Jump to content

[Discussie] Demo/Preview


GTAKevin023

Recommended Posts

Zou het een idee zijn dat R* een soort van kleine demo (1 missie in een klein stukje stad) zou maken zodat gta fans een beetje kunnen proeven hoe gta V is? :D Niet dat ze het zullen doen, dat weet ik ook wel weer. Dus hou die commentaar maar voor je. Ik vraag alleen of het een goed idee zou zijn :)

Bewerkt: door VWO-er
Topic afgesplitst en poll toegevoegd.
Link to comment
Delen op andere websites

Als ik als mezelf moet antwoorden, dan zeg ik: ja. Maar dat is alleen omdat ik heel nieuwsgierig ben.

Stel dat ik een medewerker van R* was, dan zou ik nee antwoorden. Ten eerste is het moeilijk te bepalen wat er zou moeten prijsgegeven worden in de preview. Bovendien geef je het hoofdpersonage prijs, en als dat mensen niet zou aanspreken, heb je meteen negatieve reclame.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat kunnen ze beter niet maken, als ze een beperkte demo vrijgeven gaan mensen teleurgestelt zijn omdat het té beperkt is.

Als de echte game dan uitkomt wordt het ook enkel gezien als een 'kleine verbetering' op wat ze in de demo hebben gezien, waardoor het helemaal niet als de supergame die het is wordt onthaald. De eerste indruk is en blijft belangrijk, ook in de game-wereld en dat weet R* maar al te goed. Dat gaan ze echt niet riskeren door even een kleine demo vrij te geven hoor, ik wacht wel wat liever op de volle game zodat iedereen ten volle en oprecht kan worden verrast ^^

Link to comment
Delen op andere websites

Dat kunnen ze beter niet maken, als ze een beperkte demo vrijgeven gaan mensen teleurgestelt zijn omdat het té beperkt is.

Als de echte game dan uitkomt wordt het ook enkel gezien als een 'kleine verbetering' op wat ze in de demo hebben gezien, waardoor het helemaal niet als de supergame die het is wordt onthaald. De eerste indruk is en blijft belangrijk, ook in de game-wereld en dat weet R* maar al te goed. Dat gaan ze echt niet riskeren door even een kleine demo vrij te geven hoor, ik wacht wel wat liever op de volle game zodat iedereen ten volle en oprecht kan worden verrast ^^

Dat hebben ze nooit gedaan, dus ik verwacht nu ook niet, ik zou het me ook niet kunnen voorstellen eerlijk gezegd :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een demo lijkt mij niks. Geef mij maar gewoon het echte spel als het uitkomt, want dan kun je alles in 1x ontdekken en dan ben je als het goed is wel jaren bezig :puh:

Als er een demo uitkomt weet je al iets over het spel en word je blij gemaakt terwijl je nog misschien een jaar moet wachten

Bewerkt: door Jarno91
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat een demo beter is. Als ze een beta doen, dan kan waarschijnlijk niet iedereen het spel spelen, en verschillende mensen hebben dan al een groot deel van het spel gezien, omdat een beta vaak groter is dan een demo.

Ze zouden eventueel ook een soort 'benchmark'-test downloadbaar kunnen maken, zodat we ook kunnen zien of onze computers niet te zwak zijn voor de game. Dan hebben we ook nog een deel ervan gezien :puh:.

Link to comment
Delen op andere websites

Neen, voor mij moet er geen demo/bèta of dergelijke komen. Waarom?

Kijk naar de bèta die EA eind september had uitgegeven voor Battlefield 3. Ik heb er mij mee geamuseerd, voor mij was het voldoende. Maar slechts enkele uren later na de release ervan was er al internetprotest. Mensen die overhaast klachtenbrieven naar EA stuurden, hun pre-order cancelden, forums die overspoeld werden met problemen, bugs en klachten. Blijkbaar had niemand gedacht aan het feit dat het niet eens het échte spel was. :7 Toen dan uiteindelijk het spel uitkwam bleek er geen enkel probleem te zijn met het spel, een prachtige shooter, de beste die ik ooit speelde op Crysis 2 na. En toch waren er nog mensen die klaagden: zogezegd dezelfde 'probleempjes' die zich voordeden in de bèta, terwijl die er helemaal niet waren.

Het is gewoon het beste voor het imago van Grand Theft Auto en R* dat ze geen voorproefje uitgeven. Veroorzaakt alleen nog maar problemen en is niet erg winstgevend ;)

EDIT: Een benchmark zou inderdaad voor pc-gamers iets kunnen zijn. Maar consolegamers..?

Bewerkt: door MidnightMayhem
Link to comment
Delen op andere websites

Lijkt me inderdaad geen zo'n goed idee, een demo uitbrengen. Sowieso geef je al een heleboel dingen prijs en is het wauw-effect er toch al voor een groot deel van af. Juist dat begin effect is altijd al één van de sterktes geweest bij GTA. Dus die demo zou een groot pluspunt van GTA V meteen naar de prullenmand verwijzen.

Laat ze maar af en toe trailers de wereld insturen tot aan de release, dan kunnen we allemaal lekker watertanden!

Maar wat kan Rockstar goed zwijgen zeg en uit het niets zullen ze weer toeslaan met nieuws over de game.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat er geen demo/beta komt en ik hoop het ook niet. Rockstar moet met GTA:V weer veel geld binnenhalen en dat doe je niet met een demo. Er is een grote kans dat mensen teleurgesteld raken en daardoor de echte versie niet kopen. Een beta vind ik meer iets voor online games om te testen of de servers en dergelijke goed werken. Maar bij een GTA? Nee, doe dat maar niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Langs de andere kant kan je ook denken dat veel mensen wachten totdat de game uit is en daarna nog een weekje op het internet rondsnuffelen en artikels lezen over de nieuwe game. Wanneer ze negatieve kritieken zien, gaan ze minder geneigd zijn om de game te kopen.

Maar ondertussen zijn er dan wel al een heleboel games verkocht.

Link to comment
Delen op andere websites

Lijkt me een goed plan alleen er zitten ook nadelen aan en aangezien je een nieuw product wilt introduceren is het geen slim plan om ook de nadelen ervan te laten zien.

Je moet nieuwe producten altijd zo perfect mogelijk over laten komen.

Stel als Rockstar nou eens zo'n trailer/missie zou vrijgeven kan men niet alle mogelijkheden zien van het spel en daarop het hele nieuwe GTA serie afschrijven.

Als ik Rockstar was zou ik in januari al een nieuwe trailer vrijgeven of het website online gooien.

Het duurt veel te lang sinds de release van de eerste trailer tot men weer een beetje geupdate is.

Dat is dus mijn mening wat jou vraag betreft of het een goed idee zal zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Lijkt me geen goed plan, ik wil compleet verrast worden en een demo kan altijd tegenvallen. Sowieso vindt ik het geen goed idee aangezien het een open wereld game is waar je kunt gaan en staan waar je wilt, een demo maakt dit ook minder interessant naar mijn mening. Maar goed, ik denk ook niet dat ze een demo gaan uitbrengen, Rockstar heeft dit nog nooit gedaan dus waarom nu wel? Ik laat mij helemaal verrassen en wil zo min mogelijk weten van de gameplay en storyline.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...