Jump to content

GTA IV trailers - 5,5 jaar later


Dutchy3010

Recommended Posts

Via Hanneswasco kwam ik weer bij de eerste trailer van GTA IV. Wow, wat was die goed! Echt heel leuk om weer terug te kijken naar de GTA IV trailers.

Nu kan je overal verhalen bij verzinnen, nu je de verhaallijn kent. Waar denk jij aan bij deze trailer (of bij andere trailers van GTA IV)?

Bij deze trailer:

Subway > No Way on the Subway

Achtbaan > Eerste date met Michelle

Huizen daarna > Random characters

Kerk > bruiloft van Niko (en bijbehorende missie)

Vrijheidsbeeld > kloppend hart

Empire State Building > De eerste keer dat ik er vanaf sprong ^_^

Star Junction > op de bus gaan staan en mensen afknallen

Pakhuis > Russian Revolution

Schip > A Dish Served Cold

Bewerkt: door Joriz
direct kijkbare trailer :)
Link to comment
Delen op andere websites

Ik kwam vandaag dus ook even op de eerste trailer van GTA IV en kreeg spontaan kippenvel, om de paar seconden. De combinatie van beelden, muziek en herinneringen maken de eerste trailer echt briljant. Ik denk echter niet aan de verhaallijn als ik naar de eerste trailer kijk (wat ik wel heb bij latere trailers wel heb, maar dat is omdat er beelden in voorkomen van bepaalde missies). Ik laat me gewoon helemaal meeslepen door de nostalgie: het uitkijken naar de release, de honderden uren doorgebracht in singleplayer en multiplayer (met LibertyKillerZ en later KiWi United), ...

Link to comment
Delen op andere websites

In feite heb ik eerst de game gespeeld en pas achteraf de trailer(s) gezien en eigelijk vind ik dit misschien wel de beste trailer van een GTA ooit...

Oké, je ziet niet zo geweldig veel, enkel een resum aan flitsen van Liberty City maar die trailer is gewoon zo... magisch. De muziek, de beelden het geeft je spontaan kippenvel en je krijgt zin om het spel nog eens vast te pakken (ook al dat je het al tig keer hebt uitgespeelt) Hoewel dat de meeste mensen het er waarschijnlijk mee oneens zullen zijn vond ik GTA IV hééél veel sfeer bezitten... maar sfeer hoeft niet altijd positief en "happy" te zijn, het spel was grauw en deprimerend... En dat deed het zo goed! Als je het spel speelt ben je gewoon Niko, iets wat ik in voorgaande games iets minder had, het was er wel, maar toch in mindere mate. De trailer is een soort van nostalgische goudmijn, kort maar toch magisch en rijk genoeg om er vele herinneringen uit te kunnen halen.

Bewerkt: door Phoenyxar
Link to comment
Delen op andere websites

Mij valt op:

Trailer 1 richtte zich puur op de sfeer van de stad, gebruikmakend van wormperspectief, weerseffecten en spannende muziek.

Trailer 2 richtte zich meer op het verhaal, de drijfveer voor Niko om naar Liberty City te komen.

Trailer 3 richtte zich vooral op actie, bad-ass oneliners en het bewijs dat het echt weer een spetterende GTA-game ging worden.

Nu weet ik zelf niet wanneer die 3e trailer destijds uitkwam, was dat vlak voor launch? En was de releasedatum al bekend toen de 2e trailer werd uitgebracht? En hoeveel tijd zat er tussen het verschijnen van de trailers?

Aangezien de eerste GTA V trailer goed te vergelijken is met de eerste GTA IV trailer (Een paar cryptische zinnen, schitterende (pre-rendered) beelden van de locatie, een echte sfeerimpressie).

Wat dat betreft verwacht ik ook dat de tweede GTA V trailer meer ingame-beelden zal bevatten, en er meer duidelijk wordt over de karakters en de verhaallijn.

Overigens viel me verder nog op bij IV-trailer dat de graphics ineens ietwat gedateerd ogen (merk ik echt voor het eerst, al vind ik het echt geen probleem of zo), en dat het filmpje op deze website het bij mij niet doet.

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

Eerlijk gezegd moet ik zeggen dat de trailers me een betere "Cool" factor gevoel gaven, dan het spel zelf.

Ja want als ik trailers kijk van games dan creër ik soort een eigen sfeertje voor de game en als ik later de game zelf speel is de sfeer etc anders wat ik dan meestal jammer vind.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien heb ik de release van de andere GTA's anders ervaren als hier. Ik heb namelijk elke GTA voor GTA IV niet echt mee gemaakt als 'release-periode'. Bij GTA IV ook min of meer, ik kocht de game vlak nadat hij uit was gekomen, maar had eigenlijk geen trailers gezien. In principe is GTA V dus mijn eerste GTA, waar ik de release echt van ga mee maken en te popelen om te spelen. Toch zit er wel een herkenning in de trailers met de Gameplay, ze maken het inderdaad wel mooier als het werkelijk is. Al had ik wel hetzelfde gevoel met de trailers toen ik GTA IV voor het eerst speelde. De wereld was toen nog beperkt, maar het realisme had iets waardoor het precies op de trailer leek, nu daarentegen kijk ik er heel anders tegenaan. Ik denk dat dit misschien bij GTA V ook het geval zal zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de release van GTA IV niet echt bewust meegemaakt, aangezien GTA IV de eerste was die ik speelde, en dat bij een vriend. Maar als ik nu die eerste trailer bekijk, kan ik me wel voorstellen dat ik helemaal enthousiast zou zijn geweest als ik 'm destijds had gezien. De beelden en de muziek creëren een fantastisch gevoel; je moet deze game gewoon spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

De eerste trailer van GTA:IV was en is episch. Het straalt perfectionisme uit, wat natuurlijk ideaal is om de promotie van GTA:IV te beginnen en de populariteit nog verder te verhogen. Bij deze trailer denk ik met name aan de eerste keer dat ik hem zag, de eerste GTA waarvan ik de hype vanaf het begin meemaakte en het feit dat ik hem zo graag wilde spelen. Helaas moesten we toen ook nog een tijdje wachten op de daadwerkelijke release.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...