Jump to content

Apple - iOS 11

Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

Geplaatst:

Punt één: mijn suggestie over de button was niet naar jouw gericht.

Punt twee: De button moet software aansturen, dus het wel degelijk goed mogelijk dat de update de functionaliteit van de knop trashed.

In dat laatste geval moet het om problemen zoals 'freezing' van de thuisknop gaan of dat niet meer gereageerd wordt op handelingen. Maar dit laatste kan ook gevolg zijn van een kabeltje dat losgeraakt is van de thuisknop (intern). Er zijn zoveel mogelijkheden die kunnen leiden tot een niet functionerende thuisknop. :puh:

Maar als de thuisknop niet reageert, moet je eens AssistiveTouch proberen. Dit kun je inschakelen door naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Toegankelijkheid' > 'AssistiveTouch' (EN: 'Settings' > 'General' > 'Accessibility' > 'AssistiveTouch') te gaan. Er verschijnt dan een klein vierkantje met daarin een wit rondje op je scherm. Met AssistiveTouch kun je bepaalde features gebruiken, zoals de thuisknop, de volumeknoppen en zelfs de aan/uit-knop. Als de thuisknop met deze functie wél werkt, dan ligt het dus niet aan de software, maar aan de fysieke knop zelf. AssistiveTouch wordt namelijk op dezelfde manier gebruikt als bij de gewone thuisknop, alleen is het 'direct' in de software geïmplementeerd.

• Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Grand Theft Auto TOM

297

• MegaPilot

118

• Davedavy

88

• GolfG60

74

Geplaatst:

Punt één: mijn suggestie over de button was niet naar jouw gericht.

Punt twee: De button moet software aansturen, dus het wel degelijk goed mogelijk dat de update de functionaliteit van de knop trashed.

Punt een: ik vond je suggestie zo raar overkomen, met de antwoord, en ik citeer letterlijk 'waar anders aan dan?'.

Daarmee lijkt het dat je reageert dat het enkel aan de software kan liggen en niet aan de hardware, althans, zo komt je reactie over op End of the Riot omdat hij vroeg of het aan de software lag.

Punt twee: Klopt, maar dan moet een serielijn iPod/iPhone het ook hebben, en dan zou het software matig ook stuk moeten zijn.

Geplaatst: (bewerkt)

Joow, ik heb een iPod Touch van de 4de generatie, 32 GB. Hoogstwaarschijnlijk ga ik me een iPhone 5 aanschaffen van 16/32 GB als ie uitkomt. Bij m'n iPod geef ik 2 matte screenprotectors ter waarde van 10 euro(tezamen), crystal case ter waarde van 10 euro(vele krassen want die heeft altijd al rond m'n iPod gezeten) en een leather case ter waarde van 25 euro(amper gebruikt). Op de iPod z'n scherm zijn er geen/amper krassen(enkel krassen die je in het licht kan zien, GEEN zichtbare krassen als je de iPod gebruikt) en op de achterkant zijn er vele krasjes waaronder 1 lange fijne kras, alle letters op de achterkant van de iPod zijn nog leesbaar ;) ).

Is 200 euro voor deze iPod met al deze accessoires binnen een paar maanden een redelijke prijs? Hoogstwaarschijnlijk is er dan ook al een iPod Touch van de 5de generatie beschikbaar..:( Oja, de garantie is er natuurlijk bij, met nog meer dan 1 jaar garantie. :)

Bewerkt: door MegaPilot

Joow, ik heb een iPod Touch van de 4de generatie, 32 GB. Hoogstwaarschijnlijk ga ik me een iPhone 5 aanschaffen van 16/32 GB als ie uitkomt. Bij m'n iPod geef ik 2 matte screenprotectors ter waarde van 10 euro(tezamen), crystal case ter waarde van 10 euro(vele krassen want die heeft altijd al rond m'n iPod gezeten) en een leather case ter waarde van 25 euro(amper gebruikt). Op de iPod z'n scherm zijn er geen/amper krassen(enkel krassen die je in het licht kan zien, GEEN zichtbare krassen als je de iPod gebruikt) en op de achterkant zijn er vele krasjes waaronder 1 lange fijne kras, alle letters op de achterkant van de iPod zijn nog leesbaar ;) ).

