Jump to content

12 Extremely Disappointing Facts About Popular Music


Puma

Recommended Posts

Urgh... Zijn sommige mensen nou nog steeds zo butthurt dat Katy Perry de weet ik veel wie van vroeger is/word? Haar carrière is nog maar net begonnen, weet jij veel hoe bekend ze later nog wordt? Weet je wat mijn opa en oma vroeger tegen m`n ouders zeiden als ze de Elvis goed vinden? Precies hetzelfde.. "Dit is toch geen muziek meer!"

Echt het de helft van die feiten lijken rechtstreeks van m`n ouders te komen...

1: Luister geen Creed, kan ik niet over oordelen.

2: Led Zeppelin is goed, maar Rihanna is populair. Waarom is Rihanna populair, omdat ze goed kan zingen volgens veel mensen. The end. Rihanna heeft echt geen 10 nummer 1 hits omdat ze niet kan zingen of omdat haar liedjes pure bagger zijn of zo.

3: Inderdaad, erg jammer. Ke$ha is wel echt het laagste van het laagste(als je Bieber en Rebecca nietW mee telt), en de Beatles waren inderdaad master... Waren. Nu is het gewoon een band van vroeger die goed was. Niet meer, niet minder.

4: Flo Rida - Low is een masterlijk nummer. The end. Dat je er dan zo`n foto bij zet in plaats van een foto die beter bij het nummer past(b.v. een scene uit Step up 2), tja, da's gewoon inspelen op je publiek / drogredenen gebruiken om je publiek te overtuigen

5: Black Eyed Peas kun je zien als de Beatles van nu, op 'n bepaalde manier. Ik ben er zelf geen fan van, en Elvis Presley was inderdaad een van de beste zangers ooit en alles, maar de Black Eyed Peas zijn NU heel goed. Je gaat nu een bandje van nu vergelijken met een zanger van vroeger. Nogal logisch dat een band van nu populairder is op dit tijdstip. Elvis was vroeger véél populairder dan de Black Eyed Peas NU zijn.

6: Luister ik niet naar, kan ik niet over oordelen.

7: Dito

8: Katy Perry is gewoon lekker, dus dat verklaart al een hoop :puh: Daarbij kan ik nou écht niet zeggen dat Katy Perry niet kan zingen, of dat haar liedjes niet leuk zijn, en dat zeg ik als 19 jarige jongen zonder me ervoor te schamen.

9: Moet zeggen dat dat nummer 'Duck Sauce' van Barbara Spreidstand(:D) best lekker draait, maar voor de rest heb ik er geen mening over, aangezien ze daarin nou niet echt heel goed zingt of zo :puh:

10: Bob Marley ís wel 20 keer beter.

11: Glee zuigt.

12: .... Geen woorden voor.

Ze zijn 13 vergeten!

13: This girl exists!

rebecca-black-friday-song-thumb.jpg

EDIT: Deze post zegt het perfect:

'Oh my god people, seriously? STFU about pop music not being real music because its not the music YOU listen to. Just because YOU don't like it doesn't mean that others can't. Is it sad that Glee has more songs charted than the Beatles? Not if you're a fan of Glee AND DON'T LIKE THE BEATLES. Get off your high horses and let people listen to what they want to hear and stop being pretentious douches. If these facts seriously upset you, then you have to grow up because whether you like it or not, music has changed. We don't need more annoying dicks preaching about the lack of good music these days. Because millions in the world love pop music...you're just not one of them.'

en:

'And yeah, this guy clearly isn't even talking about good music vs. bad music. He's talking about rock vs. not-rock. Stupid and close-minded article on the whole.'

... En jullie doen precies hetzelfde.

Oh trouwens... Ik luister dubstep meer dan Elvis. Ik weet dat ik nu door jullie aan het kruis genageld wordt, maar iedereen mag leuk vinden wat hij wil leuk vinden :)

@GreyFox-Smurf: Het is 'cool' om Justin Bieber te haten, maar het blijft me verbazen hoe veel mensen er in trappen. Zijn allemaal gewoon jaloers dat ie zo jong is en elk meisje kan krijgen dat ie wil!

Hahaha xD Ja vast. Ik wil er graag uitzien als een pussy waar meiden op vallen :puh: En ik heb inderdaad geen vriendin, goed gezien, en goed gezien, ik zou er best een willen. Maar weet je wat? Ik zie er liever normaal uit met normaal redelijk lang haar en heb liever een redelijk lage stem dan dat ik een gast ben met vrouwenhaar, een vrouwenstem, en die gaat huilen alstie tegen een glazen deur aan loopt. Kom op zeg...

