorwegen?


iPodtouch

  

44 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe denk jij over de aanslag.

    • Ja heel erg
      37
    • Nou ja niet zo erg maar leeftoch mee
      4
    • Nee interseert me niet wat daar gebeurt
      3


Recommended Posts

  • Reacties 117
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • iPodtouch

    20

  • Jacky-2007

    8

  • Wooods

    7

  • Bassieboy35

    6

Serieus.. 84 doden! Dat is echt te veel voor woorden, ik kan er echt niet bij dat iemand ook maar op de gedachte komt om iemand te vermoorden, laat staan je hele wapen leegschieten op een bijeenkomst.. Ik vraag me echt af waarom? Waarom zou je deze onschuldige mensen vermoorden.. Vreselijk..

Link to comment
Delen op andere websites

Serieus.. 84 doden! Dat is echt te veel voor woorden, ik kan er echt niet bij dat iemand ook maar op de gedachte komt om iemand te vermoorden, laat staan je hele wapen leegschieten op een bijeenkomst.. Ik vraag me echt af waarom? Waarom zou je deze onschuldige mensen vermoorden.. Vreselijk..

Precies BoerBanaan en het dodenaantal ligt nog hoger. Bijna al boven de 100 tot nu las ik 91 doden. Waarvan heel veel kinderen rond mijn leeftijd :( .Ik zit de heletijd de nieuws te volgen... Als me neef er echt was Jongûh ik maak me echt zorgen :cry:

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik nu lees is dat de Noorse politie Zoekt naar een tweede verdachte.

Maar ook hoe ze daar op het eiland te werk zijn gegaan. Dat is gewoon duivels.

Als agenten verkleed riepen ze iedereen bijeen, En begon daarna op iedereen te schieten. 2 kogels, om ervoor te zorgen dat ze dood waren. Daarna nog op iedereen die op een grond met een jachtgeweer nog een kogel door het hoofd te schieten.

Waarom doen mensen dit soort schandalige dingen? Een honderdtal mensen vermoorden omdat ze het ergens niet over eens zijn?

Dit soort mensen moeten ze levenslang eenzaam opsluiten.

Samen met de bomaanslag in oslo al 92 doden, en vele zwaar gewonden.

Vind het Echt erg.

Maar ook dat zo iets in europa gebeurt.

Je verwacht het van oorlogsgebieden in het midden oosten. Maar het schokt je toch wel wakker als je ziet dat het ook in rustige landen kan gebeuren.

Link to comment
Delen op andere websites

Heftig zeg moet je voorstellen hoe was om op dat eiland te zijn, Je zit als ratten in de val terwijl een gek met kogels rond schiet. en het kostte de politie een halfuur om eenheden daar ter plaatse te krijgen.

Ik heb ook het verhaal gehoord van iemand met een boot die de mensen wegvoerde van het eiland maar helaas lagen er teveel mensen in het water en moest hij ze achterlaten omdat de boot anders zou gaan zinken. verschrikkelijke keuze om te moeten maken, maar hij is wel een held.

Link to comment
Delen op andere websites

Heftig zeg moet je voorstellen hoe was om op dat eiland te zijn, Je zit als ratten in de val terwijl een gek met kogels rond schiet. en het kostte de politie een halfuur om eenheden daar ter plaatse te krijgen.

Ik heb ook het verhaal gehoord van iemand met een boot die de mensen wegvoerde van het eiland maar helaas lagen er teveel mensen in het water en moest hij ze achterlaten omdat de boot anders zou gaan zinken. verschrikkelijke keuze om te moeten maken, maar hij is wel een held.

Ja hij is zeker een held. Helaas ben ik een neef verloren in de aanslag bij die schietpartij in Utøya hij is 14 jaar geworden...

Hij is 14 Jaar geworden.. Hij is ook de 92ste slachtoffer geworden. Me ouders hadden het erook over met me van hij is nu in een beter plek en Ja dat ik me er niet zo'n druk over moet maken..

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe denken jullie erover.

Wat is dat nou voor vraag? En die poll ook... Als iemand dit ook maar bestempeld als niet "heel erg", is diegene ziek in zijn hoofd.

Die gene staat gelijk met de niveau van die mensen die dit hebben gedaan...

Zeker als je de laatste stemt

Tsja iedereen z'n meinig toch...

Opinie :{

Edit: Back on the Topic.

Bewerkt: door iPodtouch
Link to comment
Delen op andere websites

Een topic in Opinie hoeft niet altijd te starten met een poll. De nuance over hoe een ieder hier erover denkt, zal wel doorklinken in ieders reactie.

Ik ga deze vent geen credits geven maar zn argumentatie was o.a de Islam etc. Wat ik ook een goed punt vind want wat die eikels allemaal doen is ongelovelijk :{

Ja, wauw, wat had hij een sterk argument. Poe poe.. Omdat de één in de sloot springt, moet de rest dat ook maar doen? Deze man heeft alleen maar laten zien dat hij geen haar beter is dan een ieder ander die moorden pleegt omwille van geloof of overtuiging. Bij zijn arrestatie schijnt hij geroepen te hebben dat de PVV de beste partij van Europa is, dat de andere partijen mietjes zijn.