Is 200 euro voor deze iPod met al deze accessoires binnen een paar maanden een redelijke prijs? Hoogstwaarschijnlijk is er dan ook al een iPod Touch van de 5de generatie beschikbaar..:( Oja, de garantie is er natuurlijk bij, met nog meer dan 1 jaar garantie. :)

Ik denk dat €150 een redelijkere prijs is. Kijk maar: 32 GB versie iPod touch vierde generatie kost momenteel €289, dus je kunt niet zomaar 'slechts' €89 minder vragen. Zeker niet voor een relatief nieuw toestel. Er zit een krasje op, wat de prijs al verder omlaag haalt en die screenprotectors en het hoesje zijn dingen die mensen niet zo gauw erbij willen hebben. Ze kiezen liever voor eigen accessoires. :puh:

Trouwens, dat je nog meer dan een jaar garantie hebt, vind ik nogal raar. Hoe lang heb je je iPod? En komt hij van Apple zélf (Online Store, Retail Store) of van een APR (Apple Premium Reseller)/Authorised Reseller? In de laatste 2 gevallen neem ik m'n woorden terug. Want momenteel levert Apple geen twee jaar garantie in Nederland, ondanks de wettelijke garantie van twee jaar hier. Overige winkelketen doen dit echter wel gewoon. :puh:

Het is natuurlijk wat je zelf wilt vragen, maar je kunt beter bijvoorbeeld de iPod verkopen en dan de accessoires lós verkopen. Dan kun je alsnog dezelfde prijzen vragen waardoor je vanzelf op / in de buurt van €200 euro kunt komen. :)

Tot slot nog iets trouwens: je zegt zelf al dat er waarschijnlijk binnenkort een nieuwe iPod touch komt. Dan zal de vraag naar de huidige iPod touch verminderen. Dat is dus ook al een verschil.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM

Ik denk dat €150 een redelijkere prijs is. Kijk maar: 32 GB versie iPod touch vierde generatie kost momenteel €289, dus je kunt niet zomaar 'slechts' €89 minder vragen. Zeker niet voor een relatief nieuw toestel. Er zit een krasje op, wat de prijs al verder omlaag haalt en die screenprotectors en het hoesje zijn dingen die mensen niet zo gauw erbij willen hebben. Ze kiezen liever voor eigen accessoires. :puh:

Trouwens, dat je nog meer dan een jaar garantie hebt, vind ik nogal raar. Hoe lang heb je je iPod? En komt hij van Apple zélf (Online Store, Retail Store) of van een APR (Apple Premium Reseller)/Authorised Reseller? In de laatste 2 gevallen neem ik m'n woorden terug. Want momenteel levert Apple geen twee jaar garantie in Nederland, ondanks de wettelijke garantie van twee jaar hier. Overige winkelketen doen dit echter wel gewoon. :puh:

Het is natuurlijk wat je zelf wilt vragen, maar je kunt beter bijvoorbeeld de iPod verkopen en dan de accessoires lós verkopen. Dan kun je alsnog dezelfde prijzen vragen waardoor je vanzelf op / in de buurt van €200 euro kunt komen. :)

Tot slot nog iets trouwens: je zegt zelf al dat er waarschijnlijk binnenkort een nieuwe iPod touch komt. Dan zal de vraag naar de huidige iPod touch verminderen. Dat is dus ook al een verschil.

In België is alles wat duurder, iPod Touch 32 GB is in België 300 euro. ;) iPod is uit maart 2011 met garantie van 2 jaar bij een winkel(ze sturen 'm gewoon naar Apple als er wat mee scheelt). €150 vind ik best weinig als je ziet welke accessoires je erbij krijgt.

