Jump to content

[V] Storyline Contest - Hoofdtopic


Jacky-2007

Recommended Posts

Ik ben heel erg benieuwd naar de verhalen die komen! (en tijdens het maken van deze stemronde kan je het resterende 19/20ste vaatje bier opmaken ;) )

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Voorwoord op de uitslag| Het enthousiasme voor Grand Theft Auto V is gelukkig nog wel aanwezig bij sommigen, ook al laat Rockstar Games ons allemaal al veel te lang in spanning sinds het verschijnen van de eerste trailer voor de meesten. Een verhalencontest is een leuke invulling om de wachttijd mee te vullen. Niet alleen het schrijven hiervan, maar ook het lezen en stemmen! Hieronder lees je wat de uitslag is van de contest. Deelnemers, stemmers, namens de gehele forumcrew bedankt voor jullie enthousiasme! En nu wachten op de volgende contest met als thema GTA V! :tu:

Jacky-2007


Uitslag ronde 1| Opvallend detail is dat het aantal stemmende leden bij ronde 1 vele malen groter was dan bij ronde 2. Maar liefst vijfentwintig forumleden doken in de teaser / trailers om te zien welke verhaallijn het meest aantrekkelijk was geschreven. De stemmen waren erg verdeeld, wat betekent dat het niveau van de zes inzendingen erg dicht bij elkaar lag! Uiteindelijk kwam @Phoenyxar’s stukje als sterkste uit de ronde met zeven stemmen, op de voet gevolgd door @thebig met zes stemmen. @Tomato en bekleedden de middenmoot, een gedeelde derde plek met allebei vier stemmen. De overige twee inzendingen werden minder beoordeeld, @Bassieboy35 kreeg drie stemmen en @Jesperkaj één stem.

Uitslag ronde 2| Voor ronde 2 is helaas een stuk minder gestemd, slechts acht forumleden van de vijfentwintig namen de moeite om de uiteindelijk geschreven verhaallijnen te lezen en te beoordelen. Desalniettemin was ook in deze ronde @Phoenyxar het forumlid met de scherpste teksten, de woordentovenaar bij uitstek: zijn zinsneden vergaarden maar liefst de helft van de stemmen! @Jesperkaj en @thebig noteerden met hun verhaal een gedeelde tweede plek, beide vergaarden 25%. De andere deelnemers hadden helaas het nakijken in deze ronde.

Uitslag van de GTA V Storyline Contest!| Zoals besloten na ronde 1 heeft de contest een rekensom gekregen waardoor alle zes deelnemers door mochten naar ronde 2. De scores van ronde 1 telden hierin mee voor 25%, de scores van ronde 2 voor 75% van het eindresultaat. Rekenmethode: percentages omzetten in punten, en deze bij elkaar optellen. Dit resulteert in het volgende: @Phoenyxar pakt het goud, @thebig tekent voor zilver en @Jesperkaj mag een bronzen plak in zijn prijzenkast hangen!


Uitslag in cijfers|
[table=header]Deelnemer|Ronde 1 (stemmen / %)|Ronde 2 (stemmen / %)|Eindscore (in punten)
@Phoenyxar| 7 stemmen, 28%|4 stemmen, 50%|44,5 punten
@thebig| 6 stemmen, 24%|2 stemmen, 25%|24,75 punten
@Jesperkaj| 1 stem, 4%|2 stemmen, 25%|19,75 punten
@Tomato| 4 stemmen, 16%|0 stemmen, 0%|4 punten
| 4 stemmen, 16%|0 stemmen, 0%|4 punten
@Bassieboy35| 3 stemmen, 12%|0 stemmen, 0%|3 punten[/table]


Verdiende bling-bling| Iedere deelnemer heeft zijn best gedaan op zijn inzendingen. Daarom is er voor iedere deelnemer persoonlijke bling-bling uitgedeeld voor op zijn of haar profiel. Hij voldoet aan de normen voor handtekeningen, dus daar kan je 'm ook voor gebruiken.

Winnaars-bling| Winnaar van de contest @Phoenyxar heeft naast bovengenoemde bling voor de deelnemers nog een speciale bling, waarop met gepaste arrogantie voor iedereen te lezen is dat hij de winnaar is van deze contest!
gallery_89338_48_16843.png

Phoenyxar, op deze locatie mag je je bling komen halen:
[img=http://www.gtagames.nl/uploads/1339927245/gallery_89338_48_16843.png]

Link to comment
Delen op andere websites

Inzendingen-overzicht| Vooral de schrijvers zelf, maar ook de stemmers vroegen zich tijdens deze contest nieuwsgierig af wie er welke inzending geschreven had. De anonimiteit is door iedereen tijdens de contest keurig in stand gehouden door de deelnemers, keurig gedaan. Maar nu zal ik de spanning niet langer laten oplopen! Hieronder lees je per deelnemer wat zijn inzendingen waren! :klap:

@Phoenyxar, contest winnaar|

Teaser / Trailer

Ik kijk op, gieren cirkelen boven me rond, ze hebben gelijk, veel kans dat ik hier uitgeraak is er niet. Mijn uitzicht bestaat uit niets anders dan woestijn, met grote rotspartijen langs elke kant die als grote bouwblokken neergezet zijn geweest en zijn achtergelaten, de zon brand, ze brand...

Natuurlijk was het niet mijn keuze, wie zou er nu afgezondert van de wereld in een woestijn willen ronddolen?

Nee, ik ben hier gedropt, nog niet zo vele minuten geleden zelfs, in de verte zie ik de stofwolk van het bestelbusje nog met de wind opvliegen. Ik volg dan ook gewoon de bandensporen, ik kan niet meer doen dan dat.

