Dutchy3010 Geplaatst: 16 januari 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 16 januari 2013 Maak niet te lange woorden, dan pakt hij hem niet. Reageren
Kloep Geplaatst: 16 januari 2013 Rapport Geplaatst: 16 januari 2013 Ik heb Kloep_4L. Dat is toch goed? Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 16 januari 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 16 januari 2013 Hmm, dat zou wat betreft aantal tekens wel moeten gaan ja Reageren
Kloep Geplaatst: 16 januari 2013 Rapport Geplaatst: 16 januari 2013 Bij de blijvend spawnende auto werkt het wel, dus het kan niet door eventuele schokkende tekst komen. :$ Reageren
Bassieboy35 Geplaatst: 16 januari 2013 Rapport Geplaatst: 16 januari 2013 Bij mij wou ik eerste Bassie35 doen, dit lukte niet. Bassie3 werkte dan weer wel, misschien een iets kortere tekst proberen? Reageren
Kloep Geplaatst: 16 januari 2013 Rapport Geplaatst: 16 januari 2013 Nee, heb verschillende dingen geprobeerd maar hij blijft een random nummerbord weergeven. Reageren
Kloep Geplaatst: 16 januari 2013 Rapport Geplaatst: 16 januari 2013 Gelukt dankzij de hulp van Bassieboy35. De regel voor het nummerbord diende boven de Car.Create te staan. Reageren
Venzio Geplaatst: 16 januari 2013 Rapport Geplaatst: 16 januari 2013 Ik kan pas zaterdag beginnen, zit nu even met een sectorwerkstuk wat vrijdag af moet zijn. Maar daarna ben ik er helemaal bij en zorg ik dat ik de opdracht van deze week nog af heb. Reageren
PatrickW Geplaatst: 16 januari 2013 Rapport Geplaatst: 16 januari 2013 Ja, die nummerbord opcode is inderdaad een vreemde eend in de bijt. De meeste opcodes waarmee je een eigenschap van een auto instelt, moet je achter de car.create() zetten, omdat je daar de variabele mee moet geven waarin je de auto hebt gezet. De nummerplaat opcode, geef je geen auto-variabele aan mee, maar het model,waarmee je daarna een nieuwe auto creeerd.. die opcode betekend dus eigenlijk zoiets als: "De volgende auto die je van dit model maakt, moet dit als nummerbord krijgen." Reageren
Kloep Geplaatst: 16 januari 2013 Rapport Geplaatst: 16 januari 2013 A, nu snap ik 'm. Dus mocht ik een tweede auto van dat model willen maken moet ik wederom die opcode regel gebruiken met een nieuw nummerbord om vervolgens de auto aan te maken. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 18 januari 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 18 januari 2013 Ik wil graag even de aandacht vestigen op wat Kloep vanavond gemaakt heeft. Door goed gebruik te maken van de stof van deze eerste week (structuren, actors en auto's), heeft hij een mooie prestatie weggezet. Top! Schroom ook niet om soms gewoon wat buiten de theorie te denken. Als je extra opdrachten wil of wat dan ook, kan je ook altijd bij PW of mij aankloppen. Wij snappen het heel goed als jullie soms niet helemaal weten wat jullie mogelijkheden zijn, daarom willen we ook graag helpen met het verzinnen van extra opdrachten (en uiteraard het helpen wanneer deze erg complex worden). Denk dat het Kloep ook wel bevallen is, of niet Kloep? Mij in ieder geval wel! Reageren
Kloep Geplaatst: 18 januari 2013 Rapport Geplaatst: 18 januari 2013 Denk dat het Kloep ook wel bevallen is, of niet Kloep? Mij in ieder geval wel! Jazeker, naast dat het leerzaam was, was het ook gezellig Reageren
Basssss Geplaatst: 18 januari 2013 Rapport Geplaatst: 18 januari 2013 Ziet er leuk uit allemaal! Echter in Kloeps script, moet de special actor niet geunload worden met "0296: unload_special_actor 1" in plaats van met "0249: release_model #SPECIAL01"? :$ Misschien nog een idee om iets leuks te doen met de auto waar je niet in gaat? Op slot doen? Weg laten rijden? Opblazen? Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 18 januari 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 18 januari 2013 Klopt helemaal, Bassss! Dat heb ik over het hoofd gezien. Al maakt het eigenlijk geen bal uit natuurlijk voor zo'n klein script (je bent niet eens verplicht om te unloaden)... Uiteraard kan Kloep dit nog verder uitbreiden, dat lijkt me nogal duidelijk. Als je dit niet verder kan uitbreiden, dan heb je maar weinig missie natuurlijk. Het is ook voor het speelgenot geen leuk script. Wel grappig, maar je kunt er niets mee. Je kunt alleen maar kiezen uit een auto, en eigenlijk zou het pas leuk worden als je het bijvoorbeeld random zou laten plaatsvinden. Aan de hand van dit script kan je echter wel goed structuren leren begrijpen (alle structuren zijn vanwege het proberen van Kloep aan bod gekomen en heeft hij uitleg bij gehad), en daar ging het in dit geval om. Een leuke missie maken heeft nu nog geen prioriteit! Reageren
Nissan Geplaatst: 18 januari 2013 Rapport Geplaatst: 18 januari 2013 Ik schrijf me bij deze jammer genoeg uit voor de SCM Masterclass, ik heb in RL op 't moment teveel aan m'n hoofd om hier voldoende tijd aan te kunnen besteden. Spijtig, maar ik kan even niet anders... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.