Je bent duidelijk nogal narrow-minded, Wooods. Terwijl dit juist een duidelijk teken is aan de maatschappij dat je niet een verwijt moet plaatsen naar de Islam toe. Je moet je niet blind staren op één groep mensen. Dit heeft meer dan alles aangetoond dat de schuld van de ellende in de wereld niet ligt bij één groep, maar dat de schuld ervan ligt bij de extremisten van een bepaalde groep. Dat de moslim-wereld op z'n kop staat, heeft een heel andere reden en daar heeft de hele Al-Qaida terreur misère geen fluit mee te maken. De moslim wereld eist, wat wij hier jaren geleden ook hebben gedaan, degelijk bestuur in hun landen, een democratie of aanverwante vorm, transparantie van de overheid. Wat er momenteel gebeurt in Libië bijvoorbeeld heeft geen fluit te maken met extremistische moslims, maar met de rooie rijzende zon van het communisme die helaas nog steeds schijnt over de helft van onze aardbol.

De dader is een conservatief katholiek. Een rechtse extremist, die daadwerkelijk denkt met deze actie de ogen te openen. Feitelijk heeft hij een aanslag gepleegd op de linkse lobby in Noorwegen, een inbreuk op de vrijheid van meningsuiting. Een inbreuk op de democratie.

We moeten aan de hand hiervan met z'n allen eens gaan beseffen dat het geen fluit te maken heeft met welk geloof iemand aanhangt, of iemand nou moslim is, christen of Hindoestaan. We hoeven niet op te passen voor Islamieten, we moeten oppassen voor extremisten. Mensen die doordraaien, je buurman die niet meer goed in staat is om situaties van elkaar gescheiden te kunnen zien. Dat wij bijvoorbeeld hier in Nederland een chronisch probleem lijken te hebben met het laten meelopen in de maatschappij van Marokkaanse jongeren, staat volledig los van aanslagen en terreur. Die jongens krijgen een mindere kans dan hun klasgenoten, worden bevooroordeeld en daardoor achtergesteld. Vervolgens komen ze veelal onderin de maatschappij terecht, en door gebrek aan geld voor hobby, sport e.d. gaan ze rondhangen in de stad en ontstaat de o zo bekende irritatie bij de rest van Nederland. Dan hebben ze nog niets te maken met de Taliban, ze vervelen zich gewoon.

Dat deze man de tijd heeft gehad, en de ruimte van zijn omgeving, om zo kortzichtig te raken, de waarde van een mensenleven te vergeten, en te vergeten dat deze jongeren gewoon helemaal niets te verwijten valt, dat maakt me woedend. Het is een teken dat we blijkbaar in ons rijke westen niet in staat zijn om sociale controle te handhaven, te veel bezig zijn met bureaucratie om te beseffen wat er daadwerkelijk in je naaste omgaat. Deze actie mag je in het rijtje zetten van de moord op Pim Fortuijn en de aanslag in Apeldoorn op het Koninklijk gezelschap: Allemaal acties door eenlingen of kleine groepjes die niet op tijd zijn geremd door hun omgeving en daardoor hebben kunnen doorslaan in de verkeerde overtuigingen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een topic in Opinie hoeft niet altijd te starten met een poll. De nuance over hoe een ieder hier erover denkt, zal wel doorklinken in ieders reactie.

Ik ga deze vent geen credits geven maar zn argumentatie was o.a de Islam etc. Wat ik ook een goed punt vind want wat die eikels allemaal doen is ongelovelijk :{

Ja, wauw, wat had hij een sterk argument. Poe poe.. Omdat de één in de sloot springt, moet de rest dat ook maar doen? Deze man heeft alleen maar laten zien dat hij geen haar beter is dan een ieder ander die moorden pleegt omwille van geloof of overtuiging. Bij zijn arrestatie schijnt hij geroepen te hebben dat de PVV de beste partij van Europa is, dat de andere partijen mietjes zijn.

Je bent duidelijk nogal narrow-minded, Wooods. Terwijl dit juist een duidelijk teken is aan de maatschappij dat je niet een verwijt moet plaatsen naar de Islam toe. Je moet je niet blind staren op één groep mensen. Dit heeft meer dan alles aangetoond dat de schuld van de ellende in de wereld niet ligt bij één groep, maar dat de schuld ervan ligt bij de extremisten van een bepaalde groep. Dat de moslim-wereld op z'n kop staat, heeft een heel andere reden en daar heeft de hele Al-Qaida terreur misère geen fluit mee te maken. De moslim wereld eist, wat wij hier jaren geleden ook hebben gedaan, degelijk bestuur in hun landen, een democratie of aanverwante vorm, transparantie van de overheid. Wat er momenteel gebeurt in Libië bijvoorbeeld heeft geen fluit te maken met extremistische moslims, maar met de rooie rijzende zon van het communisme die helaas nog steeds schijnt over de helft van onze aardbol.