"Waarom?" vraag je je dan misschien af, nou... ik weet het zelf niet, nog niet. Het zouden meerdere dingen kunnen zijn, het verleden heeft je blijkbaar toch altijd in zijn macht hoor. Ik heb de laatste jaren teveel gedaan dat zich tegen me kon keren en dat is dan gebeurt, ik wist dat het ging gebeuren, onvermijdelijk.

In de verte zie ik een reclamebord opdoemen, ik nader beschaving! Of toch in zijn kleinste vorm, een woestijndorpje met enkel wat half-verlaten gebouwen en een drankenwinkel. "Liquor Ace" pronkt trots in Neon verlicht op het bord. Maar ik ben toch gered, dat hoop ik toch alleszins, want mensen staan niet altijd garant voor je veiligheid, ik kan het er alleen op hopen, geld heb ik niet meer, dat hebben ze afgenomen, ik moet maar vertrouwen op hun goede wil...

Storyline

De nacht is bijna voorbij, de eerste rode tinten verschijnen in het Oosten aan de horizon wanneer ik uit een club kom buiten gewandeld. Ietsjes na 6 is het ondertussen, ik bevind me in Downtown Los Santos en ik wandel een steegje door op weg naar mijn auto die wat verderop in een parkeergarage staat. Ik voel een slag op mijn hoofd en ik val voorover, ik blijf vallen in de duisternis...

Hitte is het eerste wat ik opmerk, een onverdraagzame hitte die overal aanwezig is. Ik doe mijn ogen open, dit is niet meer Los Santos. Het lijkt een woestijn te zijn, nou het is bijna zeker een woestijn. Zand is er en buiten dat is er enkel de lucht en de zon, de zon die vreselijk brandt, dat doet ze niet in Los Santos, daar is het een bron van leven en geluk.

Ik kijk op, gieren cirkelen boven me rond, ze hebben gelijk, veel kans dat ik hier uitgeraak is er niet. Mijn uitzicht bestaat uit niets anders dan woestijn, met grote rotspartijen langs elke kant die als grote bouwblokken neergezet zijn geweest en zijn achtergelaten, de zon brand, ze brand... Natuurlijk was het niet mijn keuze, wie zou er nu afgezondert van de wereld in een woestijn willen ronddolen? Nee, ik ben hier gedropt, nog niet zo vele minuten geleden zelfs, in de verte zie ik de stofwolk van het bestelbusje nog met de wind opvliegen. Ik volg dan ook gewoon de bandensporen, ik kan niet meer doen dan dat. "Waarom?" vraag je je dan misschien af, nou... ik weet het zelf niet, nog niet. Het zouden meerdere dingen kunnen zijn, het verleden heeft je blijkbaar toch altijd in zijn macht hoor. Ik heb de laatste jaren teveel gedaan dat zich tegen me kon keren en dat is dan gebeurt, ik wist dat het ging gebeuren, onvermijdelijk. In de verte zie ik een reclamebord opdoemen, ik nader beschaving! Of toch in zijn kleinste vorm, een woestijndorpje met enkel wat half-verlaten gebouwen en een drankenwinkel. "Liquor Ace" pronkt trots in Neon verlicht op het bord. Maar ik ben toch gered, dat hoop ik toch alleszins, want mensen staan niet altijd garant voor je veiligheid, ik kan het er alleen op hopen, geld heb ik niet meer, dat hebben ze afgenomen, ik moet maar vertrouwen op hun goede wil...

Ik strompel de drankenwinkel binnen, van de eigenaar mag ik gerust bellen, zolang het maar niet te lang duurt, maar waar trek je die lijn dan? Maar ja, ik bel wel even naar Pedro. Hij neemt niet op, dat is geen goed begin. Dan bel ik maar naar Ramir, hij neemt gelukkig wel op en vraagt direct waar ik ben, iets waar ik zelf ook nog niet achter ben gekomen. Na een korte woordenwissel met de eigenaar weet ik de naam, Cholla Springs, nog nooit van gehoort en Ramir blijkelijk ook niet. Ramir zegt me dat er een brand woedt in mijn huis, wat minimalistisch is uitgedrukt, want wat later zegt hij rechtuit dat het is platgebrand. Hij kon me niet vertellen hoe het kwam of waar mijn vrouw was, niets wist hij, hij kon enkel iemand sturen om me op te halen. Ik bedank de eigenaar en ga buiten zitten, wachtend op mijn redding en wat verheldering.

Enkele uren later arriveert Ramir zelf, wat mij nogal verbaasde. Hij zei dat we niet terug konden gaan naar Los Santos, de Bratva had blijkbaar de controle overgenomen in enkele gebieden in Los Santos waar wij actief waren, tussendoor hadden ze even mijn villa in de Vinewood Hills gereduceert tot een smeulende bouwwerf en hebben zij mij hier gedropt. Nu veel helderder was dit nu ook niet, het deed alleen maar meer vragen verrijzen. Eén ding was zeker voor Ramir: we konden niet terug naar Los Santos, het was niet meer veilig. In hoeverre Los Santos dan hiervoor echt veilig was, is dan maar een kwestie van persoonlijke meningen. Het leek ernaar dat we een tijdje moesten gaan onderduiken en hoewel Cholla Springs wel afgelegen was stelde Ramir voor om naar San Pebla te gaan, een stad die wat het binnenland inlag, aan een vrij groot meer. Hoewel ik er nog nooit was geweest gaven de eerste beelden van San Pebla me een familiaire indruk, de rustige buitenwijken en het drukke stadscentrum, het grote meer en de bergen die in de verte opdoemden, het leek allemaal perfect of toch in de mate dat ik perfectie kende.

Vier maanden gingen voorbij voordat we wouden terugkeren, het was de rust die we in San Pebla vonden die ons deed blijven, maar terugkeren wouden we toch. Ik vernam dat mijn vrouw is neergeschoten door de Bratva tijdens de bestorming op mijn villa. Ik bezit niets meer, maar ik verlang terug naar Los Santos.

