Jump to content

Het verkeer in Gta 5 (hopelijk)


EnergyCorse

Recommended Posts

Ik ben erg benieuwd hoe R* hun verkeer gaat regelen.

Wordt het een drukke boel/file rijden of blijft het toch redelijk rustig op de wegen.

En aangezien ik me dat afvroeg, ben ik is op me gemak me in het hele spawnsysteem gaan verdiepen.

Je kent het wel in Gta4 , je rent een hoek om en de auto die je eerst zag rijden plotseling verdwenen.

Voor de rest was het naar mijn mening ook verdomd rustig op de wegen zowel kwa mensen als auto`s.

Wat wel logisch is, want als er iets preformance vreet dan is het wel meer mensen/auto`s.

Na een aantal uurtjes testen/errors vangen, had ik eindelijk een beetje resultaat :)

Dus bij deze: exlusive for gta forum.nl :)

Het (mogelijke) verkeer in Gta 5 :dans:

Bewerkt: door EnergyCorse
Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof dat R* het verkeer wel goed gaat regelen en er een afwisseling tussen drukke en minder drukke momenten gaat zijn (zoals dag en nacht). Natuurlijk gaan er op grotere wegen ook meer en regelmatiger auto's rijden dan de kleinere. Hopelijk wordt dat spawn systeem inderdaad veel verbeterd, hoeveel keer heb ik niet tegen een voorligger gereden toen ik even achteruit keek?

En inderdaad: als het verkeer je teveel wordt, kan je er zelf iets aan doen.

Hé, ze kunnen een meter rijden zonder tegen elkaar op te botsen. Dat was ook iets wat me na een tijdje irriteerde. Ze hebben wel nog niet gehoord van ritsen in Liberty City :N

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

@MisterDM: nou, in GTA wisselen auto's nogal vaak zonder enige aangeving of intentie van vak hoor, dus... BAM

Ik hoop wel dat het verkeer in GTA V een beetje dit verkeer benadert, het moet niet altijd non-stop harmonicafiles opleveren maar een beetje meer verzadiging zou het wel wat realistischer maken, ik miste vaak wat verkeer op straten als Colombus Avenue en zelfs Star Junction kon een hele hoop drukker. Maar dan liefst met de toevoeging van nog wat extra stroken, een 3-vaksbaan heb ik nog nooit gezien in een GTA en ik zit er wel op te wachten :3

Link to comment
Delen op andere websites

Van mij mag het wel eens drukker zijn, maar er moeten ook wel rustigere momenten zijn. Als ze weer met een GSM of horloge oid. gaan werken, dan zouden ze misschien met een 'spitsuur-systeem' kunnen werken. En 's nachts sowieso wat rustiger.

Af en toe een ongeluk kan ook wel leuk zijn, en hopen dan dat die mensen het dan ook echt uitvechten :puh:. In SA was dit namelijk eigenlijk een bug las ik op Wikigta, het was er soms zo druk, dat men bij op&afritten tegen elkaar ging rijden. Hopelijk zullen auto's ook wel echt willekeurig zijn, en niet drie keer zoveel jouw auto zien als je erin rijdt, en hopen ook dat auto's niet zo snel verdwijnen (of toch niet opvallend).

Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er goed uit al hoop ik wel dat er niet constant een file is en dat auto's niet zo dom op elkaar botsen zoals in GTA5. Zoals thebig zei is afwisseling tussen drukke momenten van de dag goed. Al hoop ik ook dat ze rekening mee houden dat in sommige straten bijna nooit auto's rijden en andere straten/buurten wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Zo druk zal het ook weer niet zijn is GTA V denk/hoop ik. puh2.gif

Wss niet, het blijft een consoleport

Waar de PC's het natuurlijk makkelijk aankunnen *mits dat het een slechte port is*, maarja de consoles gaan natuurlijk voor hé

Ik hoop zelf dat de AI verbeterd word van de peds en automobilisten

Link to comment
Delen op andere websites

Zo druk zal het ook weer niet zijn is GTA V denk/hoop ik. puh2.gif

Af en toe een granaat gooien of een raket schieten en het is alweer een stuk rustiger.

Werkt inderdaad wel goed :)

Tevens ook fun om te doen, of met een motor erdoorheen rossen.

