Jump to content

[WidM] Week 2 - Eenmaal, andermaal...


PatrickW

Recommended Posts

Eenmaal, andermaal...

Kijk eens wat we hier hebben:

LTsVI.pngLTsVI.pngLTsVI.png

3 Jokers, die we in 3 dagen gaan weggeven. Dat doen we door middel van een omgekeerde veiling. Iedere deelnemer dient maandag 28 januari, dinsdag 29 januari en woensdag 30 januari vóór 23.59 uur via PM een bod in te sturen aan @PatrickW. Per dag krijgt de persoon met het laagste unieke bod de Joker en dat geboden bedrag gaat in de pot. Een bod dient in hele euro's te zijn.

Echter, er zit een maximum aan het bedrag dat geboden mag worden. Dat maximum is namelijk gelijk aan het bedrag dat tot dan toe in de pot zit, wat voor het bieden op maandag dus neerkomt op 1380 euro. We zullen per dag bekendmaken wat het winnende bod was en daarmee dus wat de volgende dag het maximum zal zijn. Een ieder mag per dag uiteraard maar één bod insturen.

Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 92
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    24

  • $NeoSyp$

    14

  • Die Hard

    14

  • MegaPilot

    11

Ik zie niet in hoe je leuke getallen kan inzenden als het perse gehele getallen moeten zijn..

Best logisch op zich, anders zou iemand een zeer klein getal zoals 0.00000000000000000000000000000000000000000000000000001 kunnen insturen, waarmee diegene dus meteen de joker zou verdienen. Zou een beetje flauw worden :puh:

Bewerkt: door $NeoSyp$
Link to comment
Delen op andere websites

Tsja, we kunnen natuurlijk een leuk bedrag afspreken als minimum, zodat dat in ieder geval mooi de pot in gaat. Maar valt iedereen wel te vertrouwen zich daar dan ook echt aan te houden...?

Bewerkt: door $NeoSyp$
Link to comment
Delen op andere websites

Tsja, we kunnen natuurlijk een leuk bedrag afspreken als minimum, zodat dat in ieder geval mooi de pot in gaat. Maar valt iedereen wel te vertrouwen zich daar dan ook echt aan te houden...?

Daarom wil ik ook maar voor één joker afspreken, dat zou iedereen misschien wel opbrengen. Maar het lijkt me onmogelijk. We gaan afspreken van: jij zendt zoveel in. En dan denkt iemand anders: als ik nu in het geniep hetzelfde bedrag inzend, maar 10 euro minder. Dat is op zich nog niet erg. Maar dan zijn er van die mensen die denken: hmm, misschien gaat iemand anders dat ook doen, ik moet het zeker zijn. En voor je het weet krijg je dan duizend euro minder dan gepland.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben wel voor het spekken van de pot bij één joker. Gewoon een lekker bedrag van 1000 euro als minimum. Het zou zonde zijn om maar enkele euro's in de pot te krijgen in een opdracht waar je de pot enorm kan laten groeien. Bij de andere twee jokers kunnen we dan echt voor het absolute nulpunt gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben ook bereid die ene joker door de vingers te zien. Dat maakt al twee.

Ik wil dan wel voorstellen om het bij de laatste joker te doen, daar kan je namelijk het grootste bedrag binnenhalen. De pot zal al wat gespijsd zijn door de andere opdracht en de twee andere gokken van deze. Aangezien het maximumbedrag het bedrag in de pot bedraagt, kan je dan een hoger bedrag binnenhalen.

Dan is natuurlijk het enige probleem: wie krijgt die joker? Tegen woensdag weten we al 4 verliezers van de andere opdracht die niets krijgen. Het lijkt me het eerlijkst om één van die vier de joker te gunnen.

In het geval dat hij niet doorgaat, stel ik VWO-er voor.

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben ook bereid die ene joker door de vingers te zien. Dat maakt al twee.

Ik wil dan wel voorstellen om het bij de laatste joker te doen, daar kan je namelijk het grootste bedrag binnenhalen. De pot zal al wat gespijsd zijn door de andere opdracht en de twee andere gokken van deze. Aangezien het maximumbedrag het bedrag in de pot bedraagt, kan je dan een hoger bedrag binnenhalen.

Dan is natuurlijk het enige probleem: wie krijgt die joker? Tegen woensdag weten we al 4 verliezers van de andere opdracht die niets krijgen. Het lijkt me het eerlijkst om één van die vier de joker te gunnen.

In het geval dat hij niet doorgaat, stel ik VWO-er voor.

Top, mee eens.

Link to comment
Delen op andere websites

Eens te meer moet ik zeggen: ja, de Mol kan alles verbrodden. Alleen zou dat dan een domme mol zijn.

Stel dat we een bedrag overeenkomen van 1000 euro. De ene persoon die we hebben aangeduid zet dan 1000 euro in en de anderen een bedrag hoger bv. 1100 euro. De Mol wil die joker niet, hij wil voorkomen dat we zoveel geld in de pot krijgen. Daarvoor zou hij een bedrag lager dan 1000 moeten insturen. Om niet op te vallen, zou hij bv. 990 euro kunnen inzenden. Alleen heeft hij dan slechts 10 euro uit de pot. Dus zou hij een bedrag lager moeten inzenden in welk geval we onmiddellijk weten dat hij de mol is.

Die Hard: ik neem aan dat je met je reactie zegt dat je ook wel te vinden bent voor ons plan?

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...