Bewerkt: door MegaPilot

Apple brengt iOS 6 beta 2 uit

4e76f_ios_6.png

Apple heeft vandaag iOS 6 beta 2 uitgebracht met vooral snelheids- en stabiliteitsverbeteringen. Ook zijn de volgende aanpassingen gedaan:

• Tijdens het installeren van de beta draaien de radartjes van het instellingen-icoontje.
  • Guided Access (het blokkeren van knoppen in een app of de homeknop van het iOS-apparaat) werkt nu.
  • Er zijn kleine Nederlandse taalverbeteringen in knoppen en menu’s doorgevoerd.
  • Podcasts zijn weer terug in de iTunes Store-app.
  • Gedeelde fotostreams kunnen nu aan- en uitgezet worden.
  • Bij het inschakelen van de nieuwe ‘do not disturb’-functie wordt nu een nieuwe animatie in de statusbalk getoond.
  • Na het maken van een keuze in het berichtencentrum ga je direct naar de betreffende app, zonder de animatie die tot nu toe gebruikt werd.

De update is beschikbaar voor ontwikkelaars. Downloaden kan OTA (Over The Air) vanaf je toestel, mits deze over iOS 6 beta beschikt.

Geplaatst:

Ze zouden beter wat meer informatie geven over de nieuwe iPhone, ben er zeker van dat er veel mensen naar uitkijken! :D De iPhone 5 komt zeker in september/oktober uit?

Geplaatst:

Naar eigen verwachtingen zal de volgende iPhone in oktober worden uitgebracht. September ligt niet echt voor de hand, omdat in die maand meestal het iPod Event is. Het is en blijft gewoon even wachten, hé. :)

Geplaatst:

Heren, dit topic is bedoeld om de software te bespreken, niet de hardware. In het Luxuries-forum bestaat de ruimte om de jongste telg van Apple op gebied van hardware verder te bespreken. ;)

Geplaatst:

Zoals Grand Theft Auto TOM zei is iOS 6 beta 2 uit. De update gaat netzo als via iOS 5 over de lucht. Dit betekend dat je de software van je iApparaat kan updaten zonder te verbinden met iTunes:

post-1-1340788648,53.png

Je kan Passbook kaartjes nu aanmaken via http://passsource.com/ en deze importeren in je iDinges. Het idee hierachter is dat je makkelijk al je toegangskaartjes en kortingskaartjes op je device kan bewaren en dus niet je portemonnee meer vol hebt met niet passende documenten. Mocht je ze weer weghalen dan gaan de kaartjes door de virtuele shredder.

post-1-1340788645,12.png post-1-1340788636,44.png

Behalve dat is Podcasts een aparte app waar je makkelijk tussen genres kan bladeren naar jou favoriete podcast:

post-1-1340788641,48.png post-1-1340788354,18.png

• 2 weken later...

Dat passbook is wel een heel leuk concept, zouden ze ook bij Android moeten hebben.

Ik zou iOS6 graag willen testen op mijn iPad maar ik ben geen ontwikkelaar. Jammer..

Bewerkt: door Gtaboy107

Ik ben ook geen ontwikkelaar, maar heb wel iOS 6 beta 2. Apple is ditmaal wat slordiger omgegaan met de beveiliging. Omdat ik niet weet hoe de forumcrew hierover denkt, ga ik je niet vertellen hoe je aan de update kunt komen, behalve dat Google je beste vriend is. Genoeg informatie te vinden. Ik ben er in ieder geval heel snel achter gekomen.

Er is vrijwel niets illegaals aan, omdat Apple niet om je UDID vraagt. Dit was bij iOS 5 wel zo, waardoor je amper de beta-versie kon installeren. :puh: Zou Apple wel om je UDID vragen (wat gebeurt als je vanaf je apparaat herstelt en de ingebouwde Set Up-functie gebruikt, aangezien hij dan je Apple ID vraagt en controleert bij Apple, en wat je dus NIET moet doen), dan zou het illegaal zijn. Tenminste, als je dan toch verder kunt met iOS 6, zegmaar. :puh:

Let wel, je moet over een iPad 2 of de nieuwe iPad beschikken. iOS 6 is niet compatibel met de eerste generatie iPad.