Maar mischien wel handig om te weten dat het gewoon in te stellen is ingame via vehicle density :D

Ik geloof dat R* het verkeer wel goed gaat regelen en er een afwisseling tussen drukke en minder drukke momenten gaat zijn (zoals dag en nacht). Natuurlijk gaan er op grotere wegen ook meer en regelmatiger auto's rijden dan de kleinere. Hopelijk wordt dat spawn systeem inderdaad veel verbeterd, hoeveel keer heb ik niet tegen een voorligger gereden toen ik even achteruit keek?

En inderdaad: als het verkeer je teveel wordt, kan je er zelf iets aan doen.

Hé, ze kunnen een meter rijden zonder tegen elkaar op te botsen. Dat was ook iets wat me na een tijdje irriteerde. Ze hebben wel nog niet gehoord van ritsen in Liberty City :N

Dat botsen heb ik er nu opzich redelijk uit weten te halen, heel irritant inderdaad.

Ritsen zijn ze zeker niet bekwaamd in, Al denk ik dat je via het gedrag van peds mischien wel het kan verbeteren.

Als ik dit zie rij ik toch al die auto's kapot hoor :clown:

Als je trouwens een 2 strokerige baan hebt kun je het beste door het midden rijden, niemand die lastig valt :sigaar:

:), met de motor lukt wel redelijk , soms verwisselen ze inderdaad van rijstrook.

@MisterDM: nou, in GTA wisselen auto's nogal vaak zonder enige aangeving of intentie van vak hoor, dus... BAM

Ik hoop wel dat het verkeer in GTA V een beetje dit verkeer benadert, het moet niet altijd non-stop harmonicafiles opleveren maar een beetje meer verzadiging zou het wel wat realistischer maken, ik miste vaak wat verkeer op straten als Colombus Avenue en zelfs Star Junction kon een hele hoop drukker. Maar dan liefst met de toevoeging van nog wat extra stroken, een 3-vaksbaan heb ik nog nooit gezien in een GTA en ik zit er wel op te wachten :3

Ze wisselen inderdaad redelijk vaak van vak :puh:

Het is dan ook zeker niet non-stop harmonicafiles (aantal stukken zijn druk) zoals bij de tol staat een lange rij.

Voor de rest heb ik de drukste stukken laten zien puur om aan te tonen wat mogelijk is.

& ja een star junction die zo rustig is... vondt ik altijd wel jammer.

Van mij mag het wel eens drukker zijn, maar er moeten ook wel rustigere momenten zijn. Als ze weer met een GSM of horloge oid. gaan werken, dan zouden ze misschien met een 'spitsuur-systeem' kunnen werken. En 's nachts sowieso wat rustiger.

Af en toe een ongeluk kan ook wel leuk zijn, en hopen dan dat die mensen het dan ook echt uitvechten :puh:. In SA was dit namelijk eigenlijk een bug las ik op Wikigta, het was er soms zo druk, dat men bij op&afritten tegen elkaar ging rijden. Hopelijk zullen auto's ook wel echt willekeurig zijn, en niet drie keer zoveel jouw auto zien als je erin rijdt, en hopen ook dat auto's niet zo snel verdwijnen (of toch niet opvallend).

Ben ik mee eens dat je rustigere momenten moet hebben & drukke momenten (spitsuur systeem is inderdaad goed). Nu weet ik dat het mogelijk is om het verkeer kwa aantal te regelen doordeweeks,weekends & zones. Binnenkort maar is kijken of ik dat voor elkaar kan krijgen.

Ik vindt het een verdomd goed idee :)

Het hele uitvechten & meer random events is mogelijk met Gta4. Ik heb al meerdere keren mee gemaakt dat mensen door een ongeluk ruzie kregen of dat iemand een auto probeerde te stelen (dit doormiddel van scripts & aanpassingen aan de pedestrians file.

Als het zo druk is als de OP weten we zeker dat we nooit meer kunnen racen. Ik ben meer voor een spitsuur systeem. :puh:

Ben ik ook voor, gaat al redelijk de goede kant op kan ik zeggen. Alleen zoals ik hierboven aangaf moet ik nog even kijken hoe het werkt watbetreft de tijden.

Ziet er goed uit al hoop ik wel dat er niet constant een file is en dat auto's niet zo dom op elkaar botsen zoals in GTA5. Zoals thebig zei is afwisseling tussen drukke momenten van de dag goed. Al hoop ik ook dat ze rekening mee houden dat in sommige straten bijna nooit auto's rijden en andere straten/buurten wel.

