Jump to content

Hoe denk jij over de aanslag op Noorwegen?


iPodtouch

  

44 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe denk jij over de aanslag.

    • Ja heel erg
      37
    • Nou ja niet zo erg maar leeftoch mee
      4
    • Nee interseert me niet wat daar gebeurt
      3


Recommended Posts

De overheid heeft helemaal niets met 9/11 te maken. Het waren de aliëns. De aliens nemen wraak omdat wij ons niet bij de Scientologykerk aansluiten. Jullie snappen er helemaal niets van. Of het was gewoon het vliegende spaghettimonster. :) Pastafari FTW!

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 117
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • iPodtouch

    20

  • Jacky-2007

    8

  • Wooods

    7

  • Bassieboy35

    6

De overheid heeft helemaal niets met 9/11 te maken. Het waren de aliëns. De aliens nemen wraak omdat wij ons niet bij de Scientologykerk aansluiten. Jullie snappen er helemaal niets van. Of het was gewoon het vliegende spaghettimonster. :) Pastafari FTW!

Ik vroeg me altijd al af of ie bestond, maar het is dus waar :O

Maar dat is mijn nieuwe geloof, die hebben het zeker niet mis!

Aangezien ze in 2005 zijn begonnen, zijn de scheppingsverhalen recent en dus erg geloofbaar :D

Jezus, ik moet echt kappen met nachtbraken en op tijd slapen voordat ik dit ook nog echt ga geloven :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

Ja ik vind het best erg wat er gebeurd is, gecondoleerd trouwens.

Vooral de foto's van die mensen en de naslag was schokkend. :cry:

Het beste wat ze kunnen doen is die man geïsoleerde opsluiting geven zonder veel contact met te buitenwereld, en annoniemiteit. Dat is het ergste wat zo'n persoon vindt.

Natuurlijk leef ik mee met alle nabestaande van deze zeer tragische gebeurtenis.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja ik vind het best erg wat er gebeurd is, gecondoleerd trouwens.

Vooral de foto's van die mensen en de naslag was schokkend. :cry:

Het beste wat ze kunnen doen is die man geïsoleerde opsluiting geven zonder veel contact met te buitenwereld, en annoniemiteit. Dat is het ergste wat zo'n persoon vindt.

Natuurlijk leef ik mee met alle nabestaande van deze zeer tragische gebeurtenis.

Opsluiten in een cel met allerlij soorten mensen die hij haat.

Leuk trouwens, dat veel mensen hier zwart/wit zien. Niks geen verschillende niveaus van twijfel tot zekerheid door argumentatie, alleen BAM, het één of het ander. Wordt een leuke eeuw in Nederland met mensen zoals jullie.

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Leuk trouwens, dat veel mensen hier zwart/wit zien. Niks geen verschillende niveaus van twijfel tot zekerheid door argumentatie, alleen BAM, het één of het ander. Wordt een leuke eeuw in Nederland met mensen zoals jullie.

Mensen in hokjes stoppen door ze allemaal te scharen onder mensen zoals jullie, dat is zwart-wit denken.

De onderbreking van het nieuws was een noodzaak. Enkele minuten nadat de bom in Oslo ontplofte bij een regeringsgebouw kwam er berichtgeving.

Wat is de noodzaak van het onderbreken van de normale programmering, op het moment dat men enkel nog weet dat er een bom in Oslo is ontploft? Er was nog niets bekend over eventuele doden of andere schade, dus wat valt er op zo'n moment meer te vertellen dan dat er een bom is ontploft? Niets.

Omdat Noorwegen een Europees land is, is er redelijk vermoeden dat mogelijk meerdere Europese steden worden aangevallen.

Waar baseer je dat op? Mijns inziens concludeer je nu veel te makkelijk dat meerdere Europese steden mogelijk zouden worden aangevallen. Ik kan me namelijk niet herinneren dat zoiets eerder is gebeurd, en dus kun je niet zeggen dat er een redelijk vermoeden is dat meerdere Europese steden bedreigd worden. Na 9/11 werd overal ook ineens extra beveiligd, maar duurde het toch een aantal jaar voordat Madrid en Londen aan de beurt waren. Je conclusie is dus nergens op gebaseerd.

Als jij je irriteert aan de aandacht die ABB krijgt zou ik heel snel naar je menselijkheid en normen en waarden gaan kijken.