Ter aanvulling: als je de beta hebt, ga dan naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Software-update' om te updaten naar iOS 6 beta 2 (van de tweede beta is geen IPSW beschikbaar, kan alleen Over The Air). Beta 2 is stukken sneller en crasht minder. Ook werken bepaalde functies die in de eerste beta nog niet werken. :puh:

Geplaatst:

Ach ja, de iPad is van mijn ouders en als er iets mis gaat ben ik verantwoordelijk dus kan ik maar beter wachten tot hij echt uitkomt. Het lijkt me een erge verbetering, ik blijf toch hopen dat Siri ook voor de iPad 2 gaat werken want daar kijk ik wel naar uit.

Passbook zou echt heel erg tof zijn als dat in Nederland ook eens wat gaat worden, want coupons etc slaan we meestal toch over terwijl je het eventjes mee kunt nemen en kunt profiteren.

Ik hoop ook dat Passbook nuttig wordt in Nederland, ja. Kan best zijn dat bekende bedrijven, zoals Pathe, McDonalds enz., van die tickets/coupons enzo gaan ontwikkelen. Zou wel heel fijn zijn. :puh:

Ik heb inmiddels trouwens toegang tot iCloud Beta (www.icloud.beta.com). Ook deze heeft namelijk een flinke update gekregen. De vernieuwingen op een rijtje:

• Notificaties voor Calendar en Find My iPhone
  • Notes-app; notities direct bewerken vanuit de browser
  • Reminders-app; herinneringen direct vanuit de browser aanpassen/toevoegen
  • Nieuw uiterlijk Find My iPhone
  • Lost Mode voor Find My iPhone; wanneer je toestel zoek is, kun je met Lost Mode een telefoonnummer versturen zodat vinders de eigenaar kunnen bellen
  • Batterijverbruik voor Find My iPhone; zien hoeveel batterij er nog over is bij een iOS-apparaat

Screens:

Hoofdmenu

ehvdv.png

Notificatie

2gxi4cy.png

Notes

kc1cf5.png

Reminders

2cxdfu8.png

Apple brengt iOS 6 beta 3 uit

overview_ios6.png

Apple heeft vandaag iOS 6 beta 3 uitgebracht met onder andere snelheids en performance verbeteringen. Uiteraard zijn ook enkele anderen dingen geüpdated:

• Een nieuw onderdeel voor Kaarten (Maps) in Instellingen: keuze eenheden (kilometers of mijlen), grootte van labels en taal van labels. Ook mogelijkheid om volume van de navigatiestem aan te passen.
  • Nieuwe iconen in plaats van tekstlabels voor subonderdelen via Safari bladwijzers (Bladwijzers, Leeslijst en Geschiedenis)
  • Nieuwe icoontjes voor privacy-instellingen
  • Verkeersinformatie in Kaarten (Maps)
  • Vernieuwingen/wijzigingen in AssistiveTouch
  • Het is nu mogelijk om een VIP mailbox aan te maken op de iPod touch
  • Gedeelde fotostream is nu beschikbaar op de iPod touch

Bij AssistiveTouch zijn nieuwe handelingen toegevoegd, waaronder het snel openen van multitasking, het activeren van de stembediening (Voice Control / Siri (iPhone 4S en de nieuwe iPad) enz.

Een andere kleine toevoeging, is dat je voortaan geen @me.com-adressen meer kunt aanmaken, maar alleen nog @icloud.com-adressen. Bestaande @me.com-gebruikers blijven het adres houden. Mensen die zich vanaf Beta 3 registreren met een nieuwe Apple ID, kunnen dus alleen een @icloud.com adres aanmaken. Deze wijziging is overigens niet opmerkelijk. Eerder liet Apple weten aan bestande @me.com-gebruikers echt op slot en grendel gaat en ze dus zo snel mogelijk over moeten stappen. Het was dan ook al vrijwel zeker dat Apple een ander adres wilde gaan gebruiken. Dat bestaande @me.com-gebruikers het adres blijven behouden, is vrijwel logisch. Anders zou men namelijk weer overal aanpassingen moeten gaan verrichten.

De update is beschikbaar voor ontwikkelaars. Downloaden kan OTA (Over The Air) vanaf je toestel, mits deze over iOS 6 beta beschikt.