Bedankt :) , Het is inderdaad gelukkig niet constant file. Het botsen is nu al wat minder maar kan nog wel stuk beter. Afwisselingen moet zoals ik hierboven vermeld mogelijk zijn (alleen tijd weet ik niet zeker)

Zo druk zal het ook weer niet zijn is GTA V denk/hoop ik. puh2.gif

Wss niet, het blijft een consoleport

Waar de PC's het natuurlijk makkelijk aankunnen *mits dat het een slechte port is*, maarja de consoles gaan natuurlijk voor hé

Ik hoop zelf dat de AI verbeterd word van de peds en automobilisten

Denk ik inderdaad ook.

Het makkelijk aankunnen met zoveel verkeer kan je weghalen:P (of je moet graphics nabeneden schroeven)

Een videokaart van minimaal een Gig ddr5 heb je denk ik wel nodig. (Mijn Gtx570 is momenteel de bottleneck :S

Voor de rest mischien leuk om te weten de theorie achter het spawn systeem (zover ik denk dat het werkt)

Gta werkt met Navesh sectors, dit is een gebied bijvoorbeeld 50M2 x 50m2 waar auto`s/mensen worden gespawned.

Komen ze buiten dat gebied verdwijnen ze, en kom je op de grens van dat gebied zie je de mensen/auto`s spawnen.

Vegroot dat gebied, dan lopen/rijden de auto`s/mensen verder door en (ik denk) dat de gebieden dan vervolgens elkaar overlappen.

Resultaat Meer mensen/auto`s en je ziet ze niet meer verdwijnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er goed uit al hoop ik wel dat er niet constant een file is en dat auto's niet zo dom op elkaar botsen zoals in GTA5. Zoals thebig zei is afwisseling tussen drukke momenten van de dag goed. Al hoop ik ook dat ze rekening mee houden dat in sommige straten bijna nooit auto's rijden en andere straten/buurten wel.

Zoals in IV bedoel je waarschijnlijk, maar ik ben het met je eens. In GTA IV reden de auto's bij mij altijd door rood en bleven stoppen bij groen. Al kon dat ook een bug zijn geweest, maar het was wel altijd zo, en niet erg realistisch.

Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er goed uit al hoop ik wel dat er niet constant een file is en dat auto's niet zo dom op elkaar botsen zoals in GTA5. Zoals thebig zei is afwisseling tussen drukke momenten van de dag goed. Al hoop ik ook dat ze rekening mee houden dat in sommige straten bijna nooit auto's rijden en andere straten/buurten wel.

Zoals in IV bedoel je waarschijnlijk, maar ik ben het met je eens. In GTA IV reden de auto's bij mij altijd door rood en bleven stoppen bij groen. Al kon dat ook een bug zijn geweest, maar het was wel altijd zo, en niet erg realistisch.

Bloedirritant als je het mij vraagt :puh:

Probeer je gewoon netjes te rijden ofzo,

Sta je voor rood te wachten, komt er weer een of andere grafmogool die even zijn SUV in je net gewassen auto boort. Heel hinderlijk is/was dat :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop dat het verkeer net zoals in het echt wordt. En dat de Politie niet alleen achter jou aankomt maar ook achter mensen die te hard rijden. En dat er normale auto's en dure auto's tegelijk rond rijden.

-Punt

Link to comment
Delen op andere websites

Probeer je gewoon netjes te rijden ofzo, sta je voor rood te wachten, komt er weer een of andere grafmogool die even zijn SUV in je net gewassen auto boort. Heel hinderlijk is/was dat :duh:

Daar is een oplossing voor. ;) Hou je gas en rem allebei ingedrukt, en laat dan één van de twee iets opkomen zodat je héél langzaam vooruit of achteruit rolt. Zo "denkt" de ped achter je dat je in beweging bent en rijdt dan niet tegen je mooie waggie op. ;)

Ontopic: Ik hoop wel dat de enkele ergernissen worden weggenomen, maar ik hoop niet dat het op de hele map dikke spits is op spitsuur... :puh: Zou nogal vreemd staan, rustig landweggetje tussen de windmolens door (trailer) tussen 1500 en 1900 bommetjevol verkeer. :puh:

Ik hoop dat ze dit wel doen, maar dan alleen op plekken waar het druk hóórt te zijn in de spits: Stadscentrum en snelwegen, en die laatste dan vooral bij de op- en afritten in de centrumzone. (afritten in de ochtendspits drukker, opritten in de avondspits)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...