Jump to content

Nieuwe screenshot gta V Tornado


GTAKevin023

Recommended Posts

  • Reacties 78
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • SilverRST

    15

  • Nyltje

    9

  • Tommie59

    8

  • GrandTheftHaye

    8

Misschien ligt het aan mij, maar meer dan stijgen, dalen en sturen kan je niet met een zeppelin. Besturing lijkt me dan helemaal geen probleem te zijn.

Dan moet je kijken naar de physics van een zeppelin. Dat is niet te vergelijken met enig ander voertuig dat ooit in GTA is voorgekomen, al lijkt het me ook geen groot probleem te zijn. Een zeppelin land praktisch hetzelfde als een vliegtuig en beweegt zich ongeveer hetzelfde, alleen gaat het allemaal veel trager. Dat lijkt me dus ook geen probleem te zijn.

Bovendien zie je op de screens dat de zeppelin/blimp op een hoogte kan vliegen amper hoger dan de gebouwen. Daar kan je met een vliegtuig zeker over. Dat zou willen zeggen dat je er tegen kan vliegen en dus zou het, om realistisch te zijn, moeten kunnen ontploffen, neerstorten.

Er lijkt mij dus technisch geen enkele onmogelijkheid te zitten bij een zeppelin. Het zou me niet verbazen dat er al mods zijn die het gedrag van een luchtschip realistisch benaderen.

Bovendien heeft R* bevestigd dat alle info die ze geven 100% correct is en in de game zal voorkomen. Een screen van een zeppelin wil daarom nog niet zeggen dat hij bestuurbaar is, maar hij zit er sowieso in en zal 99% zeker kunnen neergehaald worden (zie bovenstaande argumenten). Dan is het enkel nog de vraag of ze er moeite in gestoken hebben om hem ook te kunnen besturen.

Wat ik me net bedenk: ik denk dat de physics van een zeppelin vergeleken kunnen worden met die van een duikboot. Het lijkt zeker dat ze de duikboot betreedbaar hebben gemaakt voor op zijn minst één missie. Dan moeten ze dus sowieso de physics ervan hebben gemaakt.

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

Nou, je zou de zeppelin kunnen zien als een vliegtuig dat continu eenzelfde horinzontale houding heeft (omwille van de verdeling van het gas in de ballon blijft dat ding bijgevolg dus altijd hetzelfde getilt) Je kunt bijgevolg alleen maar de algemene Altitude wijzigen, vooruit gaan en rondjes draaien (en je kunt ze natuurlijk ook allemaal combineren) Elk voertuig zal wel een manier hebben om kapot te gaan in deze game, dat hebben we al gezien bij de treinen, het luchtschip zal wel niet anders zijn. Ik zie me er nu al raketten op af vuren, het is gewoon té groot en té lomp om te negeren en niet neer te schieten :7

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad, dat dacht ik dus ook. Ik ken niets van games ontwikkelen, maar ik durf met zekerheid te zeggen dat een zeppelin makkelijker te animeren is dan een vliegtuig. R* heeft het indertijd gedaan voor SA, dus waarom zouden ze het opeens verleerd zijn?

Bovendien, zoals ik al aanhaalde, werkt een duikboot hetzelfde. Je kan je laten zinken of weer naar de oppervlakte gaan en je kan je draaien. Dat komt dus op hetzelfde neer. Als je een werkende duikboot hebt en je past dezelfde physics toe op een zeppelin, dan heb je ook al een goed resultaat. Ik zeg niet dat het zo makkelijk ligt, er zijn waarschijnlijk enkele aanpassingen nodig om het helemaal goed te maken.

Link to comment
Delen op andere websites

als ze het echt goed willen doen dan denk ik dat een zeppelin ook beinvloed gaat worden door de wind en een duikboot door een sterke stroming

als en duikboot naar de bodem duikt gaat ie volgens mij wel schuin maar ik weet het niet zeker, alsnog denk ik dat we de zeppelin (in ieder geval buiten missies om) waarschijnlijk niet kunnen besturen, maar ja je weet het nooit, dus duimen maar!! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

als ze het echt goed willen doen dan denk ik dat een zeppelin ook beinvloed gaat worden door de wind en een duikboot door een sterke stroming

als en duikboot naar de bodem duikt gaat ie volgens mij wel schuin maar ik weet het niet zeker, alsnog denk ik dat we de zeppelin (in ieder geval buiten missies om) waarschijnlijk niet kunnen besturen, maar ja je weet het nooit, dus duimen maar!! :tu:

GTA SA heeft dit. Zodra je gaat vliegen en het regent, dan is het moeilijk te besturen de vliegtuig en als het een zandstorm is, dan helemaal nog moelijker.

