Jump to content

Hoe denk jij over de aanslag op Noorwegen?


iPodtouch

  

44 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe denk jij over de aanslag.

    • Ja heel erg
      37
    • Nou ja niet zo erg maar leeftoch mee
      4
    • Nee interseert me niet wat daar gebeurt
      3


Recommended Posts

@Hierboven: tl;dr

Overigens vind ik het echt erg wat er is gebeurd, ik snap echt niet waarom iemand dit zou doen en hij heeft er ook nog niet eens spijt van en dit gewoon tegen de islam? Dan doe je het nog steeds niet. Trouwens voor ik mee ga discussiëren ga ik even dit topic nog eens helemaal doorlezen dan kan ik weer helemaal volgen. :tu:

Bewerkt: door Megadreams
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 117
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • iPodtouch

    20

  • Jacky-2007

    8

  • Wooods

    7

  • Bassieboy35

    6

Geen NORMEN & WAARDEN meer tonen.
Jij hebt het hier niet over normen en waarden, waar jij op doelt is respect hebben. Newsflash: Respect dwing je niet af, dat moet je verdienen. Zoals jij je bijvoorbeeld opstelt in dit topic, verdien je geen enkel respect, alleen maar afgunst. Ik begrijp best dat je op je 17e nog even even lekker tegen heilige huisjes aan wil schoppen, maar je hebt hier een stenen huisje getroffen wat je echt niet omver zal krijgen
.

Jacky kijkt in mijn hoofd en verteld dit alsof mijn woorden in een boek staat. :)

@Jacky-2007 Ooit gedacht om in de politiek te gaan werken?¿

Bewerkt: door iPodtouch
Link to comment
Delen op andere websites

Ten eerste vind ik het natuurlijk verschrikkelijk dat deze man dit kon doen.

Ten tweede wil ik mijn medeleven tonen aan Ipodtouch die familie verloren is aan dit drama.

Ten derde, (even een vraagje) hoe heeft deze man de bom eigenlijk in het parlementsgebouw kunnen plaatsen?

Je zou toch zeggen dat zo'n gebouw toch wel redelijk bewaakt wordt?

Link to comment
Delen op andere websites

Hij kwam als een gewone normale man binnen 'Noors man' opzich niet verdacht. Ze zouden denken dat hij gewoon daar werkt. Hij heeft een tas bijzich met de bom erin zet het in het gebouw loopt weg. En ja Enorme knal enorme Ravage.

Link to comment
Delen op andere websites

Ten derde, (even een vraagje) hoe heeft deze man de bom eigenlijk in het parlementsgebouw kunnen plaatsen?

Hij heeft een autobom laten ontploffen dat naast het parlementsgebouw stond geparkeerd, dus niet in het parlementsgebouw ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ten derde, (even een vraagje) hoe heeft deze man de bom eigenlijk in het parlementsgebouw kunnen plaatsen?

Hij heeft een autobom laten ontploffen dat naast het parlementsgebouw stond geparkeerd, dus niet in het parlementsgebouw ;)

Oh okee, dankuu :)

Link to comment
Delen op andere websites

Die man heeft veel van zijn ideeën in een boek gezet dat hij gratis rondgestuurd heeft. Als je daar een paar pagina's van leest krijg je een veel beter beeld van hoe die man dacht en waarom hij de aanslagen pleegde. Voor de geïnteresseerde hier te downloaden: http://www.kevinislaughter.com/wp-content/uploads/2083+-+A+European+Declaration+of+Independence.pdf (freeware)

Dat wij bijvoorbeeld hier in Nederland een chronisch probleem lijken te hebben met het laten meelopen in de maatschappij van Marokkaanse jongeren, staat volledig los van aanslagen en terreur. Die jongens krijgen een mindere kans dan hun klasgenoten, worden bevooroordeeld en daardoor achtergesteld. Vervolgens komen ze veelal onderin de maatschappij terecht, en door gebrek aan geld voor hobby, sport e.d. gaan ze rondhangen in de stad en ontstaat de o zo bekende irritatie bij de rest van Nederland. Dan hebben ze nog niets te maken met de Taliban, ze vervelen zich gewoon.

