Jump to content

Het anoniem blijven van deelnemers battles.


Gta Ripper

Het anoniem blijven van deelnemers battles.  

16 leden hebben gestemd

  1. 1. Is het idee dat in de OP is beschreven een goed idee?

    • Ja, ik denk dat dit battles ten goede zou doen.
      15
    • Nee, ik vind het een slecht idee.
      0
    • Anders, namelijk
      1


Recommended Posts

Hallo mede-GTAForummers,

Ik zat net te denken. Is het misschien niet wat slimmer als we met battles niet de forumnamen achter de signatures zetten die worden ingezonden, maar de designer geheim houden. Bijv.: Kees daagt Piet uit voor een battle, en Piet accepteert. Het topic wordt Kees vs. Piet genoemd. Het verschil met het oude systeem is nu, dat de signatures van elke designer worden verstuurd naar een moderator van het Graphics Forum, in dit geval .Levi. of -Matthijs-. Vervolgens post een van deze twee in het battle topic, wat er als volgt uit kan gaan zien:

Hier de signatures van onze deelnemers:

Signature 1:

brehhh.png

Signature 2:

theworldisending.png

Stemmen kan t/m 14 september.

Zoals je ziet kan je niet zien wie van de twee deelnemers welke signature heeft gemaakt.

Ik heb het gevoel dat deze ''anonimiteit'' kan zorgen voor wat subjectiever stemgedrag, ik heb namelijk met veel designs het gevoel dat er sprake is van vriendjespolitiek of soms zelfs crewlikken. Ook denk ik dat het de battle wat spannender kan maken, je weet namelijk niet wie voor staat of wie achter staat, signature 1 of signature 2, wat er weer voor zorgt dat leden het Graphics forum wat nauwer in de gaten gaan houden. Misschien is het zelfs een impuls voor mensen om meer battles aan te maken.

Wat denkt iedereen hier over? Is dit een goed idee, of juist een slecht idee? Zijn er dingen die beter kunnen aan dit idee? Brand maar los!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb anders gestemd, want ik heb een beter idee. Maak er een beetje een show omheen, en toon de signatures één voor één (ook zonder naam natuurlijk). Zorg er vervolgens voor dat mensen op hun bureaustoel rond moeten gaan draaien, en dan op hun spatiebalk een klap mogen geven als ze het met het design eens zijn. Andersom werkt niet, want dan zie je de signature niet natuurlijk. Eventueel kun je dan een grand finale aan het eind van het jaar doen, waarbij de besten van de beste nog eens tegen elkaar strijden. Hierbij kun je misschien nog een telefoonlijn inschakelen, waarbij de GFX moderators hun juryoordeel mogen geven in ruil voor de helft van de punten.

Is dit wat?

@ hieronder: excuus, per sms natuurlijk.

P.S. Ik heb vanzelfsprekend niks tegen dit idee :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb niets tegen dit idee, dus van mij apart kan het worden ingevoerd. Overigens heb ik bij battles vaak niet het idee dat er aan vriendjespolitiek wordt gedaan. Voor de volledigheid en om in de toekomst dit soort gevallen tegen te kunnen gaan zou het prima zijn.

Ik heb anders gestemd, want ik heb een beter idee. Maak er een beetje een show omheen, en toon de signatures één voor één (ook zonder naam natuurlijk). Zorg er vervolgens voor dat mensen op hun bureaustoel rond moeten gaan draaien, en dan op hun spatiebalk een klap mogen geven als ze het met het design eens zijn. Andersom werkt niet, want dan zie je de signature niet natuurlijk. Eventueel kun je dan een grand finale aan het eind van het jaar doen, waarbij de besten van de beste nog eens tegen elkaar strijden. Hierbij kun je misschien nog een telefoonlijn inschakelen, waarbij de GFX moderators hun juryoordeel mogen geven in ruil voor de helft van de punten.

Is dit wat?

Telefoonlijnen? Klinkt allemaal erg ingewikkeld, vind je niet?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie hier wel wat in. Niet per se door stemmen vanwege vriendjespolitiek of crewlikkerij, maar omdat het waarschijnlijk ook een stukje spannender is. :)

Ik heb anders gestemd, want ik heb een beter idee. Maak er een beetje een show omheen, en toon de signatures één voor één (ook zonder naam natuurlijk). Zorg er vervolgens voor dat mensen op hun bureaustoel rond moeten gaan draaien, en dan op hun spatiebalk een klap mogen geven als ze het met het design eens zijn. Andersom werkt niet, want dan zie je de signature niet natuurlijk. Eventueel kun je dan een grand finale aan het eind van het jaar doen, waarbij de besten van de beste nog eens tegen elkaar strijden. Hierbij kun je misschien nog een telefoonlijn inschakelen, waarbij de GFX moderators hun juryoordeel mogen geven in ruil voor de helft van de punten.

Waar kan ik mijn kaarten voor de live-shows bestellen? :D

Link to comment
Delen op andere websites

Op zich een goed idee. Ik ga er vanuit dat de meerderheid altijd gewoon stemt op de mooiste signature, maar om alle schijn van vriendjespolitiek weg te nemen lijkt me dit een prima oplossing.

Wat ik alleen niet snap is dat je zegt dat je niet kunt zien wie er voor staat. Maar we kunnen allemaal wel tellen toch? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb anders gestemd, want ik heb een beter idee. Maak er een beetje een show omheen, en toon de signatures één voor één (ook zonder naam natuurlijk). Zorg er vervolgens voor dat mensen op hun bureaustoel rond moeten gaan draaien, en dan op hun spatiebalk een klap mogen geven als ze het met het design eens zijn. Andersom werkt niet, want dan zie je de signature niet natuurlijk. Eventueel kun je dan een grand finale aan het eind van het jaar doen, waarbij de besten van de beste nog eens tegen elkaar strijden. Hierbij kun je misschien nog een telefoonlijn inschakelen, waarbij de GFX moderators hun juryoordeel mogen geven in ruil voor de helft van de punten.

Ik wil graag reserveren voor de finale, doe maar 2 kaartjes, dicht bij het podium.

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals je zelf al zegt je kunt niet zien WIE er voor staat, daarmee doel ik dus op een persoon. Je kan zien welk design er voor staat, maar niet wie er voor staat.

Oh zo. Ik dacht dat je bedoelde dat je dan ook niet beïnvloed kon worden door de stemmen van anderen. Iedereen stemt op 1, klopt het wel dat ik 2 mooier vind? Zoiets. Maar duidelijk zo.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...