Jump to content

Lowriders


MisterDM

Lowriders  

25 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat vindt jij van Lowriders?

    • Mooi.
      11
    • Niet zo mooi.
      5
    • Lelijk.
      4
    • Prachtig!
      2
    • Ik heb er geen interesse voor.
      6
    • Ik heb geen idee.
      0
    • Ik niet eens wat het is.
      0


Recommended Posts

omdat andere clubleden ruzie gingen maken. we zouden de kosten delen voor de club. gingen ze al ruzie maken over een vuilnisbak van €1,50 :bonk:

toen zijn we weggegaan. hetzelfde probleem als met de vorige lowrider club.(unity lowrider car club)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 47
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MisterDM

    13

  • GolfG60

    10

  • gta michael

    6

  • TalkingPear

    5

Ik zal je een newsflash geven, Lowriders zijn netzoals Hellaflush, Stance, Oem+, en respectvolle sjonnies(100% tuning zooi) etc. een soort van auto cultuur, die behandelen hun auto's met respect en liefde.

Dan heb je nog de hoppers, waar jij het over hebt, en vergelijkbaar heb je ook tjoeners, sjonnies en ander soort mensen die hun auto's verkrachten door er slecht mee om te gaan.

Lowriders, die komen amper van de grond af, amper schade, hetzelfde als jij met 20 over een drempel gaat.

Daarnaast zijn hoppers vaak al ten dode opgeschreven, er zitten geen motoren in, anders hoppen ze niet he, met een 300kg wegende motor voorin.

Vaak zit er geen interieur in, en dus ook geen tapijt in de kofferbak, vaak zijn het skeletten met enkel een chassis en draagarmen en hydrauliek.

Luister maar eens War - Lowrider, die laten zien waar de echte lowrider cultuur om draait.

Ik zal jou ook een newsflash geven... Die lowriders waar jij het over hebt worden vaak met het parkeren tegen de grond aan neergezet dmv de hydraulica. Ik denk dat je zelf ook wel filmpjes hebt gezien waarin zulke wagens geparkeerd worden. Dat is bij de helft gewoon op de knop duwen en die auto valt ineens van b.v. 10 cm in een klap op de grond. Ook daarmee verpest je heel de onderkant van je auto, en anders wel de shocktowers/andere plekken waar de ophanging vast zit. Misschien zie je dat na een paar keer niet, maar als zo`n ding elke keer zo`n klap krijgt gedurende 3 jaar dan slijten de bevestigingspunten van ophaning zeker wel sneller dan normaal. Ook bij mensen die hun lowriders met liefde behandelen, worden die wagens tijdens shows zo neer gezet.

En ga me alsjeblieft niet vertellen dat die Impala's met hydraulica nog helemaal origineel gemaakt kunnen worden. Zowat alle onderdelen die ze eruit halen om hydraulica in te bouwen wordt gewoon weg gegooid hoor, net zoals jij en ik de oude dempers zouden kunnen weggooien als we een VW'tje verlagen...

Met alle respect trouwens. Ik vind sommige lowriders echt wel mooi, maar ga me niet vertellen dat 100% van al de lowriders die wél met liefde behandeld worden gewoon weer terug gebracht kan worden naar origineel, ongeacht of ze gewoon airride/normale hydraulics of extreem krachtige hydraulics(hoppers dus) gebruiken. Daar worden veel te veel originele onderdelen voor weggegooid, en daar lijdt het chassis echt te veel voor. En dat geldt precies hetzelfde voor alle Civics, VW'tjes, Skylines en Saxo's die met liefde 'getuned' worden, zij het hellaflush, DUB, OEM+, simpelweg stanced of domweg door een sjonnie.

EDIT@below: Ik ga er niet eens meer op in in `n nieuwe post. Als jij nog nooit een filmpje gezien hebt waarin (misschien op de achtergrond) zo`n lowrider geparkeerd wordt op een show, en bij het uitstappen vanaf redelijk normale hoogte ineens tegen de grond zakt, tja dat kan... Ik heb het iig best vaak gezien. Ik heb het er totaal niet over dat zo`n wagen bij één keer dat doen gelijk van onderen kapot gaat. Na één keer zal 't bijna niet te zien zijn. Maar als zoiets elke keer weer gebeurd dan gaat zo`n wagen daar echt wel verrot van. Net als dat zo`n auto van mensen die veel te hard over drempels gaan na een aantal jaar waarschijnlijk van onderen schade zal hebben.

Btw, over die laatste zin: Verklaar eens waarom de Top Gear 'reasonably priced car' niet meer door verkocht mocht worden? Precies, omdat ook racewagens op den duur zo veel stress op het metaal hebben gehad dat 't metaal gewoonweg niet meer even sterk is als toen ie nieuw was. Die constante klappen die een lowrider of een wagen die constant heel hard over drempels gaat krijgt, zorgen voor precies hetzelfde: metaalmoeheid. Niet na 1 keer, niet na 10 keer, maar als 't een aantal jaar gebeurd wel. Daarbij zijn hydraulische veren volgens mij qua stijfheid te vergelijken met een schroefset. Ik kan me voorstellen dat als ik mijn auto 20 keer per jaar van 10cm op de grond laat vallen, het chassis op den duur ook niet meer zo stevig is als toen ie nieuw was, al is het maar omdat die schroefset zo veel stijver is.

