Jump to content

[EK12] Poule B

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik vond dat er gisteren te slordig werd gespeeld door het Nederlands elftal. Zo nu en dan mooie combinaties en wat een pracht voorzet van Sneijder, maar helaas, afronden zat er gewoon niet in voor Nederland. De Denen zijn een stelletje stugge knakkers blijkt maar weer. Ik heb wel vertrouwen in de voorhoede van Nederland, maar ik houd me hart vast met onze verdediging. Dat zag er gewoon niet lekker uit, laten we eerlijk wezen.

• Reacties 322
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• MisterDM

44

• Kloep

32

• NandroDavids

28

• MegaPilot

25

Geplaatst:

Dat heeft met kwaliteit te maken? De kwaliteit zit er sowieso in bij deze ploeg. Ze hebben zoveel voetballers die kunnen scoren. Dat hebben ze altijd en overal laten zien. Van Persie, Huntelaar, Sneijder, Robben, ... Dat het nu net niet lukt, betekent niet gelijk gebrek aan kwaliteit.

Begrijp me niet verkeerd, ik doelde op gebrek aan kwaliteit bij deze wedstrijd. Klopt, al die grote namen hebben zich al lang en breed bewezen. Zowel bij het Nederlands elftal, als bij verscheidene clubs. Maar deze wedstrijd ging er geen bal in. Ik blijf erbij, dat heeft met kwaliteit te maken en niet met geluk of pech.

Geplaatst:

Tja, natuurlijk heeft Nederland kwaliteitvolle spelers. Maar dat heeft België ook (volgens een Nederlandse analist zelf meer dan Nederland) en keek eens waar ze komen: nergens. Voetbal gaat over het momentum. 90 minuten tijd heb je om die bal in die goal te schoppen en als je tegenstander dat meer doet dan jou, dan maakt de kwaliteit van je team helemaal niets uit.

Het is de kwaliteit op het moment dat telt en dat miste Nederland. Kansen creëren: zoveel als je wilt. Afmaken was een andere zaak.

Dat kan je ook zeggen bij Duitsland-Portugal, al moeten we toegeven dat de Duitsers een fikse portie geluk hadden.

Geplaatst:

Van Persie heeft genoeg kansen gehadt, alleen heeft hij jammer genoeg niet gescoord :-(

Dan is voor mij de voorname vraag: zou Huntelaar die kansen ook hebben gehad? Feit blijft dat Van Persie veel meer creëert; niet alleen voor zichzelf, maar ook voor anderen. Huntelaar loert op zijn kansje. Zou hij die gehad hebben? Zouden anderen minder kansen hebben gehad? Dat zullen we nooit weten. Maar vind het te kort door de bocht om nu te zeggen "Van Persie maakt het niet af, zet Huntelaar in de basis".

Geplaatst: (bewerkt)

Van Persie heeft genoeg kansen gehadt, alleen heeft hij jammer genoeg niet gescoord :-(

Dan is voor mij de voorname vraag: zou Huntelaar die kansen ook hebben gehad? Feit blijft dat Van Persie veel meer creëert; niet alleen voor zichzelf, maar ook voor anderen. Huntelaar loert op zijn kansje. Zou hij die gehad hebben? Zouden anderen minder kansen hebben gehad? Dat zullen we nooit weten. Maar vind het te kort door de bocht om nu te zeggen "Van Persie maakt het niet af, zet Huntelaar in de basis".

Maar wat wel zo is, toen Huntelaar in de basis kwam hadden ze het allemaal op Huntelaar. Hij moest en zal een doelpunt maken volgens de journalisten van de NOS. Maar dat gaat niet zo simpel als je hem in de 71e minuut wisselt voor Affelay en dan in een negatieve speelsfeer moet spelen. Wat nu beslist wel zou moeten gebeuren is dat Van Marwijk beide spitsen moet opstellen, het liefst nog morgen het melden. Dan haal je Nigel of Mark eruit, want beiden hebben ze er niets van gebakken gister. Geen aansluiting op de aanvallers, beiden liepen steeds bij de middenstip te dwalen. En steeds de bal komen halen, het leek net of Vlaar geen kans had om zelf de bal te passen richting bijvoorbeeld Affelay, Robben, Sneijder. Zet dan liever Sneijder of Van der Vaart op die plek, dan weet je dat er tenminste iets gebeurt. Want wat heel vaak gebeurde was dat Sneijder/Robben in de sprint waren richting de achterlijn, om vervolgens steeds voor hun eigen succes te gaan. Ik gok dat daar een gedachte achter zit, als het middenveld niet aansluit kan je de bal niet afgeven. Dan maar voor eigen succes.

