Jump to content

Apple - iOS 11


Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

Het gedeelte waar je suggereert dat Google niet veel investeerd in de veiligheid van Android klopt niet, De telefoon fabrikanten hebben deze insteek echter wel, die hebben liever dat je gewoon een nieuwe mobiel koopt.

Een voorbeeld is bijvoorbeeld dat er gerommeld kon worden met signatures buiten de play store, dat is gefixed door google en ook uitgebracht. De fabrikanten hebben echter niet veel motivatie om dit door te pushen naar de gebruikers. Dit probleem was trouwens helemaal niet van groot belang (als je buiten de play store download kan je nagaan dat je veel meer risico loopt), maar dit wordt volledig opgeblazen door nieuwssites die nergens vanaf weten (en Nu.nl valt daar zeker onder).

De reden waarom Apple veiliger lijkt is omdat alles closed source is. Een hacker die een probleem wil melden bij Apple wordt aan de kant geschopt en aangeklaagd, bij google worden ze echter beloond waardoor op het eerste gezicht lijkt dat er meer security leaks zijn, maar deze worden echter wel aangepakt. Naar mijn gevoel horen wij maar héél weinig van de security issues van iOS en Mac puur omdat alles wordt weggewerkt.

Een ander voorbeeld is dat de meeste Apple gebruikers je uitlachen als je het over virusscanners hebben. Op één of andere manier denken ze dat Mac en iOS op zich zelf immuun zijn tegen virussen, maar eigenlijk wordt dit allemaal gereguleerd door het bedrijf Apple zelf (handmatige controle etc). Ik heb niets tegen handmatige controle van applicaties maar als mij als developer geld en restricties opleverd heb ik liever een virusscanner en een open community. Sowieso is de laatste tijd flink geschoond in play store, maar ik ben daar ook nog nooit een virus tegengekomen. Als je een beetje snugger bent snap je dan ook wel dat je geen "wallpaper app" nodig hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    297

  • MegaPilot

    118

  • Davedavy

    88

  • GolfG60

    74

En daar gaat het juist om: Android is volledig afhankelijk van die fabrikanten. Maar die hebben dus inderdaad niet de motivatie er iets mee te doen (sorry, ik zei eerst Google, maar bedoelde dus de externe fabrikanten, mijn fout). Apple maakt zelf zowel de apparaten die van zichzelf al goed beveiligd zijn en ontwikkelt ook nog eens zelf haar software. Men weet daar dus precies hoe alles in elkaar zit. Maar door al die verschillende Android-toestellen heeft de ontwikkelaar [van Android] geen overzicht meer op wat er nou allemaal precies gebeurt. En dan krijg je uiteindelijk wat je nu hebt.

Dat Apple hackers niet beloont voor hun werk, komt simpelweg omdat zij het bijna altijd met kwaad in de zin doen. Men denkt vaak dat hackers goed werk leveren en dat is eigenlijk ook zo. Maar meestal zetten ze gevoelige informatie online, wat een heel serieus probleem is. Dat hoor je niet te belonen. Een andere reden is trouwens dat Apple geen smaadt op haar naam wilt, maar dat geldt eigenlijk voor ieder bedrijf. Zelfs voor Google, maar zij ondergaan de risico's toch, omdat zij harder moeten werken de veiligheid van Android te verbeteren.

Dat Apple-gebruikers je uitlachen als je het over virusscanners hebt is logisch. Een smartphone is immers geen Windows-computer, maar een apparaatje dat je simpel moet kunnen gebruiken. Dus bij wijze van, zonder dat je een handleiding nodig hebt ofzo. Alles moet 'intuïtief' zijn. Android begint wat dat betreft in de goede richting te komen, maar mogen hier en daar ook wat duidelijker zijn met bepaalde dingen. In ieder geval, het is gewoon zo klaar als een klontje: smartphones horen geen virusscanners te hebben. Dat hoort niet. Daar heb je Windows- en Linux computers voor. Het is niet voor niets zo dat smartphones en tablets 'easy-to-use' moeten zijn.