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal jou ook een newsflash geven... Die lowriders waar jij het over hebt worden vaak met het parkeren tegen de grond aan neergezet dmv de hydraulica. Ik denk dat je zelf ook wel filmpjes hebt gezien waarin zulke wagens geparkeerd worden. Dat is bij de helft gewoon op de knop duwen en die auto valt ineens van b.v. 10 cm in een klap op de grond. Ook daarmee verpest je heel de onderkant van je auto, en anders wel de shocktowers/andere plekken waar de ophanging vast zit. Misschien zie je dat na een paar keer niet, maar als zo`n ding elke keer zo`n klap krijgt gedurende 3 jaar dan slijten de bevestigingspunten van ophaning zeker wel sneller dan normaal. Ook bij mensen die hun lowriders met liefde behandelen, worden die wagens tijdens shows zo neer gezet.

En ga me alsjeblieft niet vertellen dat die Impala's met hydraulica nog helemaal origineel gemaakt kunnen worden. Zowat alle onderdelen die ze eruit halen om hydraulica in te bouwen wordt gewoon weg gegooid hoor, net zoals jij en ik de oude dempers zouden kunnen weggooien als we een VW'tje verlagen...

Met alle respect trouwens. Ik vind sommige lowriders echt wel mooi, maar ga me niet vertellen dat 100% van al de lowriders die wél met liefde behandeld worden gewoon weer terug gebracht kan worden naar origineel, ongeacht of ze gewoon airride/normale hydraulics of extreem krachtige hydraulics(hoppers dus) gebruiken. Daar worden veel te veel originele onderdelen voor weggegooid, en daar lijdt het chassis echt te veel voor. En dat geldt precies hetzelfde voor alle Civics, VW'tjes, Skylines en Saxo's die met liefde 'getuned' worden, zij het hellaflush, DUB, OEM+, simpelweg stanced of domweg door een sjonnie.

Vertel mij eens, wat is je laagste punt bij je auto?

Wss komt eerst je uitlaat, daarna je carter en vlak daarna wss je subframe, wil je zeggen dat eerst de uitlaat geplet wordt, daarna een deuk in je carter wordt geduwd en daarna je subframe pas de grond raakt?

Die knallen niet op de grond, het is heel simpel, hydrauliek is hetzelfde als je huidige demper, enkel zitten er geen veren op.

Door een pomp wordt er hydrauliek in je dempers gepompt waardoor ze uitschuiven en dus langer worden, je auto gaat hoger staan.

Door hydrauliek terug te laten lopen, zakken ze weer in, maar omdat hydrauliek niet tot zeer weinig valt in te drukken 'knalt' ie wanneer de terugslagklep dichtslaat.

Daarnaast kijk eens hoe de gemiddelde bestuurder over een drempel heen rijdt, sommige knallen meer dan 10cm de lucht in, om vervolgens weer 10cm, soms weer neer te ploffen, wat ook gigantisch veel stress oplevert, heeft iemand een gescheurde ophangpunt bij de toplager?

Nog nooit gezien hoor, kan best dat het mogelijk is, maar dat zou gevaarlijk zijn, daar zijn de slimme techneuten voor die een auto binnenhuids ontwerpen ;)

Airbags pak ik nu even als voorbeeld, weet jij dat er 9 van de 10 geen specifiek setje voor een auto wordt geleverd, maar die pas gemaakt worden, meestal passen ze het aan om het goed en veilig te laten zitten.

Hydrauliek is het zelfde, er zijn wel setjes die voor een specifieke wagen zijn, maar vaak zijn dat universele dempers die passend gemaakt worden.

En effe serieus, wat wordt er vervangen bij het inbouwen van hydrauliek?

Dempers, misschien worden de originele draagarmen/fusee weggegooid of aangepast, misschien wordt de veerpootbrug aangepast, er worden leidingen gelegd, misschien dat ze dan wat gaten boren, pompen worden in de kofferbak gelegd samen met wat accu's, en dat was het wel weer zo'n beetje.

Geloof mij nou maar, het valt terug te bouwen, het is alleen de vraag of je het wilt terugbouwen.

Zeldzame voertuigen blijven in iedere staat geliefd, tijd terug is ook een T1 uit Duitsland overgekocht door een Amerikaan terwijl ie door en door rot was, en is ie hem aan het restaureren of is ie al klaar mee, weet niet precies.

Maargoed, hoeveel bv. Impala's zijn er daadwerkelijk op een auto kerkhof gekomen om vervolgens weg te roesten of in een crusher zijn gekomen? Veel, maar dan ook veel meer dan dat er Lowriders zijn.

Hoppers, zijn in mijn mening gewoon nutteloos, en idd, 2 meter naar beneden droppen om vervolgens als je land weer gelanceerd te worden na 2 meter is gewoon een aanslag op alles.

