Jump to content

Hoe denk jij over de aanslag op Noorwegen?


iPodtouch

  

44 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe denk jij over de aanslag.

    • Ja heel erg
      37
    • Nou ja niet zo erg maar leeftoch mee
      4
    • Nee interseert me niet wat daar gebeurt
      3


Recommended Posts

Deze man moet tegen een muurtje gezet worden en dan moeten ze met een Peleton van 100 man op hem los gaan.

Ontopic:

Ik denk niet dat deze man de doodstraf uberhaupt zal krijgen, De meeste landen zijn gewoon mietjes als het om criminelen zoals deze gaat, in Amerika bestaat in sommige landen Staten de doodstraf nog wel maar wat schiet je daar nou mee op. Als hij dood is dan heb je er ook niks meer aan, eerlijk gezegt. Ik ben het opzich wel eens dat hij een flinke behandeling moet krijgen, maar niet zo zwaar dat ie dood gaat. Tegenwoordig is de wereld gewoon een beetje verneukt verpest zeg: Dat treinongeluk in China, Bekende mensen die zichzelf om zeep helpen, En dan nu dit? Het schiet tegenwoordig ook echt niet meer zo op, omdat de politici en de politie bijna geen zak onderneemt. (En dan bedoel niet Commando en andere agenten van dit forumsmile2.gif) Ik zelf vind gewoon dat ze de politici,politie, etc,etc, BLABLABLA, eens flink onderhanden moeten nemen, want dit had toch echt voorkomen kunnen worden denk ik dan zelf.

Mitch, AKA, Tommy.

Nee hij krijgt geen dood straf denk ik voor alle informatie dat is bij hem is.. Ze zeggen dat ze volgend jaar willen werken aan zijn rechtzaak want vanaf volgende jaar is de Max. wat je kunt krijgen in Noorwegen 30 Jaar celstraf. Nu is het max. 21 Jaar celstraf

Ahum sorry dit is geplaatst met een iPhone :$

Bewerkt: door iPodtouch
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 117
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • iPodtouch

    20

  • Jacky-2007

    8

  • Wooods

    7

  • Bassieboy35

    6

De politie onder handen nemen. Dat vind ik persoonlijk weer een uitspraak van niks. De politie doet hun werk wat mij betreft goed. Hun krijgen opdracht van de regering om ons als bevolking in gareel te houden en dus ook de politie moet zich gewoon aan de regels houden. Als de politie dit niet zou doen dan werd het een grote bende op straat. Daarnaast kunnen sommige dingen misschien wel beter. Dat zal ik zelf nooit ontkennen, maar een aanslag als dit kan je niet voorkomen. Je kan niet continu iedereen in de gaten houden.

Ik vind de aanslag gewoon erg, maar iets in het hele verhaal zegt mij ook dat mensen niet naar elkaar luisteren. Wat je ook zegt of doet. Ze zullen simpelweg niet naar je luisteren. Sommige mensen zoals deze gozer zag geen andere oplossing dan 80+ mensen om het leven te brengen. Dit is natuurlijk niet correct en niet goed te praten, maar ieder mens heeft ze eigen opvatting helaas en sommige mensen spelen dus ook voor eigen rechter. Het is nooit goed te praten wat deze man heeft gedaan en ook zal hij hiervoor ongetwijfeld een straf gaan krijgen. Ook de uitslag van de straf zal weer zorgen voor een nieuwe discussie omdat simpelweg sommige mensen het er hoe dan ook niet mee eens zijn. Ook hier kan ik me wat bij voorstellen denk aan (levenslang) terwijl er mensen zijn die hun kind bij dit drama hebben verloren. Deze zien zo'n figuur liever van de wereld verdwijnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik klinkt misschien raar maar toch vind ik deze man een 'held', een revolutie willen starten, ons willen waarschuwen voor de toekomst, en geloov me, dit gaat gebeuren, 21 jaar vind ik veel en kan steeds met +5 jaar worden verhoogd maar wat hij wilde doen is gedeeltelijk gelukt. Ons waarschuwen en dit moeten we serieus nemen, doen we dat niet dan zijn de gevolgen niet te ovezien.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik klinkt misschien raar maar toch vind ik deze man een 'held', een revolutie willen starten, ons willen waarschuwen voor de toekomst, en geloov me, dit gaat gebeuren, 21 jaar vind ik veel en kan steeds met +5 jaar worden verhoogd maar wat hij wilde doen is gedeeltelijk gelukt. Ons waarschuwen en dit moeten we serieus nemen, doen we dat niet dan zijn de gevolgen niet te ovezien.

