Jump to content

SCM Masterclass - Praat & Overlegtopic


Dutchy3010

Recommended Posts

  • Reacties 47
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    10

  • Kloep

    10

  • Bassieboy35

    7

  • Faenty.

    5

Ja, die nummerbord opcode is inderdaad een vreemde eend in de bijt. De meeste opcodes waarmee je een eigenschap van een auto instelt, moet je achter de car.create() zetten, omdat je daar de variabele mee moet geven waarin je de auto hebt gezet.

De nummerplaat opcode, geef je geen auto-variabele aan mee, maar het model,waarmee je daarna een nieuwe auto creeerd..

die opcode betekend dus eigenlijk zoiets als:

"De volgende auto die je van dit model maakt, moet dit als nummerbord krijgen."

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil graag even de aandacht vestigen op wat Kloep vanavond gemaakt heeft. Door goed gebruik te maken van de stof van deze eerste week (structuren, actors en auto's), heeft hij een mooie prestatie weggezet. Top!

Schroom ook niet om soms gewoon wat buiten de theorie te denken. Als je extra opdrachten wil of wat dan ook, kan je ook altijd bij PW of mij aankloppen. Wij snappen het heel goed als jullie soms niet helemaal weten wat jullie mogelijkheden zijn, daarom willen we ook graag helpen met het verzinnen van extra opdrachten (en uiteraard het helpen wanneer deze erg complex worden).

Denk dat het Kloep ook wel bevallen is, of niet Kloep? ^_^ Mij in ieder geval wel!

Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er leuk uit allemaal! Echter in Kloeps script, moet de special actor niet geunload worden met "0296: unload_special_actor 1" in plaats van met "0249: release_model #SPECIAL01"? :$ Misschien nog een idee om iets leuks te doen met de auto waar je niet in gaat? Op slot doen? Weg laten rijden? Opblazen? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt helemaal, Bassss! Dat heb ik over het hoofd gezien. Al maakt het eigenlijk geen bal uit natuurlijk voor zo'n klein script (je bent niet eens verplicht om te unloaden)...

Uiteraard kan Kloep dit nog verder uitbreiden, dat lijkt me nogal duidelijk. Als je dit niet verder kan uitbreiden, dan heb je maar weinig missie natuurlijk.

Het is ook voor het speelgenot geen leuk script. Wel grappig, maar je kunt er niets mee. Je kunt alleen maar kiezen uit een auto, en eigenlijk zou het pas leuk worden als je het bijvoorbeeld random zou laten plaatsvinden.

Aan de hand van dit script kan je echter wel goed structuren leren begrijpen (alle structuren zijn vanwege het proberen van Kloep aan bod gekomen en heeft hij uitleg bij gehad), en daar ging het in dit geval om. Een leuke missie maken heeft nu nog geen prioriteit!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...