Maar bij gewone lowriders, valt het best wel mee, auto's voor de racerij kun je na afloop van zoveel races ook weer terug bouwen zonder dat je het verder merkt, en die krijgen ook het nodige te verduren, wss nog meer dan lowriders.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

omdat andere clubleden ruzie gingen maken. we zouden de kosten delen voor de club. gingen ze al ruzie maken over een vuilnisbak van €1,50 :bonk:

toen zijn we weggegaan. hetzelfde probleem als met de vorige lowrider club.(unity lowrider car club)

Ow da's echt balen man :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Haha, ja een beetje de vrouwen paaien met je auto :D

Haha ja, want een stokoude tot op de grond verlaagde car, daar kicken de vrouwtjes op!

Nee meneer, met een Audi TT of een mooie BMW coupé ga je meer succes hebben..

Link to comment
Delen op andere websites

Haha, ja een beetje de vrouwen paaien met je auto :D

Haha ja, want een stokoude tot op de grond verlaagde car, daar kicken de vrouwtjes op!

Nee meneer, met een Audi TT of een mooie BMW coupé ga je meer succes hebben..

En daar heb jij blijkbaar alle ervaring mee?

Link to comment
Delen op andere websites

Jammer genoeg niet nee, maar ik kan me inbeelden dat dat schroot niet veel aandacht aantrekt.

@ hieronder:

Met schroot bedoel ik lowriders als

btw..

Maargoed dit leidt nergens naar.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Jammer genoeg niet nee, maar ik kan me inbeelden dat dat schroot niet veel aandacht aantrekt.

Scheelt dat het bekend is dat niet al je inbeeldingen even correct en naar waarde zijn ;)

Toevallig staat er een nette lowrider op Marktplaats, kost een kleine 38.500 euro en getaxeerd op 50.000 euro, scheelt dat het toch maar 'schroot' is.

Alles wat anders is dan C30jes, Aygo's en C1's wat tegenwoordig het straatbeeld vervuild is een aandachttrekker, iets wat oud is en er goed uit ziet is dus al helemaal een aandachttrekker.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Jammer genoeg niet nee, maar ik kan me inbeelden dat dat schroot niet veel aandacht aantrekt.

@ hieronder:

Met schroot bedoel ik lowriders als

btw..

Maargoed dit leidt nergens naar.

Dat maken ze tot schroot als je ziet hoe ze er mee omgaan..

Man man, auto verkrachting noem ik dat :{

Link to comment
Delen op andere websites

Jammer genoeg niet nee, maar ik kan me inbeelden dat dat schroot niet veel aandacht aantrekt.

@ hieronder:

Met schroot bedoel ik lowriders als

btw..

Maargoed dit leidt nergens naar.

jij vegelijk appels met peren man.

die link gaat naar een video over een hopper dus geen lowrider :clown:

Hoppers worden gebouwd om te kijken wie het hoogst komt met de voorkant. en kan dus alleen maar de voorkant op en neer switchen.

Lowrider zijn gebouwd gewoon voor de show. die bewegen dus side 2 side en front 2 back enz. dus zien deze er veel netter uit.

niet rot bedoeld man maar het is iets compleet verschillends.

Link to comment
Delen op andere websites

Jammer genoeg niet nee, maar ik kan me inbeelden dat dat schroot niet veel aandacht aantrekt.

@ hieronder:

Met schroot bedoel ik lowriders als

btw..

Maargoed dit leidt nergens naar.

jij vegelijk appels met peren man.

die link gaat naar een video over een hopper dus geen lowrider :clown:

Hoppers worden gebouwd om te kijken wie het hoogst komt met de voorkant. en kan dus alleen maar de voorkant op en neer switchen.

Lowrider zijn gebouwd gewoon voor de show. die bewegen dus side 2 side en front 2 back enz. dus zien deze er veel netter uit.

niet rot bedoeld man maar het is iets compleet verschillends.

Dat noemen ze een "Hoppende Lowrider"... :7

"A customized car whose springs have been shortened so that the chassis rides close to the ground, often equipped with hydraulic lifts that can be controlled by the driver."

Even snel van Google Geplukt als voorbeeld.

Bewerkt: door Redfire18
Link to comment
Delen op andere websites

Leuk om te zien dat mensen gaan bashen en uiteindelijk berichten gaan aanpassen en daarin gaan reageren zodat ik niet zie dat ze weer gereageerd hebben, maar toch het laatste woord willen hebben.

Good job jongens, erg leuk.

Maargoed, ik maak er verder geen woorden meer aan vuil, aan dat kinderachtig gedoe.

@Redfire:

Zoals gta michael al schreef, hoppers en lowriders zitten dus wel een verschil in, en zijn niet echt te vergelijken.

Beide zijn voor andere doeleinden bedoeld, hoppers voor hoppen en competities en lowriders voor laag rijden en show.

Meeste lowriders kunnen amper hoppen, omdat daar wel een motor en interieur in zit, wat vaak bij hoppers niet is, tevens is de hydrauliek minder krachtig.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...