Om nou gelijk te zeggen dat deze man een held is? Absoluut niet. Een revolutie kan je ook op een heel andere manier beginnen en hierbij hoef je geen ''onschuldige'' kinderen te doden om dit soort dingen duidelijk te maken. Dat er serieuzer naar mensen geluisterd moet worden ben ik het wel mee eens!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik klinkt misschien raar maar toch vind ik deze man een 'held', een revolutie willen starten, ons willen waarschuwen voor de toekomst, en geloov me, dit gaat gebeuren, 21 jaar vind ik veel en kan steeds met +5 jaar worden verhoogd maar wat hij wilde doen is gedeeltelijk gelukt. Ons waarschuwen en dit moeten we serieus nemen, doen we dat niet dan zijn de gevolgen niet te ovezien.

Zieke geesten zijn hier op het forum. :{

Zal ik ff jou neefje doodschieten kijken hoe jij dan praat Mr hij is een held :N

Sorry voor dit hoor...

Bewerkt: door iPodtouch
Link to comment
Delen op andere websites

Zieke geesten zijn hier op het forum. :{

Zal ik ff jou neefje doodschieten kijken hoe jij dan praat Mr hij is een held :N

Sorry voor dit hoor...

Deze reactie lijkt me volkomen begrijpbaar. Er zijn hierbij veel mensen om het leven gekomen en denk dat meerdere mensen er wel zo over denken. Zoals ik zelf ook al zeg. Deze man is alles behalve een Held. Juist door dit soort dingen kunnen andere mensen gaan denken dat als hun zoiets doen ze ook worden gezien als een ''held'' ik zou dus ook zeggen pas op met wat je zegt wat betreft deze gevoelige onderwerpen.. en denk a.u.b na voordat je iets zoals dit zegt. Onderbouw je mening en kom dan met een hele grote post, maar held? totaal niet...

Link to comment
Delen op andere websites

@Sa_bulldog Bedankt voor het gezondverstand. Wat hij betreft is zijn niveau net zo laag als die van de mensen die dit flikte. Maar ja hier op ga ik niet meer in. Ik laat iedereen in z'n normen en waarden Dit was zijn Meinig alleen Ben ik er niet mee eens ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Zieke geesten zijn hier op het forum. :{

Zal ik ff jou neefje doodschieten kijken hoe jij dan praat Mr hij is een held :N

Sorry voor dit hoor...

Deze reactie lijkt me volkomen begrijpbaar. Er zijn hierbij veel mensen om het leven gekomen en denk dat meerdere mensen er wel zo over denken. Zoals ik zelf ook al zeg. Deze man is alles behalve een Held. Juist door dit soort dingen kunnen andere mensen gaan denken dat als hun zoiets doen ze ook worden gezien als een ''held'' ik zou dus ook zeggen pas op met wat je zegt wat betreft deze gevoelige onderwerpen.. en denk a.u.b na voordat je iets zoals dit zegt. Onderbouw je mening en kom dan met een hele grote post, maar held? totaal niet...

