Jump to content

Tablet


MaxVito

Recommended Posts

@3 quotes van ninja:

Als de galaxy tab niet op de ipad leek / beter was, hadden ze ook nooit een rechtzaak begonnen. Ik heb het trouwens wel over ipad 2 over die rechtzaak.

Ik gebruik op mijn tablet altijd de volledige website, en dus niet de mobiele, welke ook minder praktisch is vind ik. Flash is gewoon essentieel wil je ee full-browser ervaring, daar kan je niet omheen.

En als laatste, is die stereo misschien niet perfect, maar ik vind het iig beter als op de onderkant, want dan kan je het toestel niet neerleggenzonder 'kwaliteitsverlies'. + door de grootte van de tablet, zal je hem vaker gewoon in landscape mode gebruiken, ook omdat video's dan een groter formaat kunnen hebben, en geen massieve zwarte balken.

Maarja, ik eenk dat veel tablets ongeveer overeen komen, het is vooral te zien in welke mate je je tablet wilt gebruiken. Wil je een makkelijk maar minder uitgebreid os, dan neem je n ipad, en anders android.

Bewerkt: door vice
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 35
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MaxVito

    7

  • Grand Theft Auto TOM

    6

  • Teh_Ninja

    6

  • GolfG60

    4

Ah, dat wordt een ipad dus?

Nee, denk dat absoluut niet.

Maar de acer had een USB-poort ingang. Daar kon je dan gewoon een USB op aansluiten.

Maar er zit dus weinig tot geen verschil in de tablet's ?

Link to comment
Delen op andere websites

Ah, dat wordt een ipad dus?

Nee, denk dat absoluut niet.

Maar de acer had een USB-poort ingang. Daar kon je dan gewoon een USB op aansluiten.

Maar er zit dus weinig tot geen verschil in de tablet's ?

Er zit juist wél veel verschil tussen de tablets. De ene is snel, de andere heeft een betere fotocamera, de andere heeft weer een betere videocamera en zo kun je wel blijven doorgaan. Die laatste 2 zijn trouwens echt voorbeelden. Op een tablet is een camera absoluut niet handig, behalve als je het alleen gebruikt voor FaceTime (iPad 2 of hoger). :puh:

Maar de iPad onderscheidt zich van de meeste andere tablets doordat deze groter is, maar ook weer niet té groot. Het is nog gewoon met één hand vast te houden (wat ik van de eerste iPad niet kan zeggen vanwege het gewicht).

Je noemt in een paar posts terug trouwens die wartme die men zou voelen na enkele uurtjes gamen. Nou is mijn vraag: wil je zo'n groot apparaat überhaupt wel gebruiken voor gaming? Daarvoor is de iPhone en iPod touch geschikter. Een tablet is vooral voor zakelijk gebruik. Daarom introduceerde Apple bij de aankondiging van de allereerste iPad al de 3 applicaties van iLife, een pakket dat gemaakt is voor Mac OSX: Pages, Numbers en Keynote (vergelijkbaar met Office Word, Excel en PowerPoint). De iPad staat in het bedrijfsleven dan ook bekend als het beste mobiele apparaat dat gebruikt kan worden voor het werk zelf. :puh:

Trouwens, die warmte na een paar uurtjes gebruik is nog maar beperkt voorgekomen. Het is niet iets wat iedereen heeft. Dit probleem zou naderhand deels door Apple zijn opgelost met iOS 5.1.1 (heb ik via enkele reacties in het desbetreffende nieuwsartikel op iPadclub gelezen). Het komt nog steeds voor, maar dat is vooral als je hem echt intensief uren achter elkaar gebruikt (bijv. als je meer dan 5 apps open hebt staan die constant gebruikt worden en als je daarnaast ook veel apps gebruikt waarvoor Apple Push Notification Service gebruikt wordt, voor het sturen van meldingen). Over het algemeen zou je er dus geen last van moeten hebben. Zeker niet als je gewoon iedere keer de applicaties uit de multitaskingbalk verwijdert (wat 50% van de 'nieuwe' gebruikers constant vergeet). Dan heb je alweer uren aan batterijduur extra. :)

Ik ga verder geen advies geven, want dat kan ik het beste aan jou overlaten. Jij weet beter dan ons wat je precies wilt.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Op zich is de galaxy tab ongeveer hetzelfde als wat jij opnoemt :puh:

Je kunt er ook presentaties op maken, word of excel zit er normaal ook bij. Noemt 'Polaris Office' als je het eens wilt opzoeken.

