Jacky-2007 Geplaatst: 6 november 2011 Rapport Geplaatst: 6 november 2011 In GTA IV hebben de artists per wijk gewerkt. Dat is ook te zien aan de omgeving. Ik verwacht dat dit in V hetzelfde zal zijn, dat men na de release van GTA IV gewoon is gaan verder werken aan de nieuwe omgeving die we in GTA V gaan zien. Maar dat zullen we niet eerder gaan zien dan bij de aftiteling van GTA V. Reageren
Mythbuster Geplaatst: 6 november 2011 Rapport Geplaatst: 6 november 2011 (bewerkt) @ Mythbuster Natuurlijk zal gta NIET stoppen waar haal je dat ineens vandaan. grand theft auto gaat nog wel een aantal jaar door denk ik hoor. het verkoopt goed. het is de beste in zijn genre dus waarom zouden ze na deel 5 stoppen ??? Nee dat zie ik niet gebeuren hoor. wel gaat dit de beste gta worden tot nu toe dat geloof ik graag. MythBuster bedoelt wellicht dat ze hier álles uit de kast gaan halen, alles dat erin kan gaat erin, de map wordt ook zo groot als kan. Verwacht anders wel niet snel een evenwaardige opvolger, de volgende paar GTA's gaan wellicht wat kleiner en bescheidener zijn, dit wordt een pronkstuk van hun kunnen. Waarom zouden de volgende GTA's kleiner worden? Dit wordt waarschijnlijk de laatste GTA van dit console era, PS4 zit er aan te komen zal vast wel een aankondiging van komen op een volgende E3. Wie weet wat de mogelijkheden daarop zijn, denk niet dat ze dan weer terug gaan naar een bescheiden map. Luister... Als al die features in dit spel komen he, hoe verwacht je dan dat de eventuele volgende GTA dit kan overtreffen? Dat is zowel qua huidige standaarden als qua nieuwe standaarden voor de PS4 echt GROOTS als je echt AL die features in het spel weet te houden. Een free roaming/sandbox game kan ook maar tot een bepaald punt uitbreiden met features richting andere genres, voordat de ziel van het originele spel er niet meer in zit. Als jij al die features leest, kan jij dan nog veel grote features bedenken die GTA beter zou maken terwijl het nog steeds de originele GTA-ziel volgt? Uiteraard zijn er wat dingen die niet genoemd worden, maar die zijn al gedaan in b.v. San Andreas: Werkende takelwagens, stadium events, zelfs zwemmen en treinen... Staat allemaal er niet bij, maar als al die features van die 'review' er wel in komen, zou het me verbazen als ze dat soort dingen er dan niet in stoppen, terwijl dat voor Rockstar minder werk zou zijn dan die nieuwe dingen. Btw, dat hoort eigenlijk bij het Overig topic, maar goed... Over 'kleiner', ik denk dat Hearv bedoeld kleiner als in minder baanbrekende features, ipv een kleinere map. Ik denk ook dat als Rockstar hierna nog een GTA had willen maken, ze niet ZO erg hun best zouden doen om dit de meest epische free-roamer te maken ooit gemaakt, die bijna niet te overtreffen zal zijn de komende 5 jaar. That said, die mening baseer ik alleen maar op die zogenaamde review, waarvan ik denk dat hij fake is. Zoals deze review geschreven is, lijkt het meer alsof het zo zou gaan: Soms kom je op een random plek mensen tegen die naar een motorcross wedstrijd staan te kijken, en die motorcross wedstrijd bestaat uit meerdere riders die door de bossen crossen en ook echt moeite doen om te winnen. En: Soms kom je iemand tegen die écht een tent aan het opzetten is op een random plek, en als je er bij blijft, zal hij een tijdje bij die tent blijven, later de tent afbreken en vertrekken. Ik denk dat het bijna onmogelijk is om zulke 'misschien wel, misschien niet, soms' activiteiten in een spel te stoppen terwijl de map al zo gigantisch groot gaat worden. Zelfs Red Dead Redemption had dat niet, en dat spel draaide juist veel meer om activiteiten door NPC's/peds, terwijl GTA daar niet heel erg om draait... Als je nagaat in hoeverre GTA tot nu toe is gegaan qua NPC-activiteiten, dan blijft het hierbij: Motorcross wedstrijden: Mensen in hun eentje doelloos op een Sanchez te laten rondrijden volgens een gegeven path in de bossen, zonder publiek. Kampeerders: Een VASTE groep tenten die altijd op dezelfde plek in het bos te vinden is, waar ALTIJD een ped/NPC half doelloos rondloopt. Aangezien die review overduidelijk bedoeld dat het allemaal interactief is en volledige activiteiten bevat(ipv peds die zonder doel iets doen), zou ik zeggen dat het vrijwel onmogelijk is om dit allemaal in GTA 5 te hebben, over 5 jaar denk ik dat het nog moeilijk zou zijn om zoiets in een sowieso al zo groot spel te proppen. Als je dit alles in één spel wil gooien krijg je volgens mij een spel