AssistiveTouch toevoeging: Voice Control activeren

IMG_0031.png

Icoontjes voor Privacy-instellingen

IMG_0033.png

Kaarten (Maps) instellingen icoon

IMG_0038.png

Instellingen voor Kaarten (Maps)

IMG_0034.png

Kaarten (in afbeelding: Van Gogh 'Points of Interests' in Nuenen)

IMG_0037.png

VIP inbox Mail

IMG_0039.png

Personen (VIP's) toevoegen aan inbox

IMG_0040.png

Gedeelde fotostream (Shared Photo Stream)

IMG_0041.png

Opties voor gedeelde fotostream

IMG_0042.png

Reactie op foto voor gedeelde foto's

IMG_0043.png

De informatie over iOS 6 (hoofdpagina) is nu in het Nederlands te lezen. Lees meer: Apple - iOS 6-preview.

Apple brengt iOS 6 beta 4 uit

overview_ios6.png

Apple heeft vandaag iOS 6 beta 3 uitgebracht met onder andere snelheids en performance verbeteringen. Uiteraard zijn ook enkele anderen dingen geüpdated:

• De YouTube-app is verwijderd. Google zal binnenkort een losstaande applicatie voor iOS uitbrengen. Reden dat de standaard app in iOS verwijderd is, is dat het contract met Apple binnenkort verloopt.
  • Siri kan nu restaurants, winkels en bedrijven vinden in Nederland en België. De functie bleek al eerder te zijn geactiveerd en werkt daarom ook al in de 3e beta.
  • Gegevens in Maps zijn bijgewerkt/aangevuld, zoals scherpere sattelietbeelden, meer huisnummers en herkenning van éénrichtingswegen.
  • Er zijn nieuwe 3D steden toegevoegd: Boston (VS), Atlanta (VS), Portland (VS), Phoenix (VS), New Orleans (VS), Philadelphia (VS), Houston (VS), Dallas (VS), Toronto (VS), Lyon (FR), Birmingham (UK), Manchester (UK), Kopenhagen (DEN) en Madrid (SPA)
  • Naast de nieuwe 3D steden, blijken ook al bij enkele Nederlandse steden gebouwcontouren te zijn gevonden, namelijk bij: Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven en Groningen en de Belgische steden Antwerpen, Gent, Brussel, Charleroi en Luik. Dit zou erop kunnen wijzen dat deze steden binnenkort ook in 3D te vinden zijn. Mensen binnen enkele van bovengenoemde steden vertelden al dat er laatst verdacht veel helikopters over hen heen vlogen, wat hierop kan wijzen.
  • In Passbook is nu een knop beschikbaar waarmee je direct naar de App Store gaat. Er zal mogelijk een nieuwe categorie worden aangemaakt, waar je dan kaarten kunt aanschaffen.
  • In de Privacy-instellingen (Instellingen > Privacy) is nu een optie om Bluetooth-deling aan/uit te zetten. De functie is vooralsnog onbekend. Naar verluidt kan het o.a. gebruikt worden i.c.m. delen van documenten. Ook Passbook gaat waarschijnlijk een rol spelen hierbij.
  • Er is een nieuw instellingen-menu voor de iPhone beschikbaar dat het mogelijk maakt om van Wi-Fi uit te wijken naar het mobiele netwerk (zie onderstaande afbeelding).

wifi-of-mobiel-netwerk.jpg?d00c5f

Tot zover de toevoegingen van iOS 6 beta 4. Het is nog vrij onduidelijk wat er gaat gebeuren wat betreft de YouTube-app, maar het is mogelijk dat Apple een eigen applicatie hiervoor gaat maken. Mensen die toch gebruik willen blijven maken van YouTube op hun iOS-apparaat, kunnen naar www.m.youtube.com gaan.

Volgens geruchten zou Apple iOS 6 naar het publiek uitbrengen op 12 september. Op deze dag zal ook naar alle waarschijnlijkheid een nieuwe iPhone, een mini-iPad en een nieuwe iPod (touch of Nano) worden aangekondigd.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...