En de tab is zelfs nog een beetje groter dan de ipad. 9.7 naar 10.1 of zo. & behoort ook tot een van de lichtste tablets.

Ik denk dat als je twijfelt tussen de ipad en 3 en galaxy tab 10.1 je moet kijken of je een simpel of uitgebreid os wilt, en of je er veel fotos etc. Mee wilt kijken (de ipad3 heeft namelijk een hogere resolutie.) Voor browsen zou ik toch een android aanbevelen, omdat je op veel sites toch wel iets van flash tegenkomt.

Ook kan je dan rvt. Wat facebook games proberen te spelen bv. :puh:. Al draait dat niet heel soepel. De ipad 3 zou denk ik ook iets sneller moeten zijn, maar of dat verschil in de meeste gevallen echt merkbaar zou zijn weet ik niet.

De camers id trouwens wel beter op de ipad3. De frontfacing camera is beter op de alaxy tab 10.1

(heb dit getypt op mn tablet xD).

Ja de keuze naar een goede tablet is niet eenvoudig lol. Iedereen heeft trnslotte een andere smaak.

Bewerkt: door vice
Link to comment
Delen op andere websites

Op zich is de galaxy tab ongeveer hetzelfde als wat jij opnoemt :puh:

Je kunt er ook presentaties op maken, word of excel zit er normaal ook bij. Noemt 'Polaris Office' als je het eens wilt opzoeken.

En de tab is zelfs nog een beetje groter dan de ipad. 9.7 naar 10.1 of zo. & behoort ook tot een van de lichtste tablets.

Ik denk dat als je twijfelt tussen de ipad en 3 en galaxy tab 10.1 je moet kijken of je een simpel of uitgebreid os wilt, en of je er veel fotos etc. Mee wilt kijken (de ipad3 heeft namelijk een hogere resolutie.) Voor browsen zou ik toch een android aanbevelen, omdat je op veel sites toch wel iets van flash tegenkomt.

Ook kan je dan rvt. Wat facebook games proberen te spelen bv. :puh:. Al draait dat niet heel soepel. De ipad 3 zou denk ik ook iets sneller moeten zijn, maar of dat verschil in de meeste gevallen echt merkbaar zou zijn weet ik niet.

De camers id trouwens wel beter op de ipad3. De frontfacing camera is beter op de alaxy tab 10.1

(heb dit getypt op mn tablet xD).

Ja de keuze naar een goede tablet is niet eenvoudig lol. Iedereen heeft trnslotte een andere smaak.

Heeft Andriod wel een woordenboek of auto correctie? :schater:

Uiteindelijk moet je toch naar de Mediamarkt of dergelijke, daar kan je verschillende tablets testen, dan pas kun je zeggen wat jullie willen of juist niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Op zich is de galaxy tab ongeveer hetzelfde als wat jij opnoemt :puh:

Je kunt er ook presentaties op maken, word of excel zit er normaal ook bij. Noemt 'Polaris Office' als je het eens wilt opzoeken.

En de tab is zelfs nog een beetje groter dan de ipad. 9.7 naar 10.1 of zo. & behoort ook tot een van de lichtste tablets.

Ik denk dat als je twijfelt tussen de ipad en 3 en galaxy tab 10.1 je moet kijken of je een simpel of uitgebreid os wilt, en of je er veel fotos etc. Mee wilt kijken (de ipad3 heeft namelijk een hogere resolutie.) Voor browsen zou ik toch een android aanbevelen, omdat je op veel sites toch wel iets van flash tegenkomt.

Ook kan je dan rvt. Wat facebook games proberen te spelen bv. :puh:. Al draait dat niet heel soepel. De ipad 3 zou denk ik ook iets sneller moeten zijn, maar of dat verschil in de meeste gevallen echt merkbaar zou zijn weet ik niet.

De camers id trouwens wel beter op de ipad3. De frontfacing camera is beter op de alaxy tab 10.1

(heb dit getypt op mn tablet xD).

Ja de keuze naar een goede tablet is niet eenvoudig lol. Iedereen heeft trnslotte een andere smaak.