Misschien is het uit wraakgevoelens, ik weet het niet. Er wacht mij een lange tocht om terug wat aanzien en vermogen te verwerven. Ik hou me wel sterk, ik heb het al eens gedaan, dus ik zou het ook een tweede keer moeten kunnen.

@thebig, als tweede geëindigd|

Teaser / Trailer

Jeep rijdt op landweg, het is donker. Overgang naar ‘Rockstar Games Presents’, gevormd door witte korrels op een glazige achtergrond. Jeep komt tot stilstand, de lichten doven en deuren openen. ‘A Rockstar North Production’ (zelfde manier geschreven). Uitzoomen: letters blijken lijntje coke te zijn, wordt opgesnoven door een man. Hij amuseert zich met enkele vrienden en dames. Kamer wordt wazig en zwart. De man ijsbeert in paniek op de landweg: ‘Shit shit shit. What have you done?’

Zwart beeld. De rug van een voorovergebogen man verschijnt. Hij zit in een cel. De deur gaat open, bewaker komt binnen en grijnst. De man staat recht en krijgt een schouderklopje van bewaker.

De twee lopen door een donkere gang, een deur opent en het regenachtige LC verschijnt.

Herkenbare gebouwen flitsen voorbij. Weer klaart op en gebouwen uit LS vervangen die uit LC.

Camera draait naar beneden: rode cabrio op snelweg aan rand LS. Man uit kamer zit aan stuur, naast hem vrouw, op achterbank twee kinderen. Auto stopt aan groot huis. Man leest jobadvertenties aan bureau. Bureau verandert in ronde tafel, drie mannen verschijnen. Ze kaarten. De man heeft nu een stoppelbaard en onverzorgd uiterlijk. Hand verschijnt op rand van tafel. De man kijkt op. Grijns verschijnt op gezicht van andere man. ‘Hello Jonny’

Muziek

Trailer begint met zware en muziek (kamerscene vaag hoorbaar). Pas in Los Santos vrolijkere muziek. Muziek stopt bij kaartende mannen. Muziek is altijd onopvallend, omgevingsgeluiden hebben voorrang.

Storyline

Het minste wat van Jon Gravelli Jr. gezegd kon worden, was dat hij een benijdenswaardig leventje leidde. Dure auto’s, huizen, reizen naar exotische oorden, luxeboten,… hij kon het zich allemaal veroorloven. Zijn vader gaf hem alles wat hij nodig had om te leven. Aangezien hij de baas van de Gambetti familie was, zwom hij toch in het geld. Alleen bracht al die luxe een luxeprobleem mee: Jon had een teveel aan tijd en die wist hij niet nuttig te vullen. Al bij al had het nog meegevallen zolang hij met een paar gangleden mensen in elkaar kon slaan met een basebalknuppel. Totdat het noodlot toesloeg. Toen ze op een avond dat groepje teveel op de zenuwen werkten, werden zijn vrienden genadeloos in het hoofd geschoten. Gelukkig werd hijzelf herkend als ‘zoon van’, waardoor hij in leven werd gelaten na een paar flinke opdoffers geïncasseerd te hebben. Daarna durfde Jon Sr. zijn enige, teerbeminde zoon niet meer op veldwerk te sturen. Hij besloot zijn opvolging veilig te stellen en probeerde zijn zoon op te leiden. Nu Jon Jr. noch een vrijetijdsbesteding had, noch vrienden om zich mee te amuseren, dook hij in het nachtleven. Dat beviel hem wel. Al snel leerde hij enkele ongure types kennen, voor zover dat iets mocht betekenen voor de zoon van een maffialeider. Die sleurden hem nog dieper in de wereld van prostitutie, gokken en cocaïne. Hij gaf er zoveel geld aan uit dat zijn vader zich vragen begon te stellen. Toen hij erachter kwam wat zijn zoon allemaal achter zijn rug uitstak, was hij razend. Er zijn toen harde woorden gevallen, zijn vader sprak zijn pure ontgoocheling en schande voor zijn zoon uit, waarna hij hem uit de Gambetti familie smeet. Zo belandde Jon Jr. op 24-jarige leeftijd in de harde wereld, zonder bron van inkomsten of enige ervaring die hem ten goede zou kunnen komen. Dat bleek niet zo positief te zijn voor zijn levensstijl. Hij stortte zich nog meer in de cocaïne- en gokwereld. Gelukkig had hij enkele vrienden achter de hand die hem met alle plezier geld wouden lenen. Achteraf waren ze echter niet zo gelukkig toen Jon vertelde hun niet terug te kunnen betalen. Zo werd zijn leven er een van overdag op straat slapen en enkel het broodnodige kopen om zich ’s avonds te uit te kunnen leven. Wat zijn schuldeisers betrof: die hield hij makkelijk af met zijn vader. Zij wisten toch niet dat de relatie tussen de twee op een laag pitje stond en durfden het niet aan om Jon Gravelli Senior dwars te zitten. Het enige wat ze konden doen was Jon Jr. resoluut geld weigeren. Zo belandde hij weer in hetzelfde schuitje. Met het geld dat hij uit winkels stal, kon hij zijn losbandige levensstijl niet meer handhaven, het was tijd om een stapje verder te gaan. Samen met de weinige vrienden die hij had overgehouden, twee om precies te zijn, beraamde hij een overval op de bank. Dat zou hem het nodige geld moeten verschaffen om het zich weer comfortabel te maken… ten minste voor een tijdje. De grote dag brak aan, Jon wist ten zeerste wat er allemaal op het spel stond en welke risico’s er waren. Hij nam dan ook de tijd om afscheid te nemen van zijn vriendin, Chavelli, en zijn kinderen, allebei twee jaar oud. Natuurlijk zonder er teveel de nadruk op te leggen, hij had zijn vriendin niets gezegd over wat hij van plan was en wou haar niet nodeloos ongerust maken. Rond acht uur ’s avonds stormden Mike, Ricardo en Jon de bank binnen en namen de bedienden onder schot. Vlotter dan verwacht kregen ze het geld in handen en ze wouden zich ongemerkt uit de voeten maken, toen er plots overal politie verscheen. Blijkbaar was er iemand in geslaagd het stil alarm af te doen gaan. Mike ging door het lint en begon ondoordacht in het rond te schieten, waarop de politie het vuur opende. De drie vochten zich een weg naar de auto en scheurden weg. Ricardo was meerdere keren in de borst geraakt en zag er lijkbleek uit. Tijdens de rit deed Jon zijn uiterste best hem in leven te houden. Jon herinnerde zich niet meer veel van deze momenten. Op de een of andere manier slaagden ze erin de politie af te schudden na een achtervolging die een tweetal uur had geduurd. Ricardo riskeerde het zich om te stoppen, ze moesten een plan maken om uit de stad te geraken. Ze overliepen elke mogelijkheid grondig en wogen er de voor- en nadelen van af. Telkens kwamen ze terug op hetzelfde punt: met een halfdode Mike zouden ze niet ver geraken. Ze konden geen kant meer uit. Na een lange tijd stilte stond Ricardo zwijgend op, wendde zich naar een boom en prutste wat aan zijn broek. Jon vermoedde dat hij last had van een volle blaas, maar niets was minder waar. Ricardo draaide zich plots om en schoot Mike met één welgemikte kogel neer. Een huivering ging door Jon zijn ruggengraat. Terwijl hij tegen beter weten in Mike’s lichaam doorheen schudde, keek hij vragend naar Ricardo. Die schreeuwde dat het hun enige keuze was en dat ze zich uit de voeten moesten maken. Jon weigerde echter mee te gaan. In zijn leven had hij veel mensen een lesje geleerd, maar iemand doden had hij nooit aangedurfd. Het leek wel weer hetzelfde liedje als twaalf jaar geleden, toen zijn vroegere vrienden een kogel door het hoofd werd gejaagd. Ricardo ging weg, Jon bleef geknield naast zijn vriend. De politie arriveerde slechts enkele minuten later.