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 33
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Nissan

    4

  • S-te-Fan

    3

  • Phoenyxar

    3

  • Guardian1980

    2

5: Black Eyed Peas kun je zien als de Beatles van nu, op 'n bepaalde manier. Ik ben er zelf geen fan van, en Elvis Presley was inderdaad een van de beste zangers ooit en alles, maar de Black Eyed Peas zijn NU heel goed...

Natuurlijk heb je ergens wel een punt, maar... heb je ooit de Black Eyed Peas live gehoord? Niet gezien, maar gehoord. Ik wel, ze stonden op Werchter en het was een ramp, echt een ramp. Geen van de 4 (of zijn het nu 3, ben er nog altijd niet uit :7 ) kan eigelijk zingen en dat wordt duidelijk met de optredens. Ze hebben een hoop fans, hun muziek slaagt aan bij velen (zeker niet mijn muziek...) maar als we gaan discussiëren over wie er echt beter kan zingen, dan winnen zij vast en zeker niet hoor, allemaal autotune for the win. (waarmee ik niet bedoel dat je aanmaant om te discussiëren, maar ik zeg het toch even... :7 )

Bewerkt: door Phoenyxar
Link to comment
Delen op andere websites

@GreyFox-Smurf: Het is 'cool' om Justin Bieber te haten, maar het blijft me verbazen hoe veel mensen er in trappen. Zijn allemaal gewoon jaloers dat ie zo jong is en elk meisje kan krijgen dat ie wil!

Ik vind Justin J. Bieber wel stoer. Klik zeker >>hier<< even, dat weet je waarom ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Dit is toch gewoon.... Om te huilen?

Het is om te huilen dat iemand dit serieus met elkaar probeert te vergelijken, en het is nog meer om te huilen dat iedereen om deze vergelijkingen gaat lopen huilen. Sterker nog, deze statistieken zijn vrij logisch. Neem nummer 11, dat Glee meer hits heeft gehad dan The Beatles. Goh, zou dat misschien komen door het medium televisie? Ja, dat zou misschien wel eens kunnen. En op soortgelijke wijze kun je alle andere disappointing facts ook verklaren.

@ Haruhi_Suzumiya hieronder: origineel man, die opmerking.

Link to comment
Delen op andere websites

Nandro, dat jij dit hele gedeelte zo serieus neemt is ook best disappointing hoor...

Ahwel, mensen zeggen dat Rihanna een mooie stem heeft? Eens zien... Wijs mij de creativiteit aan in deze nummertjes... :7. Alles klinkt zo vreselijk hetzelfde, en dat is juist het leuke. De domme blondjes en de opgetrokken boxer gengstertjes merken dat niet. Die massive voten op zooi als de Music Awards. Categorie Pop Rock genomineerden: Justin Bieber, Bruno Mars, en Coldplay. W-T-F

Link to comment
Delen op andere websites

Maar Haruhi, wanneer is iets 'slecht' dan? Als jij het niet kunt verdragen? Rihanna en Justin Bieber scoren wereldhits met hun nummers, dus ze zullen vast wel íets goed doen, nietwaar? Ik ben absoluut geen fan van wat er in de Top40 staat, maar je kunt het onmogelijk 'slecht' noemen. Het is strak geproduceerd, catchy, dansbaar enzovoorts. Ik ben een groot liefhebber van The Beatles, maar eerlijk is eerlijk: die zijn uiteindelijk ook groot geworden doordat daar gewoon ijzersterke marketing achter zat. Muziektechnisch zijn ze echt niet beter dan The Kinks, The Beach Boys, The Byrds, etc.

Sterker nog, The Beatles was vroeger typische Top40-muziek waar gillende tienermeisjes op uit hun dak gingen. En dát wordt nu ineens fantastisch gevonden. Als je die lijn doortrekt, zou je voorzichtig kunnen voorspellen dat Rihanna, Lady Gaga e.d. over een jaar of 50 ook beschouwd worden als 'briljant'. Kijk, zanger Rinus, dát kun je slechte muziek noemen. Maar die man doet het dan ook vooral om de lol. Muzikaal is het natuurlijk geen reet waard.