Ik onderbouw me menig prima maar je moet snappen t hij wilde bereiken,

Link to comment
Delen op andere websites

Ik klinkt misschien raar maar toch vind ik deze man een 'held', een revolutie willen starten, ons willen waarschuwen voor de toekomst, en geloov me, dit gaat gebeuren, 21 jaar vind ik veel en kan steeds met +5 jaar worden verhoogd maar wat hij wilde doen is gedeeltelijk gelukt. Ons waarschuwen en dit moeten we serieus nemen, doen we dat niet dan zijn de gevolgen niet te ovezien.

Gast, je lult poep. Ten eerste snap ik niet wat je allemaal brabbelt, zet eens een fatsoenlijke Nederlandse tekst neer zodat ik het wat beter kan begrijpen. Ten tweede, een held vermoord geen tientallen 'ontschuldige' (Lees heel goed het woord tussen de aanhalingstekens!!!) jongeren. Waarom zou hij een bom tot ontploffing brengen bij het regeringsgebouw? Om ons te waarschuwen? Dat kan ook met woorden, niet met dit soort laffe acties.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik klinkt misschien raar maar toch vind ik deze man een 'held', een revolutie willen starten, ons willen waarschuwen voor de toekomst, en geloov me, dit gaat gebeuren, 21 jaar vind ik veel en kan steeds met +5 jaar worden verhoogd maar wat hij wilde doen is gedeeltelijk gelukt. Ons waarschuwen en dit moeten we serieus nemen, doen we dat niet dan zijn de gevolgen niet te ovezien.

Gast, je lult poep. Ten eerste snap ik niet wat je allemaal brabbelt, zet eens een fatsoenlijke Nederlandse tekst neer zodat ik het wat beter kan begrijpen. Ten tweede, een held vermoord geen tientallen 'ontschuldige' (Lees heel goed het woord tussen de aanhalingstekens!!!) jongeren. Waarom zou hij een bom tot ontploffing brengen bij het regeringsgebouw? Om ons te waarschuwen? Dat kan ook met woorden, niet met dit soort laffe acties.

De heilige man heeft gesproken _O_

Bewerkt: door iPodtouch
Link to comment
Delen op andere websites

Ik klinkt misschien raar maar toch vind ik deze man een 'held', een revolutie willen starten, ons willen waarschuwen voor de toekomst, en geloov me, dit gaat gebeuren, 21 jaar vind ik veel en kan steeds met +5 jaar worden verhoogd maar wat hij wilde doen is gedeeltelijk gelukt. Ons waarschuwen en dit moeten we serieus nemen, doen we dat niet dan zijn de gevolgen niet te ovezien.

Gast, je lult poep. Ten eerste snap ik niet wat je allemaal brabbelt, zet eens een fatsoenlijke Nederlandse tekst neer zodat ik het wat beter kan begrijpen. Ten tweede, een held vermoord geen tientallen 'ontschuldige' (Lees heel goed het woord tussen de aanhalingstekens!!!) jongeren. Waarom zou hij een bom tot ontploffing brengen bij het regeringsgebouw? Om ons te waarschuwen? Dat kan ook met woorden, niet met dit soort laffe acties.

Lul ik poep, ik schrijf toch echt goed nederlands. Snap je mijn standpunt wel, de allachtonen nemen drastisch toe maar daar durven we niks van te zeggen, 1 man doet dit wel, PVV. Alleen deze worden niet serieus genomen door veel mensen omdat veel mensen niet in aanraking komen me de problemen die deze allachtonen veroorzaken. Geen NORMEN & WAARDEN meer tonen.

Met woorden bereik je als buitenstander niks, zelfs de PVV wordt niet serieus genomen. Ik weet niet waar jij woont, zeker een hutje op de hei dus ga niet lullen als je er niks vanaf weet.

