Jump to content

Tablet


MaxVito

Recommended Posts

Hey,

Wij willen een tablet aanschaffen. Maar we weten niet welke.

We twijfelen tussen:

Samsung 10.1

Ipad

Acer (ik weet niet welke type nummer, maar deze ligt bij de mediamarkt)

Welke is het beste en we willen een 3g versie voor overal internet te hebben.

Wie geeft mij advies?

Mvg, Max

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 35
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MaxVito

    7

  • Grand Theft Auto TOM

    6

  • Teh_Ninja

    6

  • GolfG60

    4

Allereerst moet je wel bedenken dat de iPad een stuk duurder is dan andere tablets. En Samsung en Acer tablets draaien allemaal op Android, terwijl de iPad op iOS. Als je problemen zou hebben bij een Android tablet, ben je afhankelijk van Google, die amper iets van al die tablets weet. Terwijl je bij problemen met iOS gewoon de maker van de tablets (en alle andere iOS-apparaten) kunt vragen om hulp. Dus qua support ben je bij de iPad beter uit.

Maar ik zou vooral kijken naar de specificaties. Sommige tablets zijn krachtig, terwijl andere gewoon meer mogelijkheden hebben. De Wi-Fi + 4G-versie van de nieuwe iPad (in Nederland dus alleen 3G) is enorm duur. Tenzij je, als je van plan bent een iPad aan te schaffen, de iPad 2 neemt. Die is nu stukken goedkoper. :puh:

De iPad is het beste qua schermgrootte en resolutie. Dit laatste geldt vooral voor de nieuwe iPad met het retinascherm. Voor de andere mogelijkheden (foto, video, snelheid, accuduur enz.) zou ik de tablets eens met elkaar vergelijken, als ik jou was. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Hey,

Ja ik wil ook weten welke het beste is.

Maar daar was ik al achter.

Heel veel mensen zeggen dat de Ipad beter is dan alle andere omdat "Apple" beter is. (waar ik dus het niet mee eens ben)

Ben je fan van apple aub probeer het merk niet te verdedigen hier.

Bewerkt: door MaxVito
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben zelf ook een Apple 'addict', maar zal niet zomaar het bedrijf verdedigen zonder met argumenten en bewijs te komen. Apple is absoluut niet het beste bedrijf ter wereld, maar het is makkelijk om te zeggen dat het beter is dan bedrijven als Samsung (hoewel dit bedrijf de leverancier voor bepaalde onderdelen van Apple is). :puh:

Apple's producten zijn allemaal voor meer dan 50% met de hand gemaakt (door hardwerkende Chinezen die onder matige omstandigheden en een karig loon werken). Bij de meeste bedrijven worden producten bijna alleen maar door robots/machines gemaakt. Dat is dus al een heel verschil. En het besturingssysteem van Apple, iOS, is minder vrij dan Android, maar wel een stuk 'cleaner'. Dit laatste is echter wel mijn mening, maar dan ook weer gedeeld door héél veel mensen.

En dan kijk ik tot slot nog even naar het aanbod in Google Play (Android) en de App Store (iOS). Er zijn nu, volgens Apple's laatste keynote, meer dan 550.000 apps beschikbaar (per maart 2012) in de App Store voor de iPhone en iPod touch. De iPad heeft er veel minder (meer dan 170.000), maar kan bijna alle iPhone/iPod touch apps aan. Hierdoor kom je uiteindelijk op meer dan 720.000 apps in totaal uit. Google Play beschikt over 450.000 apps (per februari 2012). Een heel verschil dus. :puh:

Just some of my opinion en the facts. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Hey,

Ja ik wil ook weten welke het beste is.

Maar daar was ik al achter.

Heel veel mensen zeggen dat de Ipad beter is dan alle andere omdat "Apple" beter is. (waar ik dus het niet mee eens ben)

Ben je fan van apple aub probeer het merk niet te verdedigen hier.

Er is geen beste, zoals dat er geen perfectie is.

Wat voor iemand het beste is, is voor jou/jullie nog niet het beste, ga dus naar de Saturn/Mediamarkt/computerzaak/etc. , speel daar wat met verschillende tablets en maak je keuze.

Link to comment
Delen op andere websites

Oh god, oh god, oh god.

Allereerst moet je wel bedenken dat de iPad een stuk duurder is dan andere tablets. En Samsung en Acer tablets draaien allemaal op Android, terwijl de iPad op iOS. Als je problemen zou hebben bij een Android tablet, ben je afhankelijk van Google, die amper iets van al die tablets weet. Terwijl je bij problemen met iOS gewoon de maker van de tablets (en alle andere iOS-apparaten) kunt vragen om hulp. Dus qua support ben je bij de iPad beter uit.