Moraal van dit verhaal: subculturen verwijten elkaar dat ze naar 'slechte' muziek luisteren, terwijl er eigenlijk maar weinig populaire muziek écht slecht is. Het is gewoon een kwestie van smaak. En nu allemaal je muil houden en gewoon luisteren naar wat je leuk vindt.

Link to comment
Delen op andere websites

@GreyFox-Smurf: Het is 'cool' om Justin Bieber te haten, maar het blijft me verbazen hoe veel mensen er in trappen. Zijn allemaal gewoon jaloers dat ie zo jong is en elk meisje kan krijgen dat ie wil!

Ik vind Justin J. Bieber wel stoer. Klik zeker >>hier<< even, dat weet je waarom ;)

whaha, die ga ik onthouden :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

Maar Haruhi, wanneer is iets 'slecht' dan?

Alle, maar dan ook alle popie jopie zooi, van nu of 50 jaar geleden. Ik vind het zielloze proberende one hit wondertjes. Daar hadden ze in de 90's een term voor, bubblegum. Waar-de-loos :7.

Rihanna en Justin Bieber scoren wereldhits met hun nummers, dus ze zullen vast wel íets goed doen, nietwaar? Ik ben absoluut geen fan van wat er in de Top40 staat, maar je kunt het onmogelijk 'slecht' noemen. Het is strak geproduceerd, catchy, dansbaar enzovoorts. Ik ben een groot liefhebber van The Beatles, maar eerlijk is eerlijk: die zijn uiteindelijk ook groot geworden doordat daar gewoon ijzersterke marketing achter zat.

Dat is correct. Maar Silverbyte, dan mag je mij ook vertellen waar merendeel van de groep die die muziek luistert, dan uit bestaat. Uit eigen ervaring hier in Brabant, ongeveer alle mensen die naar Rihanna en dat soort meuk luisteren zijn meisjes die te lang onder de zonnebank hebben gelegen met Adidas vestjes en te strakke spijkerbroeken.

Sterker nog, The Beatles was vroeger typische Top40-muziek waar gillende tienermeisjes op uit hun dak gingen. En dát wordt nu ineens fantastisch gevonden. Als je die lijn doortrekt, zou je voorzichtig kunnen voorspellen dat Rihanna, Lady Gaga e.d. over een jaar of 50 ook beschouwd worden als 'briljant'.

Wat vooral goed in het geheugen zal komen te staan is hoe GaGa met haar blote geschachtsdeeltje op een tralies springt, jaja :7. The Beatles is voor heel veel muzieksoorten die later echt pas gingen groeien, de bakermat geweest. Ik vind hen niet goed om hun muziek, maar om hun enorme veelzijdigheid. Ze hebben bijna alles wel een keer geprobeerd. Pop, Soft Rock, Heavy Metal, en ga maar door.

Kijk, zanger Rinus, dát kun je slechte muziek noemen. Maar die man doet het dan ook vooral om de lol. Muzikaal is het natuurlijk geen reet waard.

Ik vind niet dat je zanger Rinus kan vergelijken met Top40 meuk. Die vent heeft ballen met zulke ballenmuziek op de markt te komen :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben absoluut geen fan van wat er in de Top40 staat, maar je kunt het onmogelijk 'slecht' noemen.

Dat kun je dus wel, dat blijft gewoon een mening. Het is daarentegen wel niet mogelijk om te bepalen wat goed of slecht is en valt dus ook niet te 'bewijzen'. (het hangt er dus vanaf hoe je je "stelling" bekijkt)

Kijk, zelf vind ik het grotendeel van de huidige populaire muziek (en daarmee doel ik dus op de meuk op tv) zo slecht als wat. Maar dat is dan natuurlijk ook mijn mening, van mij mag iemand luisteren wat hij wil, aar is hij vrij in. Maar als zo iemand (maakt niet uit welke muziek) dan zijn GSM op het maximum volume in de trein zet om het allemaal wat te verkl*ten voor de rest, dan haal ik me Happy Hardcore boven hoor, eerlijk is eerlijk ^^

Link to comment
Delen op andere websites

Alle, maar dan ook alle popie jopie zooi, van nu of 50 jaar geleden. Ik vind het zielloze proberende one hit wondertjes. Daar hadden ze in de 90's een term voor, bubblegum. Waar-de-loos :7.