Ik klinkt misschien raar maar toch vind ik deze man een 'held', een revolutie willen starten, ons willen waarschuwen voor de toekomst, en geloov me, dit gaat gebeuren, 21 jaar vind ik veel en kan steeds met +5 jaar worden verhoogd maar wat hij wilde doen is gedeeltelijk gelukt. Ons waarschuwen en dit moeten we serieus nemen, doen we dat niet dan zijn de gevolgen niet te ovezien.

Gast, je lult poep. Ten eerste snap ik niet wat je allemaal brabbelt, zet eens een fatsoenlijke Nederlandse tekst neer zodat ik het wat beter kan begrijpen. Ten tweede, een held vermoord geen tientallen 'ontschuldige' (Lees heel goed het woord tussen de aanhalingstekens!!!) jongeren. Waarom zou hij een bom tot ontploffing brengen bij het regeringsgebouw? Om ons te waarschuwen? Dat kan ook met woorden, niet met dit soort laffe acties.

De heilige man heeft gesproken _O_

Toppie gozer, je zult je nog wel eens over het hoofd krabben in de toekomst. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Lul ik poep, ik schrijf toch echt goed nederlands.

Uhm nee, de zinsopbouw is niet al te goed en er ontbreekt hier en daar interpunctie.

Snap je mijn standpunt wel, de allachtonen nemen drastisch toe maar daar durven we niks van te zeggen, 1 man doet dit wel, PVV. Alleen deze worden niet serieus genomen door veel mensen omdat veel mensen niet in aanraking komen me de problemen die deze allachtonen veroorzaken. Geen NORMEN & WAARDEN meer tonen.

Met woorden bereik je als buitenstander niks, zelfs de PVV wordt niet serieus genomen. Ik weet niet waar jij woont, zeker een hutje op de hei dus ga niet lullen als je er niks vanaf weet.

Ten eerste is de PVV geen man maar een partij dat wel degelijk serieus word genomen met 24 zetels in de laatste Tweede Kamerverkiezingen. Ten tweede vind jij dus dat er met bloedvergiet actie ondernomen moet worden om problemen aan te pakken? Ten derde zijn niet alle allochtonen het probleem, alleen schuif jij ze op één hoop en dat moet je niet doen. Er zitten wat probleemjeugd bij, maar dat wilt niets zeggen dat daar ook geen Nederlandsers bijzitten. Ten slotte woon ik in een gebied met vele allochtonengroepen, dus ik weet wel degelijk hier iets van af

Link to comment
Delen op andere websites

Ietswat pijnlijk nieuws: Door de aankoop van chemicaliën kwam Brevik in maart al in beeld bij de Noorse geheime dienst. Dit omdat zij de Pool bij wie hij het inkocht al in de gaten hielden. Omdat de aankoop verder legaal was, heeft men er verder geen aandacht aan geschonken.

Positief nieuws: Het aantal doden is naar beneden bijgesteld, van 93 naar 76 (Oslo en Utoya samen)

Bron:AD.nl

Ik moet zeggen Wooods, dat ik jouw uitspraken tamelijk verontrustend vind: Jij rechtvaardigt het feit dat iemand tientallen jongeren afslacht om een "punt" te maken. Ik weet natuurlijk niet wat jou ervaringen zijn met betrekking tot allochtonen en wat de reden is dat jij er zo over denkt. Ikzelf woon in de Utrechtse wijk Zuilen. We hebben hier zeer veel allochtonen, waarvan slechts een klein gedeelte dingen doet die niet door de beugel kunnen. Ook vanuit mijn werk bij de politie kom ik zeer veel in aanraking met allochtonen, maar het zijn veelal dezelfde die steeds in de picture komen. Het overgrote deel zorgt totaal niet voor overlast. Soms denk ik ook wel dat men strenger moet optreden, maar wat Brevik heeft gedaan vind ik verschrikkelijk (Net als Wilders trouwens)

Link to comment
Delen op andere websites

(...) Snap je mijn standpunt wel, de allachtonen nemen drastisch toe maar daar durven we niks van te zeggen, 1 man doet dit wel, PVV. Alleen deze worden niet serieus genomen door veel mensen omdat veel mensen niet in aanraking komen me de problemen die deze allachtonen veroorzaken.