Voor support moet je bij de fabrikant zijn. De maker van de tablet dus. Daarnaast weet Google zat over hun eigen OS, dat ze ook voor tablets hebben aangepast.

Apple's producten zijn allemaal voor meer dan 50% met de hand gemaakt (door hardwerkende Chinezen die onder matige omstandigheden en een karig loon werken). Bij de meeste bedrijven worden producten bijna alleen maar door robots/machines gemaakt. Dat is dus al een heel verschil.

IPad's worden gewoon in elkaar geknutseld bij Foxcon, waar ook een heleboel andere tablets van merken als Samsung en Acer vandaan komen. Of de onderdelen met de hand om machine gemaakt/geassembleerd zullen worden heeft dan ook niks met de kwaliteit te maken, enkel met de efficiëntie van het productieproces. De iPad's, iPhone's etc. veranderen om de X aantal maanden van vorm, hardware etc. Daar constant een nieuw machinaal productieproces voor opzetten zal veel te duur en tijdrovend zijn. Dit geld dus net zo goed voor de eerder genoemde merken. Daarnaast zijn die omstandigheden voor Chinese begrippen nog erg goed.

Verder, mijn mening? Ik zelf zou de iPad 3 kiezen. Groot aanbod qua apps. En dan moet je niet enkel kijken naar hoeveel apps er in Google Play staan. Kijk er ook eens naar hoeveel daarvan aangepast zijn voor tablets. Anders zit je met een uitvergrote telefoon app. Daarnaast is de resolutie erg mooi, wat je voornamelijk merkt bij het het interneten en lezen. Kleine teksten zijn b.v. op de iPad 1&2 erg kartelig, wat erg onrustig leest. Als laatste punt vind ik iOs fijner, maar dat is erg subjectief.

Link to comment
Delen op andere websites

Oh god, oh god, oh god.

Allereerst moet je wel bedenken dat de iPad een stuk duurder is dan andere tablets. En Samsung en Acer tablets draaien allemaal op Android, terwijl de iPad op iOS. Als je problemen zou hebben bij een Android tablet, ben je afhankelijk van Google, die amper iets van al die tablets weet. Terwijl je bij problemen met iOS gewoon de maker van de tablets (en alle andere iOS-apparaten) kunt vragen om hulp. Dus qua support ben je bij de iPad beter uit.

Voor support moet je bij de fabrikant zijn. De maker van de tablet dus. Daarnaast weet Google zat over hun eigen OS, dat ze ook voor tablets hebben aangepast.

Maar Google weet niet alles van andermans tablets af. En Apple is de bedenker van de iPad, dus zij weten als geen ander hoe deze werkt. Dat combineert fijner met het besturingssysteem dan bij Google. Natuurlijk weten ze er wel iets van, maar voor bepaalde dingen moeten ze bijvoorbeeld toestemming vragen bij de fabrikant van het apparaat. Apple kan dat gewoon zelf. :puh:

Apple's producten zijn allemaal voor meer dan 50% met de hand gemaakt (door hardwerkende Chinezen die onder matige omstandigheden en een karig loon werken). Bij de meeste bedrijven worden producten bijna alleen maar door robots/machines gemaakt. Dat is dus al een heel verschil.

IPad's worden gewoon in elkaar geknutseld bij Foxcon, waar ook een heleboel andere tablets van merken als Samsung en Acer vandaan komen. Of de onderdelen met de hand om machine gemaakt/geassembleerd zullen worden heeft dan ook niks met de kwaliteit te maken, enkel met de efficiëntie van het productieproces. De iPad's, iPhone's etc. veranderen om de X aantal maanden van vorm, hardware etc. Daar constant een nieuw machinaal productieproces voor opzetten zal veel te duur en tijdrovend zijn. Dit geld dus net zo goed voor de eerder genoemde merken. Daarnaast zijn die omstandigheden voor Chinese begrippen nog erg goed.

Verder, mijn mening? Ik zelf zou de iPad 3 kiezen. Groot aanbod qua apps. En dan moet je niet enkel kijken naar hoeveel apps er in Google Play staan. Kijk er ook eens naar hoeveel daarvan aangepast zijn voor tablets. Anders zit je met een uitvergrote telefoon app. Daarnaast is de resolutie erg mooi, wat je voornamelijk merkt bij het het interneten en lezen. Kleine teksten zijn b.v. op de iPad 1&2 erg kartelig, wat erg onrustig leest. Als laatste punt vind ik iOs fijner, maar dat is erg subjectief.