Jon zuchtte en legde zijn hoofd in zijn handen. Hij vroeg zich nog altijd af waar het was fout gelopen voor hem. Kijk waar hij was beland: in de gevangenis. Dit zou tenminste een nieuwe start voor hem worden. De deur van de cel ging open. Jon richtte zich op en keek naar het gezicht van de grijnzende cipier. Die gebood hem te volgen.

@Jesperkaj, verrassende derde|

Teaser / Trailer

Een camerashot laat de skyline van Los Santos zien. Daarna komt een shot van één van de achterwijken in Los Puerta. Een rode Greenwood slaat rechts af een straat in. Op dit moment zoomt de camera in. Een persoon met een wit hemd stapt uit en loopt een steeg binnen.

Verderop staan een paar mannen te wachten op de zojuist uitgestapte man. Midden in de steeg staat een grote zwarte kist. Er wordt verder ingezoomd op de persoon en het blijkt dezelfde man van Mexicaanse afkomst uit de eerste trailer te zijn.

Het beeld verplaatst zich naar een Cluckin’ Bell op een onbekende locatie. De rijk uitziende man uit de eerste trailer is te zien in het restaurant, zittend naast een raam. Een SUV stopt voor het restaurant. Vier lichtbewapende mannen stappen uit en rennen de Cluckin’ Bell binnen. De camera beweegt ondertussen over het restaurant heen. Niet veel later rennen de overvallers via de achteruitgang het restaurant uit en een medewerker van het restaurant rent de overvallers achterna. Het blijkt niemand minder dan de persoon van de vorige beelden te zijn.

Het beeld verplaatst zich terug naar de steeg. De persoon ontmoet de onbekende mannen en maakt de grote zwarte kist open. Eenmaal opengemaakt kijkt de persoon vol verbazing in de kist. Het beeld wordt op dit moment zwart. Enkele seconden later rent de persoon voor z’n leven, achterna gezeten door een helikopter.

Het GTA V logo wordt getoond en hierbij eindigt de trailer.

Storyline

In GTA IV speel je als Chico Torres, een illegale immigrant uit Mexico. Zijn vader is lid van de Galindo Kartel, een gevaarlijke misdaadorganisatie die drugs verhandeld. Omdat zijn vader vaak op pad is woont Chico samen met zijn moeder en zus Alicia in de achterstandswijk El Segundo, ten zuiden van Los Santos.

Chico werkt bij een Cluckin' Bell vestiging vlakbij z'n huis. Wanneer de zaak wordt overvallen, gaat hij de overvallers achterna en weet hij het gestolen geld terug te krijgen. Eén van de getuigen van de overval is Ray DelVecchio, een rijke zakenman uit Liberty City die zich pas in Los Santos heeft gevestigd en z'n zakenimperium wilt uitbreiden in de omgeving. Hij vraagt Chico om voor 'm te werken en aangezien hij het geld goed kan gebruiken gaat Chico akkoord. Chico doet verschillende klusjes voor Ray, waaronder het uitschakelen van concurrenten.

