Jump to content

[WidM] Week 2 - Eenmaal, andermaal...


PatrickW

Recommended Posts

  • Reacties 92
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    24

  • $NeoSyp$

    14

  • Die Hard

    14

  • MegaPilot

    11

Dan stel ik voor dat Cabyon degene is die als enige het maximale te bieden bedrag biedt voor de laatste Joker. Ik denk niet dat het andere deelnemers in dank wordt afgenomen als diegene zin hebben om te mollen en dus zelf een bod plaatsen.

Link to comment
Delen op andere websites

Bij mijn weten heeft VWO-er als enige nog geen jokers gepakt in het spel, dus als we iets gaan weggeven dan stel ik hem voor. Ik zie niet in waarom Cabyon de persoon is om de joker aan te geven als er meer mensen zijn zonder jokers. Dan had hij die maar niet in de test moeten gebruiken.

Waarom stellen we niet gewoon een grens voor van 1300 euro (of iets dergelijks) en dat je er gewoon lekker voor mag gaan gokken? Diegene die zo laf is om eronder te duiken krijgen wij toch wel te weten en we hoeven niet weer de discussie aan om te bepalen wie de joker zou moeten krijgen. Dat lijkt mij veel beter.

Link to comment
Delen op andere websites

Een joker heeft geen reusachtige invloed op het spel, dus maakt het niet veel uit wie hem krijgt. Niemand verdient hem natuurlijk, maar als we eerlijk zijn heeft VWO-er inderdaad nog geen joker gekregen. Daarom heb ik hem in één van mijn vorige berichten ook genoemd.

Als we dit willen doen, moeten we eruit geraken. Natuurlijk zou iedereen zich wel willen opofferen om die joker te hebben, maar als je als grootste doel hebt wat geld binnen te slepen, dan kan je hem evengoed aan je voorbij laten gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Een joker heeft geen reusachtige invloed op het spel, dus maakt het niet veel uit wie hem krijgt. Niemand verdient hem natuurlijk, maar als we eerlijk zijn heeft VWO-er inderdaad nog geen joker gekregen. Daarom heb ik hem in één van mijn vorige berichten ook genoemd.

Als we dit willen doen, moeten we eruit geraken. Natuurlijk zou iedereen zich wel willen opofferen om die joker te hebben, maar als je als grootste doel hebt wat geld binnen te slepen, dan kan je hem evengoed aan je voorbij laten gaan.

With all due respect, maar het niet hebben verdiend van een joker ligt puur aan de incompetentie van die deelnemer en moet dus ook vooral door de persoon in kwestie worden aangepakt. We kunnen het ons niet veroorloven om opeens te gaan doen alsof we een goede doelenorganisatie zijn die medelijden heeft met de minderbedeelden.

En wat mij betreft moet elke deelnemer het doel voor ogen hebben zo lang mogelijk te overleven in dit spel. En als je daarbij toevallig wat centjes kunt vergaren is dat mooi, maar niet een topprioriteit. :sigaar:

Bewerkt: door $NeoSyp$
Link to comment
Delen op andere websites

Zoals ik al zei: één joker heeft amper invloed op iemand zijn test, maar dat geldt ook voor jouw test. Met het inzetten van één joker heb je nog altijd de kans eruit te liggen. Dan kan je nu beter voor het geld gaan ipv te focussen op een luttele joker.

We moeten trouwens iemand kiezen. Ik kwam met het voorstel, maar daarom eis ik de joker niet voor mezelf op. Omdat ik weet dat ik het zo sterker kan maken. Maar als iedereen het zelf wil opeisen en niemand het iemand anders gunt, gaan we nooit overeenkomen.

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals ik al eerder aangaf, een discussie over wie de joker zou moeten krijgen is zinloos. Laten we ons richten op het minimum bedrag dat we bij de laatste joker als minimum gaan houden om lekker veel geld in de pot te krijgen.

Link to comment
Delen op andere websites

We kunnen wel een grens stellen, maar zodra die grens bekend is zal iedereen ook letterlijk dat minimumbedrag in een PB opsturen. Naar dat minimumbedrag toe bieden gaat niet lukken. Ik blijf dus bij het plan om één persoon het maximumbedrag te laten bieden. Ik stel voor dat degene die de eerste joker pakt (even voor het gemak: de dealer) een nummer van 1 t/m 9 in zich opneemt en dat alle 9 overgebleven kandidaten één getal mogen zeggen. Pas als iedereen binnen een bepaalde tijd (ik stel voor: morgen tot 23:59) zijn nummer heeft gepost maakt de dealer bekend wie het juiste nummer heeft geraden. Degene die het juiste getal raadt mag dan woensdag het maximumbedrag opsturen en krijgt daarmee de Joker. Ik wil aan iedereen dan ook vragen om absoluut geen lager bedrag te bieden. Je kan wel denken dat het leuk is om jezelf verdacht te maken, maar ik wil nou ook wel eens een keer een mooi bedrag in de pot.

Wie is het met me eens?

Link to comment
Delen op andere websites

Uitslag Veiling #1

Er was bij deze eerste veiling veel geld te verdienen. En wat hebben jullie gedaan? 1 euro verdiend. Ja, echt, de eerste Joker is voor het belachelijke bedrag van 1 euro weggegaan. De bieder is jullie allen vast dankbaar. Bravo!

Oh, en 3 deelnemers hebben blijkbaar helemaal geen interesse in Jokers, of in geld verdienen. Die hebben namelijk helemaal niet geboden. Jullie zijn een stelletje malloten.

Deadline voor Veiling #2: dinsdag 29 januari, 23.59 uur, in het postvak van @PatrickW.

Link to comment
Delen op andere websites

We kunnen wel een grens stellen, maar zodra die grens bekend is zal iedereen ook letterlijk dat minimumbedrag in een PB opsturen.

Er zullen ook wat mensen hoger inzetten. Het gaat om het laagst unieke bod en dat zou toch ook bij een minimum moeten lukken met negen man als iedereen meedoet.

Nou ja, als de rest denkt dat een getal raden beter is of helemaal geen geld of jokers willen (zie de uitslag), dan vind ik dat ook prima.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb niet geboden omdat ik van tevoren al wist dat er één gierig persoon uit deze groep 1 euro zou bieden. Wellicht de Mol? Door niet bekend te maken wie de Joker pakt is dit een verloren opdracht en was geld verdienen vanaf de start al een onmogelijke opdracht, aangezien er maar één van de negen kandidaten een Joker hoeft te willen en daardoor 1 euro inzet zonder zichzelf te onthullen. Ik kan nu wel heel zelfzuchtig een euro bieden op de volgende Joker, maar puur uit principe doe ik dit niet. Door bij de tweede Joker wel bekend maken wie hem pakt wordt diegene benadeeld en degene die de eerste pakte bevoordeeld, dus het lijkt me niet dat dit gebeurt.

Bewerkt: door Die Hard
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb deze eerste keer niet geboden, omdat ik er eigenlijk nog op hoopte dat we min of meer unaniem zouden worden over de te ondernemen stappen. Dat er iemand een joker weggrist voor 1 euro is natuurlijk heel logisch, maar het is jammer dat uitgerekend nu zijn identiteit niet onthuld wordt.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...