Wat betreft de omstandigheden bij Foxconn: Apple is een tijdje geleden in opspraak gekomen nadat een journalist zou hebben ontdekt dat ze daar heel veel werken en te weinig loon krijgen. Je kunt wel zeggen dat het voor Chinezen 'normaal' is, maar de werknemers zouden zelf hebben gezegd dat ze betere omstandigheden eisen.

Citaat van WikiPedia:

In 2010 raakte Foxconn in opspraak omdat meerdere werknemers zelfmoord pleegden vanwege de lage lonen en de hoge werkdruk. Ook overleed één werknemer aan uitputting na een dienst van 34 uur.

En tot slot een nieuwsartikel: klik.

Maar dit is verder niet relevant voor de hoofdvraag in dit topic. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Maar er zal eentje toch altijd beter zijn als de andere.

Tuurlijk, die zal beter naar je eisen zijn, niet beter omdat ie beter is.

Als je maar 100 euro hebt te besteden is een Chinese kopie het beste voor je zijn, simpel omdat de rest te duur is.

Wil je een lichte tablet of een kleine tablet, dan is een andere tablet weer de beste keuze.

Het ligt eraan wat je nodig hebt en wat je te besteden hebt, daarom probeer je ze uit ipv. iemand anders zijn keuzen te volgen.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar Google weet niet alles van andermans tablets af. En Apple is de bedenker van de iPad, dus zij weten als geen ander hoe deze werkt. Dat combineert fijner met het besturingssysteem dan bij Google. Natuurlijk weten ze er wel iets van, maar voor bepaalde dingen moeten ze bijvoorbeeld toestemming vragen bij de fabrikant van het apparaat. Apple kan dat gewoon zelf. :puh:

Voordat een fabrikant hun tablet mag leveren met Google software moet het toestel eerst goedgekeurd worden. Daarnaast, wat is precies je punt? Voor vragen over zowel de hardware als software kan je gewoon bij de fabrikant aankloppen.

Wat betreft de omstandigheden bij Foxconn: Apple is een tijdje geleden in opspraak gekomen nadat een journalist zou hebben ontdekt dat ze daar heel veel werken en te weinig loon krijgen. Je kunt wel zeggen dat het voor Chinezen 'normaal' is, maar de werknemers zouden zelf hebben gezegd dat ze betere omstandigheden eisen.

Vraag een groep werkende Nederlanders eens of ze betere werkomstandigheden willen... Feit is gewoon dat de omstandigheden in de Foxconn fabriek beter zijn dan het landelijk gemiddelde. Dat maakt die omstandigheden inderdaad niet goed, maar zet het wel in perspectief.

Maar dit is verder niet relevant voor de hoofdvraag in dit topic. :puh:

Morele afweging daargelaten.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je ooit al eens van de Asus Transformer prime gehoord? Dat is ook wel een goede tablet.

En het Ipad/Android verhaal, tjah Android is wel vrijer in gebruik maar dat is net zoiets als windows. Bij Samsung krijg je er een hele shitload rotzooi bij (neem mn Galaxy S2 als voorbeeld). Bij de Ipad is dit dan niet zo, maar krijg je geen veelzijdige opties zoals het kiezen van je standaard browser.

De nieuwe Ipad heeft dan weer een scherm met hele hoge resolutie, maar eigenlijk merkte ik hier helemaal niets van...

Persoonlijk zal ik zeggen dat ik geen apple producten meer koop, omdat je dan aan iTunes of zon niet werkend alternatief vast zit, en als ik ergens haat aan heb is het iTunes.

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

Valt te zien wat je er ook een beetje mee wilt doen. Als je houdt van aanpassen, en graag bureaubladen en dergelijke ook wilt kunnen inrichten met widgets etc. (wat nog best leuk kan zijn), dan ga je best voor een Android device. Als je van 'easy-to-use' houdt, dan kan je beter een iOS device nemen.

Als je trouwens twijfelt tussen een iPad 2 en een Galaxy Tab 10.1, zou ik voor die laatste gaan, gewoon omdat die tablet erg op de iPad lijkt, maar gewoon beter is gemaakt. Er is ook een rechtzaak voor geweest, die Samsung (denk ik) wel heeft gewonnen.

