Jump to content

Hoe denk jij over de aanslag op Noorwegen?


iPodtouch

  

44 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe denk jij over de aanslag.

    • Ja heel erg
      37
    • Nou ja niet zo erg maar leeftoch mee
      4
    • Nee interseert me niet wat daar gebeurt
      3


Recommended Posts

Dat ben ik met je eens Dutchy. Daarom bedoelde ik ook duidelijk te maken dat in dit soort situaties het niet zoveel uitgemeten hoeft te worden, omdat het een eenmalige actie is geweest. Maar bij langlopende burgeroorlogen bijvoorbeeld, of zoals de situatie in Libië, daarvan vind ik wel dat we daar meer gestructureerd van op de hoogte moeten (kunnen) zijn.

Dit kan trouwens wel op een andere manier. Zoals nu.nl tegenwoordig over dit soort situaties de berichtgeving daarover laat samenkomen in een "special", waarbij je er dus niet "verplicht" tegenaan zit te kijken, maar alleen op eigen beweging, vind ik een gezond initiatief.

Mooi nieuws vandaag hierover op de radio trouwens: De Arbeiderspartij (waar de kinderen waarop de aanslag is gepleegd bij horen) is gestegen in de Noorse peilingen. De rechtse partij waar Anders fanatiek aanhanger van is daar in tegen is nogal gezakt in de peilingen. Een averechts effect, heel gezonde ontwikkeling. :Y

@ Hieronder: Conspiracy theorists are still alive.. :7 ....

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 117
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • iPodtouch

    20

  • Jacky-2007

    8

  • Wooods

    7

  • Bassieboy35

    6

Hoe denken jullie erover. En wie zal verantwoordelijk zijn voor deze bloederige daden. Al-Qaida of iemand anders.

Sorry, maar als er ergens een aanslag gebeurt zonder vaste bewijzen - of wat dan ook - is het gelijk: "Ja hoor het was de Al-Qaida weer!" Kunnen jullie nooit eens beseffen dat misschien de overheid er iets mee te maken heeft?

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe denken jullie erover. En wie zal verantwoordelijk zijn voor deze bloederige daden. Al-Qaida of iemand anders.

Sorry, maar als er ergens een aanslag gebeurt zonder vaste bewijzen - of wat dan ook - is het gelijk: "Ja hoor het was de Al-Qaida weer!" Kunnen jullie nooit eens beseffen dat misschien de overheid er iets mee te maken heeft?

Misschien wel, maar misschien ook niet.

Eerste waar sommige naar verwijzen, is dat misschien de overheid het heeft gedaan.

Misschien is het wel logisch dat mensen als eerste naar Al-Qaida kijken, als je al ziet wat die baardapen al gedaan hebben.

Misschien ook niet, want misschien is Al-Qaida niks en is het allemaal een grote complot.

Link to comment
Delen op andere websites

1. ABB heeft 69 mensen in koelen bloede afgemaakt met een zo hoog mogelijke efficientie, door ze persoonlijk één voor een te executeren aan de hand van weinig kogels.

2. ABB heeft voor een evenement met veel kinderen en jongeren gekozen op een geïsoleerde plaats.

3. ABB heeft alles voorbereid in detail. Hoe die op het eiland kwam, de route die hij zou afleggen en de methode om mensen dood te maken.

4. ABB heeft na de initiële slachting (gebruikmakend van dum-dum kogels die vreselijke verwondingen veroorzaken en veelal gewoon zorgen dat je uiteen spat) het eiland afgelopen om nog individuele verstoppers te vermoorden.

Overtuig mij en vooral jezelf nu dat ABB geen verschrikkeling is en dat al de commotie rondom hem onterecht is.

De onderbreking van het nieuws was een noodzaak. Enkele minuten nadat de bom in Oslo ontplofte bij een regeringsgebouw kwam er berichtgeving. Omdat Noorwegen een Europees land is, is er redelijk vermoeden dat mogelijk meerdere Europese steden worden aangevallen. Nadat is vastgesteld dat alles het werk van een maniak was, werd er na een dag niet meer zoveel over verteld. Niet meer dan een gemiddeld incident met 50+ doden in Europa.