Heeft Andriod wel een woordenboek of auto correctie? :schater:

Uiteindelijk moet je toch naar de Mediamarkt of dergelijke, daar kan je verschillende tablets testen, dan pas kun je zeggen wat jullie willen of juist niet.

Ik gebruik geen auto-correctie, omdat dat vaak bij mij de verkeerde woorden voorspelt.

Normaal zou dat wel moeten verbeteren, omdat het zich (volgens mij) aanpast aan je typstijl, maar geen zin om daarop te wachten. Ik typ toch niet zoveel op m'n tablet, en als ik het wel ooit zou moeten doen, dan kan ik altijd nog een keyboard dock aankopen.

Link to comment
Delen op andere websites



Bekijk dit filmpje maar eens, en dan moet je ook nog maar even een propoganda filmpje opzoeken over iOS en dan bepalen wat je beter lijkt. Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het filmpje zelf even gekeken, om te kijken of het wel 'eerlijk' is.

Sowieso viel het me op dat de gebruiker moeite had met het gebruik van de iPhone. Zo leek hij op een gegevens moment niet eens te weten hoe je een adres in Maps kunt openen. :7 En ik vind dat je niet zo'n filmpje mag gebruiken als de gebruiker amper weet hoe het apparaat werkt. Daarom zou ik dus een ander filmpje zoeken. Zoek trouwens ook een vergelijking tussen de iPad en een andere tablet, want een iPhone en die Google Phone (of hoe dat ding ook mag heten) is heel anders. Vooral qua snelheid zijn de apparaten moeilijk te vergelijken. :puh:

Iets wat me al als eerste opviel, was dat het opstarten van de Android-smartphone vele malen langer duurde dan bij een iOS-apparaat. Zelf mijn Windows 7 laptop is nog sneller met opstarten. :7 Dus qua opstartsnelheid is de iPad (want die heeft ongeveer evenveel tijd nodig met opstarten als de iPhone en iPod touch) de beste keus. :puh:

Tot slot nog even een kleine toevoeging: als men meer wil kunnen doen met iOS, dan hoeft hij/zij het apparaat maar te jailbreaken (gebruik Google voor meer informatie, mocht je niets hierover weten), waar ik verder niet op in ga om problemen met de crew te voorkomen. :)

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Is niemand meer op dit forum neutraal? Vrijwel iedereen hier in dit topic die een poging heeft gedaan om de TSér te helpen, helpt hem totaal niet. Ze zeggen alleen wat ze zelf vinden, en hebben opgenomen uit fanboy-sites. Asjeblieft mensen, het zijn maar tablets. Je hoeft je er niet gepassioneerd of whatever over te voelen, het zijn maar stukjes metaal en plastic en wat glas. Voor de rest niet veel meer dan dat. Android heeft zijn beperken, net als iOS.

Laat ik maar weer on-topic gaan;

Beste TSér, waarom wil je een tablet?

Edit; hierbij ook even de vraag aan mijn mede-forummers; als je hier alleen bent om tegen iOS te gaan bitchen, ga dan weg. Je helpt de TSér niet, je maakt zijn topic alleen onnodig vervuilt en maakt hem in de war. Bij voorbaat dank.

Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik geen auto-correctie, omdat dat vaak bij mij de verkeerde woorden voorspelt.

Normaal zou dat wel moeten verbeteren, omdat het zich (volgens mij) aanpast aan je typstijl, maar geen zin om daarop te wachten. Ik typ toch niet zoveel op m'n tablet, en als ik het wel ooit zou moeten doen, dan kan ik altijd nog een keyboard dock aankopen.

Keyboard is vaak wel fijner ja, volgens mij kun je op andriod er zelfs mee gamen, althans, GTA 3 kan je er ook cheats etc mee invullen.

Is niemand meer op dit forum neutraal? Vrijwel iedereen hier in dit topic die een poging heeft gedaan om de TSér te helpen, helpt hem totaal niet. Ze zeggen alleen wat ze zelf vinden, en hebben opgenomen uit fanboy-sites. Asjeblieft mensen, het zijn maar tablets. Je hoeft je er niet gepassioneerd of whatever over te voelen, het zijn maar stukjes metaal en plastic en wat glas. Voor de rest niet veel meer dan dat. Android heeft zijn beperken, net als iOS.