Op een dag wordt Chico in contact gebracht door de Galindo Cartel, de organisatie waar z'n vader lid van is, en spreken af in een steegje in El Segundo. Tijdens de ontmoeting opent Chico een kist met daarin zijn dode vader. De leider van de kartel, Pauly Lopez, verteldt Chico dat zijn familie een ring in bezit heeft die veel waard is en zijn vader wilde het niet geven, aangezien het eeuwenoud sieraad al generaties lang in bezit is van zijn familie. Chico wilt dus ook de ring niet geven en ontsnapt uit een hinderlaag. Met behulp van Ray vertrekt Chico samen met z'n moeder en Alicia naar Palm Creek, een dorpje in de nabijgelegen woestijn.

In Palm Creek lijkt Chico veilig te zijn voor de kartel. Chico doet nog opdrachten voor bekenden van Ray, o.a. Kenny Nelson, een wapenhandelaar. Met Ray houdt hij nog steeds contact en geeft Chico nog enkele opdrachten geeft. Echter verschijnt de Galindo Kartel na een tijdje toch in Palm Creek, die Chico hebben gevonden door de gesprekken tussen Ray en Chico af te luisteren. Een groot vuurgevecht breekt uit in het stadje, waarbij Chico hulp krijgt van Kenny en zijn grote arsenaal aan wapens en Alicia, die tot de grote verbasing van Chico heel goed met wapens kan omgaan.

Chico wint het vuurgevecht van de kartel en vermoordt Pauly. Echter blijkt z'n moeder geraakt te zijn door een kogel en Chico brengt haar met grote haast naar de dichtsbijzijnde ziekenhuis, gelegen in Desert City. Z'n moeder blijft gelukkig in leven en Chico trekt weer terug naar Los Santos. Ray geeft Chico zijn landhuis als beloning voor z'n harde werk en geeft hem de leiding over z'n zaken in Los Santos, aangezien Ray weer dringend terug moet naar Liberty City om daar z'n zaken te regelen.

@Tomato, vierde|

Teaser / Trailer

Het was snikheet. Het asfalt gloeide, de zon brandde en het zweet liep van m'n lijf. Ik stond met mijn rug tegen een met verf afgeblakerde muur. De zon stond op haar hoogtepunt en schaduw was nergens te bekennen. Ik haalde diep adem. Ik keek op mijn horloge. Het was bijna twee uur. Hij zou gaan komen. In de straat was er niemand. Wie was er ook zo gek om op dit uur van de dag buiten te komen. De rijkelui in de stad, zaten waarschijnlijk in hun openluchtzwembad, of op hun jacht. Hier in de armere wijken van de stad kon je niets anders doen dan de schaduw binnenshuis opzoeken. Ik herinnerde me nog goed dat ik en Rico dan door de straten zwierven. Het was de uitgelezen manier om autoradio's te jatten. Die verkochten we dan later, en met het geld kochten we ijs en snoep. Rico kon er nu elke moment zijn. Als jongen was hij hier samen met mij opgegroeid. Altijd tezamen. Enkel had hij iets van zijn leven gemaakt. Er kwam een politiewagen de straat ingereden. Elke vezel in mijn lijf maakte zich klaar op wat komen zou. De opdracht leek me nog altijd even zinloos. En ergens binnen in mij had ik nog steeds niet beslist. De wagen stopte en de chauffeur draaide zijn raampje naar beneden. "Eyo, Ruben. Hoe gaat ie?" Ik lachte,"Met mij alles goed Rico, met mij alles goed." De Beretta die tussen mijn riem gespannen zat, voelde opeens ijskoud aan.

Storyline

(Proloog)

Een jongeman en een jonge vrouw nemen afscheid op de luchthaven. Hun gezichten zijn niet te zien. Buiten de vliegterminal, zie je verschillende vliegtuigen taxiën. Vervolgens komt een gelijkaardig vliegtuig door de wolken geschoten en daalt het langzaam af over de nachtelijke skyline van Los Santos.

(Storyline)

Ruben Gomez, een 25 jarige man, afkomstig uit de Latijns-Amerikaanse suburb van Los Santos, keert na 7 jaar aan de Oostkust (Vice City) terug naar Los Santos. Allereerst gaat Ruben terug naar zijn vroegere vrienden. Ze vragen hem waarom hij zo plots teruggekeerd is, maar Ruben geeft geen duidelijke verklaring. Hij vertelt hen wel dat hij zijn vroegere leven nu totaal achter zich heeft gelaten. Geen berovingen, geen drugsdeals en voorval geen schietpartijen meer. Ruben wil zo snel mogelijk een huis vinden. Intussen logeert hij bij één van zijn vroegere jeugdvrienden, Marco. Marco toont hem hoe Los Santos in de vorige zeven jaar veranderd is.

Op een avond gaan Ruben en Marco uit. Marco is onder invloed en raakt in conflict met een groepje feestvierders. Ze willen hem aftuigen als Marco een wapen trekt en één van zijn belagers afschiet. Ruben is getuige. Maar samen met Marco vlucht hij. De politie zit Marco al snel op de hielen. Marco wil geld lenen van Ruben, om zo een lange tijd onder te kunnen duiken, maar Ruben wil het geld niet geven. Vervolgens steelt Marco het geld en vlucht ermee weg.

Dan krijgt Ruben een telefoontje dat zijn vriendin, Floretta. Ze weet hem te melden dat ze het volgende vliegtuig naar Los Santos neemt en ze hoopt dat Ruben intussen een woning heeft gevonden. Ruben liegt en zegt dat hij reeds een mooi huisje heeft gekocht in de heuvels.

Door het acute geldnood begint Ruben opnieuw onderaan de ladder van de misdaad. Hij steelt auto's, berooft mensen en samen met zijn jeugdvrienden trekt hij erop uit. Wanneer Floretta aankomt en hem betrapt op zijn criminele activiteiten, maken Ruben en Floretta ruzie. Dat daarenboven Ruben ook nog gelogen heeft over het huis in de heuvels, is voor haar de druppel. Ze wil Ruben even niet meer zien en dreigt zelfs terug te keren naar haar ouders in Vice City. Ruben probeert haar te overtuigen om toch te blijven, maar verder dan een gesloten moteldeur raakt hij niet.