Dat ABB al het nieuws overneemt is onterecht. Je mag zelf je nieuws filteren, niemand zit het door je strot te rammen. Ik heb bar weinig van Amy Winehouse haar dood meegekregen. Ik wilde dat ook niet. Als het jou niet boeit dat er meer dan 50 kinderen doodgeschoten zijn toen ze voor iemand aan het bidden waren voor hun leven, dan kun je dat ook omzeilen. Het meeste gedetaillieerde nieuws komt binnen via het internet. Op Nu.nl waren er talloze andere artikelen te lezen. Op radio was gewoon muziek te horen. Op TV waren commerciële zenders gewoon normaal doorgegaan met hun programmas. In het nieuws was het gewoon een wat groter bullettin, maar zijn zeker andere zaken niet weggedrukt. Als jij je irriteert aan de aandacht die ABB krijgt zou ik heel snel naar je menselijkheid en normen en waarden gaan kijken.

tl;dr

stelletje egoïsten. iedereen. iedereen op deze vertyfde aardkloot. Niemand stelt zijn vrijheid op prijs.

(dit is algemeen gericht aan ieder persoon op aarde die zich druk maakt om nieuwsberichtgeving die in een betrekkelijk vrij land leeft waar geen noodsituaties zich voordoen. Je kunt gewoon verderzappen)

Link to comment
Delen op andere websites

tja, wat moet ik er van zeggen... het had overal kunnen gebeuren

RIP voor de slachtoffers...

-----

Hoe denken jullie erover. En wie zal verantwoordelijk zijn voor deze bloederige daden. Al-Qaida of iemand anders.

Sorry, maar als er ergens een aanslag gebeurt zonder vaste bewijzen - of wat dan ook - is het gelijk: "Ja hoor het was de Al-Qaida weer!" Kunnen jullie nooit eens beseffen dat misschien de overheid er iets mee te maken heeft?

Misschien wel, maar misschien ook niet.

Eerste waar sommige naar verwijzen, is dat misschien de overheid het heeft gedaan.

Misschien is het wel logisch dat mensen als eerste naar Al-Qaida kijken, als je al ziet wat die baardapen al gedaan hebben.

Misschien ook niet, want misschien is Al-Qaida niks en is het allemaal een grote complot.

de reden waarom men al snel roept " het is Al-Qaida ", is niet omdat de overheid dat denkt ( gelukkig niet ), maar simpelweg omdat het 1. vaak in de media komt en 2. omdat er soort gelijke aanslagen door Al-Qaida zijn gepleegt.

Bewerkt: door commando
Link to comment
Delen op andere websites

de reden waarom men al snel roept " het is Al-Qaida ", is niet omdat de overheid dat denkt ( gelukkig niet ), maar simpelweg omdat het 1. vaak in de media komt en 2. omdat er soort gelijke aanslagen door Al-Qaida zijn gepleegt.

Wat wij met de overheid bedoelde, is hetzelfde wat je hoort over 9/11.

Dat er theorieën rond gaan dat de Amerikaanse overheid er zelf achter zit, voor bepaalde redenen.

Maar dat tweede zei ik al :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe denken jullie erover. En wie zal verantwoordelijk zijn voor deze bloederige daden. Al-Qaida of iemand anders.

Sorry, maar als er ergens een aanslag gebeurt zonder vaste bewijzen - of wat dan ook - is het gelijk: "Ja hoor het was de Al-Qaida weer!" Kunnen jullie nooit eens beseffen dat misschien de overheid er iets mee te maken heeft?

Ha, gesellig, je bent er weer. Durf je nogwel het internet op? de overheid houd je in de gaten en misschien ligt er morgen een verdacht pakketje bij de buurman op de deurmat! Ik zou snel naar Afghanistan vluchten, daar ben je veilig.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe denken jullie erover. En wie zal verantwoordelijk zijn voor deze bloederige daden. Al-Qaida of iemand anders.

Sorry, maar als er ergens een aanslag gebeurt zonder vaste bewijzen - of wat dan ook - is het gelijk: "Ja hoor het was de Al-Qaida weer!" Kunnen jullie nooit eens beseffen dat misschien de overheid er iets mee te maken heeft?

Ha, gesellig, je bent er weer. Durf je nogwel het internet op? de overheid houd je in de gaten en misschien ligt er morgen een verdacht pakketje bij de buurman op de deurmat! Ik zou snel naar Afghanistan vluchten, daar ben je veilig.

Ik begrijp je niet?

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe denken jullie erover. En wie zal verantwoordelijk zijn voor deze bloederige daden. Al-Qaida of iemand anders.

Sorry, maar als er ergens een aanslag gebeurt zonder vaste bewijzen - of wat dan ook - is het gelijk: "Ja hoor het was de Al-Qaida weer!" Kunnen jullie nooit eens beseffen dat misschien de overheid er iets mee te maken heeft?

Ha, gesellig, je bent er weer. Durf je nogwel het internet op? de overheid houd je in de gaten en misschien ligt er morgen een verdacht pakketje bij de buurman op de deurmat! Ik zou snel naar Afghanistan vluchten, daar ben je veilig.

Ik begrijp je niet?