Als jij geen virus bent tegengekomen ooit, dan is dat omdat jij wel snugger bent inderdaad. Maar mensen die voor het eerst een smartphone gebruiken hebben geen verstand van virussen en al die mogelijkheden in Android. Ze willen een smartphone die volgens hun wensen werkt. Je geeft een oma of opa geen Android-apparaat, omdat zij vaak geen verstand hebben van computers. En ik kan het weten. Veel mensen in mijn omgeving zijn door al dat gedoe overgestapt naar de iPhone/iPad, omdat die, zoals ik eerder al zei, intuïtief werken. :puh:

Maar ik wil nogmaals benadrukken dat ik Android niet zie als een vreselijk besturingssysteem zie ofzo, hoor. Integendeel zelfs, het heeft zeker potentie. Alleen zouden de ontwikkelaars wat meer moeten doen aan de gebruiksvriendelijkheid en veiligheid. Pas als dat gebeurd is en er zijn geen virusscanners meer nodig, dan kan ik het persoonlijk echt wel een kans geven.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Tom, mijn oma van 70 kan anders ontzettend goed overweg met Android juist omdat je makkelijk snelkoppelingen etc kunt plaatsen. Moet het dan nóg gebruiksvriendelijker? En dat je nu wéér beweert dat het onveilig is ga ik niet eens op in. Dit is overgens een iOS topic :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Apple stelde vanavond de vijfde beta van iOS 7 beschikbaar met heel wat vernieuwingen en verbeteringen. Alles dat tot nu toe bekend is:

  • iOS 7 Beta 5 lijkt een stuk sneller dan de voorgangers.
  • Je kan nu het Control Center uitschakelen als je een app gebruikt.
  • Het Nederlands woordenboek is verwerkt: het betreft het Prisma Woordenboek Nederlands.
  • De mogelijkheid om een vierkante foto te schieten heet weer 'Vierkant'.
  • De icoontjes van de instellingen zijn volledig veranderd. Ze worden nu onderscheiden door de verschillende vierkantje gekleurde vakjes.
  • Twitter heeft een nieuw app-icoon gekregen: wit met de bekende blauwe vogel erin.
  • Yahoo is nadrukkelijker aanwezig in het Notification Center: de dienst wordt vermeld als bron voor het weer en de beurskoersen.
  • De veegbeweging vanuit het lockscreen naar de camera is soepeler geworden.
  • Heb je aankomende afspraken in de agenda staan? Het Notification Center telt nu in minuten af. De resterende tijd wordt live bijgewerkt.
  • De balk met ‘Slide to power off’ is in het nieuw gestoken.
  • Nieuwe icoontjes tijdens het bellen: pictogrammen bestaande uit enkel lijntjes in grote rondjes.
  • Er is een nieuwe optie om een banner bij een pushbericht naar beneden te trekken voor het Notification Center.
  • De naam van de telecomprovider staat niet meer door het balkje heen waarmee je het Notification Center kan vastpakken.
  • Nog niet geverifieerd: het installatiescherm van iOS 7 is afgestemd op de kleur van je iPhone. Heb je een zwarte iPhone, dan zie je een zwart scherm. De kleurenvarianten van de iPhone 5C lijken dichterbij dan ooit.
  • Sommige blur en andere visuele effecten zijn verwijderd uit iOS 7 Beta 5 op de iPad mini. Op andere systemen wordt blur soms net iets anders toegepast.
  • Je hebt nu toegang tot een map terwijl er een applicatie installeert.
  • Als het je voorkeur geniet, kan je nu weer de tekst ON/OFF weergeven op de schakelknoppen (aangeduid als I/O)
  • Het ontgrendelen op het lockscreen maakt geen geluid meer.

Enkele screenshots zijn hier te vinden: http://www.dutch-tech.nl/2013/08/ios-7-beta-5-uitgebracht-aan.html

Meer informatie over iOS 7 is uiteraard in de beginpost van dit topic te vinden.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

En iOS 7 beta 6 is inmiddels uitgebracht (jazeker, zo laat nog). Geen grote veranderingen, op enkele stabiliteitsverbeteringen na (ook duidelijk merkbaar op de iPhone 4) + een fix voor een probleem met iTunes in de Cloud. http://www.dutch-tech.nl/2013/08/ios-7-beta-6-uitgebracht-aan.html.

Tot zover men de geruchten mag geloven zal Apple op 5 september de Golden Master beschikbaar stellen, ofwel de 'final'.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Het installeert de Bonjour service

Het installeert Appleupdater

Het installeert Quicktime

Quicktime installeer browser plugins

Als ik een MP3 wil downloaden komt daar in de plaats een Quicktime player voor (waarbij ook een download knop zit, maar waarvoor je de PRO versie nodig hebt)

Kortom ik krijg er allemaal crap bij die ik niet wil. Daarnaast zuigt itunes zelf ook nog hard, Ik heb ook geen zin om al mijn muziek te gaan converten omdat Apple dat zo graag wil, die devices kunnen makkelijk andere formaten ondersteunen!

Link to comment
Delen op andere websites

Het installeert de Bonjour service

Het installeert Appleupdater

Het installeert Quicktime

Quicktime installeer browser plugins

Als ik een MP3 wil downloaden komt daar in de plaats een Quicktime player voor (waarbij ook een download knop zit, maar waarvoor je de PRO versie nodig hebt)

Kortom ik krijg er allemaal crap bij die ik niet wil. Daarnaast zuigt itunes zelf ook nog hard, Ik heb ook geen zin om al mijn muziek te gaan converten omdat Apple dat zo graag wil, die devices kunnen makkelijk andere formaten ondersteunen!