Wanneer Ruben nogmaals het motel waar Floretta verblijft, bezoekt, merkt hij dat Floretta er niet meer is. Ruben belt haar op en krijgt een onbekende aan de telefoon die beweert Floretta gevangen genomen te hebben. Om haar vrij te krijgen moet Ruben opdrachten uitvoeren. Eerst lijken ze onsamenhangend. Maar later begint Ruben in te zien dat hij oude getuigen van een proces aan het uitschakelen is. Het proces tegen de moordenaar van de vroegere burgemeester van Los Santos. Een moord waar hij, samen met zijn vroegere vriend Rico, nota bene zelf als kind getuige van was. Vervolgens krijgt Ruben de opdracht om Rico om te brengen. Rico blijkt de enige van de buurt te zijn die hogerop geraakt is. Hij werkt nu als wijkagent bij de LSPD. Ruben staat nu voor de keuze, of hij laat Rico leven en hij raakt Floretta kwijt, of hij vermoordt Rico en moet vluchten uit Los Santos. Een moord op een politieagent wordt namelijk niet ongewroken gelaten.

Als Rico voor hem staat en Ruben richt zijn pistool op hem, lukt het hem niet om de trekker over te halen. Hij moet steeds denken aan de jongere Rico die voor hem staat, en waarmee hij samen zoveel op pad is geweest. Vervolgens neemt hij Rico gewoonweg gevangen en vlucht ermee uit de stad. Onderweg vertelt hij Rico alles en deze besluit hem zelfs te volgen in zijn plan. Rico vraagt Ruben dan ook om oude gegevens te verzamelen over de moord uit hun jeugd. Terwijl Rico, ondergedoken, op zoek gaat naar een bruikbaar spoor. Moet Ruben de ontvoerder van Floretta in de waan laten, en raakt op deze manier steeds dieper verzeild in de onderwereld van Los Santos, de wereld waar hij reeds voor was gevlucht.

Als Rico hem opbelt om hem te zeggen hoe de vork in de steel zit, gaat Ruben op pad om Floretta te bevrijden. Na een hevig vuurgevecht, lukt het hem haar te ontdoen van haar boeien. Ze kan hem zeggen dat enkele van haar ontvoerders zijn ontsnapt, en dat ze dus nog niet veilig zijn. Eénmaal terug in het huis op het platteland, waar Rico ondergedoken is, blijkt deze te zijn vermoord. Floretta smeekt Ruben om alles achter zich te laten en terug te vluchten naar Vice City, maar voor Ruben hebben ze een grens overschreden. Hij doet een laatste waanzinnige poging om Floretta's ontvoerders te vinden en spaart daarbij moeite noch middelen. Aan het einde van zijn zoektocht, vindt hij een geheim, dat heel Los Santos op zijn grondvesten doet daveren.

(Epiloog)

Als de rust is wedergekeerd, trekken Floretta en Ruben in in hun huis in de heuvels. Floretta blijkt daarnaast nog eens zwanger te zijn en ze besluiten hun kind alvast Rico te noemen. Ruben neemt zich voor om de criminele wereld achter zich te laten en nu voor één keer de vader te zullen zijn, zoals al die andere vaders.

, vijfde|

Teaser / Trailer

Het is er zonnig, er lopen mooie vrouwen en de geur van het platteland ruik je al vanaf Field Park, inderdaad je bent in Los Santos, San Andreas.

Maar al dat moois is een dekmantel voor de grootste operatie. Een van de kleinste gangs van Los Santos, de West Trailer Crew, werkt nu al twee jaar aan een operatie om boven de grootste gang uit te komen, de East Los Santos Buffels.

Je bent Jason Miller (32), een ex-marinier die twee jaar in Irak heeft gevochten. Samen met je vrouw Michelle en twee kinderen, Bob en Laura woon je in een mooi huis is Mullhawk, een klein dorpje net buiten Vinewood.

Op een zonnige dinsdag ochtend gaat Jason naar het RON tankstation om zijn rode Nibiru vol te gooien.

De West Trailer Crew is op zoek naar nieuwe gang members voor hun geheime operatie tegen de East Los Santos Buffels. Ze zien Jason staan en spreken hem aan op een agressieve en bedreigende toon. 'Help je of moeten we je een kogel door je kop jagen!?' roept een gang member. Jason weet niet wat hij moet zeggen, hij kijkt angstig in het rond of dat er iemand is die hem kan helpen....

DT.jpg

Storyline

Jason weet niet wat hij moet zeggen, hij kijkt angstig in het rond of dat er iemand is die hem zou kunnen helpen. De gang members worden ongeduldig en drukken een pistool tegen het voorhoofd van Jason. De gang member die het pistool vast heeft is John Leaks, een gevaarlijke gang member van de West Trailer Crew die volgens de LSPD al meer dan 33 moorden op zijn naam heeft staan. Hij zou connecties hebben met terroristen en wapenhandelaars in Vice City en Liberty City.

Jason geeft eindelijk op. Hij zegt dat hij mee zal werken om niet vermoord te worden. In zijn hoofd dacht Jason 'Ik ben gelukkig niet gestorven in Irak, ik ben zeker niet van plan dat hier te doen'.

Jason stapt achterin de auto van John Leaks, het is een blauwe Fletzer met een rode vlam op de zijkant. Ze rijden zo'n half uurtje door Twin Wood, een middel grote ghetto van Los Santos.

Jason weet hoe gevaarlijke het hier is.

