Hayte Geplaatst: 27 februari 2012 Rapport Geplaatst: 27 februari 2012 Waarom bestaat plezier? Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 27 februari 2012 Rapport Geplaatst: 27 februari 2012 Waarom bestaat plezier? Wanneer een arbeider zich prettig voelt en/of plezier beleeft aan zijn werkzaamheden is hij in staat een hogere productiviteit te verzorgen. Het is voor de werkgever dan ook belangrijk dat de werknemer zich plezierig voelt in zijn beroep. Dat was het economie gedeelte. [/financeModusOff] Reageren
GreyFox-Smurf Geplaatst: 27 februari 2012 Rapport Geplaatst: 27 februari 2012 Wat is er na de dood? Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 27 februari 2012 Rapport Geplaatst: 27 februari 2012 Wat is er na de dood? Na het dood gaan of na het dood zijn? Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 28 februari 2012 Rapport Geplaatst: 28 februari 2012 ik noem dat dus oneindig; een cirkel bijvoorbeeld, is oneindig... het heeft namelijk geen einde en ook geen begin ( ook een einde ) je kan zo'n begin of einde alleen theoretisch benaderen. Een cirkel is niet oneindig hoor, want die heeft een rand (net als een bol dat heeft in 3D en een "3-Sphere" in de 4D wereld) maar de beweging van de cirkel is wel oneindig in de zin dat zijn rand een oneindige bocht beschrijft. War je zegt is dus zeker niet fout, maar niet geheel "concreet" - ook al dat het mijne zo min concreet is, maar ja... dat is op zich ook wel een beetje filosofisch Reageren
GreyFox-Smurf Geplaatst: 28 februari 2012 Rapport Geplaatst: 28 februari 2012 Wat is er na de dood? Na het dood gaan of na het dood zijn? Allebei Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 28 februari 2012 Rapport Geplaatst: 28 februari 2012 Wat is er na de dood? Na het dood gaan of na het dood zijn? Allebei Er zit een verschil in de vraagstelling. Jij had het over 'na de dood'. Ik denk dat je dit bedoelde: Maar je zei dit: Reageren
Davedavy Geplaatst: 1 maart 2012 Rapport Geplaatst: 1 maart 2012 Je leeft of je bent dood, zit daar nog wat tussen in dan? Reageren
Kloep Geplaatst: 1 maart 2012 Rapport Geplaatst: 1 maart 2012 Leven, dood gaan en dood zijn. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 1 maart 2012 Rapport Geplaatst: 1 maart 2012 En wat is het verschil tussen "Leven" en "Dood Gaan" dan? (denk maar even, maar het komt op hetzelfde neer) Reageren
GreyFox-Smurf Geplaatst: 1 maart 2012 Rapport Geplaatst: 1 maart 2012 Inderdaad het ik vind het echt maar een beetje raar hoor ? Reageren
Kloep Geplaatst: 1 maart 2012 Rapport Geplaatst: 1 maart 2012 Doodgaan is als je het mij vraagt zoiets als bijvoorbeeld stikken. Je leeft in principe nog wel, maar in hoeverre kun je het leven noemen? Nog een voorbeeld, als iemand op sterven ligt. Als iemand bijvoorbeeld kanker heeft, 'leeft' deze persoon nog wel maar doet verder niks meer. Je leeft als een kasplantje, en dat noem ik geen leven. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 2 maart 2012 Rapport Geplaatst: 2 maart 2012 Maar dat is in hoeverre jij 'leven' definieert. In dat geval is die persoon er inderdaad zeker van dat hij/zij gaat sterven, maar geldt dat ook niet voor ieder van ons die nog leeft? En in hoeverre is stikken dan ook doodgaan, want je kan stikken en het toch overleven... hmm filosofie, geweldig toch? Reageren
Kloep Geplaatst: 2 maart 2012 Rapport Geplaatst: 2 maart 2012 Maar dat is in hoeverre jij 'leven' definieert. Klopt, maar zo maak ik het verschil in leven en dood gaan. Dit is natuurlijk voor iedereen anders. Reageren
Davedavy Geplaatst: 2 maart 2012 Rapport Geplaatst: 2 maart 2012 Dood = In mijn ogen : Je ademt niet, je hart klopt niet en je hersens werken niet. Leven = Als een van deze 3 wel nog werkt . Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.