De PVV is niet één man. De PVV is een politieke partij die denkt door hard te schreeuwen heel ver te komen. Net zoals al zijn voorgangers zal de PVV nog veel verder vallen dan dat ze ooit is opgeklommen, dat komt nog wel. Denk maar aan Pim en Jan, die gingen hem voor. Een partij als de PVV is heel gezond als oppositie-partij, maar wanneer het eenmaal op daadwerkelijk regeren aankomt zal de PVV niet thuis geven en niet weten wat te doen. Dan krijg je een soort Chavez-achtig bestuur waar geen hond beter van wordt.

Ik moet zeggen dat ik echt een beetje zat te knipperen met mijn ogen toen ik je reactie las, even ben weggelopen, een sigaret ben gaan roken, en toen ik weer gekalmeerd was, pas begon aan deze reactie. Hoe haal je het in botte, kleine koppie. Een broekie van 17 die denkt dat hij alles weet, dat hij de wereld kent. Kom nou. Waar is nou je standpunt? Enerzijds zeg je dat we worden "overspoeld" in Europa door moslims, (Je noemt ze allochtonen, maar ik weet zeker dat je daarmee niet je uit Duitsland afkomstige plaatsgenoot bedoeld) het lijkt me dat dat dan iedereen wel zou zijn opgevallen. Anderzijds stel je dat de PVV niet 100% van de stemmen heeft gehad omdat veel mensen niet in aanraking komen met moslims. Voel je je eigen tegenstrijdige gewauwel wel aan? Bekijk je je eigen mening weleens kritisch? Als we in een door moslims overstelpt land zouden wonen, dan zou ik er volgens jou ook last van hebben, toch? Maar ik heb geen geldende mening, want ik kom er niet mee in aanraking...? Maar we zijn er toch door overspoeld...? WTF :?

Geen NORMEN & WAARDEN meer tonen.

Jij hebt het hier niet over normen en waarden, waar jij op doelt is respect hebben. Newsflash: Respect dwing je niet af, dat moet je verdienen. Zoals jij je bijvoorbeeld opstelt in dit topic, verdien je geen enkel respect, alleen maar afgunst. Ik begrijp best dat je op je 17e nog even even lekker tegen heilige huisjes aan wil schoppen, maar je hebt hier een stenen huisje getroffen wat je echt niet omver zal krijgen.

Daarbij, het is allochtoon, niet allachtoon. Ik begrijp de subtiele, maar niet bewust geplaatste verwijzing naar Allah, maar die heb je dus niet helemaal goed begrepen.

Met woorden bereik je als buitenstander niks, zelfs de PVV wordt niet serieus genomen. Ik weet niet waar jij woont, zeker een hutje op de hei dus ga niet lullen als je er niks vanaf weet.

Het is klinkklare onzin dat de PVV niet serieus wordt genomen. Denk er goed aan dat heel politiek Den Haag sinds de opkomst heel erg druk bezig is met deze partij. Geert Wilders en zijn elftal criminelen zijn zo ontzettend handig in het manipuleren van de "domme jongen", de simpele arbeider, dat er massa's mensen in zijn geschreeuw trappen, zijn beloftes geloven en er daadwerkelijk in geloven dat het met Geert aan het roer ineens een blank, prachtig Nederland gaat worden. Partijen die wel intelligente mensen aan boord hebben die niet met een fascistische bril naar 's Neerlands burgerbevolking kijken, zijn als de dood dat het Geert en zijn "kampf" gaat lukken om nog een keer die kiezers op sleeptouw te nemen.