Dat zijn allemaal geen virussen, maar dingen die nodig kunnen zijn. Appleupdater zorgt ervoor dat je direct weet wanneer er een update is voor Apple-software. Bonjour maakt het mogelijk om op een lokaal netwerk apparaten zoals, andere computers, printers etc., te ontdekken zonder configuratie (ofwel, nodig voor iTunes). En QuickTime is gewoon nodig voor het afspelen van video's binnen iTunes, maar wordt niet gebruikt voor de browser (tenzij je dat wel wilt, maar dat is standaard dus niet zo).

Je kunt VLC gebruiken? Kun je de app op je iPod zetten en via een IP-adres die dan via de app gegenereerd wordt de films/muziek erop zetten. Werkt eigenlijk zelfs handiger dan via een ander programma dan bijvoorbeeld iTunes zelf, want ze ondersteunen verder allemaal geen iCloud-synchronisatie. En dankzij VLC wordt het dan toch via een beveiligd netwerk op je iPod geplaatst. Net zo makkelijk toch?

Maar even snel terugkomend op het hele verhaal van dat je denkt dat iTunes met crapzooi komt: dit kun je naderhand alsnog verwijderen, hoor. 't Is niet cruciaal, maar wordt wel aangeraden. Bonjour sowieso. Verder kun je met die andere dingen doen wat je wilt, al heb ik het altijd laten staan.

Overigens iTunes komt ook met bijvoorbeeld MobileDeviceService, iPodService enz., maar ook hiervoor geldt dat het gewoon nodig is om alles soepel te laten werken. Dit zul je met andere software ook nodig hebben, omdat die achtergrondprocessen ervoor zorgen dat je iOS-apparaat herkend wordt (dat heb je nou eenmaal met een besturingssysteem dat zo gesloten is en precies wil weten op welk apparaat het aangesloten is). :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Het installeert de Bonjour service

Het installeert Appleupdater

Het installeert Quicktime

Quicktime installeer browser plugins

Als ik een MP3 wil downloaden komt daar in de plaats een Quicktime player voor (waarbij ook een download knop zit, maar waarvoor je de PRO versie nodig hebt)

Kortom ik krijg er allemaal crap bij die ik niet wil. Daarnaast zuigt itunes zelf ook nog hard, Ik heb ook geen zin om al mijn muziek te gaan converten omdat Apple dat zo graag wil, die devices kunnen makkelijk andere formaten ondersteunen!

Dat zijn allemaal geen virussen,

Dat snapt hij ook wel maar hij hoeft die crap niet..

http://www.makeuseof.com/tag/6-ways-to-sync-music-to-your-iphone-without-itunes/

Hier zijn 6 manieren om zonder iTunes muziek erop te zetten.

Link to comment
Delen op andere websites

Nog even een aanvulling op een opmerking van Sublime waar ik nu pas op gelet heb: "die devices kunnen makkelijk andere formaten ondersteunen!" (laatste regel).

iPhone, iPad en iPod touch ondersteunen de volgende audioformaten:

AAC (8 tot 320 Kbps), Protected AAC (van iTunes Store), HE-AAC, MP3 (8 tot 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (2, 3, 4, Audible Enhanced Audio, AAX en AAX+), Apple Lossless, AIFF en WAV

Een ander programma kan dat niet veranderen, behalve door dus te coverten. Geen programma kan dat veranderen. Of je moet er eentje hebben die een ingebouwde converter heeft, maar dan zit je alsnog met dat verhaal. Tenzij het je er natuurlijk om gaat dat je geen iTunes wilt gebruiken, maar genoegen neemt met een programma waar je tegelijkertijd ook mee kunt converten. Andere mogelijkheid is er niet, uitgezonderd van een jailbreak. Maar laten we daar maar niet over hebben, want het is in principe verboden (ook om erover te praten op dit forum).

In elk geval, als je dus content op je iPod wilt pleuren met een ander audioformaat dan in de citaat beschreven is, dan heb je toch echt even pech, hoor.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt, VLC doet precies wat ik wil! Ik heb al alternatieven geprobeerd (zoals Davedavy ook linkt), maar die alternatieven vereisen allemaal de Apple USB device driver, iets wat alléén met iTunes komt.

Edit: Ik lockte mn ipod tijdens het uploaden, faalde de upload. Nu probeerde ik het corrupte bestand te verwijderen en nu start VLC niet meer op .... Wat een stabiliteit .. wat nu?

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...