Nadat ze een tijdje hebben rond gereden stopt John Leaks voor een groot warenhuis. Op de gevel staat ''Ammu-Nation''. Dit warenhuis ligt vol met wapens, kogels en handige gadgets die je bij de Ammu-Nation is de grote steden kunt kopen. John Leaks had niet veel uitleg voor Jason. 'Ga naar binnen en neem zoveel mogelijk mee als je kunt'. Jason vroeg waarom hij dit moest doen. John zei alleen dat het een test was om Jason's vertrouwen te winnen.

Jason heeft geen keus. Hij overvalt het warenhuis of hij krijgt een kogel door het hoofd. Voor Jason was de keuze snel gemaakt. Hij stapt uit de auto, loopt richting het beveiligde hek en klimt erover. Jason had een gelukje; er waren geen bewakers aanwezig bij de poort. Zes minuten later komt Jason naar buiten gestormt met een grote doos vol spullen uit het Ammu-Nation warenhuis. Hij springt in de auto en ze scheuren weg. John Leaks zet Jason af bij het RON tankstation waar de rode Nibiru nog stond. Jonh sprak Jason nog even aan, 'We hebben mensen zoals jouw nodig. Doe je mee? Het kan een flinke geldsom opleveren en misschien worden we de machtigste van Los Santos'. John herhalde nog één keer wat er gebeurd als hij niet mee deed. Jason twijfelde geen moment en zei ja.

Hij had namelijk geen keus. Hoe veel training hij ook gehad heeft in Irak kon geen verschil maken. Zodra hij nee zou zeggen zou hij binnen twee weken dood op straat liggen.

Twee weken later wordt Jason gebeld door een onbekend iemand. Hij neemt op en het blijkt Freddie Mans te zijn. Een gang member van de West Trailer Crew. Hij blijkt op dezelfde manier als Jason te zijn binnengehaald. Hij heeft Jason's nummer gevonden doordat hij in het clubhuis van de West Trailer Crew mocht komen en daar het nummer zag liggen van een aantal recruits. In eerste instantie vertrouwed Jason het niet helemaal. Hij had namelijk het gevoel dat de West Trailer Crew hem had laten gaan aangezien hij niks meer van ze had gehoord. Freddie wilt vertellen wat de gang van plan is. Hij stelt voor om met elkaar af te spreken zolang dat nog kan. Ze spreken af bij Field Park. Een groot park waarin veel mensen rondlopen. Ze zouden dus niet zoveel opvallen.

Eenmaal aangekomen ziet Jason Freddie staan. Hij heeft een blauw t-shirt aan met de tekst ''I Want to be Free''. Jason moest glimlachen toen hij de tekst zag. Ze gingen op een bankje zitten en Freddie stelde zichzelf voor. Hij was een nachtclub manager. Zijn nachtclub, ''The Moonlight'', was gevestigd in Downtown Los Santos. Hij werd aangespoken door de West Trailer Crew toen hij opweg naar huis was van een zware nacht werken.

Freddie heeft iets opgepikt tussen de leider van de gang en John Leaks. De leider, Micheal Dapy, was een gevaarlijke man. Hij is degene die verantwoordelijk is voor de activiteiten van de West Trailer Crew. John Leaks en Micheal Dapy hadden het over een aanval op het gebied waar de East Los Santos Buffels actief zijn. Ze wouden ervoor zorgen dat de hoofd-Chapter van de East Los Santos Buffels zou verdwijnen van de kaart. Deze chapter bevond zich in West Rembi. De bedoeling was dat ze verrast zouden worden door de aanval en niet zouden kunnen terug vechten. Hoe ze dit gingen doen was nog niet duidelijk. Maar de nieuwe recruits zoals Freddie en Jason moesten ervoor zorgen dat het plan door zou gaan.

Freddie en Jason wisten dat dit geen goed einde zou gaan hebben. Freddie had totaal geen ervaring in dit wereldje. En Jason wist hoe hij moest vechten maar meer ook niet. Jason en Freddie hadden besloten vaker met elkaar op te trekken om een plan te verzinnen. Telkens wanneer Jason van huis wegging zei hij tegen zijn vrouw dat hij ging vissen bij de Paller Lake. Het laatste was hij wou is dat zijn vrouw en kinderen betrokken werden bij dit probleem.

Jason en Freddie hadden al een plan opgezet. Maar ondertussen moesten ze vieze klusje voor de West Trailer Crew opknappen. Zo moesten ze samen auto's stelen, mensen afpersen, brandjes stichten en zelfs mensen vermoorden. Maar ze hadden op dit moment nog geen uitweg en weigeren konden ze niet.

Het plan was om de spullen die Jason ooit eens heeft gestolen bij de Ammu-Nation nog eens te stelen van de West Trailer Crew. Alleen het probleem was dat de doos met spullen in het kantoor van de leider Micheal Dapy stond. Er was dus maar één manier, binnenglippen, de doos pakken en wegwezen. Dit was natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Het clubhuis stond vol met gang leden en het was dus moeilijk niet op te vallen. Uiteindelijk is het Freddie en Jason gelukt om de doos mee te nemen. Ze deden dit namelijk tijdens een van de poker avonden in het clubhuis. Toen iedereen zat te pokeren konden ze rustig toeslaan. Nu kon het plan pas echt beginnen... Showtime!

wtcrew-1.jpg

@Bassieboy35, hekkensluiter|

Teaser / Trailer

Ik kwam aanlopen in het slachthuis aan zee, Jimmy vroeg mij als ik naar hem toe wou komen. Het zag er wel een beetje verdacht uit en plots werd het zwart voor me ogen. Het enigste wat ik me verder kon herinneren is dat ik aan een kabel hing en helemaal onder het bloed zat. Ik zag net dat Jimmy een mes door mijn keel wou steken, maar sirenes van politiewagens volgden, Jimmy en zijn mannen ontsnapten snel en hadden geen tijd om mij mee te kunnen nemen, gelukkig maar anders had ik er wel geweest kunnen zijn… De politie mist me te vinden en die hadden me bevrijd, hoe ze wisten dat ik daar hing weet ik niet, één ding weet ik wel en dat is dat ik bevrijd ben en dat ik nu op zoek ben naar de verrader, Jimmy. Het zal een moeilijke opgave zijn, maar gelukkig heb ik veel contacten die de puzzel voor me compleet kunnen maken. Gelukkig heb ik al een tijdelijke slaapplek kunnen vinden bij me oom, de eigenaar van de vele industrieterreinen in de buurt, hij zet zijn baan op het spel en daar ben ik hem onwijs dankbaar voor.

