Jump to content

Noord-Korea

SpacyColours

Noord-Korea  

23 leden hebben gestemd

1. 1. Denk je dat er een oorlog gaat komen tussen Noord- en Zuid-Korea?

• Ja, de spanning is om te snijden, ik denk dat de strijd ieder moment kan losbarsten.
      10
    • Het zal er eens van komen, maar voorlopig nog niet.
      5
    • Nee, Noord-Korea lult maar wat.
      7
    • Anders, namelijk:
      1
  2. 2. Als er oorlog komt, hoe zal die dan verlopen?

• NK verovert de wereld.
      0
    • NK richt veel schade aan in VS/ZK, maar is niet opgewassen tegen ze en moet uiteindelijk opgeven.
      6
    • VS hakt NK-leger in de pan, neemt NK (uiteindelijk) over. Er blijven burgeroorlogjes ontstaan, maar de mensenrechten worden iig verbeterd.
      3
    • NK tegen ZK. VS bemoeit zich er amper mee. NK of ZK wint en neemt Korea over.
      1
    • Er blijven stijgende spanningen maar het wordt nooit een echte oorlog - Cold War style dus.
      5
    • Landen als China bemoeien zich ermee en het wordt een wereldoorlog.
      4
    • Terwijl de VS moe maar voldaan terugkeert van de strijd, neemt Portugal ineens random de wereld over.
      1
    • Anders, namelijk:
      3

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik denk ook dat als Obama zich ermee moeit, ze broekpissend terug naar huis. Wie hebben ze namelijk als bondgenoten? China? Ja die zijn echt wel zo slim zich daarin te mengen. Die chineesjes toch.

• Reacties 221
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Phoenyxar

20

• SpacyColours

19

• Bierbuikje

18

• -MessiaX-

18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Het klinkt heel impulsief, maar wat ik zeg is gewoon binnenvallen met die hap, ik denk dat het showtje nu wel weer eens op mag houden.

Want als de V.S het niet doet, dan doet niemand het, doet niemand het, dan gaat het diplomatieke gebeuren nog wel een aantal jaartjes door.

Geplaatst:

Het klinkt heel impulsief, maar wat ik zeg is gewoon binnenvallen met die hap, ik denk dat het showtje nu wel weer eens op mag houden.

Want als de V.S het niet doet, dan doet niemand het, doet niemand het, dan gaat het diplomatieke gebeuren nog wel een aantal jaartjes door.

Als de VS het wel doet breekt de hel uit. Geloof me. :puh:

Geplaatst:

Ik weet het: dit gaat heel dom klinken, maar: Waarom eigenlijk? Volgens mij is iedereen Noord Korea heel erg zat aan het worden, ik denk dat er beter dan een heel land bevrijd kan worden, dan dat er een diplomatiek debatje komt over wat wel en wat niet mag.

Geplaatst:

Al die inwoners staan er wel volledig achter, als ik zo zie marcheren op het nieuws, gewoon luttele pionnetjes dat ze zijn.

Dat ze het gewoon niet willen beseffen.

Geplaatst:

Ik weet het: dit gaat heel dom klinken, maar: Waarom eigenlijk? Volgens mij is iedereen Noord Korea heel erg zat aan het worden, ik denk dat er beter dan een heel land bevrijd kan worden, dan dat er een diplomatiek debatje komt over wat wel en wat niet mag.

Noord Korea is gek. Als ze aangevallen worden zullen ze alles doen om zo veel mogelijk schade aan te richten. Die geven zich niet over als ze in de minderheid zijn. Seoul (hoofdstad Z-Korea) ligt amper 50km van de Noord-Koreaanse grens. Die hele stad wordt verwoest, omdat dat aartsvijanden zijn van Noord-Koreanen. De oorlog zal vroeg of laat worden gewonnen door de VS en Z-Korea en dan is het weer gewoon een Korea, maar dan kapitalistisch. Het is maar de vraag of Rusland en China dit gaan toe staan. Behalve dan dat het land kapitalistisch is zal de macht van de VS ook weer uitbreiden. Als Rusland en China dit niet toestaan zullen zij Kim Jong Un helpen van Zuid-Korea te winnen en dan wordt het weer een via via wereldoorlog die wordt uitgevochten in Korea. Net zoals de vorige Korea oorlog.