Dit vind ik een vreemde reactie. Waarom zouden deze jongeren achtergesteld worden. Als ze naar school gaan krijgen ze gewoon de zelfde les net als andere andere leerlingen. Alsof de leerkracht ineens roept: '"En nu moeten alle marokkaanse leerlingen een koptelefoon opzetten want ik leg nu alleen iets uit aan de niet marokkaanse medestudent." Nee, dat gebeurt niet. Je bent altijd verantwoordelijk voor jezelf. En dan moet je niet de schuld aan de maatschappij proberen te geven, maar jezelf proberen te verbeteren.

Bewerkt: door Flashingdemon666
Link to comment
Delen op andere websites

Kwats. Stuur maar eens twee sollicitatiebrieven naar vijf verschillende firma's, de ene brief met als naam "Mohamed Amahoudi" en de andere met je eigen naam, dezelfde referenties en inhoud. Moet jij eens opletten.

Ik zeg niet dat het bij ieder bedrijf zo werkt, maar bij de MKB'ers nog steeds wel. Dat geldt ook voor stageplaatsen, zei het in mindere mate. En zolang dat niet verandert, blijven ze nog steeds achtergesteld.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik me dan toch afvraag; Hoe zijn Marokkaanse jongeren überhaupt achtergesteld? Iets moet het toch hebben getriggerd om mensen op de manier te laten denken hoe ze nu doen?

Bewerkt: door Gta Ripper
Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik me dan toch afvraag; Hoe zijn Marokkaanse jongeren überhaupt achtergesteld? Iets moet het toch hebben getriggerd om mensen op de manier te laten denken hoe ze nu doen?

Hun denken en Normen en Waarde is heel anders, ik vind dat het in hun geloof zit, de ouders doen er niks tegen om maar heel simpel bij de regering neer te leggen, niet willen leren want dat is saai en op straat hangen is stoer, Wat ik jammer vind is dat de PVV hun handen er af trekt en er niks mee te maken wilt hebben. Logisch want er zijn 'onschuldige' mensen omgekomen, voor hetzelfde geld liepen er ook mensen rond met zulke ideeën, acht de kans klein. Wat veel mensen niet zien en dus niet weten moeten niet gaan zeggen dat de PVV e.d bullshit zijn, ik wordt er weer elke dag mee geconfronteerd.

Link to comment
Delen op andere websites

Hun denken en Normen en Waarde is heel anders, ik vind dat het in hun geloof zit, de ouders doen er niks tegen om maar heel simpel bij de regering neer te leggen, niet willen leren want dat is saai en op straat hangen is stoer,

Ja, en alle Nederlanders zitten netjes in de schoolbanken en houden de deur open voor bejaarde mensen.

We weten allemaal dat als je de percentage bekijkt over criminele jongeren, dat Marokkanen en Antillianen bovenaan staan.

Maar criminaliteit groeit op het moment gewoon en dat zal niet minder worden, en ook de criminaliteit door Nederlanders groeit.

Link to comment
Delen op andere websites

(...) Snap je mijn standpunt wel, de allachtonen nemen drastisch toe maar daar durven we niks van te zeggen, 1 man doet dit wel, PVV. Alleen deze worden niet serieus genomen door veel mensen omdat veel mensen niet in aanraking komen me de problemen die deze allachtonen veroorzaken.

De PVV is niet één man. De PVV is een politieke partij die denkt door hard te schreeuwen heel ver te komen. Net zoals al zijn voorgangers zal de PVV nog veel verder vallen dan dat ze ooit is opgeklommen, dat komt nog wel. Denk maar aan Pim en Jan, die gingen hem voor. Een partij als de PVV is heel gezond als oppositie-partij, maar wanneer het eenmaal op daadwerkelijk regeren aankomt zal de PVV niet thuis geven en niet weten wat te doen. Dan krijg je een soort Chavez-achtig bestuur waar geen hond beter van wordt.