Dus ik zie er geen reden om dit eruit te halen in een nieuwe generatie GTA en nieuwe engine/technologie.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je in GTA SA al eens in een helikopter bent geklommen tijdens een zandstorm, zal je ook merken dat je helikopter met de wind mee gaat. Op dat gebied is R* niet aan zijn proefstuk toe. Weer moet ik zeggen dat ik niets van games maken weet, maar dit lijkt me bij een zeppelin nog makkelijker te doen dan bij een heli. Daar beweegt namelijk het hele schip gewoon met de wind mee, terwijl je een heli realistisch met de wind mee moet laten kantelen.

Over stromingen ga ik me niet uitspreken, die waren nog niet aanwezig in SA (mogelijk in IV, dat zou ik niet weten). Al lijkt het me ook niet veel anders dan wind.

He, net te laat met mijn uitleg :puh:

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

GTA SA is nog altijd mijn lievelings-GTA^ :puh:

Elke keer als ik een savegame laad, jat ik een auto van een pissige oude man en rij er direct naar een vliegveld

om dan eens lekker te gaan vliegen en luisteren naar me favoriete muziek.

Zoals we in GTAV screenshots zagen, zagen we dat er ook een aantal beekjes en meren zijn en denk dat het wordt beïnvloedt door het weer.

Misschien niet zo veel maar wel als je in een duikboot zit en nog op het oppervlak varen.

Link to comment
Delen op andere websites

@thebig en @Blue_V Ok,bedankt voor de info wist ik nog niet, heb in SA niet heel veel gevlogen en of gespeeld eigenlijk.

stromingen waren er volgens mij niet in gta 4, het viel tenminste niet op omdat je nauwelijks in het water was en daar al helemaal niet stil gaat liggen dobberen volgens mij, dus dan valt het niet echt op of je weg drijft.

maar ik hoop dat het er wel in zit in GTA V, stel je voor ben je onder water een wrak aan het onderzoeken komt er een sterke stroming en wordt je tegen het wrak geduwd waar door het breekt en je vast komt te zitten. Moet je uit de onderzeeër klimmen en zo snel mogelijk naar boven zwemmen voor dat je adem op is, wordt je onderweg nog aangevallen door een haai, oh dit is vet cool

Zeppelins worden niet helemaal beïnvloed door wind vanwege de propellers die er op zitten maar wel een stuk meer dan heli's en vliegtuigen

Link to comment
Delen op andere websites

De propellors hebben weinig invloed op de wind. Het is natuurlijk ook te zien hoe de wind op de zeppelin stoot. Maar een goed piloot kan zijn voertuig op koers houden in welk weer dan ook.

In GTA SA was het ook veel moeilijker je helikopter recht te houden in een zandstorm, maar het lukte wel als je wat kon vliegen. Dat verwacht ik ook als we met een zeppelin zullen kunnen vliegen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop wel dat er invloeden van het weer inzitten netzoals die zandstormen, maar dan wel alleen in de woestijn en dat je dan bijna niks meer ziet behalve bv: blaadjes die langs waaien en de wind die langs ruist.

en gewoon wind en ook stroming, etc. lijkt me ook leuk als er opeens een tornado langs komt ,nee niet de auto tenzij die door de tornado wordt opgeslokt en je hem rond ziet vliegen samen met een paar koeien een de schuur van een boederij.

nog meer leuke ideeën? :puh:

Bewerkt: door GrandTheftHaye
Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop wel dat er invloeden van het weer inzitten netzoals die zandstormen, maar dan wel alleen in de woestijn en dat je dan bijna niks meer ziet behalve bv: blaadjes die langs waaien en de wind die langs ruist.

en gewoon wind en ook stroming, etc. lijkt me ook leuk als er opeens een tornado langs komt ,nee niet de auto tenzij die door de tornado wordt opgeslokt en je hem rond ziet vliegen samen met een paar koeien een de schuur van een boederij.

nog meer leuke ideeën? :puh:

Een vogelverschrikker dat door de zandstom vliegt en plotseling op je vooruit plet en dat Michael zich doodschrikt

dat ie het hele toestel neer laat storten in de hoop dat die vogelverschrikker vernietigt wordt :klap:

Bewerkt: door Blue_V
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...