Bewerkt: door GekkieJ01
Geplaatst:

Huntelaar heeft ook z'n kansen gehadt maar ook niet afgemaakt. Het is 'm dus niet gelukt, anders hadt hij er wel een paar gescoord.

Ik zou ze alle twee in de spits zetten, allebei hebben ze kansen gehad. Misschien lukt het dan om punten te scoren?

Geplaatst:

Wat een afgang was deze wedstrijd zeg, het was verschikkelijk om naar te kijken. Er werd niet samen gewerkt, Arjan Robben zoals altijd op eigen houtje. Wesley Sneijder die super goed zijn best deed om er het beste van te maken maar niemand deed er wat mee. De wedstrijd Spanje - Italie vond ik tot nu toe de leukste wedstrijd om naar te kijken, dat was echt spannend te noemen. En stukke beter dan die afgang van gister avond.

Geplaatst:

Wat een afgang was deze wedstrijd zeg, het was verschikkelijk om naar te kijken. Er werd niet samen gewerkt, Arjan Robben zoals altijd op eigen houtje. Wesley Sneijder die super goed zijn best deed om er het beste van te maken maar niemand deed er wat mee. De wedstrijd Spanje - Italie vond ik tot nu toe de leukste wedstrijd om naar te kijken, dat was echt spannend te noemen. En stukke beter dan die afgang van gister avond.

In de krant staat dat Sneijder voor 10 doelkansen zorgde.

Sneijder voelt zich waarschijnlijk zwaar genaaid door z'n ploegmaats, en terecht! Topaanval? Flopaanval! Op dit niveau moet je er minstens 1tje inkrijgen.

Geplaatst:
Overigens: Wie vondt Willems goed voetballen? Veel goede cross-passes, hard inschieten van passes, veel druk zetten en meehelpen bij aanvallen aan de linkerkant.

Aanvallend zag het er allemaal wel goed uit, maar verdedigend was het niet sterk. Van der Wiel was nog slechter, zeker bij het doelpunt, waar het toch zijn tegenstander was die als een mes door de boter de verdediging passeerde.

Op zich vond ik Nederland wel goed spelen, maar constant het laatste pasje dat niet goed ging, waardoor goede kansen om zeep werden geholpen. Soms teveel oog voor een medespeler, terwijl de eigen kans beter was, en soms juist andersom. Nou kan je er echter wel voor pleiten om Huntelaar tegen de Duitsers te laten spelen, maar die Duitse verdedigers kennen hem, en zullen minder moeite met hem hebben dan met Van Persie. Ik ben wel benieuwd naar wat Van Marwijk gaat doen.

Geplaatst:

IsT8L.jpgZWZ9M.jpg

13 juni, 18.00 uur

Voorbeschouwing

Na de verrassende overwinning tegen Nederland heeft Denemarken ineens prima uitzicht op de tweede

ronde. Niet verliezen van Portugal zou een uitstekende tweede stap daartoe zijn. Portugal daarentegen

moet na de nederlaag tegen Duitsland punten gaan pakken en op papier lijkt dat vooral tegen Denemarken te

moeten gaan gebeuren.

Stadion

126ed0l.jpg

Arena Lviv, Lviv

Vorige ontmoeting

Denemarken en Portugal zaten in de kwalificatie bij elkaar in de poule. Beide ploegen wisten in eigen

huis te winnen: Portugal met 3-1 en Denemarken met 2-1. De overwinning van Denemarken zorgde er echter

voor dat Portugal werd veroordeeld tot het spelen van een play-off.

Voorspelling EURO 2012-crew

1-1

Wat verwachten jullie van deze wedstrijd?

Geplaatst:

Gw1SI.jpgX9ol0.jpg

13 juni, 20.45 uur

Voorbeschouwing

De meest beladen wedstrijd in poule B gezien het verleden (1974, 1988, 1990) en voor Nederland nu

ook de belangrijkste wedstrijd. Na het verrassende verlies tegen Denemarken mag van de Duitsers niet

meer verloren worden, anders is uitschakeling zo goed als zeker. Duitsland begon het toernooi met

een minieme overwinning (1-0) op Portugal, maar liet nog niet het spel zien dat van ze werd verwacht.

Stadion

2ytuzqr.jpg

Metaliststadion, Charkov

Vorige ontmoeting

In 2004 stonden Nederland en Duitsland voor het laatst in EK-verband tegenover elkaar. Toen eindigde

het openingsduel in de groep in 1-1, door doelpunten van Torsten Frings en Ruud van Nistelrooy.

Voorspelling EURO 2012-crew

1-3

Wat verwachten jullie van deze wedstrijd?

Geplaatst:

Of ze maken die Duitsers helemaal af of ze worden compleet geasswiped. Het is volgens mij 1 van de 2.

Dat denk ik ook... 2-0 voor Duitsland

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...