Ik moet zeggen dat ik echt een beetje zat te knipperen met mijn ogen toen ik je reactie las, even ben weggelopen, een sigaret ben gaan roken, en toen ik weer gekalmeerd was, pas begon aan deze reactie. Hoe haal je het in botte, kleine koppie. Een broekie van 17 die denkt dat hij alles weet, dat hij de wereld kent. Kom nou. Waar is nou je standpunt? Enerzijds zeg je dat we worden "overspoeld" in Europa door moslims, (Je noemt ze allochtonen, maar ik weet zeker dat je daarmee niet je uit Duitsland afkomstige plaatsgenoot bedoeld) het lijkt me dat dat dan iedereen wel zou zijn opgevallen. Anderzijds stel je dat de PVV niet 100% van de stemmen heeft gehad omdat veel mensen niet in aanraking komen met moslims. Voel je je eigen tegenstrijdige gewauwel wel aan? Bekijk je je eigen mening weleens kritisch? Als we in een door moslims overstelpt land zouden wonen, dan zou ik er volgens jou ook last van hebben, toch? Maar ik heb geen geldende mening, want ik kom er niet mee in aanraking...? Maar we zijn er toch door overspoeld...? WTF :?

Geen NORMEN & WAARDEN meer tonen.

Jij hebt het hier niet over normen en waarden, waar jij op doelt is respect hebben. Newsflash: Respect dwing je niet af, dat moet je verdienen. Zoals jij je bijvoorbeeld opstelt in dit topic, verdien je geen enkel respect, alleen maar afgunst. Ik begrijp best dat je op je 17e nog even even lekker tegen heilige huisjes aan wil schoppen, maar je hebt hier een stenen huisje getroffen wat je echt niet omver zal krijgen.

Daarbij, het is allochtoon, niet allachtoon. Ik begrijp de subtiele, maar niet bewust geplaatste verwijzing naar Allah, maar die heb je dus niet helemaal goed begrepen.

Met woorden bereik je als buitenstander niks, zelfs de PVV wordt niet serieus genomen. Ik weet niet waar jij woont, zeker een hutje op de hei dus ga niet lullen als je er niks vanaf weet.

Het is klinkklare onzin dat de PVV niet serieus wordt genomen. Denk er goed aan dat heel politiek Den Haag sinds de opkomst heel erg druk bezig is met deze partij. Geert Wilders en zijn elftal criminelen zijn zo ontzettend handig in het manipuleren van de "domme jongen", de simpele arbeider, dat er massa's mensen in zijn geschreeuw trappen, zijn beloftes geloven en er daadwerkelijk in geloven dat het met Geert aan het roer ineens een blank, prachtig Nederland gaat worden. Partijen die wel intelligente mensen aan boord hebben die niet met een fascistische bril naar 's Neerlands burgerbevolking kijken, zijn als de dood dat het Geert en zijn "kampf" gaat lukken om nog een keer die kiezers op sleeptouw te nemen.

