Jump to content

Wie is de mol? 2012


Guardian1980

Recommended Posts

Wie is de Mol heb ik altijd al een leuk programma gevonden. Ik kan me nog heel goed herinneren dat ik in 2002 seizoen 3 keek met toen nog Angela Groothuizen als presentatrice.

Ik vond het juist leuk dat er geen bekende Nederlanders aan het programma mee deden, maar je nog gewoon een directeur, journalist, barkeeper of tuinman als kandidaten in het programma had zitten. Dit waren kandidaten/mensen waarvan je nog nooit wat over had gehoord, niet weet hoe ze zijn en hoe zij denken. Je begint bij nul en dat geldt voor de kandidaten onderling net zo. Dat maakt het toch veel leuker om zo achter de Mol te komen, althans, zo denk ik erover. Ik kan begrijpen dat ze BN'ers in het spel hebben gegooid om op die manier de kijkcijfers omhoog te schroeven, maar ik vind het wel jammer. Die BN'ers mogen van mij apart wegblijven.

Inderdaad. dat vind ik ook met Expeditie Robinson. Dat was ook veel leuker met onbekende mensen.

Maar ik ga gewoon kijken. Een van mijn favoriete Nederlandse programmas. Niet dat er veel goeie Nederlandse programmas zijn, maargoed...

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 75
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Leontjuuh-gta

    14

  • Guardian1980

    14

  • Die Hard

    9

  • Silverbyte

    8

Ik kan niet meepraten over de series met onbekende Nederlanders, want ik volg WIDM pas sinds 2006. Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen, ja. Expeditie Robinson heb ik ook jarenlang gevolgd, tot ze bekende Nederlanders en Vlamingen op die eilandjes gingen dumpen. Die mensen heb je al zo vaak gezien. Die onbekenden konden soms nog écht boos worden op elkaar, een televisiepersoonlijkheid zal altijd met zijn/haar reputatie en imago in het achterhoofd zitten.

M'n schot-voor-de-boeg-Mol is op dit moment Marit. Maakt zich verdacht met een paar opmerkelijke acties, en natuurlijk speelt het voorgevoel ook mee. Ik ben niet zó'n fanatieke kijker dat ik echt in een tunnelvisie beland en de hele aflevering analyseer, maar het zou mij niks verbazen als zij de mol blijkt te zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor het eerst in jaren volg ik de serie niet. Allereerst vind ook ik het jammer dat er weer enkel "BN'ers" (zo bekend zijn ze ook weer niet) meedoen, en niet mensen als Henk en Ingrid, om ze zo maar even te noemen. Maar ja, blijkbaar werkt dat qua kijkcijfers, dus logisch dat de organisatie daarvoor kiest. Daarnaast heb ik het dus jaren gekeken, en het is simpelweg niet te doen om als kijker een Mol aan te wijzen. Ja, er zullen vast mensen zijn die in een seizoen 't een keer goed hadden, maar dat zie ik als een toevalstreffer. Dus, geen WIDM dit jaar voor mij; ik kijk wel gewoon sport :D

Link to comment
Delen op andere websites

Vind het inderdaad jammer, ik vind het wel jammer dat er minder spanning in zit (dat moet vast nog wel komen, maar toch) aangezien in andere seizoenen vaak in verlaten gebouwen werden gespeeld dat deed het hem. Hier heb ik het wat minder, er is moeilijk over de mol te oordelen aangezien iedereen wel betrokken is bij een fout in een opdracht.

Link to comment
Delen op andere websites

Qua prestaties van de groep is dit echt een dieptepunt. Het enige geld dat nu in de pot zit hebben ze enkel te danken aan hun eigen geklungel. Maargoed, het is 2500 euro dus ze zullen niet klagen. :clown:

Vond Dio wel een toffe deelnemer. Hij kon d'r werkelijk geen reet van, maar juist daardoor heeft 'ie iets sympathieks. Maarja, tenzij hij de Mol was zat het er aan te komen dat 'ie er vroeg of laat uit zou vliegen.

Link to comment
Delen op andere websites

Wel jammer dat Dio de er uit ligt. Ook al was hij niet het slimste van het stel. Hij was toch wel iemand die het de eerste twee afleveringen grappig maakte.

Maar de mol heeft het nog niet moeilijk gehad. Ze hebben t allemaal zelf een beetje verpest. Alleen een beetje geluk gehad met die 2500 euro.

Link to comment
Delen op andere websites

ik kijk wel gewoon sport :D

Junk!

Dio eruit.

Erg jammer, ik vond hem een leuke deelnemer, juist ook door z'n geklungel. Wat er dan ook weer voor zorgde dat ik in hem ook zeker een potentiële mol zag.

Het enige geld dat nu in de pot zit hebben ze enkel te danken aan hun eigen geklungel.

Het is toch wel triest dat ze het hebben binnengehaald omdat Maarten voorspelde dat ze de opdracht niet zouden halen. Het zegt een hoop over het vertrouwen (en zelfkennis?) binnen de groep.

Link to comment
Delen op andere websites

Na twee afleveringen vind ik het wel leuk om deze vraag te stellen: wie is jullie mol? Misschien een ideetje om na elke aflevering onderaan je post even te laten weten wie jouw mol is, kunnen we het een beetje bijhouden.

Op dit moment zit ik op William, ik vind hem nou echt typisch zo'n stiekeme gehaaide mol. In WIDM 2009 en 2010 zat ik grotendeels van het seizoen op de goede mol, bij 2011 helaas het hele seizoen op Art. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn mol was vanaf het begin Marit, maar Liesbeth is vandaag ook flink geklommen als verdachte. Ze was me iets te prominent aanwezig, of dat nu door de montage komt of niet. Daarnaast was haar houding rond de executie ook apart. Ze stak na de tweede opdracht het geld in haar eigen zak (opgemerkt door William, en iets dat de regie er niet in zou monteren als het nietszeggend was), en toen Art zei dat het erg zuur zou zijn als ze op haar verjaardag naar huis zou moeten, kwam ze wel erg over van: jahaa, maar dat hoef ik natuurlijk niet. Pin me er niet op vast, maar het lijkt me heel waarschijnlijk dat een van deze dames de Mol is.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...