Precies: ik vind. Op welke artiesten je met 'zielloze proberende one hit wondertjes' doelt weet ik ook niet, want Justin Biebber, Rihanna en Lady Gaga hebben allang bewezen geen eendagsvliegen te zijn. Met een beetje commercieel inzicht kan bijna iedereen wel een hitje scoren (zie bijv. Guillhermo & Tropical Danny), maar om dat later nog eens te flikken moet je echt wel wat in je mars hebben.

Dat is correct. Maar Silverbyte, dan mag je mij ook vertellen waar merendeel van de groep die die muziek luistert, dan uit bestaat. Uit eigen ervaring hier in Brabant, ongeveer alle mensen die naar Rihanna en dat soort meuk luisteren zijn meisjes die te lang onder de zonnebank hebben gelegen met Adidas vestjes en te strakke spijkerbroeken.

Ik vraag me af waarom jij de kledingsmaak van mensen koppelt aan hun muzieksmaak. Ik draag ook adidasvesten -sterker nog, ik heb er op dit moment een aan- maar ik luister met veel plezier naar Oasis, The Beatles, Dire Straits en noem maar op. Kun je totaal geen conclusies aan verbinden. Je hebt er een stereotype beeld van, maar dat gaat lang niet altijd op.

Wat vooral goed in het geheugen zal komen te staan is hoe GaGa met haar blote geschachtsdeeltje op een tralies springt, jaja :7. The Beatles is voor heel veel muzieksoorten die later echt pas gingen groeien, de bakermat geweest. Ik vind hen niet goed om hun muziek, maar om hun enorme veelzijdigheid. Ze hebben bijna alles wel een keer geprobeerd. Pop, Soft Rock, Heavy Metal, en ga maar door.

Lady Gaga staat graag in de schijnwerpers, eens, maar was het niet Ozzy van Black Sabbath die ooit de kop van een vleermuis afbeet? Ook hier geldt: dit gedrag kun je niet koppelen aan de muziek. Ook The Beatles en talloze andere bands zijn verscheidene keren negatief in het nieuws geweest -vanwege drugsbezit, onder andere.

Ik vind niet dat je zanger Rinus kan vergelijken met Top40 meuk. Die vent heeft ballen met zulke ballenmuziek op de markt te komen :7

Dat heeft hij zeker.

Link to comment
Delen op andere websites

Precies: ik vind. Op welke artiesten je met 'zielloze proberende one hit wondertjes' doelt weet ik ook niet, want Justin Biebber, Rihanna en Lady Gaga hebben allang bewezen geen eendagsvliegen te zijn. Met een beetje commercieel inzicht kan bijna iedereen wel een hitje scoren (zie bijv. Guillhermo & Tropical Danny), maar om dat later nog eens te flikken moet je echt wel wat in je mars hebben.

Juist zielloos omdat vooral GaGa en Rihanna gewoon meegaan met wat er op dat moment bekend is/waar veel naar geluisterd word. De hele hype rond JB is al een beetje aan het sterven (god dank). House was aan het opkomen een jaar of twee geleden. Wat gaat Lady GaGa doen? House album maken. Mensen maken niet meer wat ze echt willen, maar gewoon om bekend te blijven. Idioot vind ik het.

Ik vraag me af waarom jij de kledingsmaak van mensen koppelt aan hun muzieksmaak. Ik draag ook adidasvesten -sterker nog, ik heb er op dit moment een aan- maar ik luister met veel plezier naar Oasis, The Beatles, Dire Straits en noem maar op.

Je weet best waarop ik doel :7. De groep hersenloze tienermeisjes is (jammer) genoeg op het moment aan de sterkere kant. Oh wel, macht der getal :7. Als men eens stopte met Radio 538 luisteren alleen maar "omdat de rest dat ook doet", krijgen we wellicht eens wat andere gezichten op de Music Awards. Wellicht zelfs mensen die het verdienen. Justin Bieber en Bruno Mars eruitflikkeren bij Pop & Rock, en maak daar gewoon Linkin Park van en de andere redelijk bekende culthits.

Lady Gaga staat graag in de schijnwerpers, eens, maar was het niet Ozzy van Black Sabbath die ooit de kop van een vleermuis afbeet? Ook hier geldt: dit gedrag kun je niet koppelen aan de muziek. Ook The Beatles en talloze andere bands zijn verscheidene keren negatief in het nieuws geweest -vanwege drugsbezit, onder andere.

Reageer dan ook gelijk op de rest van de tekst :-(.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...