Misschien zou je eens je een beetje moeten gaan verdiepen in de geschiedenis van de wereld. Misschien moet je eens beseffen dat een Boerka-verbod in Nederland mesjogge is, omdat er amper tweehonderd vrouwen met zo'n ding rondlopen in Nederland. Misschien zou je eens moeten bedenken wat er met de tonnen had kunnen worden gedaan die nu zijn besteed in Den Haag om tig debatten over diezelfde tweehonderd vrouwen te voeren. Misschien had je je kunnen beseffen dat dit geld gewoon het onderwijs in gepompt had kunnen worden. Misschien zou je je eens moeten beseffen dat het verbieden van de Koran geen reet te maken heeft met de extremisten die Al-Qaida heeft rondlopen. Misschien moet je je eens beseffen dat Dhr. Wilders aan een soort van Amerika-fetisj lijdt met zijn stadscommando's en dierenpolitie. Die knuppel kijkt teveel naar Discovery Channel en National Geographic, en denkt gelijk dat alles wat in Amerika zo werkt, hier dan ook maar zo moet werken. Weer twee nutteloze debatten erbij. Misschien zou je er eens bij na moeten denken, dat ook die debatten onze staat tonnen aan belastinggeld hebben gekost. Misschien zou je je eens moeten beseffen dat het geschop, gerui, ge-etter en gezeik van de heer Wilders ons nu al in de afgelopen jaren miljoenen euro's heeft gekost als land. Dat deze miljoenen, als Dhr. Wilders nooit was opgestaan en zijn mond dicht had gehouden, deze miljoenen nu besteed zouden zijn aan betere doelen waar we in deze maatschappij wel wat aan hebben: Onderzoek naar betere integratiemethoden voor Marokkaanse jongeren bijvoorbeeld, want dat is een probleem, daar moeten we wat aan doen. Daar moesten we al iets mee zo'n vier jaar geleden, en dat stond ook op het punt om te gebeuren, maar helaas, daar was Wilders en daar ging de tijd en energie ineens allemaal aan op. Het nadeel van democratie en bureaucratie.

Misschien zou het je goed doen om je mond dicht te houden totdat je echt een mening hebt die je kan onderbouwen. Misschien zou je je eens moeten beseffen dat een zeventienjarig snotjochie de wijsheid niet in pacht heeft, ook al denken ze allemaal dat dat wel zo is. Misschien zou je eens naar je eigen gedrag moeten kijken voordat je over een ander loopt te zeiken. Misschien zou je eens moeten gaan inzien dat de media, die zich alles behalve objectief opstellen, er juist de reden van zijn dat de PVV zo groot is geworden, al leef jij nog in de naïeve veronderstelling dat dat niet zo is. Jij denkt nog steeds dat al die negatieve artikelen er de schuld van zijn dat de PVV geen 100 zetels heeft gehaald. Jij ziet niet in dat juist door die constante negatieve publiciteit de PVV continue in beeld is gebleven. En dat dat de reden is waardoor jij wel een beeld hebt van de PVV, maar geen flauw benul van de programma's of mening van andere partijen. Je mag de media wel dankbaar zijn, want juist door dat gezever is de PVV zo groot geworden. De grote media tegenwoordig vormen één groot rechts kamp, die totaal geen besef meer hebben in hoeverre ze de maatschappij lopen te verpesten. Die vuilakken van SBS6 en de Telegraaf voorop.

Terug ontopic, de actie van de kerel waar het in dit topic over gaat is op geen enkele grond te bestempelen als een heldendaad. Het mag gewoon in het rijtje van de andere terroristen. Het maakt geen reet uit of een extremist nu moslim, afrikaan, Nederlands-Indiër, christelijke, Ier, Duitser, Amerikaan, Nigeriaan of fietspomp is: Het is allemaal het tuig van de maatschappij en blijkbaar bereiken ze hun doel; een hoop ellende trappen waarbij een hele hoop onschuldige mensen het slachtoffer worden, en hierdoor complete volksstammen tegen elkaar in het harnas jagen. Bazinga.

Leuk dat je het aangeeft, die zak over hun kopding, ik zag er laatst nog 2 en ik dacht: he? we zijntoch in nederlannd en niet in Afhanistan? Dit is 1 van de redenen dat ik pvv'er steun, geen normen en waarde voor het land waarin je aankomt hebben, wij durven er niks van te zeggen en als we dit doen is het gelijk racisme, wij worden langzamerhand onder de voet gelopen door die gasten omdat we het niet tegen kunnen houden, ik woon in een nieuwbouwflat maar de rest hierzo is nog oud en waar veel allactonen wonen, ouderen zijn hier gekomen en hadden niet het idee om een studie te gaan volgen maar doen geen reet, dit is doorgezet op de jeugd die ook niks doet, hoelang zal dit nog voortduren, ik weet het niet. Het Nederlandse straatbeeld, schaam ik me voor t.o.v de rest van de wereld. Ik geef hele simpele voorbeelden want waarom zou ik er rete lange reacties schrijven>

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...