Geplaatst:

Als Rusland en China dit niet toestaan zullen zij Kim Jong Un helpen van Zuid-Korea te winnen en dan wordt het weer een via via wereldoorlog die wordt uitgevochten in Korea. Net zoals de vorige Korea oorlog.

Het huidige Rusland is niet meer het neo-communistische Rusland van de jaren 70. Het huidige Rusland is kapitalistisch aan het draaien. De grootste bedrijven zijn nog altijd staatsbedrijven (zie Gazprom) maar het is voor de rest wat afgestapt van de staatseigendommen. Hetzelfde verhaaltje voor China, maar dan nog extremer. Er is een reden waarom China de laatste jaren wat afstand begint te nemen van Noord-Korea. Die hebben geen nood meer aan een symbolische politieke communistische bondgenoot. China is kapitalistisch aan het worden.

Geplaatst: (bewerkt)

Wist ik het maar. Ik hoop natuurlijk van niet. Maar is Noord-Koreaans eten lekker? Want dan kunnen we in ieder geval binnenkort de vluchtelingen welkom heten.

Nou, dan wil ik u graag laten kennis maken met de Noord-Koreaanse keuken!!!:

kim-jong-il-corn.jpg

Who laid this down under my Pillow!

Een origineel Noord Koreaans product!!!

En als U even geen tijd heeft om thuis te koken, kunt u natuurlijk van het grandioze Fast Food restaurant* genieten.

*Van ter voren reserveren is in een Noord Koreaans fastfood restaurant aangeraden, omdat u anders voor overvolle wachtrijen komt te staan! ( of de tent word gewoon speciaal voor jou geopend >.< )

Iedere Noord-Koreaan kan gezellig eten in een sfeervol luxe restaurant, zoals u hier op 11 minuten ziet!

:)

Oops... verkeerd filmpje...

... zo word ik nooit meester der verrijking van het buitenlands volk bij de DPRK ( baas vd propaganda )..

stop eens met zeuren over Noord-Korea moeten jullie eens zien hoe de US erbij ligt!

( zo, dat maakt mijn kans groter dat ik meester der verrijking van het buitenlands volk word ( of kleiner dat ik word afgeknald ))

Bewerkt: door -MessiaX-
Geplaatst: (bewerkt)

Dat is nog eens een velheldelend velhaal, mijnheel MessiaX!

@ Moderators: Kan iemand de poll verwijderen? Ik heb hem ietwat aangepast maar het bugt nogal omdat de vragennummers/stemmen niet worden geerefreshed.

>>> Door Phoenyxar: Et voila.<<<

Merci beaucoup!

Bewerkt: door SpacyColours
Geplaatst:

Op de eerste heb ik gestemd:

Nee, Noord-Korea lult maar wat

Noord-Korea kan niks, is niks en zal nooit wat worden, het land heeft amper stroom en leger kampt met voedseltekorten. Tjah die zullen gediciplineerd zijn ;). Denk je echt niet dat er al heel wat tegengeschut van de USA aan de zuid koreaanse kant staat? Noord korea word direct platgegooid als ze ook maar 1 raket afschieten. En Kim Jong Un zou dus wel gek zijn om dat ook te doen. Die man weet zelf ook wel dat hij zn oorlog niet kan winnen en zal zn oorlog dan ook niet starten.

Als er oorlog komt, hoe zal die dan verlopen?

Heb ik gestemd op anders namelijk;

Er komt geen oorlog. En ook geen koude oorlog. Noord-Korea is gewoon te klein/nutteloos/wat dan ook om ook maar enige serieuze druk te voeren. Vergelijk het arsenaal van de U.S en/of V.N. is met die van Noord-Korea 2 a 3 atoombommen tegenover het duizendvoudige. En die 2 bommetjes van Noord-Korea berijken de grens Noord/Zuid-Korea niet eens want die zijn dan al lang neer gehaald door de US..

Geplaatst:

Als je het mij vraagt barst de hel bijna los, zeker nu ze de ambasade's al willen evacueren

ach die lui willen gewoon groot over komen. denk niet dat de dreigementen veel waarde hebben.