Laat ik maar weer on-topic gaan;

Beste TSér, waarom wil je een tablet?

Edit; hierbij ook even de vraag aan mijn mede-forummers; als je hier alleen bent om tegen iOS te gaan bitchen, ga dan weg. Je helpt de TSér niet, je maakt zijn topic alleen onnodig vervuilt en maakt hem in de war. Bij voorbaat dank.

En juist daarom zeg ik al minstens 3 keer dat ie naar een winkel toe moet waar ie ze kan testen, en dus op zijn/hun eigen mening een tablet kunnen kopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Op zich is dat wel een goed idee ja, al moet je niet luisteren naar wat de verkopers bij de Mediamarkt/whatever tegen je zeggen, aangezien die mensen in mijn ogen vaak veels te weinig weten over het onderwerp en zomaar iets zeggen zodat ze kunnen zeggen dat ze klantvriendelijk zijn...

Maarja, om het verschil tussen de twee tablet-OSén even eenvoudig te noemen; iOS (de iPad) is wat makkelijker te gebruiken dan een Android-OS, en de ervaring op een tablet met iOS is over het algemeen wel het meest vloeiende te noemen. Aan de andere kant hebben Android tablets wel vaker hogere specs, ook is het OS wat meer "open" dan iOS. In de "echte" wereld betekent dit dat wat meer geavanceerdere dingen (onder andere illegale) ook wat makkelijker zijn op Android tablets dan op de iPad's.

Link to comment
Delen op andere websites

Maarja, om het verschil tussen de twee tablet-OSén even eenvoudig te noemen; iOS (de iPad) is wat makkelijker te gebruiken dan een Android-OS,

Nogal een subjectieve tekst na je vorige posts.

Aan de andere kant hebben Android tablets wel vaker hogere specs,

Vergeleken met de iPad 2, ja, vergeleken met de nieuwe iPad, nee.

ook is het OS wat meer "open" dan iOS. In de "echte" wereld betekent dit dat wat meer geavanceerdere dingen (onder andere illegale) ook wat makkelijker zijn op Android tablets dan op de iPad's.

Veelgebruikt argument voor Android, de openheid. In de praktijk komt het er op neer dat alles kan, zolang de fabrikant het maar toestaat. Wat bij de grote merken (op bepaalde vlakken) toch aardig beperkt is. Wil je toch de volledige vrijheid? Dan moet je een custom rom installeren. Bij de iPad is het standaard inderdaad geslotener, maar wil je net zoveel vrijheid als een Android custom rom dan kan je altijd nog jailbreaken. Bij beide ben je dan (officieel) de garantie kwijt.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn post was misschien wat subjectief, maar als we hem willen helpen moeten we dat ook zijn. Het verschil tussen mijn subjectiviteit en dat van de anderen is dat die van de anderen voornamelijk gebasseerd is op onzin-argumenten, en ook voornamelijk van de kant die zij zelf als beste prijzen. Ook staat iOS erom bekend dat het makkelijker te gebruiken is, ook heb je minder last van bepaalde apps die niet goed genoeg werken of glitchen, omdat de app maar voor 3 of vier verschillende setjes hardware geschreven hoeft te worden. Bij Android is dit getal veel hoger.

Ook vergeleken met de iPad 3 zijn de specs van huidige tablets hoger, hoor. De iPad beschikt "slechts" over een dual-core, terwijl er steeds meer Androids op de markt komen met quad-core's (bijvoorbeeld de Asus Transformer met zijn Tegra 3).

En wat openheid betreft, mwah, het hangt er maar net vanaf wat je wilt doen met je toestel. Android is sowieso meer open. Mijn voornaamste probleem met iOS is de hele verbintenis met iTunes. Ik begrijp waarom Apple het zo heeft gedaan, maar mij stoort het ongelofelijk. Ik ben iemand die graag gebruik maakt van Windows Explorer, en als ik muziek/plaatjes/films/whatever zou willen overbrengen van een stock-Android toestel naar een normale Windows PC, is dat een simpel proces van kabeltje in je pc, copy paste en klaar. Bij Apple moet je weer naar dat verdoemde iTunes welke alles alleen maar vercompliceerd en in mijn ogen volstrekt zinloos is. Ik kan begrijpen waarom sommigen het geweldig vinden, maar voor mij is het een integratie-stap te ver.

