Jump to content

Problemen met inloggen Social Club en opstarten spel


ili....

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb GTA IV laatst gekregen en inmiddels staat deze op mijn computer. Om het spel te kunnen spelen heb je een account bij de Social club nodig. Deze heb ik, maar iedere keer wanneer ik het spel wil spelen dan kan ik niet inloggen. Dat terwijl ik gewoon het juiste emailadress en wachtwoord gebruik. Als ik op internet naar de site ga van Rockstar Social club kan ik gewoon wel inloggen. Maar zodra ik wil inloggen om het spel te kunnen spelen, geeft hij de melding 'login failed, The username or password was incorrect'

Daarnaast start GTA IV niet op als ik op het icoontje ervan klik. Ik krijg dan zo'n 10 seconden een zwart schermpje te zien, en vervolgens gebeurt er niks.

Jullie zijn vast meer ervaren als mij met dit spel dus bij deze, kunnen jullie mij helpen?

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt waarschijnlijk de nieuwste patch nog niet geïnstalleerd. Download deze patch dus even en installeer hem. Rockstar Games Social Club is zowat weg en het zwarte prompt-schermpje is ook verdwenen bij het opstarten van GTA IV. Kortom: vele problemen zijn hiermee opgelost.

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt waarschijnlijk de nieuwste patch nog niet geïnstalleerd. Download deze patch dus even en installeer hem. Rockstar Games Social Club is zowat weg en het zwarte prompt-schermpje is ook verdwenen bij het opstarten van GTA IV. Kortom: vele problemen zijn hiermee opgelost.

Social club is idd weg, erg handig.

Maar helaas hij werkt nog steeds niet. Ik krijg nog steeds dat zwarte schermpje te zien. Ik heb gta openen staan op vista service pack 2. Kan het soms hieraan liggen? Moet die niet 3 zijn ofzo ? Mijn computer zelf beschikt over windows 7.

Link to comment
Delen op andere websites

Bij Vista heb je geen Service Pack 3

Sinds RGSC weg is start ik mijn GTA altijd op via start en dan naar ontspanning, weet niet hoe jij dat doet maar misschien kun je het zo eens proberen als je dat nog niet doet ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Probeer eens GTA IV als administrator op te starten via LaunchGTAIV.exe, dit staat standaard in de map C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV.

Zonder compatibiliteitsmodus.

Ook dit werkt niet. Ik snap er helemaal niks meer van ...

Link to comment
Delen op andere websites

Normaal zou je dit schermpje moeten krijgen

24lugyo.png

Laatst was er iemand en die kon het spel ook niet meer opstarten nadat hij die update had geïnstalleerd van GTA, maar die kreeg wel bovenstaand schermpje te zien en dat heb jij niet

Toen had hij ook deze versie van Games for Windows Live opnieuw geïnstalleerd en toen werkte het spel weer, maar ik weet niet of dat bij jou ook werkt aangezien jij een zwart schermpje krijgt

Bewerkt: door Jarno91
Link to comment
Delen op andere websites

Als je een heel ander schermpje hebt zal die nieuwe versie van Games for Windows Live niet helpen

Heb je dan nog dit schermpje? Want dit schermpje is nog voor de nieuwe patch, dan zou er dus iets mis zijn gegaan bij het installeren van de patch

big.jpg

Bewerkt: door Jarno91
Link to comment
Delen op andere websites

Als je een heel ander schermpje hebt zal die nieuwe versie van Games for Windows Live niet helpen

Heb je dan nog dit schermpje? Want dit schermpje is nog voor de nieuwe patch, dan zou er dus iets mis zijn gegaan bij het installeren van de patch

Dat schermpje heb ik ja, als ik klik op skip login. Dan krijg ik dat schermpje. Als ik vervolgens rechtsboven wil inloggen lukt dat niet.

Ik heb trouwens bij de instalatie helemaal niks moeten doen met windows live... Misschien is daar iets misgegaan ?

Bewerkt: door ili....
Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt Games for Windows Live nodig om het spel te kunnen spelen, als je dat niet bij de installatie geïnstalleerd hebt moet je mijn link in mijn vorige reactie eens proberen te installeren.

Dat heb ik er zonet opgezet. Maar hoe nu verder, moet ik de game toevoegen aan Games for windows live? Zoja, hoe dan?

Of Wat is dan precies de bedoeling als je het hebt ?

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet via http://socialclub.rockstargames.com/friends/myprofile.html je hotmail account linken

Maar als je van alles gebruik wilt maken en geen toestemming nodig hebt van je ouders (anders moet je hun email adres ook invullen) moet je 18+ zijn, als je dus een geboortedatum hebt ingevult dat je nog geen 18+ bent kun je beter even een nieuw hotmail of live email adres aanmaken waar je 18+ bent. Als je dat gedaan hebt ga je naar bovenstaande site en daar vul je bij Games for Windows Live dat nieuwe email adres in en dan moet je meteen een gamertag maken van hoe je wil heten als je online gaat.

Met dat email adres moet je dus ook inloggen als je GTA wil spelen. Via Games for Windows Live kun je ook vrienden beheren, berichten sturen en achievements behalen

Bewerkt: door Jarno91
Link to comment
Delen op andere websites

Hij is nu gelinkt. Maar hoe kan ik het spel nu spelen dan? Als ik inlog bij social club gewoon via het icoontje ervan op mijn bureaublad en ik probeer vervolgens in te loggen met mijn live emailadress, geeft hij nog steeds de melding dat mijn naam of wachtwoord fout is...

Sorry voor alle vragen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...