Geplaatst:

Op de eerste heb ik gestemd:

Nee, Noord-Korea lult maar wat

Noord-Korea kan niks, is niks en zal nooit wat worden, het land heeft amper stroom en leger kampt met voedseltekorten. Tjah die zullen gediciplineerd zijn ;). Denk je echt niet dat er al heel wat tegengeschut van de USA aan de zuid koreaanse kant staat? Noord korea word direct platgegooid als ze ook maar 1 raket afschieten. En Kim Jong Un zou dus wel gek zijn om dat ook te doen. Die man weet zelf ook wel dat hij zn oorlog niet kan winnen en zal zn oorlog dan ook niet starten.

Als er oorlog komt, hoe zal die dan verlopen?

Heb ik gestemd op anders namelijk;

Er komt geen oorlog. En ook geen koude oorlog. Noord-Korea is gewoon te klein/nutteloos/wat dan ook om ook maar enige serieuze druk te voeren. Vergelijk het arsenaal van de U.S en/of V.N. is met die van Noord-Korea 2 a 3 atoombommen tegenover het duizendvoudige. En die 2 bommetjes van Noord-Korea berijken de grens Noord/Zuid-Korea niet eens want die zijn dan al lang neer gehaald door de US..

Het is inderdaad voor een deel spierballen taal, vooral omdat het een nieuwe leider betreft maar onderschatten moet je het zeker niet. De kans is zeker aanwezig dat een Nucleaire raket niet word neergehaald voordat hij land op de stad Seoul. Al staan er wel Patriot raketten voor de korte afstand rond Seoul, maar die zijn makkelijk te omzeilen door bijvoorbeeld hwasong ( DPRK versie van de SCUD ) raketten in combinatie met een nucleair geladen Rodong raket ( een verder doorgevoerde variatie op de hwasong / scud raket ) te lanceren.

En als je weet dat Seoul meer dan 10 miljoen inwoners heeft, die vrij gecentreerd wonen dan kan een simpele noordkoreaanse warhead dan honderduizenden slachtoffers maken. Binnen beschouwing, indirecte slachtoffers. Buiten beschouwing genomen natuurlijk andere malaise die je er van kan krijgen ( en dingen zoals economische schade ).

Het zal dan niet lang duren voordat het hele land overspoeld word door buitenlandse troepen, en tactische bommenwerpers. Al zal men niet zonder reden tot interventie over gaan, want als je als leider van een land het leed kan bepalen van zoveel slachtoffers, dan is het ook niet gek dat landen sceptisch naar interventie kijken. Het nadeel daarvan natuurlijk, is dat de DPRK dan de mogelijkheid krijgt om het nucleaire arsenaal te verbeteren.

Tot nog toe is het alleen op de diplomatieke manier gepoogd om op te lossen, maar dat heeft uiteindelijk tot weinig gevolg geleid ben ik van mening. Een positief punt is de verandering van de grootste partner van de DPRK; China. China word steeds meer en meer kapitalistisch, daardoor krijgt het een sterkere behoefte om de zakelijke banden met landen zoals de Verenigde Staten te versterken en de relaties met de DPRK te verslappen.

By the way, ik denk dat de DPRK toch wel het grootste voorbeeld is van wat een kat in het nauw kan doen.

Geplaatst:

Ik vind het werkelijk waar extreem belachelijk dat hij in postitie komt en METEEN weer ruzie heeft met de andere landen. Ik wordt meteen aangezien als Doomsday Prepper maar ik kan nu deze tijden wel het in de gaten houden maar dan duik ik in mijn kelder thuis.

Ik heb gelezen dat Kim Jung Un gisteren naar Duitsland moest gaan / moet gaan omdat hun er ook wel wat van willen weten. Ook wonderbaarlijk is de cartoonserie van hun ''Learn Geometry so You Can Defeat America'' serie. Ik stel het niet op prijs om die dingen te lezen. Ook denk ik dat Rusland zich er mee gaat bemoeien. Ik vind zelf ook de regering zo corupt als een weet niet wat. Ik heb echter geen zin in een wereldoorlog want ieder land heeft wel iets wat ze mee kunnen aanvallen. Ik neem aan dat Nederland ook raketten en wapens hebben om aan te vallen? -sigh- Ik zal hier niet lang blijven op dit topic namelijk ik door mijn ADHD vrijwel erg snel paranoïd wordt.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...