De dader is een conservatief katholiek. Een rechtse extremist, die daadwerkelijk denkt met deze actie de ogen te openen. Feitelijk heeft hij een aanslag gepleegd op de linkse lobby in Noorwegen, een inbreuk op de vrijheid van meningsuiting. Een inbreuk op de democratie.

We moeten aan de hand hiervan met z'n allen eens gaan beseffen dat het geen fluit te maken heeft met welk geloof iemand aanhangt, of iemand nou moslim is, christen of Hindoestaan. We hoeven niet op te passen voor Islamieten, we moeten oppassen voor extremisten. Mensen die doordraaien, je buurman die niet meer goed in staat is om situaties van elkaar gescheiden te kunnen zien. Dat wij bijvoorbeeld hier in Nederland een chronisch probleem lijken te hebben met het laten meelopen in de maatschappij van Marokkaanse jongeren, staat volledig los van aanslagen en terreur. Die jongens krijgen een mindere kans dan hun klasgenoten, worden bevooroordeeld en daardoor achtergesteld. Vervolgens komen ze veelal onderin de maatschappij terecht, en door gebrek aan geld voor hobby, sport e.d. gaan ze rondhangen in de stad en ontstaat de o zo bekende irritatie bij de rest van Nederland. Dan hebben ze nog niets te maken met de Taliban, ze vervelen zich gewoon.

Dat deze man de tijd heeft gehad, en de ruimte van zijn omgeving, om zo kortzichtig te raken, de waarde van een mensenleven te vergeten, en te vergeten dat deze jongeren gewoon helemaal niets te verwijten valt, dat maakt me woedend. Het is een teken dat we blijkbaar in ons rijke westen niet in staat zijn om sociale controle te handhaven, te veel bezig zijn met bureaucratie om te beseffen wat er daadwerkelijk in je naaste omgaat. Deze actie mag je in het rijtje zetten van de moord op Pim Fortuijn en de aanslag in Apeldoorn op het Koninklijk gezelschap: Allemaal acties door eenlingen of kleine groepjes die niet op tijd zijn geremd door hun omgeving en daardoor hebben kunnen doorslaan in de verkeerde overtuigingen.

Ik houd me adem in wat betreft de toekomst, in nederland zullen er steeds meer komen en geloof me, de jeugdige hebben echt geen normen en waarde meer, hoe weet ik dit, kheb al 2 jaar met deze gasten op school gezeten, 95%, en je hebt de 'goede en slechte' maar ze hebben maar 1 denkbeeld, ik woon zelf in a'dam en jammer genoeg wonen deze gasten hier ook en slopen ze daadwerkelijk alles op hun pad. Daarom ben ik zo gaan denken misschien maar ok, de PVV is wat te hardenkig en lost niks op maar ga nou niet je kop in het zand steken.

Link to comment
Delen op andere websites

@Jacky-2007 Dat heb je heel mooi gezegt zo..

@Wooods Tsja ik snap je punt het is wel zo de jeugd van tegenwoordig heeft geen normen en waarden meer.

Bewerkt: door iPodtouch
Link to comment
Delen op andere websites

@Jacky

Het probleem is zeker niet alleen extremisten, misschien voor moorden ja, maar alle onrust komt zeker niet alleen van extremisten af. Ik denk dat de problemen komen van hoe snel mensen zich aangesproken voelen, en zich dan op een heel foute manier uiten. Kijk maar hoe de Islamitische wereld zich uit tegen bijvoorbeeld meneer Wilders, of die strips over Mohammed. Vlaggen worden in brand gestoken, mensen worden bedreigd met de dood. Het is geen strijd om vrijheid, zoals deze mensen reageren, het is een strijd om het winnen van een oorlog om geloof. De Islamitische wereld probeert op deze manier het moslimgeloof aan te smeren, ze proberen duidelijk te maken dat er niks anders is dan hun geloof, geen plaats voor andere meningen en visies. Dit is mijn beeld van extremisme, en dat lijkt driekwart van de Islamitische wereld te zijn. Je kunt deze situatie ook toepassen op Nederland. Kijk hoe vooral de Islamitische jeugd zich uit tegen de Heer Wilders, met doodsbedreigingen, en hoe snel Wilders wel niet vermoord zou moeten worden. Het is heel rot voor de vooral oudere moslim generatie, die geen vlieg kwaad doet, maar op dit moment ziet het er toch alsof de meerderheid van de moslims behoorlijk wat in hun mars hebben qua haat zaaien. Dat allemaal in de naam van Allah.

Ik wil wel duidelijk maken dat ik het heel erg wat er is gebeurd in Noorwegen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat er slachtoffers vallen alleen om een overtuiging van iemand. Ik hoop dat ze deze man opsluiten en nooit meer vrijlaten.

Bewerkt: door Gta Ripper
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...