Je kan overal wel een consipracy theorie over verzinnen, maar het enigste waar het (IMO) tot leid is dat je gestoord raakt. En dan vraag ik bij deze aanslag welk motief de regering dan wel niet had? Als we dan toch bezig zijn, welk motief hadden ze bij 9/11? En Pearl Harbor, hier zat de regering zelf ookwel achter. Vergeten we ook Hiroshima en Nagasaki? Neuh, dit deed de Japanse overheid natuurlijk ook zelf!

Bewerkt: door flippie13
Link to comment
Delen op andere websites

Hoe denken jullie erover. En wie zal verantwoordelijk zijn voor deze bloederige daden. Al-Qaida of iemand anders.

Sorry, maar als er ergens een aanslag gebeurt zonder vaste bewijzen - of wat dan ook - is het gelijk: "Ja hoor het was de Al-Qaida weer!" Kunnen jullie nooit eens beseffen dat misschien de overheid er iets mee te maken heeft?

Ha, gesellig, je bent er weer. Durf je nogwel het internet op? de overheid houd je in de gaten en misschien ligt er morgen een verdacht pakketje bij de buurman op de deurmat! Ik zou snel naar Afghanistan vluchten, daar ben je veilig.

Ik begrijp je niet?

Je kan overal wel een consipracy theorie over verzinnen, maar het enigste waar het (IMO) tot leid is dat je gestoord raakt. En dan vraag ik bij deze aanslag welk motief de regering dan wel niet had? Als we dan toch bezig zijn, welk motief hadden ze bij 9/11? En Pearl Harbor, hier zat de regering zelf ookwel achter. Vergeten we ook Hiroshima en Nagasaki? Neuh, dit deed de Japanse overheid natuurlijk ook zelf!

Met 9/11 zijn er veel bewijzen dat de overheid er achter zit, maar de media houd alles geheim, en Nagasaki, Pearl Harbor etc. was oorlog. Geen logica?

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe denken jullie erover. En wie zal verantwoordelijk zijn voor deze bloederige daden. Al-Qaida of iemand anders.

Sorry, maar als er ergens een aanslag gebeurt zonder vaste bewijzen - of wat dan ook - is het gelijk: "Ja hoor het was de Al-Qaida weer!" Kunnen jullie nooit eens beseffen dat misschien de overheid er iets mee te maken heeft?

Ha, gesellig, je bent er weer. Durf je nogwel het internet op? de overheid houd je in de gaten en misschien ligt er morgen een verdacht pakketje bij de buurman op de deurmat! Ik zou snel naar Afghanistan vluchten, daar ben je veilig.

Ik begrijp je niet?

Je kan overal wel een consipracy theorie over verzinnen, maar het enigste waar het (IMO) tot leid is dat je gestoord raakt. En dan vraag ik bij deze aanslag welk motief de regering dan wel niet had? Als we dan toch bezig zijn, welk motief hadden ze bij 9/11? En Pearl Harbor, hier zat de regering zelf ookwel achter. Vergeten we ook Hiroshima en Nagasaki? Neuh, dit deed de Japanse overheid natuurlijk ook zelf!

Met 9/11 zijn er veel bewijzen dat de overheid er achter zit, maar de media houd alles geheim, en Nagasaki, Pearl Harbor etc. was oorlog. Geen logica?

Nee.

Link to comment
Delen op andere websites

Youtube weet het antwoord. Als je zoekt op "9/11 Conspiracy" krijg je dit soort video's aanbevolen rechts in beeld:

'nuff said.

Ik geloof niet in al die onzin-verhalen eerlijk gezegd. Over die "plofjes" en al die ongein meer. Weet jij een gebouw van die omvang in de geschiedenis van welk-land-dan-ook die is neergehaald door demolition experts? Er is geen enkel vergelijkingsmateriaal. Hoe reageert een gas- en elektranet in een enorme wolkenkrabber als dit wanneer je er een vliegtuig met meer dan honderd kilometer per uur in boort? Geen idee. Voordat er überhaupt een vergelijking wordt gedaan, moet je vergelijkingsmateriaal hebben..

Los van het afdwalen van het onderwerp: Natuurlijk is de moslim wereld je eerste gedachte, tenslotte zorgt de media er wereldwijd voor dat we daar als de dood voor zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Gebouwen storten niet in van beneden naar boven met kleine plofjes om elke 5 verdiepingen als ze door een Boeing 747-400 zijn geraakt.

Want er zijn al zooooveeel gebouwen geweest die zijn ingestort omdat een Boeing 747-400 met kerosine en al d'r in vloog. Top argumentatie dit overigens, als je nog een youtube filmpje van 1 uur lang erbij plaatst zal ik het al niet meer kunnen ontkrachten. pfooeee.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...