Misschien zou je eens je een beetje moeten gaan verdiepen in de geschiedenis van de wereld. Misschien moet je eens beseffen dat een Boerka-verbod in Nederland mesjogge is, omdat er amper tweehonderd vrouwen met zo'n ding rondlopen in Nederland. Misschien zou je eens moeten bedenken wat er met de tonnen had kunnen worden gedaan die nu zijn besteed in Den Haag om tig debatten over diezelfde tweehonderd vrouwen te voeren. Misschien had je je kunnen beseffen dat dit geld gewoon het onderwijs in gepompt had kunnen worden. Misschien zou je je eens moeten beseffen dat het verbieden van de Koran geen reet te maken heeft met de extremisten die Al-Qaida heeft rondlopen. Misschien moet je je eens beseffen dat Dhr. Wilders aan een soort van Amerika-fetisj lijdt met zijn stadscommando's en dierenpolitie. Die knuppel kijkt teveel naar Discovery Channel en National Geographic, en denkt gelijk dat alles wat in Amerika zo werkt, hier dan ook maar zo moet werken. Weer twee nutteloze debatten erbij. Misschien zou je er eens bij na moeten denken, dat ook die debatten onze staat tonnen aan belastinggeld hebben gekost. Misschien zou je je eens moeten beseffen dat het geschop, gerui, ge-etter en gezeik van de heer Wilders ons nu al in de afgelopen jaren miljoenen euro's heeft gekost als land. Dat deze miljoenen, als Dhr. Wilders nooit was opgestaan en zijn mond dicht had gehouden, deze miljoenen nu besteed zouden zijn aan betere doelen waar we in deze maatschappij wel wat aan hebben: Onderzoek naar betere integratiemethoden voor Marokkaanse jongeren bijvoorbeeld, want dat is een probleem, daar moeten we wat aan doen. Daar moesten we al iets mee zo'n vier jaar geleden, en dat stond ook op het punt om te gebeuren, maar helaas, daar was Wilders en daar ging de tijd en energie ineens allemaal aan op. Het nadeel van democratie en bureaucratie.

Misschien zou het je goed doen om je mond dicht te houden totdat je echt een mening hebt die je kan onderbouwen. Misschien zou je je eens moeten beseffen dat een zeventienjarig snotjochie de wijsheid niet in pacht heeft, ook al denken ze allemaal dat dat wel zo is. Misschien zou je eens naar je eigen gedrag moeten kijken voordat je over een ander loopt te zeiken. Misschien zou je eens moeten gaan inzien dat de media, die zich alles behalve objectief opstellen, er juist de reden van zijn dat de PVV zo groot is geworden, al leef jij nog in de naïeve veronderstelling dat dat niet zo is. Jij denkt nog steeds dat al die negatieve artikelen er de schuld van zijn dat de PVV geen 100 zetels heeft gehaald. Jij ziet niet in dat juist door die constante negatieve publiciteit de PVV continue in beeld is gebleven. En dat dat de reden is waardoor jij wel een beeld hebt van de PVV, maar geen flauw benul van de programma's of mening van andere partijen. Je mag de media wel dankbaar zijn, want juist door dat gezever is de PVV zo groot geworden. De grote media tegenwoordig vormen één groot rechts kamp, die totaal geen besef meer hebben in hoeverre ze de maatschappij lopen te verpesten. Die vuilakken van SBS6 en de Telegraaf voorop.

Terug ontopic, de actie van de kerel waar het in dit topic over gaat is op geen enkele grond te bestempelen als een heldendaad. Het mag gewoon in het rijtje van de andere terroristen. Het maakt geen reet uit of een extremist nu moslim, afrikaan, Nederlands-Indiër, christelijke, Ier, Duitser, Amerikaan, Nigeriaan of fietspomp is: Het is allemaal het tuig van de maatschappij en blijkbaar bereiken ze hun doel; een hoop ellende trappen waarbij een hele hoop onschuldige mensen het slachtoffer worden, en hierdoor complete volksstammen tegen elkaar in het harnas jagen. Bazinga.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...