Wat een nonsens. Dat ik me irriteer aan het feit dat twee dagen na de gebeurtenis ABB nog steeds het nieuws domineert, betekent dat ik 'vreemde' normen en waarden heb? En dat ik geen menselijkheid heb? Hoe kom je erbij om zoiets te concluderen? Natuurlijk is het verschrikkelijk wat Anders Breivik heeft gedaan, maar er is niets mis mee om het nieuwsfeit voor kennisgeving aan te nemen en door te willen met de dingen die me veel meer interesseren. Ja, zoiets gebeurd, en dat is erg, maar je doet er niks aan, en ik kan er ook helemaal niks mee. Klaar, meer heb ik er niet mee. Dat heeft niets met normen en waarden te maken.

stelletje egoïsten. iedereen. iedereen op deze vertyfde aardkloot. Niemand stelt zijn vrijheid op prijs.

(dit is algemeen gericht aan ieder persoon op aarde die zich druk maakt om nieuwsberichtgeving die in een betrekkelijk vrij land leeft waar geen noodsituaties zich voordoen. Je kunt gewoon verderzappen)

Nogmaals: je ergert je aan mensen met een, volgens jou, kortzichtige mening, maar gaat zelf dit soort dingen roepen? Erg kansloos als je het mij vraagt.

Link to comment
Delen op andere websites

Opsluiten in een cel met allerlij soorten mensen die hij haat.

Leuk trouwens, dat veel mensen hier zwart/wit zien. Niks geen verschillende niveaus van twijfel tot zekerheid door argumentatie, alleen BAM, het één of het ander. Wordt een leuke eeuw in Nederland met mensen zoals jullie.

Natuurlijk zal die man een reden hebben gehad voor zijn daden, hij heeft ook een manifest geschreven met uitleg. Maar als je ziet wat hij allemaal heeft aangericht, dan ga ik op dat moment wel zwart-wit denken, ja. Ik gun die man namelijk niets meer.

Als ik je met mijn vorige bericht heb beledigd, mijn excuus, maar ik neem aan dat jij ook wel hoopt dat ie niet meer vrij komt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 8 maanden later...
  • 3 maanden later...

Oh God, ik herinner me nog dat ik die dag op een site die mensen zag die op dat moment al waren vermoord of nog vermist waren. Het voelde zo onwerkelijk, op die foto's stonden echt hele normale mensen en jongeren en zo. Dan ging ik naar hun Facebook-pagina's en die stonden overspoeld van de "RIP" en (bij de mensen die nog vermist waren) "I hope you're okay!!".

Allemaal zagen ze eruit als hele leuke mensen, en dan is het zo moeilijk te bevatten dat die er ineens niet meer waren. Diezelfde ochtend leefden ze allemaal nog.

Breivik had toen ook nog gewoon z'n Facebook-pagina weet ik nog wel, en z'n videos, ook al waren die een paar uur later al weer verwijderd volgens mij. Zag er ook uit als een hele normale (ietwat enge) gast met een Facebook-pagina als ieder ander. Voor het eerst besefte ik die dag dat iedereen een moordenaar en iedereen een slachtoffer kan zijn. :{

Link to comment
Delen op andere websites

Toevallig had ik net de cursus " de eenzame eenling " gevolgd, toen er eentje een aanslag pleegde bij de Batman première.

Wel een van de interessantere cursussen, die ik dit jaar gevolgd heb... Tegenwoordig is dit in het westen de manier waar aanslagen door komen en geen terroristen uit het middeloosten.Het omvatte een beetje, wat zoal de beweegredenen en kenmerken waren, en dat het grootste deel ( meerdere keren al ) van te voren al ( psychisch ) ontspoort, dat het dus niet uit de lucht valt. En hoe je daar als agent bij moet van ter voren handelen, en hoe je moet handelen als je zo iemand hebt opgepakt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

je houdt dit nooit helemaal tegen, de mens gaat onder aan zich zelf, maarja hoorde wel van die aanslag op die premiere, dat t wel voorkomen konden worden, want hij belde naar zijn dokter, dat hij het wel ging doen, maar die nam het niet serieus.

Link to comment
Delen op andere websites

je houdt dit nooit helemaal tegen, de mens gaat onder aan zich zelf, maar ja hoorde wel van die aanslag op die première, dat t wel voorkomen konden worden, want hij belde naar zijn dokter, dat hij het wel ging doen, maar die nam het niet serieus.

je houd misschien niet alles tegen, maar er kan zeker een groter deel worden voorkomen dan dat er nu gebeurt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...