van 30 tot 40gb, en dat baseer ik op hoe groot GTA 4 en zijn DLC was(15 gb), dat is vergelijkend met andere AAA-titles onmogelijk groot... Zoiets is voor zowel PS3 en Xbox als PC volgens mij sowieso al 'onacceptabel' aangezien het veel te veel ruimte in zou nemen op de harde schijf, er zijn volgens mij nog steeds PC's die maar een harde schijf hebben van ongeveer 40 GB Ik denk dat het merendeel wel snapt wat ik met 'onacceptabel' bedoel... Zoiets zou gewoon té groot worden in vergelijking met andere spellen... Je kunt me een pessimist noemen, maar ik zou het echt graag willen, en ik hoop echt dat ik het fout heb, dan hoeven we namelijk nooit meer te horen dat Saints Row beter is of wat dan ook Bewerkt: 6 november 2011 door Mythbuster Reageren
Forumrunner Geplaatst: 6 november 2011 Rapport Geplaatst: 6 november 2011 Maar we hebben toch al bevestiging van een woestijn(dorpje)? Kijk maar: Reageren
thebig Geplaatst: 6 november 2011 Rapport Geplaatst: 6 november 2011 (bewerkt) In GTA IV hebben de artists per wijk gewerkt. Dat is ook te zien aan de omgeving. Ik verwacht dat dit in V hetzelfde zal zijn, dat men na de release van GTA IV gewoon is gaan verder werken aan de nieuwe omgeving die we in GTA V gaan zien. Maar dat zullen we niet eerder gaan zien dan bij de aftiteling van GTA V. Dank je voor het juiste woord, kwam er even niet op. Maar nu blijkt dat het bij GTA IV ook zo gedaan is, lijkt de kans wel reëel dat het bij GTA V ook zo in zijn werk zal gaan. Waarom een werkmethode die altijd goed is gelukt opeens veranderen? Dat zou er dus op kunnen wijzen dat er meerdere steden zijn, tenzij ze Los Santos zo groot wouden maken dat ze het nog eens in twee of drie moesten opsplitsen. Het zou trouwens wel vet zijn als Rockstar eens een zo groot, onmogelijk spel zou maken dat je er echt nog een computer bij moet kopen of gewoon een ps3/x-box apart. Sowieso dat de echte die-hards het zouden doen. Bewerkt: 6 november 2011 door thebig Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 6 november 2011 Rapport Geplaatst: 6 november 2011 Dit kan ook gewoon aan de rand van Los Santos zijn, bewijst niets. Reageren
Forumrunner Geplaatst: 6 november 2011 Rapport Geplaatst: 6 november 2011 Dit kan ook gewoon aan de rand van Los Santos zijn, bewijst niets. Maar dat doet niets af van het feit dat achter dit dorpje een woestijn ligt. En Rockstar gaat echt geen onzichtbare muren neerzetten, dus reken er maar op dat je ook door de woestijn kan rijden. Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 6 november 2011 Rapport Geplaatst: 6 november 2011 Ik kan me zo voorstellen dat wanneer de camera op dat punt wat naar links gedraaid kon worden, je op de achtergrond windmolens ziet. Nogmaals; bewijst niets. Het zou kunnen, maar bewijst niets. In GTA IV hebben de artists per wijk gewerkt. Dat is ook te zien aan de omgeving. Ik verwacht dat dit in V hetzelfde zal zijn, dat men na de release van GTA IV gewoon is gaan verder werken aan de nieuwe omgeving die we in GTA V gaan zien. Maar dat zullen we niet eerder gaan zien dan bij de aftiteling van GTA V. Dank je voor het juiste woord, kwam er even niet op. Maar nu blijkt dat het bij GTA IV ook zo gedaan is. (..) Je begrijpt mijn post niet, en dat komt omdat je IV niet hebt gespeeld. Ik onderschrijft je punt niet, ik weerleg hem juist. Ik had het over vele wijken in IV, niet over de 7 eilanden. Misschien zou je eerst de game eens moeten gaan spelen? Reageren
thebig Geplaatst: 6 november 2011 Rapport Geplaatst: 6 november 2011 Ik zeg gewoon dat het en feit is dat het team weer is opgesplitst en ze niet samen deeltje voor deeltje hebben gebouwd. Dit herhalen ze vast weer in GTA V wat mogelijk zou kunnen wijzen op meerdere dorpen/steden. Met de nadruk op mogelijk. Reageren
GTARM Geplaatst: 6 november 2011 Rapport Geplaatst: 6 november 2011 (bewerkt) Ik heb sinds de trailer uit is het internet flink doorgespit en een hoop gelezen en video's gekeken maar van alle verwachtingen is niks zeker, de meeste dingen zijn speculaties die in sommige gevallen best waar kunnen zijn.