Link to comment
Delen op andere websites

Ook vergeleken met de iPad 3 zijn de specs van huidige tablets hoger, hoor. De iPad beschikt "slechts" over een dual-core, terwijl er steeds meer Androids op de markt komen met quad-core's (bijvoorbeeld de Asus Transformer met zijn Tegra 3).

Er meer dan enkel een CPU, b.v. de GPU. En de benchmarks die er zijn wijzen meestal uit dat die van de iPad beter presteert dan een Tegra3 tablet. De iPad 3 kan zich qua specificaties dus prima meten met de beste Android tablets.

Ik ben iemand die graag gebruik maakt van Windows Explorer, en als ik muziek/plaatjes/films/whatever zou willen overbrengen van een stock-Android toestel naar een normale Windows PC, is dat een simpel proces van kabeltje in je pc, copy paste en klaar.

Misschien dat het op Windows anders is, maar sinds Android 4.0 kan ik geen bestanden meer via de Finder(Mac versie van Explorer) op een Android toestel plaatsen.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn post was misschien wat subjectief, maar als we hem willen helpen moeten we dat ook zijn. Het verschil tussen mijn subjectiviteit en dat van de anderen is dat die van de anderen voornamelijk gebasseerd is op onzin-argumenten, en ook voornamelijk van de kant die zij zelf als beste prijzen. Ook staat iOS erom bekend dat het makkelijker te gebruiken is, ook heb je minder last van bepaalde apps die niet goed genoeg werken of glitchen, omdat de app maar voor 3 of vier verschillende setjes hardware geschreven hoeft te worden. Bij Android is dit getal veel hoger.

Ook vergeleken met de iPad 3 zijn de specs van huidige tablets hoger, hoor. De iPad beschikt "slechts" over een dual-core, terwijl er steeds meer Androids op de markt komen met quad-core's (bijvoorbeeld de Asus Transformer met zijn Tegra 3).

En wat openheid betreft, mwah, het hangt er maar net vanaf wat je wilt doen met je toestel. Android is sowieso meer open. Mijn voornaamste probleem met iOS is de hele verbintenis met iTunes. Ik begrijp waarom Apple het zo heeft gedaan, maar mij stoort het ongelofelijk. Ik ben iemand die graag gebruik maakt van Windows Explorer, en als ik muzilms/whatever zou willen overbrengen van een stock-Android toestel naar een normale Windows PC, is dat een simpel proces van kabeltje in je pc, copy paste en klaar. Bij Apple moet je weer naar dat verdoemde iTunes welke alles alleen maar vercompliceerd en in mijn ogen volstrekt zinloos is. Ik kan begrijpen waarom sommigen het geweldig vinden, maar voor mij is het een integratie-stap te ver.

je kunt een ipad en android tablet ook niet zomaar vergelijken qua hardware specificaties omdat beide op een totaal ander besturingssysteem draaien.

Om maar een voorbeeld te nemen, ik had voor mijn iphone 4s een htc desire, verschillende custom roms op gedraaid etc etc, maar omdat android zo open is, betekent dit dat iedereen er heel makkelijk apps en widgets voor kan ontwikkelen, die verder niet tot amper worden nagekeken en dus het besturingssysteem makkelijk kunnen vertragen.

Apple daarintegen controleert elke app zorgvuldig waardoor ( uit ervaring ) elke app ook echt even snel, smooth en makkelijk in gebruik is.

Nadeel wat Android hierbij heeft is dat het op zoveel verschillende merken toestellen en tablets draait, die allemaal weer hun eigen indeling qua (hardware)knoppen gebruiken zoals teruggaanknoppen, homeknoppen etc, waardoor veel apps verschillend zijn ingedeeld op deze hardwareknoppen. Omdat apple altijd gebruik heeft gemaakt van één home knop is elke app daar op ingesteld en werkt de basis altijd hetzelfde.

Verder moest ik Apple ook nooit vanwege de verbintenis met iTunes maar het werkt eigenlijk net zo makkelijk als android, ipv je de map van de SD kaart/telefoon opent, sleep je gewoon alles in itunes naar je apparaat ipad/iphone en het wordt meteen erop gesynchroniseerd. Geeneens een kabel meer nodig omdat je via wi-fi ook kunt synchroniseren.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...