Storyline

Ik kwam aanlopen in het slachthuis aan zee, Jimmy vroeg mij als ik naar hem toe wou komen. Het zag er wel een beetje verdacht uit en plots werd het zwart voor me ogen. Het enigste wat ik me verder kon herinneren is datik aan een kabel hing en helemaal onder het bloed zat. Ik zag net dat Jimmy een mes door mijn keel wou steken, maar sirenes van politiewagens volgden, Jimmy en zijn mannen ontsnapten snel en hadden geen tijd om mij mee te kunnen nemen,gelukkig maar anders had ik er wel geweest kunnen zijn… De politie wist me te vinden en die hadden me bevrijd, hoe ze wisten dat ik daar hing weet ik niet,één ding weet ik wel en dat is dat ik bevrijd ben en dat ik nu op zoek ben naar de verrader, Jimmy. Het zal een moeilijke opgave zijn, maar gelukkig heb ik veelcontacten die de puzzel voor me compleet kunnen maken. Gelukkig heb ik al een tijdelijke slaapplek kunnen vinden bij me oom, de eigenaar van de vele industrieterreinen in de buurt, hij zet zijn baan op het spel en daar ben ik hem onwijs dankbaar voor.

Morgen leen ik z'n pick-up truck en ga ik naar een van de vele windmolens, ik heb daar namelijk een afspraak met een goede vriend van mij, Pedro, een Mexicaan. Hij heeft wat wapens mee gesmokkeld die ik voor een schappelijk prijsje kan overkopen. Mijn oom weet hier natuurlijk niets vanaf en dat hou ik ook graag zo. Mijn oom is niet zo vaak thuis, dus durf ik het risico wel te nemen om de wapens thuis te verstoppen. Pedro heeft me beloofd mij te helpen met het vermoorden van Jimmy, hij kent weer Mexicaanse vrienden die niet vies zijn van een partij bloed. Eigenlijk weet ik niet waar ik mee bezig ben, maar het is mijn omgeslagen wereld, allemaal door een persoon, Jimmy, zolang hij uitmijn buurt blijft of helemaal verdwenen is van de aardbol kan ik hopelijk weerrustig mijn gangetje gaan zonder dat ik opgepakt word... hmm ik het zeg, ik moet maar eens aan een valse identiteit zien te komen, anders weten ze me zo tevinden. 4 maanden later: 'Het is hier heerlijk genieten op zo'n terrasjehé pedro?!', 'Sí, me gusta.... aquí! Esta Jimmy!', je hebt gelijk! Laten we hem vermoorden.... oh nee, wacht, dat kan niet, er zijn hier teveel mensen. 'Laten we hem volgen Pedro!', we volgden hem zo onverdacht mogelijk, wat nogal moeilijk was, maar we hadden het idee dat we zelf gevolgd werden, dat gebeurdeook, toen we namelijk in een afgelegen plek hem nog volgden opende een van de volgers het vuur. We konden meteen dekking zoeken. We baanden ons een weg dooralle schietpartijen, het moest dan maar zo, opgepakt worden. Het leek wel in scène gezet, dat was het ook kwamen we later achter. Pedro belde zijn vrienden op die vlak in de buurt waren en die er binnen enkele minuten aankwamen, ondertussen gingen wij weer verder in het gevecht nadat we achter onze dekking weg kwamen. De vrienden waren aangekomen en ik moet zeggen, schieten konden zewel, nadat we zo'n 30 man hadden vermoord, kregen we Jimmy weer inzicht, we zagen dat hij wou ontsnappen via boot, deze was kapot, in ons voordeelnatuurlijk, maar nog geen halve minuut later werd hij opgepikt in een auto. Wij hadden even later ook een auto en gingen achter Jimmy aan, een van Pedro's vrienden reed en wij schoten, gelukkig gingen Jimmy's auto zo hard dat zijn bestuurder de macht over het stuur verloor. Wij stopten gelijk en keken als hij nog in leven was, wat die ook nog was, na niet te willen praten hadden we hem vermoord en moesten nu ontsnappen. De politie zat ons op de hielen, we konden maar niet van ze af komen, ze waren met teveel, ontsnappen was niet meermogelijk, dus we gaven over. We werden verhoord en legden heel het verhaal uitwaar we ons voordeel mee deden met onze straf. Ik moest 10 jaar zitten en inmiddels zijn die 10 jaar voorbij, zonde natuurlijk, maar ik kan nu rustig mijn eigen gang gaan en heb inmiddels weer een baan, vrouw en kinderen. Nu is mijn leven dus echt weer normaal, ik rijd nu in een luxe auto over de Amerikaanse snelwegen, woon in een mooie villa, ga regelmatig op reis en ook wel naar de ‘gym’ op het strand, daar heb ik veel mensen leren kennen. Het leven is nu eigenlijk te mooi, maar als ik eerlijk mag zijn, ik mis het criminele leven wel, het zit de laatste tijd zo in me hoofd en wil er ook niet uit, misschien moet ik toch maar eens iets gaan proberen in de toekomst…

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...