(en in ieder geval leuk zijn, en daarom zou iedereen dat graag willen.) Wat ik wel zeker terug verwacht is meerdere steden en dat het zeker niet bij Los Santos blijft. Een paar hadden het erover dat meerdere steden niet gaat passen, maar de experts op game gebied verwachten het wel(zelfs in Game Kings hadden ze het erover). Die jongens hebben er toch verstand van dus ik geloof het wel in opzicht van een aantal hier op het forum, waar je toch van kan verwachten dat ze een hoop weten over gta, maar dat idee toch afkraken. Maar als ze er inderdaad een heleboel details in gaan stoppen, dan zou het waarschijnlijk bij Los Santos blijven en misschien wat dorpjes, daarmee ben ik het dan wel eens. Ps: in die uitzending hadden ze het zelfs over dat Vice City erin kan zitten, niemand die dat weet, maar het zou wel tof zijn Bewerkt: 6 november 2011 door GTARM Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 6 november 2011 Rapport Geplaatst: 6 november 2011 (bewerkt) Ik zeg gewoon dat het en feit is dat het team weer is opgesplitst en ze niet samen deeltje voor deeltje hebben gebouwd. Dit herhalen ze vast weer in GTA V wat mogelijk zou kunnen wijzen op meerdere dorpen/steden. Ze hebben net tegelijk deeltje per deeltje gebouwd aan de hand van de sfeer die er moet komen. Als je even Algonquin neemt en vergelijkt met San Fierro in San Andreas. Heel San Fierro heeft dezelfde sfeer, dezelfde manier van architectuur en sfeerschepping (vergeleken met LS en LV) - in Algonquin vind je op één eiland ondermeer Little Italy, North Holland, Castle Gardens, Meat Quarter en Lancaster. Dat zijn vijf voorbeelden van compleet andere omgevingen die toch binnen één stad vallen, sommige grenzen zelfs aan mekaar. Jacky duidt op het feit van een andere ontwerpstijl binnen één stad door de stad in wijken te ontwikkelen, die natuurlijk wel gemeenschappelijke kenmerken bezitten maar toch genoeg verschillend zijn om uniek te zijn. Een nadeel van nooit IV te hebben gespeelt neem ik aan :3 @MythBuster: ik bedoel inderdaad ook zoiets, maar ik verwacht de volgende map ook daadwerkelijk kleiner. Na San Andreas is er nog steeds geen GTA geweest met een grotere map, ondanks sterkere consoles and shizzle. Rockstar zoekt eerst achter grafische verbeteringen en verbeteringen in de gameplay en verhaallijn vooraleer ze weer een grote map gaan bouwen. Daarom dat ik iets kleinere toekomstige titels verwacht. Met maps van laat ik maar zeggen ~80KM² (dat is 3 keer kleiner dan de huidige wordt - mits beweringen) maar is toch even 4 keer groter dan Liberty City. Dat wil niet zeggen dat ze snel zijn in mekaar geflanst, maar zijn bescheidenere titels - omwille van de tijd die nodig is om iets innovatief te vinden voor de volgende grote titel; net zoals je zelf impliceert. Bewerkt: 6 november 2011 door Hearv94 Reageren
thebig Geplaatst: 6 november 2011 Rapport Geplaatst: 6 november 2011 Weet ik, ik zeg spreek hem toch ook niet tegen of zeg dat hij ongelijk heeft? Ik kan het niet weten, ik heb maar 5 minuten GTA IV gespeeld in mijn leven. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 6 november 2011 Rapport Geplaatst: 6 november 2011 Ik probeer je niet op je plaats te wijzen of zo hoor, ik probeer zijn punt duidelijk te maken, want dat leek je nog niet helemaal duidelijk in je vorige post. Excuses voor mijn mogelijk naslachtige werk =3 Reageren
.Senne Geplaatst: 6 november 2011 Rapport Geplaatst: 6 november 2011 Me dunkt dat het dus enkel Los Santos zal worden, met daarrond bergen en woestijn/platteland, maar zonder San Fierro of Las Venturas. Had ergens gelezen "het noorden val California", en daardoor vallen de laatste twee al af. Reageren
Die Hard Geplaatst: 6 november 2011 Rapport Geplaatst: 6 november 2011 Me dunkt dat het dus enkel Los Santos zal worden, met daarrond bergen en woestijn/platteland, maar zonder San Fierro of Las Venturas. Had ergens gelezen "het noorden val California", en daardoor vallen de laatste twee al af. "Grand Theft Auto V focuses on the pursuit of the almighty dollar in a re-imagined, present day Southern California." Zoals vermeld staat in de officiële aankondiging van GTA V. Ik denk dat je dat bedoelde? Aangezien zowel San Francisco en Las Vegas - waar San Fierro en Las Venturas op gebaseerd zijn - niet in het zuiden van Californië liggen kan je er inderdaad uit opmerken dat het Los Santos met omringende kleinere steden en dorpjes zal worden. Ik blijf nog altijd hopen, maar verwacht er niet te veel meer van. Reageren
Davedavy Geplaatst: 6 november 2011 Rapport Geplaatst: 6 november 2011 Me dunkt dat het dus enkel Los Santos zal worden, met daarrond bergen en woestijn/platteland, maar zonder San Fierro of Las Venturas. Had ergens gelezen "het noorden val California", en daardoor vallen de laatste twee al af. Noord Californië = San Fransico Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.