Als je graag foto's of video's bekijkt of veel wilt web-browsen enz. zou ik de iPad 3 aanraden, omdat die een hoge resolutie heeft en ook een quad-core processor. Het nadeel is wel, dat je geen full-browser-experience hebt met de iPad. Wat ik daarmee bedoel is dat je geen Flash kunt afspelen in de browser, dus als je snel even YouTube wilt bekijken (wat ik op mijn Android tablet regelmatig doe), dan ben je op de ipad verplicht om de YT app te openen, terwijl dat op Android gewoon in de browser kan. Ook is er nog wel meer dat op Flash draait, dat je in de iPad mist. En om even verder te gaan over video's, op de Galaxy Tab zitten er 2 speakers aan beide kanten, wat dus een stereo-effect geeft, en dus ook gaming en video's een leuker effect kan geven.

Wat me ook een goede all-in-one tablet lijkt is die nieuwe tablet van Asus. Al heb ik daar recent ook enkele problemen over gehoord: GPS die niet goed werkt, toestel dat soms opnieuw opstart enz. Het voordeel van de Asus-tablet is wel, dat ie ook op Android draait, en dat ie atm de snelste Tegra 3 processor heeft (quad core).

Voor het besturingsssyteem moet je het iig niet doen, want normaal zou de Galaxy Tab vroeg of laat ook een update krijgen naar 4.0 (wat de 'lags' die je soms wel in video reviews van die tablet ziet zou moeten oplossen).

Van Acer tablets weet ik barweinig, wel weet ik dat Acer in het algemeen bekend staat om 'slechte' computers / laptops te maken, dus ik ben ook niet geïnteresseerd in dat merk.

Dit is trouwens mijn kijk op de 3 tablets die je opnoemt. Het beste is (dat heb ik ook gedaan) om er gewoon veel video's en reviews van te kijken op YouTube. Je vind ook wel vergelijkingsvideo's tussen bijvoorbeeld de Galaxy Tab & Ipad. Ik ben nog altijd tevreden met mijn Galaxy Tab 10.1. Was achteraf beetje 'teleurgesteld' met wat de Asus allemaal kon achteraf gezien, maar met de bugs die ik daarmee heb gelezen, ben ik dat nu niet meer :puh:. Enige minpuntje, eigenlijk van zowel ipad & Galaxy Tab (Acer weet ik niet), is dat je voor iedere extra accessoire eigenlijk geld moet neertellen. Weet niet welke accessoires er voor de iPad zijn, maar voor de Galaxy Tab is dit oa: USB & SD-connector, Keyboard dock, een 'bookcase' voor je tablet, ....

Link to comment
Delen op andere websites

Valt te zien wat je er ook een beetje mee wilt doen. Als je houdt van aanpassen, en graag bureaubladen en dergelijke ook wilt kunnen inrichten met widgets etc. (wat nog best leuk kan zijn), dan ga je best voor een Android device. Als je van 'easy-to-use' houdt, dan kan je beter een iOS device nemen.

Als je trouwens twijfelt tussen een iPad 2 en een Galaxy Tab 10.1, zou ik voor die laatste gaan, gewoon omdat die tablet erg op de iPad lijkt, maar gewoon beter is gemaakt. Er is ook een rechtzaak voor geweest, die Samsung (denk ik) wel heeft gewonnen.

Kan je ook even een argument geven waarom de Tab 10.1 beter gemaakt zou zijn? Daarnaast is die rechtzaak imo niet relevant aan de kwaliteit van het product.

Het nadeel is wel, dat je geen full-browser-experience hebt met de iPad. Wat ik daarmee bedoel is dat je geen Flash kunt afspelen in de browser, dus als je snel even YouTube wilt bekijken (wat ik op mijn Android tablet regelmatig doe), dan ben je op de ipad verplicht om de YT app te openen, terwijl dat op Android gewoon in de browser kan.

De mobiele versie van Youtube gebruikt geen Flash maar 3GP en is dus gewoon vanuit de browser te gebruiken op de iPad.

Ook is er nog wel meer dat op Flash draait, dat je in de iPad mist. En om even verder te gaan over video's, op de Galaxy Tab zitten er 2 speakers aan beide kanten, wat dus een stereo-effect geeft, en dus ook gaming en video's een leuker effect kan geven.

De afstand tussen de speakers is te klein voor een echt stereo effect, daarnaast kan je tablets zowel in landscape als in portrait mode gebruiken en zijn de speakers dan bij één van de twee mode's sowieso niet goed geplaatst voor stereo.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...